![]() 15.11.2008 16:45:11 | |
---|---|
Mitä sä taas hölpötät. Ikinä saatana ole etukäteen rahoja ennen keikkaa pyydetty. Mut joskus ne maksetaan. Niin kun tänäänkin. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner | |
![]() 15.11.2008 16:51:13 | |
Mut joskus ne maksetaan. Niin kun tänäänkin. Kyllä, tai siis paikanpäällä illan aikana, yksityistilaisuudet ovat ainakin sellaisia hääkeikat ilman muuta rahat kuittia vastaan illanaikana ja mm. firmoista on ollut eräs Nokialainen rengasfirma :) ..sellainen joka halusi hoitaa asian noin. Läheskään aina ei tietenkään tuo käy. | |
![]() 15.11.2008 18:44:06 | |
Mut joskus ne maksetaan. Niin kun tänäänkin. En mä oo koskaan pyytänyt mutta privakeikoilla silloin tällöin tulee ennen kuin ensimmäistäkään nuottia on soitettu. Raha polttaa joidenkin taskussa. | |
![]() 15.11.2008 20:05:34 | |
Verottajan pelossa ja maksuongelmien välttämiseksi on nykyisellä bändillä käyty kaikki keikat (ml hääkeikat) toimiston kautta. Ainakin tähän asti on toiminut. Suoria sopimuksia ei ole tehty. Muutama hääkeikka on varmaan jäänyt käymättä tämän takia, kun on hävitty hintataistelu, mutta keikkoja tulee, keikkoja menee. | |
![]() 18.11.2008 01:40:47 (muokattu 18.11.2008 01:41:31) | |
Mun ymmärtääkseni on mahdollista saada laskua maksamattoman lafkan nimi Kauppalehden trattalistalle tai mikä se on (?), joka saattaa häiritä niitten luottotietoja. Joku viisaampi voi korjata tai täydentää? Toistaiseksi mulle on riittänyt uhkaus että en tuu toiste teille soittamaan. (Ja nyt ette sano, mitä luulette lafkan sanoneen maksun vastikkeeksi) Toi ei ole oikeestaan uhkaus,vaan taas lahjoitit ko.puulaakille keikkaliksas.Näin tekee moni ja jos niitä on esim 50 vuodessa niin miksi yleensä maksaa soittajille,kun saa ilmaiseksikin."kyllä pelimanneja suomessa riittää"....RAHNAT POIS.!!Tai ko.kuppilan PA:t tai muu arvokas irtosälä mukaan.Kassakone on aika jees.Palauttaa korvausta vastaan. | |
![]() 18.11.2008 01:46:03 | |
Salon teatterit vois vaikka yhdistyä yhdeksi ammattiteatteriksi! Erään Salolaisen kuppilan keikka perittiin aina n.puolenyön maissa=parhaimpaan sesonkiin.Jos latia ei tullut,bändi pakkas kamat ja good bye. | |
![]() 18.11.2008 06:46:14 | |
Toi ei ole oikeestaan uhkaus,vaan taas lahjoitit ko.puulaakille keikkaliksas.Näin tekee moni ja jos niitä on esim 50 vuodessa niin miksi yleensä maksaa soittajille,kun saa ilmaiseksikin."kyllä pelimanneja suomessa riittää"....RAHNAT POIS.!!Tai ko.kuppilan PA:t tai muu arvokas irtosälä mukaan.Kassakone on aika jees.Palauttaa korvausta vastaan. Tajusit väärin, mun uhkaus on riittänyt viivästyneen maksun suoritukseen. Mulla ei toistaiseksi yhtä ainutta keikkaa oo jäänyt maksamatta, joskus tosin maksu viivästynyt. | |
![]() 18.11.2008 06:56:48 (muokattu 18.11.2008 06:57:36) | |
