Krice 23.11.2008 19:45:24 | |
---|
Löysin hauskan videon, jossa verrataan Metal Muffia, Metal Planettia ja MXR:n Dimeä. Vähänkö Dime rulettaa. Tuolta särön pitää kuulostaa. Pitää kyllä ensin vähän kerätä rahaa tai etsiä käytettynä jostain. http://www.youtube.com/watch?v=UZUdtr2uNpM |
Dunga 23.11.2008 19:49:18 | |
---|
Löysin hauskan videon, jossa verrataan Metal Muffia, Metal Planettia ja MXR:n Dimeä. Vähänkö Dime rulettaa. Tuolta särön pitää kuulostaa. Pitää kyllä ensin vähän kerätä rahaa tai etsiä käytettynä jostain. http://www.youtube.com/watch?v=UZUdtr2uNpM Hyi saatana mitä rupeloa, rutkasti parempaa soundia tuosta purkista olen kuullut irtoavan. Mutta jos tollasesta tykkää niin mikäs siinä. Sääliksi käy Lionheartia ;) Interstellar overdrive. |
PuNkKi 23.11.2008 19:50:56 | |
---|
Löysin hauskan videon, jossa verrataan Metal Muffia, Metal Planettia ja MXR:n Dimeä. Vähänkö Dime rulettaa. Tuolta särön pitää kuulostaa. Pitää kyllä ensin vähän kerätä rahaa tai etsiä käytettynä jostain. http://www.youtube.com/watch?v=UZUdtr2uNpM Saman videon on kans aikanaan katsonut. Mielestäni metal muff voitti noista kolmesta selvästi.. mut, makuasioita :) Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
Detox 23.11.2008 20:16:25 | |
---|
Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!! |
PuNkKi 23.11.2008 20:32:45 | |
---|
Mulla saattaa kyllä pian iskeä sama "ongelma" matamp:in minimatin kanssa. Kunhan se joskus sieltä edes saapuisi.. Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
McNulty 23.11.2008 20:38:33 | |
---|
Mulla saattaa kyllä pian iskeä sama "ongelma" matamp:in minimatin kanssa. Kunhan se joskus sieltä edes saapuisi.. Pakko ihan kevyen snadisti ihmetellä, notta miksi päätyä Lionheartiin ja/tai Minimattiin jos hakee rankkaa särösoundia? Ymmärrän kyllä että pienitehoinen putkistyrkkari houkuttelee, mutta harvemmin ne ovat niitä parhaita hevistyrkkareita. Metal Zoneja saa torilta halvalla... on varsin pätevä hevisäristin kun osaa oikein käyttää. Senhän voi lykätä Lionheartissa vaikkapa FX-looppiin, jolloin signaali kiertää ensin vaffarin etuasteen kautta, sitten säristimelle ja lopuksi päätteelle. Uskoisin että tuolla saa pienestäkin putkistyrkkarista rankan soundin... pitääkin kaivaa MT-2 vaatekomerosta esiin ja kokeilla 5W Leijonasydämen kanssa. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
hiihtoliiton kamaa kaupan |
Antti1 23.11.2008 20:40:28 | |
---|
Totaa... Miks Metalzone looppiin? Ihan näin vaan mielenkiinnosta, kun en oo tullu koskaan edes kokeilleeksi tommosilla jytkymmillä polkimilla. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
PuNkKi 23.11.2008 20:43:25 | |
---|
Pakko ihan kevyen snadisti ihmetellä, notta miksi päätyä Lionheartiin ja/tai Minimattiin jos hakee rankkaa särösoundia? Jo pelkkien hyvien clean-soundien aikaan saamiseksi. Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
jussimus 23.11.2008 20:46:49 | |
---|
