AJ81 07.11.2008 21:16:29 | |
---|
Sillä rahalla mikä säästyisi turhien ajojen polttoainekuluissa, palkkaisi pari tyyppiä konttorille soittamaan kaikki yksityisasiakkaat läpi kun tavara tulee maahan ja ennenkuin se edes menee toimitukseen. Itse oon töissä UPSin alihankkijalla ja meillä toimitään juurikin tällä tavalla. Eli yksityiset soitetaan läpi aamulla tai jopa edellisenä päivänä riippuen paikkakunnasta. Helpottaa huomattavasti. Sitä en tiedä miten emoyhtiössä toimitaan. |
Mika Kangas 08.11.2008 17:08:21 (muokattu 08.11.2008 17:10:03) | |
---|
Ns. halpakamaa on tullut Thomannilta tilattua,kuten Bentonin bassoja kotiäänitykseen (jälkimmäinen oli vieläpä ihan hyvä),plekuja,strato,Gretsch Electromatic,kitaratelineitä ja line6 spider II (ensimmäinen toimitettu oli tosin rikkinäinen mutta kiltisti vaihtoivat).Seuraavaksi olisi tarkoitus laittaa tilaukseen yyberhalpa Epiphone.Ei siksi että sellaisen tarvitsisi vaan silkasta makeilun halusta. Kallista kitaraa en kyllä tilaisi tuolta.Tai jos tilaisin niin en ainakaan maksaisi tilisiirtona etukäteen.Kyllä se pitäisi tarkastaa ennen maksua.Ja tietysti varmistaa että löytää tiensä perille eikä huku matkalla. |
Lonesome 08.11.2008 22:33:30 | |
---|
Itse oon töissä UPSin alihankkijalla ja meillä toimitään juurikin tällä tavalla. Eli yksityiset soitetaan läpi aamulla tai jopa edellisenä päivänä riippuen paikkakunnasta. Helpottaa huomattavasti. Sitä en tiedä miten emoyhtiössä toimitaan. Kun valitin UPSin aspaan, että tultiin ilmoittamatta, niin täti sanoi jotta aamulla olisi pitänyt soittaa. Ja kuskeilta oli otettu poies firman kännykät. Näin lähes 5 vuotta sitten. Olen turvautunut sen jälkeen postiin. Kölnin Music Storelle se sopi myös kun erikseen pyysi... Kitarat pitäisi valita rivistä saman mallisia yksilöitä, vaan eihän niitä aina ole liikkeissä edes kahta yksilöä tarjolla. Eikä vanhalla paskalla ole aikaa roikkua mestoilla. Tuleehan tuolta Tompalta sentään alvit Suomeen. "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Dave "Lonesome" Peverett |
pelsu 14.11.2008 20:02:07 | |
---|
Minulla kävi niin, että tilasin kitaran (jackson ke-3), joskus kaksi tai kolme vuotta sitten. Kitara tuli perille osittain rikkinäisessä paketissa josta ilmeni että kitaran "taka sakara" oli uponnut läpi. Maalipinta oli lohjennut selvästi, joten ajattelin lähettää takaisin. Uusi kitara tuli perille het ovelle asti ja hyvin pelasi (tosin tiputin sen n:viikon myöhemmin vielä itse lattialle). Muuten ihan hyvin tuntuis toiminta pelaavan kyseisellä puljulla, mutta saisivat imo paremmin pakata lähettämänsä kamat. miau |
Load proud 15.11.2008 20:20:50 | |
---|
Ei ole kovin paljon kokemusta,kun en ole tilannut vasta kun kitara vahvistimen,ja nyt äskettäin Fender Lace sensor mikin,joka ei ole vielä saapunut.Kitara vahvistin tuli noin viikon sisällä,joten siitä ei voi moitetta antaa,ja olihan tuo aivan kunnossa oleva peli.Ainakin toistaiseksi. |
Muutama kuukaus sitten tilasin Thomannilta kaiuttimet. UPS:lta oltiin ensin soitettu himaan tai veljen kännykkään (en muista), jota ihmettelin suuresti sillä kumpaakaan puh. numeroa en mielestäni minnekkään ollut antanut. Omaan numerooni taas ei soitettu vaikka sen olin antanut. Joka tapauksessa veli antoi UPS:n tyypin numeron, jolle soittaessani sovittiin, että tuovat duuniin tuon paketin. Kuski vielä duunin pihassa oottellessaan soitti, että missäs oon, kun olin nostamassa rahaa automaatista. Omasta kännykästäänkö tuo sitten soitti? Pakettikin ihan priimakunnossa, että itse en voi ainakaan allekirjoittaa noita UPS:n kohdistuvia syytöksiä. Tietysti toi yksityisille tavaran toimitus päiväsaikaan on vähän hankalaa, mutta eikö ne voi sitten nimenomaan sopia sinne työpaikalle toimitettaviksi? Eikö toi ole ihan yleinen käytäntö? Nyt ois Thomannilta tulossa 4x12 kaappi ja muuta sälää. Toi kaappi näyttäis tilausselvityksen mukaan olevan omassa paketissaan. Painoakin joku 48kg, että tuleekohan toi nyt sit UPS/DHL:n kautta? Noi muut sälät tulee ainakin postiin. |
