Antti1 18.06.2007 18:02:37 | |
---|
Elacineille luvataan vähintään neljän vuoden istuvuus. Ne kestävät huomattavasti kauemminkin, mutta ongelmana on korvakäytävän muuttuminen ja vaimennustehon väheneminen. Jotkut ovat kuulemma käyttäneet samoja tulppia kymmenenkin vuotta. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
plectra 18.06.2007 20:35:13 | |
---|
No itse käytän ilmavoimilta nyysittyjä kertakäyttöisiä, mutta käytän ne pariinki kertaan. "Kalliit" korvatulpat jätän ostamatta, koska kuten hävitän aina kaikki plektratkin hävittäisin varmaankin korvatulppanikin sekunnissa. Korvatulpista puheenollen... Bändimme basisti ( hän on nero!!! :D ) Kadotti treenikämpän lattialle "kalliit" korvatulppansa. Etsimme niitä 5 minuuttia. Kymmenen minsan päästä rumpali saapuu (myöhässä) ja ottaa lattialta "purkan" ja laittaa suuhunsa. Hyi S**t*n* :D . Se olikin korvatulppa. Mitäs me lapset opimme?, Älä koskaan osta "purkan" näköisiä korvatulppia. Jotkut rumpalit muuten soittaa sellaiset tavalliset isot kuulosuojaimet päässä.. Whaaòo?? |
ankkiz 18.06.2007 20:51:00 | |
---|
Ettet vaan ois keksiny tota stooria äsken? :D Ei tulisi kellekkään minun tuntemalleni henkilölle mieleenkään syödä mitään lattialta, ainakaan jos ei nää, että se vasta tiputettiin tai viskattiin siihen. Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi.
Parempi varmistaa ja hävetä, kuin hutkia ja katua. |
InYourFace90 29.06.2007 15:03:37 | |
---|
Ettet vaan ois keksiny tota stooria äsken? :D Ei tulisi kellekkään minun tuntemalleni henkilölle mieleenkään syödä mitään lattialta, ainakaan jos ei nää, että se vasta tiputettiin tai viskattiin siihen. Mutta jos se olikin rumpali? Up The Irons! |
artodaguitarist 30.06.2007 21:06:32 | |
---|
Mulla on noi EARin korvatulpat. Minulla ja bändikaverilla on samanlaiset ja nyt puolenvuoden käytön jälkeen niihi (meille kummallekkin) on tullu silleen että toinen tulppaa menee korvan sisälle mutta se ei peitä ääntä :S oiskohan mitään muuta tehtävissä kun ostaa uudet tulpat? |
ravensoul 02.07.2007 21:17:04 | |
---|
Nuo EARin UltraTechit hankin tässä joku aika sitten ja erittäin hyvä vaikutelma on parin käyttökerran jälkeen. Aiemmin oli käytössä normi-EAReita ni ei voi edes verrata. Noilla oikeasti _kuulee_ jotain. Menevät jopa suht helposti korvaan, mulla kun on toinen korvakäytävä huomattavan ahdas. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
Hakki 03.07.2007 10:00:44 | |
---|
Tiesittehän varmaankin, että paljon tulppia käyttävillä henkilöillä korvavaikku pakkautuu helposti korvan sisälle tärykalvon tietämille ja saattaa ajan kanssa tukkia kuuloakin. Itselläni meni pari vuotta sitten toinen korva niin totaalisen lukkoon, että tasapainoaistia tuntui heittävän ja silmistä valu vesi. En kuullut ihan mitään toisella korvalla. Terveydenhoitaja otti ja ruiskutti vedellä ja liuotusaineella kunnon vaikkumöykyt korvan sisältä ulos. Alkoi heinäsirkat ja linnut laulella taas. Hoitaja suositteli korvien totaaliputsausta (liuotusaineet ja vesiruiskut) n. kerran vuodessa jos käyttää paljon tulppia. Tämä on harmittava efekti korvatulppien käytössä. Itse en juurikin tästä syystä käytä tulppia ollenkaan vaan luureilla mennään, oli se sitten tyhmän näköistä tai ei, synnynnäisesti ahtaat korvakäytävät imaisee itseensä moskaa todella nopeaan tahtiin. Käytännössä noin vuodessa tulee korvat niin täyteen kamaa, että pitää käydä lekurissa, siinä ei apteekista saatavat lelukorvapumput auta. while(true) {play(metal);} | Ablaze In Hatred - Deceptive Awareness nyt kaupoissa. www.ablazeinhatred.com | Kaikki tänään päättyy... |