Heh, mullakin on Lionheartin kanssa pienehkö säröpulma...sitä on nimittäin liikaa :) Tänään pääsin ekaa kertaa luukuttamaan Lanikkaa treeniksellä, ja: Yllättävää kyllä, Lionheartissa ei näemmä kuitenkaan ole tarpeeksi tehoja, sillä kliinikanava menee muroille pändisoittovolyymeillä kun joudun pitämään sitä melkein täysillä. Pikkurosot ovat toki mahtavia, mutta sitä kellomaista, kristallinkirkasta kliiniä ei ikävä kyllä ole saatavilla pändivolyymeillä :( Voihan olla että nuo kymppituumaiset Jensenit näyttelevät pääroolia tässä ongelmassa, mutta minkäs teet. Prkl. |
Numb 23.11.2008 20:54:33 (muokattu 23.11.2008 20:55:39) | |
---|
Prkl. Paljonkos tuossa on tehoja? Kun muistelen, että tod. vähän. Vähänkin lämpöisemmät mikit, ja kellopuhtaat bändivolalla vaatii pian sen 100W... A waist is a terrible thing to mind. |
Satu ja Tuija 23.11.2008 21:07:07 | |
---|
Hyper Speed: DataLore. Kait nopein ja paras. |
Paljonkos tuossa on tehoja? Kun muistelen, että tod. vähän. Vähänkin lämpöisemmät mikit, ja kellopuhtaat bändivolalla vaatii pian sen 100W... 20 wattia löytyy. Oletin ilman muuta että se riittäisi, mutta... Tänään vetelin Skujun classic vibe telellä, jossa on orkkismikit. Ei nyt luulis että ne mikit kovin räyhäkkäät ois... Noh, mulle on tulossa jossain vaiheessa myös kaks stratoa, voihan olla että niillä irtoaa hiukan kliinimpää kliiniä. Tai sit ei. Prkl. |
Krice 23.11.2008 21:18:16 | |
---|
Pakko ihan kevyen snadisti ihmetellä, notta miksi päätyä Lionheartiin Hinta vs. ominaisuudet miellytti eniten. Sitä paitsi tuo on hyvä alusta kaikenlaisille pedaaleille, siis muillekin kuin särö. |
M4ss3 m/ 23.11.2008 21:30:09 | |
---|
Löysin hauskan videon, jossa verrataan Metal Muffia, Metal Planettia ja MXR:n Dimeä. Vähänkö Dime rulettaa. Tuolta särön pitää kuulostaa. Pitää kyllä ensin vähän kerätä rahaa tai etsiä käytettynä jostain. http://www.youtube.com/watch?v=UZUdtr2uNpM Hirveä video, omistan tuon Metal Muffin ja voin sanoa, että saa satakertaa paremmat soundit tuosta ainakin. Mitä noihin pieniin putkivahvareihin tulee, niin minäkin varmaan hankin Orangen TT:n ja laitan jonkun hirveän särömonsterin sen eteen. Tai sitten tyydyn vain boostaamaan Tubescreamerilla. V*TU SÄRÖÖ!!!!11!!!1 |
Satu ja Tuija 23.11.2008 21:38:00 | |
---|
No eiks se jo mainittu Bläk Peisli? Sillähän se on irronnu tähänkin asti. |
s151669 24.11.2008 08:50:45 | |
---|
Voihan olla että nuo kymppituumaiset Jensenit näyttelevät pääroolia tässä ongelmassa, mutta minkäs teet. Kas vain, Laney VC15, kymppituumainen Jensen ja sama ongelma. Ehkä siis en olekaan käsi :-) Mielessä on käynyt Herkän 1x12 tai 2x12 kaapin käyttö. Tuollaista vain ei pyöri "nurkissa" eikä viitsisi sokkonakaan hommata ja todeta että meteli ei edelleenkään riitä. Kerro toki täälläkin jos löydät ratkaisun. Jyrki |
Pluto 24.11.2008 09:32:04 | |
---|
Hei, tähän väliin kysymys: Kertokaapa hieman Lionheartin särön luonteesta ylipäätään? Onko enemmän riipivä vai pehmeä? suriseva vai möyrivä? Tanniininen vai aromikas? En kaipaa mitään mättösäröjä, mutta riittääkö särö esim. Maidenin soitteluun sooloineen? USeinhan nämä pienitehoiset vahvistimet on hieman vintageen päin kallellaan soundeiltaan, jolloin säröä saattaa kyllä lähteä paljon, mutta niistä on joskus vaikea saada säädettyä "lämmintä" isompaa särösoundia. Periaatteessa nuo Laneyn sivuilla olleet clipit kuulostivat hunajalta, mutta niihin pitää toki suhtautua asianmukaisella epäilyksellä. Dillon, you son of a bitch! |
