Aihe: Livekäyttöön oh-mikkiä, bonham-mikitykseen
1
salmija67
22.11.2008 09:42:44
Klubikeikkoja bändin kanssa tarkoitus pääasiallisesti vääntää joten bonham-mikitys varmaan se toimivan ja yksinkertaisin tapa saada toimiva liveääni rummuista.

Bassarissa mulla sennheiser e602 joka on loistava. Overeina halpispari behringer c02 jotka ostin hetken mielijohteesta niiden hinnan takia, kokeillu olen sitä x-y parina ja en oikein saanut mitään ääntä niistä irti..

Nyt tarkoitus ostaa tuohon bonham-mikitykseen toimiva oh-mikki hintahaarukasta ~300ekee..
a) pitäisikö se olla pieni-vai isokalvoinen?
b) Suosituksia?
Nolte
22.11.2008 10:51:12
Täältä löytyy vinkkiä luultavimmatusti: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=105792
meiän bändin paras rumpali
fifehole
22.11.2008 11:00:33 (muokattu 22.11.2008 11:03:25)

Klubikeikkoja bändin kanssa tarkoitus pääasiallisesti vääntää joten bonham-mikitys varmaan se toimivan ja yksinkertaisin tapa saada toimiva liveääni rummuista.

Bassarissa mulla sennheiser e602 joka on loistava. Overeina halpispari behringer c02 jotka ostin hetken mielijohteesta niiden hinnan takia, kokeillu olen sitä x-y parina ja en oikein saanut mitään ääntä niistä irti..

Nyt tarkoitus ostaa tuohon bonham-mikitykseen toimiva oh-mikki hintahaarukasta ~300ekee..
a) pitäisikö se olla pieni-vai isokalvoinen?
b) Suosituksia?

Nämä ovat mielestäni olleet hinta/laatusuhteeltaan ihan hyviä.

http://www.thomann.de/fi/rode_nt_5.htm

En sitten tiedä sopivatko "Bonham" mikitykseen?
[Ja se onko bokserit vai tangat, ihan erilainen rebingo bongo.]
aasit
22.11.2008 14:22:34
Selventäkääs nyt joku tyhmälle että miten tämä Bonham-mikitys kaikessa yksinkertaisuudessaan menee? Basarimikki+overhead? Entä minne tuo oh sijoitetaan?
fifehole
22.11.2008 14:39:56

Selventäkääs nyt joku tyhmälle että miten tämä Bonham-mikitys kaikessa yksinkertaisuudessaan menee? Basarimikki+overhead? Entä minne tuo oh sijoitetaan?

Kilauta Googlelle tai osta vokaali!!!

krofoni kahden kapulan mitan päähän virvelistä yläviistoon bassorumpua kohti. Mikrofonin signaali reilusti ruvelle (putkisäröä, äänitys nauhalle liian suurella voimakkuudella), niin päästään Led Zeppelin -osastolle. Jopa yksi dynaaminen Shure SM57 kuulee setin tällä tavalla (bassorumpua lukuunottamatta) ällistyttävän hyvin!

Ns. Bonham-mikitys (John Bonham, Led Zeppelin -yhtyeen rumpali) on klassinen, yksinkertainen ja hyvänkuuloinen monomikityskeino jolla voidaan äänittää koko setti vain kahdella mikrofonilla.

Basariin tummasoundinen dynaaminen kuten Sennheiser MD421. Yksi pienikalvoinen pallokuvioinen konkkamikki overheadiksi niin, että se on kaksi rumpukapulan mittaa rumpalin oikean polven yläpuolella osoittaen suoraan alas. Basarissa voidaan vaihtoehtoisesti käyttää esim. Beta 52 tai D112 jos halutaan modernimpaa soundia.
aasit
22.11.2008 15:22:51
Kilauta Googlelle tai osta vokaali!!!

Ostan vokaalin K, niinkuin Krofoni.

Kiitos!
Strumbali
22.11.2008 15:48:55
Itse olen hankkimassa tämän setin ovareiksi ihan vain demotteluun: http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_mce530_stereoset.htm

Varoittakaa toki, jos jonkun mielestä ei raha ole menossa oikeaan settiin. Rode NT5 setin olen ymmärtänyt päteväksi nettiä ja mnettiä tutkimalla, mutta satasen kalliimmaksi. Niinno, nii-in.
tahdissa vaan.. ;)
fifehole
23.11.2008 10:52:07

Ostan vokaalin K, niinkuin Krofoni.

Kiitos!

Yksi Huren krofoni lähtee onnelliselle voittajalle! ;)
kimizu
23.11.2008 17:09:04 (muokattu 24.11.2008 00:26:40)
Itselläni on keikkamikityksenä yleensä juurikin tuollainen "bonham-mikitys" tai ainakin jotain sinne päin...

Basarissa on AKG D112 sideholen kautta sisään ja ehjä etukalvo, overheadina 1 kpl Beyerdynamic Opus 53, sijoitettuna n. kahden kapulanmitan päähän virvelin kalvosta, osoittaen keskelle virveliä.

Edullinen ja helppo ratkaisu ja soundi on yleensä laakista kohdallaan.
Legenda
24.11.2008 11:05:33
Jos jollain lojuu ylimääräisenä tuollainen oh-mikki, esim. tuo opus 53 tai vastaava niin pankaa viestiä. Laitoin kyllä tuonne mikrofoni osastolle ilmoituksen, mutta ajattelin että tällä osastolla voisi olla potentiaalisia myyjiä. Kiitos ja anteeksi.
legenda on hyvä juoma!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)