Kosminen 24.11.2008 15:47:50 | |
---|
Tulipa kerrankin varsin hyvä kokemus T-kaupasta: Tilausvahvistus maksuohjeineen tuli varsin pien tilauksen tekemisestä, olisiko ollut jopa samana päivänä. Kerran ehdin vielä kysyä, olisiko mahdollisuus vielä muuttaa tilausta. Sain myöntävän vastauksen erittäin nopeasti, ja uuden tilausvahvistuksen vielä samana päivänä. Tämä tapahtui siis 10. päivä kuluvaa kuukautta. Oli varsin iloista huomata 13. päivänä iltapäivällä, että paketti oli lähtenyt matkaan. Kansainväliseen tilisiirtoonhan kuluu pari päivää. Toimittajaksi oli onneksi valikoitunut kotoinen Itella. Viikonloppu tuli ja meni, ja ajattelin että paketit olisivat todellakin 6-8 työpäivässä perillä. Sen sijaan itellooni tulikin jo 4. työpäivän aamuna yhdeksältä soittamaan ovikelloa pakettien kanssa. Tilanne olisi toki ollut toinen, jos olisin ollut töissä virka-aikaan, mutta käytännössä en juuri koskaan ole noin varhain töissä, niin mikäs oli sen iloisempaa kuin päästä penkomaan isoja pahvilaatikoita aamun alkajaisiksi. "Pöntöllä istuessa, kahden paskan erotessa, ystäväni ainoan viemäriin hukutan." - Ahtopaine: Kolo
Kalamies #16 >-)))> |
Atsu 03.12.2008 08:14:48 (muokattu 03.12.2008 08:15:52) | |
---|
Tilasin taas viime kuussa tavaraa ja pienemmt sälät lähtivät omassa paketissaan ja kitarakaappi omassaan. Muu sälä tuli jo viime viikolla, mutta kitarakaappi ei ole vieläkään tullut. Kaappi lähti Thomannin mukaan tänne viime kuun 20 päivä, joten pitäsköhän tässä alkaa jo huolestumaan. Jo kymmenes arkipäivä siis menossa. Heitin Thomannille mailia jo, mutta eipä sieltä vielä oo vastattu. Onko toi jotenkin hankalaa noiden isompien lähetysten kanssa vai jollain kottikärryilläkö sitä tuolta tuodaan. Edit: Ai mä kirjotin tästä tänne jo, noh, sama tilanne jatkuu silti. |
DivineDistraction 03.12.2008 11:22:13 | |
---|
Olen tilannut thomannilta paljonkin tavaraa, esim kitaroita 2 kpl, multiefektin, telineitä ja ständejä yms yms sekä lukuisia pieniä nippeleitä ja piuhoja. Aina on tavarat saapuneet ajallaan ja ehjinä. Kerran olen joutunut takuu korjauttamaan efektilaitetta ja se oli jokseenkin työläs prosessi mutta hoitui kuitenkin kun vain byrokratioista ensin selvittiin. Nyt pian taas olisi aika tilata pukinkonttiin vähän leluja joten eiköhän taas tilaus lähde Saksan maalle. Hinnat ovat niin houkuttelevat, eikä se tilaaminen musiikki kaupan kauttakaan ole yhtään sen sujuvampaa ja varmempaa kuin tilata postimyynnistä ihan itse. Ei ole niinkään olennaista mitä olet, vaan mitä olet luonut? Tekojesi perusteella tulevat sukupolvet muodostavat käsityksensä siitä, mikä paikkasi on /oli maailmankaikkeudessa. |
Jokapaikanapina 03.12.2008 16:18:48 | |
---|
Tilasin varmaa 15 eri pikkusälää ja kaikkee viime torstaina, maksoi kai 250e. Tilaus on käsitelty ja odotan vaan että se näkyis Postin lähetysseurannassa pian. |
Henkka370 04.12.2008 19:02:20 | |
---|
Tilasin taas viime kuussa tavaraa ja pienemmt sälät lähtivät omassa paketissaan ja kitarakaappi omassaan. Muu sälä tuli jo viime viikolla, mutta kitarakaappi ei ole vieläkään tullut. Kaappi lähti Thomannin mukaan tänne viime kuun 20 päivä, joten pitäsköhän tässä alkaa jo huolestumaan. Jo kymmenes arkipäivä siis menossa. Heitin Thomannille mailia jo, mutta eipä sieltä vielä oo vastattu. Onko toi jotenkin hankalaa noiden isompien lähetysten kanssa vai jollain kottikärryilläkö sitä tuolta tuodaan. Edit: Ai mä kirjotin tästä tänne jo, noh, sama tilanne jatkuu silti. Hrr..... Itehä tilaamas tänää kitarakaappia... Saa nähdä millo saapuu |