Yhden kerran yks "liikemies" ei meinannu maksaa omissa häissään meille, mä aavistin se jotenkin, sellanen vähän ketun olonen ukko, kun eihän nyt yleensä kukaan hoida maksupuolta omissa häissään, yleensä se on ollut bestman tai kaaso. Mutta pysyin lujana ja en päästäny sitä silmistä ennenkö sain rahat, se alko jo päityäkin pahasti.. | |
![]() 18.11.2008 07:09:50 | |
Mä pyydän keikkaliksan siten, että jos ei maksa paikanpäällä, niin silloin maksaa etukäteen. Mun mielestä "rehellisen" tuntuinen firma voi saada laskun jälkikäteen eräpäivä 7 pv netto, mutta aika harvoin. Kirkkokeikat laskutan aina siten, että eräpäivä on esiintymistä edeltävä maanantai, edellyttäen, että keikka on lauantaina. Kerran oon joutunut soittaan perjantaina ja sanoon, että huomista laulukeikkaa ei sitten tehdä, jos ei raha oo tilillä samana päivänä. No sitten tuli kuitti sähköpostilla, että olivat maksaneet. Perintätoimistoa olen käyttänyt kerran. Summa oli pieni, mutta sitäkään eivät saaneet perittyä. Olin ensin itse huomauttanut puhelimitse ja maililla muutaman kerran ilman tulosta ja sen jälkeen laitoin perintätoimistolle kaikki nuo "materiaalin", eli sähköpostikirjeenvaihdon, tuotteen lähetyksestä olevat kuitit ym. Jonkin ajan kuluttua perintätoimistolta tuli kirje, että eivät ole yrityksistä huolimatta saaneet rahaa tuolta asiakkaalta. Kirjoittivat kohteliaasti, että ei kannata lähteä oikeusteitse hakemaan, koska oli niin pienestä summasta kyse. Homma jäi siis siihen ja minä ilman saatavaani :o( Sen lauluja laulat, kenen kädestä syöt | |
![]() 18.11.2008 09:07:18 | |
Pari kertaa on jäänyt keikkapalkkiot tulematta ja molemmilla kerroilla on ollut kirjalliset sopimukset. Ensimmäisellä kerralla myös tilaaja vaati kirjallista sopimusta. Monista kyselyistä huolimatta kumpikaan ei maksanut, ei yhtään ja sitten viimein lopettivat sen puhelimeen vastaamisen. Ei siinä auttanut kuin käräjäoikeuteen sopparin kanssa ja kertoa tilanne ja tietysti siitä tuli vähän lisäkuluja, kun pitää vielä maksaa käsittelymaksuja mutta molemmista sitten loppujen lopuksi rahat saatiin. Pieninä erinä mutta kuitenkin. Humpasta rautalankaan... | |
![]() 18.11.2008 14:48:45 | |
...kun eihän nyt yleensä kukaan hoida maksupuolta omissa häissään,. Höpötitipöpötiti. Kyllä hoitaa. Tänäkin vuonna monesti. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner | |
![]() 18.11.2008 16:12:52 (muokattu 18.11.2008 16:13:17) | |
Höpötitipöpötiti. Kyllä hoitaa. Tänäkin vuonna monesti. No, mun markkinointikaan ei oo koskaan ollut niin tehokasta kuin vois olla oikean myyjän toimesta, oon enemmän ollut sellainen herkkätaiteilija joka ehdottanut tuota maksupuolta jonkun muun kuin juhlan päähenkilöiden hoidettavaksi, ihan vaan hienon tunnelman vuoksi ..ääh ei ne taida enää niin juhlallisia olla, kunhan jotain biletyksen aihetta saadaan, em mätiiä.. äsh.. :/ | |
![]() 18.11.2008 19:37:56 | |
