TTV 23.11.2008 15:52:27 | |
---|
Eli, DA5:stä on turha haikailla rankempia tai edes samanlaisia säröjä kuin Microcuben rectifier? Taitaapi siirtyä hankinta Vypyrin saatavuuden sallimaan ajankohtaan. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.) |
Spike 23.11.2008 15:56:51 | |
---|
Joskus oli voxin 30 wattinen mallintava, siitä sai ihan ok säröt kun buustas overdrivella säröjä. Mutta aika elottomia ne high gain saundit silti ovat. Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart! |
Kyllä se Da pikkuroso ja clean puolella vie voiton Cubesta, mutta muuten tykkään kyllä itse cubesta enemmän. |
TTV 23.11.2008 16:30:22 | |
---|
Kyllä se Da pikkuroso ja clean puolella vie voiton Cubesta, mutta muuten tykkään kyllä itse cubesta enemmän. Just tämä onkin se pointtini, eli pikkurosot ja cleanit menee Cuben edelle, mutta säröt jää jalkoihin. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.) |
jra 23.11.2008 17:03:10 (muokattu 23.11.2008 17:18:37) | |
---|
Just tämä onkin se pointtini, eli pikkurosot ja cleanit menee Cuben edelle, mutta säröt jää jalkoihin. DA5:n omistajana pitkälti samaa mieltä, vaikka en hi-gaineista mitään ymmärräkään. Eilen olin taas yllättynyt kuinka hyvää blues-, jazz- ja funkkikomppisoundia DA5:stä saa kotitarpeiksi. Leadeissa ei taas oikein tahdo laulaa (ei tosin kokemuksen mukaan mikään pikkutrankku tai -mallintava). Vielä kun tuossa saisi vaikka joka efektille yhden oman presetin muistiin, niin avot. Valmiit presetit ovat sen verran yliammuttuja että aina joutuu ruuvaamaan omat säädöt sisään. Niin, ja jos löytyy vaikka 1x12'' -kaappi ja askartelumieltä, niin kannattaa kokeilla että tekee DA5:een uuden takaluukun jossa on speaker out ja in. Siihen sitten vahvarin omaa elementtiä käytettäessä piuhan pätkä ja kaappia käytettäessä outista piuha kaappiin. Kotivolyymeillä avaa soundia ja tuo aivan uutta ulottuvuutta, ainakin Eminencen Wizardin kautta. Rumpujen kanssa saattaa pikku-Vox päästää savut kaapin kanssa (en tiedä kun en ole kokeillut), mutta kotona toimii todella hyvin. Millaisia kokemuksia muilla on DA5:n puhtaiden tai pikkurosojen (miksei surinoidenkin) boostaamisesta esim. Bad Monkeyllä? Itse olen tullut vähitellen siihen tulokseen, että Monkey syö usein aika paljon soundin elävyyttä ja dynamiikkaa, jotenkin mattainen ja yksiulotteinen lopputulos. Sama on alkanut vaivata myös putkarin kanssa. Esim. Behringerin (kyllä) GDI-21 tuntuu putkarilla päästävän kitaran luonteen paljon paremmin läpi, DA5:llä tuo ei taas toimi ollenkaan. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Swan 26.11.2008 22:14:46 | |
---|
Nostan ketjun kolmen päivän ja kolmen sivun takaa, sillä olen jyrkästi eri mieltä DA5:n high gainien huonommuudesta. Kannattaa kokeilla Crunch 2 -mallinnusta gainit isolla, nimittäin siitä irtoaa laitteen tykeimmät hevisaundit. Micro Cuben R-Fier-skuuppisirinä ei kuulosta miltään sen jälkeen, tosin eipä se ole koskaan niin tehnytkään. I am the terror that flaps in the night, I am the jailer who throws away the key, I am... feeling really stupid! >-)))> #26 S.M.A.K. |
jra 26.11.2008 22:49:53 | |
---|