Jokapaikanapina 04.12.2008 20:44:58 | |
---|
Miten muuten tää perinteinen joulupostiruuhka näkyy tilausten saapumisnopeudessa, vai näkyykö mitenkään? |
JariPozz 04.12.2008 23:28:11 | |
---|
Tilasin "vähän halvemmalla" asiakaspalautus kaiuttimet, jotka piti olla myös tarkistetut ja huolletut. Eipä ollut kukaan tarkistanut sillä toinen kaappi oli sökö. Palautin ne ja sain vaihdettua toisiin. Kerrasta en siis viisastunut, vaan tilasin vielä uuden langattoman korvamonitorin. Tämäkin osoittautui vialliseksi ja palautin huoltoon ohjeiden mukaisesti. Huollosta tuli takaisin pelkkä vyöyksikkö ja koko muu laitteisto oli hävinnyt. Kirjeenvaihtoa käytiin ja vaikeaa oli saada ketään kiinni. Kun viimein sain, sovittiin, että palautan hyödyttömän vastaanottimen ja saan rahani takaisin. Paketti meni postin seurannankin mukaan perille, mutta rahoja ei ole kuulunut. Lisäksi vastausta sieltä on turha yrittää saada. Rahat on menetetty ja jatkossa teen kauppaa Suomen rajojen sisäpuolella. Huijarifirma. |
Krice 05.12.2008 16:53:31 | |
---|
Paketti meni postin seurannankin mukaan perille, mutta rahoja ei ole kuulunut. Kauanko olet odottanut? Muistaakseni menee vähän aikaa ennenkuin rahat tulee saksanmaalta tilille. Olen pari kertaa palauttanut tuotteen ja rahat on kyllä tulleet ihan kiltisti takaisin. |
Torniojaws 05.12.2008 23:00:30 | |
---|
Miten muuten tää perinteinen joulupostiruuhka näkyy tilausten saapumisnopeudessa, vai näkyykö mitenkään? No, normaalin samana päivänä toimitettu sijaan meni kaksi päivää ennen kuin tavarat olivat kerättävänä ja toimitusvaiheessa. Tilasin siis 2.12. ennakkomaksulla ja 4.12. oli maksu perillä. Tavara lähti tänään tuossa 19.30 tulemaan postissa. Vortechin kolme täysipitkää nyt CD:nä! Jouluun asti alehinta 7,99 euroa. FLACina 1,99 euroa. Tilausohjeet webbisivuilla. |
FensonGibder 06.12.2008 21:40:02 | |
---|
Itse oon töissä UPSin alihankkijalla ja meillä toimitään juurikin tällä tavalla. Eli yksityiset soitetaan läpi aamulla tai jopa edellisenä päivänä riippuen paikkakunnasta. Helpottaa huomattavasti. Sitä en tiedä miten emoyhtiössä toimitaan. Mulle ei soitettu. Onneksi vaimo oli kotona. Muutenkin paketin piti tulla lähimpään postiin, eikä kotiovelle. |
1ttnA 07.12.2008 00:31:03 | |
---|
Muuten ei itselläkään moittimista mutta toi UPS:in osuus vähän kyllä hämää: ei mitään tietoa etukäteen koska tulee kotiovelle ja pitää olla tasaraha käteisenä? Mitä vikaa on vanhassa postiennakko-systeemissä? Sitä kaipaan kyllä. Anyway, viimeksi tilattiin bändin kanssa PA-kaijuttimet (Suomessa ~600€/kpl, T-kaupassa 530(?)€ pari + telineet), päätevahvistin ja piuhoja ym sälää. Kaikki oli tallessa ja toimii. Mielummin kuitenkin ostan isommat kamat, kuten kitarat ja kosketinsoittimet, ihan kotimaisesta kaupasta jossa saa ensin testata ja sen jälkeen tavarat suoraan käteen ilman parin viikon odottelua. "Beibe beibe beibe!"
-Homer Simpson |
Torniojaws 07.12.2008 01:27:24 (muokattu 07.12.2008 01:32:27) | |
---|
Vortechin kolme täysipitkää nyt CD:nä! Jouluun asti alehinta 7,99 euroa. FLACina 1,99 euroa. Tilausohjeet webbisivuilla. |
Murgo 07.12.2008 19:39:29 | |
---|
Kuten on tullut ennenkin mainituksi, Thomannille kannatta nykyään maksaa luottokortilla, kamat tulevat postiin n. viikossa kuten ennenkin eikä tarvitse arpoa ja säätää OOPS:in kanssa. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
Henkka370 07.12.2008 19:51:34 | |
---|
Kuten on tullut ennenkin mainituksi, Thomannille kannatta nykyään maksaa luottokortilla, kamat tulevat postiin n. viikossa kuten ennenkin eikä tarvitse arpoa ja säätää OOPS:in kanssa. Mikä sen muuten päättää, että millä tulee? Postiennakot tulee UPS:llä, mutta entä muut tilaukset? |