Mä pyydän keikkaliksan siten, että jos ei maksa paikanpäällä, niin silloin maksaa etukäteen. Mun mielestä "rehellisen" tuntuinen firma voi saada laskun jälkikäteen eräpäivä 7 pv netto, mutta aika harvoin. Kirkkokeikat laskutan aina siten, että eräpäivä on esiintymistä edeltävä maanantai, edellyttäen, että keikka on lauantaina. Kerran oon joutunut soittaan perjantaina ja sanoon, että huomista laulukeikkaa ei sitten tehdä, jos ei raha oo tilillä samana päivänä. No sitten tuli kuitti sähköpostilla, että olivat maksaneet. Perintätoimistoa olen käyttänyt kerran. Summa oli pieni, mutta sitäkään eivät saaneet perittyä. Olin ensin itse huomauttanut puhelimitse ja maililla muutaman kerran ilman tulosta ja sen jälkeen laitoin perintätoimistolle kaikki nuo "materiaalin", eli sähköpostikirjeenvaihdon, tuotteen lähetyksestä olevat kuitit ym. Jonkin ajan kuluttua perintätoimistolta tuli kirje, että eivät ole yrityksistä huolimatta saaneet rahaa tuolta asiakkaalta. Kirjoittivat kohteliaasti, että ei kannata lähteä oikeusteitse hakemaan, koska oli niin pienestä summasta kyse. Homma jäi siis siihen ja minä ilman saatavaani :o( Etkö luota edes Oy Kyrkan Ab:hen? Eräs sen toiminta-ajatuksen kohta on muistaakseni älä varasta. COVS jäsen N:o 5 | |
![]() 18.11.2008 19:50:51 | |
En mä nyt erikoisesti halua mainostaa Palkkiopalvelua, mutta Su iltana annoin niille kahdesta viime keikasta laskutustoimeksiannon ja Ma oli rahat tilillä. | |
![]() 19.11.2008 00:21:21 | |
...joka ehdottanut tuota maksupuolta jonkun muun kuin juhlan päähenkilöiden hoidettavaksi, ihan vaan hienon tunnelman vuoksi ..ääh ei ne taida enää niin juhlallisia olla, kunhan jotain biletyksen aihetta saadaan, em mätiiä.. äsh.. :/ Ei noilla asioilla oo mitään tekemistä keskenään. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner | |
![]() 19.11.2008 08:49:26 | |
Etkö luota edes Oy Kyrkan Ab:hen? Eräs sen toiminta-ajatuksen kohta on muistaakseni älä varasta. Joo siis kyllä mä tuohon luotan ja sieltä tuleekin liksa aina silloin, kun ne maksaa muillekin, eli kerran kuukaudessa. Tarkotin noilla kirkkokeikoilla tuossa edellä näitä yksityiskeikkoja, eli häitä ja siunaustilaisuuksia. Sen lauluja laulat, kenen kädestä syöt | |
![]() 23.11.2008 20:28:38 | |
Kysymykseni sopinee tähän topikkiin hyvin. Tähän asti on "saanut" (lue: joutunut) tehdä keikkaa toimistojen kautta, joten laskuttamisesta ei ole kertynyt kokemuksia. Ainoastaan lykkääntyneistä palkanmaksupäivistä on (liikaakin) kokemuksia, ja tähän kyllästyneenä suunnitelmissa on ryhtyä itse laskuttajaksi oman puulaakin kautta. Teillä on varmasti käytännönläheisempää kokemusta keikan laskuttamisesta kuin verotoimiston tädeillä ja sedillä, joten kysynpä siis täältä muutaman alustavan kysymyksen: 1. Paljonko alv:n osuus on? 0, 8, 22, jotain muuta? 2. Voiko soittajien/laulajien tilit maksaa työkorvauksena (jolloin ei tarvitse muuta kuin ennakonpidätyksen), vai pitääkö maksaa palkkaa? 3. Mikä on yleensä ollut periaatteenanne yritykseltä toiselle -laskun eräpäivän kanssa? 14 päivää, vähemmän, enemmän? 4. Entä yksityisten pippaloissa (synttärit, häät, pikkujoulut...), näistähän mielellään pyytäisi paikan päällä rahaa, mutta jollei onnistu muuten kuin laskulla. Oletteko saaneet ruuvattua eräpäivän ennen keikkaa tai samaksi päiväksi? Onko käytännön kokemuksia tekemättä jättämisestä, jollei ole rahaa tullut etukäteen? Muitakin vinkkejä ja ohjeistuksia otetaan kiitoksella vastaan. :) | |