Terry Pantheras 24.11.2008 09:54:06 | |
---|
Hei, tähän väliin kysymys: Kertokaapa hieman Lionheartin särön luonteesta ylipäätään? Onko enemmän riipivä vai pehmeä? suriseva vai möyrivä? Tanniininen vai aromikas? En kaipaa mitään mättösäröjä, mutta riittääkö särö esim. Maidenin soitteluun sooloineen? USeinhan nämä pienitehoiset vahvistimet on hieman vintageen päin kallellaan soundeiltaan, jolloin säröä saattaa kyllä lähteä paljon, mutta niistä on joskus vaikea saada säädettyä "lämmintä" isompaa särösoundia. Periaatteessa nuo Laneyn sivuilla olleet clipit kuulostivat hunajalta, mutta niihin pitää toki suhtautua asianmukaisella epäilyksellä. Sanoisin, että marshallmaisen rapsakka, mutta kermaisen lämmin. Säröä riittää mainiosti Maiden-osastolle, itse olen löytänyt myös hyvinkin iommimaisia soundeja SG:n kanssa. Seiskääntlukulainen jos jollekin vuosikymmenelle pitäisi sijoittaa. Syö hyvin spedaaleja, kuten jo aiemmin mainitsin, niin clean boosterilla saan säröt high gain-osastolle asti. Säröt puolillansa saan hunajaisen, mutta erottelevan crunchin. Tone-potikalla saa särön luonnetta muutettua suht laajalla skaalalla. Me soitetaan ilmeisesti sen verran hiljaa, että volat riittää himpun alle vitosella ja puhtaat säilyvät kellomaisen kuulaina. Tosin mulla on 2x12-kaappi 60 W tehonkestolla ja 10" elementtien sijaan... Höpsis töppöseen! |
Terry Pantheras 24.11.2008 10:01:37 | |
---|
20 wattia löytyy. Oletin ilman muuta että se riittäisi, mutta... Tänään vetelin Skujun classic vibe telellä, jossa on orkkismikit. Ei nyt luulis että ne mikit kovin räyhäkkäät ois... Noh, mulle on tulossa jossain vaiheessa myös kaks stratoa, voihan olla että niillä irtoaa hiukan kliinimpää kliiniä. Tai sit ei. Prkl. Miten mulla semmonen mutu, että 1-kelasilla puhdas rosoontuu helpommin kuin humppareilla...? Mulla on SG:ssä suht vähätehoiset Gibsonin humpparit ja ainakin meidän volatasoilla (hieman alla 5:n) puhtaat säilyy puhtaina... Höpsis töppöseen! |
jussimus 24.11.2008 13:21:30 | |
---|
Miten mulla semmonen mutu, että 1-kelasilla puhdas rosoontuu helpommin kuin humppareilla...? Mulla on SG:ssä suht vähätehoiset Gibsonin humpparit ja ainakin meidän volatasoilla (hieman alla 5:n) puhtaat säilyy puhtaina... Niin, voihan se olla että ykskelanen rosoontuu helposti, mutta jotenkin musta tuntuu että nuo Jensenin kymppituumaiset näyttelee vielä suurempaa roolia tässä rosojutussa. Musta tuntuu että tää ongelma on monen tekijän summa. Veikkaan että jos lykkäisin Lanikan kiinni 2x12"-kaappiin jossa on vaikkapa V30:t ja soittaisin humpparikepillä, tökyä lähtisi huomattavasti enemmän, jolloin mun ei tarttis pitää kliinikanavan volaa niin kovalla, jolloin se myös pysyisi kliinimpänä. Mutta eihän siinä ole mitään järkeä hommata lisäkaappia 4X10"-combolle, joten täytyy vaan oppia tulemaan toimeen tän jutun kanssa.. |