Nostan ketjun kolmen päivän ja kolmen sivun takaa, sillä olen jyrkästi eri mieltä DA5:n high gainien huonommuudesta. Kannattaa kokeilla Crunch 2 -mallinnusta gainit isolla, nimittäin siitä irtoaa laitteen tykeimmät hevisaundit. Micro Cuben R-Fier-skuuppisirinä ei kuulosta miltään sen jälkeen, tosin eipä se ole koskaan niin tehnytkään. Tuossa yllä kirjoitin vähän epäselvästi. Minusta edelleen DA5 on parhaimillaan muussa kuin hi-gaineissa, enkä varsinaisesti verrannut Micro Cuben ja Voxin hi-gaineja keskenään, vaikka tuli laitattua moista vertausta. Itsellä lähtee Crunch 2:lla gainit täysillä hyvä perinnemurina, mutta ei kyllä mitään kovin tykkiä nykyhevanderia (josta en siis mitään ymmärräkään;), tosin ainoa humpparikitara on ES-335 kopsu, joten voi olla että jollain paremmin genreen sopivalla keihaallä jyrähtää tanakammin, tai sen verran mitä 5W-trankusta ja 6,5-tuumaisesta voi lähteä. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Swan 26.11.2008 23:16:50 | |
---|
Vastineeni olikin lähinnä noille heviorientoineemmille pikkuisen ylempänä. Ihmettelen suuresti, kun joku väittää Cuben R-Fieriä paremmaksi. Vähän kuumempien mikkien kanssa Crunch 2 antaa käyttökelpoista medeliäkin. Sitä en epäile, etteikö DA5 pärjäisi vertailussa myös perinnesaundiensa kanssa. ;) I am the terror that flaps in the night, I am the jailer who throws away the key, I am... feeling really stupid! >-)))> #26 S.M.A.K. |
Spike 26.11.2008 23:30:27 | |
---|
mielipiteitä, siinä voxissa on vaan aika eloton saundi, microcubessa on eläväisempi ja hauskempi soittaa. Vox on myös hyvä peli, molemmat on harjoitteluun kiljoonan verran parempia kuin vaikka valvestate II. Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart! |
niemepet 26.11.2008 23:41:45 | |
---|
mielipiteitä, siinä voxissa on vaan aika eloton saundi, microcubessa on eläväisempi ja hauskempi soittaa. Taidanpa avata sanaisen arkkuni vähän aikaa keskustelua seuranneena... ja olenpa jyrkästi eri mieltä. Microcuben soundit tuntuivat hirveältä puurolta verrattuna Voxiin. Gibson Robot Les Paul 1st Run,
Gretsch White Falcon LTV,
Epiphone ES-295,
Duesenberg Rocket II,
Fender VG Stratocaster |
Swan 26.11.2008 23:48:06 | |
---|
Jännä juttu, kun juuri elottomaksi kihinäksi luonnehtisin itse koko Cube-sarjan R-Fieriä. On kauhia tunne soitella sillä, kun tuntuu koko ajan, että korvat olisi lukossa. Ihmettelen suuresti, kun jättivät Rolandilla kuutioiden käyttökelpoisimman särösaundin, Metal-mallinnuksen, kuopuksestaan pois. Siinä oli samaa keskiäänipotkua, jota myös DA5:n high gaineissa on. Silti liputan Crunch 2:n puolesta. I am the terror that flaps in the night, I am the jailer who throws away the key, I am... feeling really stupid! >-)))> #26 S.M.A.K. |
Ze Kink 27.11.2008 00:47:55 | |
---|
Itsehän päätin juuri laittaa Micro Cuben kiertoon, koska tilasin itselleni punaisen DA5:n. Cubessa ärsytti tonepotikan pieni vaikutus, ja ainakin mun korvaani todella mutaiset särösaundit. Cubeani olen pitänyt oikeastaan koko ajan Classic Stack -mallinnuksella Tone -potikka täysillä, gain kitarasta riippuen yleensä klo 13-14 tienoilla. R-fier on ollut aina mun korvaan täysin käyttökelvoton. Särön määrää olen yleensä laiskana kontrolloinut kitaran volumepotikalla. Cube vs. DA5 -kokemuksiani voin vaikka kirjoittaa tänne kunhan tuo nyt ensin saapuu. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
Icy-Sun 27.11.2008 12:06:04 | |
---|
Jännä juttu, kun juuri elottomaksi kihinäksi luonnehtisin itse koko Cube-sarjan R-Fieriä. En tässä ainakaan itse tuosta mallinnoksesta puhunutkaan. Classic stack on ainakin minulle jo hi-gainia ja sitä kuution parasta antia. |
glow 14.04.2009 22:47:01 | |
---|
Tämä kuuluisi ehkä tuonne aloittelijoiden puolelle, mutta kysyn nyt kuitenkin tässä. Ostin tänään Vox DA5:n. Se kohisee jonkin verran varsinkin 5W asetuksella, vaikka volyymiä ei paljon olisikaan. Onko normaalia? Kuulokkeita käyttäessä ei kohise yhtään. |
Don Make 14.04.2009 22:59:28 | |
---|