![]() 23.11.2008 20:52:49 | |
1. Paljonko alv:n osuus on? 0, 8, 22, jotain muuta? Taiteilijatoiminta kun toimialana onpi niin alvi nolla. | |
![]() 23.11.2008 20:54:51 | |
Kysymykseni sopinee tähän topikkiin hyvin. Tähän asti on "saanut" (lue: joutunut) tehdä keikkaa toimistojen kautta, joten laskuttamisesta ei ole kertynyt kokemuksia. Ainoastaan lykkääntyneistä palkanmaksupäivistä on (liikaakin) kokemuksia, ja tähän kyllästyneenä suunnitelmissa on ryhtyä itse laskuttajaksi oman puulaakin kautta. Teillä on varmasti käytännönläheisempää kokemusta keikan laskuttamisesta kuin verotoimiston tädeillä ja sedillä, joten kysynpä siis täältä muutaman alustavan kysymyksen: 1. Paljonko alv:n osuus on? 0, 8, 22, jotain muuta? 2. Voiko soittajien/laulajien tilit maksaa työkorvauksena (jolloin ei tarvitse muuta kuin ennakonpidätyksen), vai pitääkö maksaa palkkaa? 3. Mikä on yleensä ollut periaatteenanne yritykseltä toiselle -laskun eräpäivän kanssa? 14 päivää, vähemmän, enemmän? 4. Entä yksityisten pippaloissa (synttärit, häät, pikkujoulut...), näistähän mielellään pyytäisi paikan päällä rahaa, mutta jollei onnistu muuten kuin laskulla. Oletteko saaneet ruuvattua eräpäivän ennen keikkaa tai samaksi päiväksi? Onko käytännön kokemuksia tekemättä jättämisestä, jollei ole rahaa tullut etukäteen? Muitakin vinkkejä ja ohjeistuksia otetaan kiitoksella vastaan. :) Ykköseen vastaan nolla. Kakkoseen vastaan ei voi. Keikat on joko työsuhteisia (ohjelmatoimisto tms, työnantajana) tai yrittäjänä tehtyjä. Kolmoseen vastaan riippuu firmasta, käteislaskutus suositeltava. Kyllä 7 päivää pitäis riittää maksuajaksi jos siimaa alkaa antamaan. Tässäkin edellytyksenä firma jonka kautta laskutat. Neloseen käteislaskutus. Sulla pitää olla firma jonka kautta laskutat. Eihän sun tarvitse laskuttaa silloin, kun teet ohjelmatoimiston kautta, eli et ole vielä päässyt tekemään sellaisia keikkoja. COVS2. | |
![]() 23.11.2008 21:18:20 (muokattu 23.11.2008 21:19:30) | |
Taiteilijatoiminta kun toimialana onpi niin alvi nolla. Kiitän. Entä jos se ei ole päätoimialana, poikkeaako jotenkin? Ohjelmapalvelut, tarkoittaen taiteellista toimintaa, on kyllä ilmoitettu yritystä perustettaessa, mutta _pää_toimiala on jotain muuta. walttonille: en olekaan laskuttanut vielä, mutta ens perjantaina ajattelin pikkujoulut laskuttaa. Firma siis on jo olemassa ennestään, mutta olen vaan tähän asti tehnyt "muille" hommia. Joten tämän takia kyselen. Kiitukset näistä. Edit: tarkoitan siis itse myytyä keikkaa, ei toimiston kautta tullutta.. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)