glow: Tämä kuuluisi ehkä tuonne aloittelijoiden puolelle, mutta kysyn nyt kuitenkin tässä. Ostin tänään Vox DA5:n. Se kohisee jonkin verran varsinkin 5W asetuksella, vaikka volyymiä ei paljon olisikaan. Onko normaalia? Kuulokkeita käyttäessä ei kohise yhtään. Jos sulla on kitarassa yks kelaset mikit niin ihan normi juttu. ''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards |
glow 14.04.2009 23:54:28 | |
---|
Don Make: Jos sulla on kitarassa yks kelaset mikit niin ihan normi juttu. Tarkennetaan vielä että vahvistin kohisee vaikka siinä ei olisi edes kitaran piuha kiinni. Sellaista tasaista taustakohinaa pitää. 5W asetuksella se on voimakkaampaa kuin 1,5W tai 0,5W. Maalaisjärjellä ajateltuna luulisi ettei digitaalivahvistin juuri kohisisi. Lisäksi kuuluu käynnistäessä kolme kovaa paukahdusta mutta se taitaa kuitenkin kuulua asiaan, vai miten? |
Jasoniitti 15.04.2009 09:43:56 | |
---|
glow: Tarkennetaan vielä että vahvistin kohisee vaikka siinä ei olisi edes kitaran piuha kiinni. Sellaista tasaista taustakohinaa pitää. 5W asetuksella se on voimakkaampaa kuin 1,5W tai 0,5W. Maalaisjärjellä ajateltuna luulisi ettei digitaalivahvistin juuri kohisisi. Lisäksi kuuluu käynnistäessä kolme kovaa paukahdusta mutta se taitaa kuitenkin kuulua asiaan, vai miten? Aika identtisesti äännähtelee mun pari kuukautta vanha DA5 eli sanoisin, että ne on ominaisuuksia, ei vikoja. |
jra 15.04.2009 15:26:58 (muokattu 15.04.2009 15:31:23) | |
---|
glow: Tarkennetaan vielä että vahvistin kohisee vaikka siinä ei olisi edes kitaran piuha kiinni. Sellaista tasaista taustakohinaa pitää. 5W asetuksella se on voimakkaampaa kuin 1,5W tai 0,5W. Maalaisjärjellä ajateltuna luulisi ettei digitaalivahvistin juuri kohisisi. Lisäksi kuuluu käynnistäessä kolme kovaa paukahdusta mutta se taitaa kuitenkin kuulua asiaan, vai miten? Mulla ei ole oma DA5 tässä nyt lähettyvillä (on lainassa). En kuitenkaan muista, että mitään sen kummempaa taustakohinaa olisi ollut kuin muissakaan trankuissa, efektien ja varsinkin kompuran säädöistä riippuen saattui kohinan taso tosin vaihdella. Ainakin kohisi vähemmän kuin vaikkapa Digitech RP50, esim. Blackstarin edessä tai loopissa. Mitään tuommoisia paukahduksia ei omassa ole, joku pieni napsahdus ehkä kun virrat kytkee, mutta ei muuta. Olen kokeillut DA5:ta myös erittäin herkkään Eminencen 12'' Wizardiin liitettynä, eikä senkään kautta taustakohina ollut mitenkään häiritsevää. Ehkä noissa on eroja, tai sitten korvat on kalibroituneet eri tavalla. Itsellä kyllä kotisoittelussa yleensä häiritsee kaikki ylimääräinen pörinä ja surina, jos sellaista on, joten luultavasti olisin tuon kohinankin bongannut, jos se normalia suurempaa olisi ollut. Onko DA5, muuten myös päätevahvistimeltaan digitaalinen, vaiko vain digimallinnuksilla varustettu perus trankku? - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
niemepet 15.04.2009 15:39:27 | |
---|
glow: Tarkennetaan vielä että vahvistin kohisee vaikka siinä ei olisi edes kitaran piuha kiinni. Sellaista tasaista taustakohinaa pitää. 5W asetuksella se on voimakkaampaa kuin 1,5W tai 0,5W. Maalaisjärjellä ajateltuna luulisi ettei digitaalivahvistin juuri kohisisi. Lisäksi kuuluu käynnistäessä kolme kovaa paukahdusta mutta se taitaa kuitenkin kuulua asiaan, vai miten? Täällä on kans yks DA5 joka ei kohise eikä pauku. Veikkaisin että kyseisestä kaapista on jotain hajalla. Gibson Robot Les Paul 1st Run,
Gretsch White Falcon LTV,
Epiphone ES-295,
Duesenberg Rocket II,
Fender VG Stratocaster |
The Clansman 15.04.2009 15:54:12 | |
---|
Cubella saa kauhiat sirkkelisäröt voxilla muutaki, kuuluu minun mielipide. pöö |