Exhausted 13.07.2007 12:50:41 | |
---|
Kävin tämän ketjun innoittamana nyt korvahuuhtelussa, ja en voi kuin hämmästellä, miten olen voinut elää ties kuinka monta vuotta kuulematta korkeimpia ääniä. Jopa oma puhe kuulostaa nyt ihan oudolta. Suosittelen kyllä. Terkkari myös suositteli Ceridal-nimistä öljyä jota voi ruiskutella korviin kerran viikossa, pitäisi pitää vaikut poissa. |
Cocktus 15.07.2007 17:25:46 | |
---|
Itsekin tästä ajattelin raahautua korvahuuhteluun. Huimaa aina välillä ja oikeassa korvassa on ollut sellainen fiilis parisen viikkoa, että se olisi vettä täynnä. Oh, you ironic pop-rock fuck,
don't you fuck with metal! |
Hakki 16.07.2007 12:11:36 | |
---|
Itsekin tästä ajattelin raahautua korvahuuhteluun. Huimaa aina välillä ja oikeassa korvassa on ollut sellainen fiilis parisen viikkoa, että se olisi vettä täynnä. Joo, huuhteluun vaan. Älä sitten pelästy minkä näköistä tavaraa sieltä tulee ulos. "Oliko TOI mun korvassa?!?!" :) while(true) {play(metal);} | Ablaze In Hatred - Deceptive Awareness nyt kaupoissa. www.ablazeinhatred.com | Kaikki tänään päättyy... |
Beelsebub 19.07.2007 09:12:06 | |
---|
Tämä on harmittava efekti korvatulppien käytössä. Itse en juurikin tästä syystä käytä tulppia ollenkaan vaan luureilla mennään, oli se sitten tyhmän näköistä tai ei, synnynnäisesti ahtaat korvakäytävät imaisee itseensä moskaa todella nopeaan tahtiin. Käytännössä noin vuodessa tulee korvat niin täyteen kamaa, että pitää käydä lekurissa, siinä ei apteekista saatavat lelukorvapumput auta. Itse olen vimmeisimmän kunnon putsauksen (huuhtelu) jälkeen putsannut korvat parikin kertaa viikossa pumpulipuikoilla. Kun putsaa tarpeeksi usein niin vaikkua ei ehdi keräytyä sellaista määrää käytäviin että vanupuikko työntäisi sitä syvemmälle. Jäähän tuossakin ne ihan perimmäiset nurkat putsaamatta eli varmaan joutuu jossain välissä taas käydä huuhtelemassa kun siltä tuntuu, mutta muuten tuo säännöllinen vanupuikolla putsaaminen pidentää ainakin minulla korvien käyttöaikaa huomattavasti. Jos korvassa on vaikkua jo huomattavasti niin en suosittele vanupuikkoja. Työntävät vaan sitä vaikkua tiiviimmäksi sisälle korvaan. |
oksatboys 01.08.2007 12:55:51 (muokattu 01.08.2007 12:56:52) | |
---|
Minulla sattu kuusitulppien kanssa semmonen juttu, että se keskimmäinen rinkula jäi korvaan, jossa asusti noin vuoden ennen kuin lääkäri sattui korvia tarkastelemaan ja nappasi pois. E: pointti oli siis: Tulpat kuluvat ja saattavat hajota. Kyllä se tiietään |
Kolmonen 03.08.2007 13:19:13 | |
---|
Mulla on ollut elacinin valetut tulpat, kestivät käytössä kolmisen vuotta, mutta mielestäni eivät loppuajasta istuneet enää niin hyvin. Ilmeisesti korvakäytävän muoto muuttuu?!? Ne jäivät vaan jollekin keikkapaikalle, harmi. Nyt mulla on uudet finfonicin valetut ja ovat TODELLA hyvät, en luopuisi mistään hinnasta, istuvat paremmin kuin elacinit. Saa nähdä kauanko nämä kestävät ja hukkaanko nekin... tuosta korvahuuhtelusta - lääkäri sanoi että ihmiset jotka hikoilee paljon keräännyttävät tavaraa korviinsa, varsinkin kesällä. Ihmisillä, jotka on äänen kanssa tekemisissä, on syytä käydä säännöllisesti ne huuhteluttamassa, vaikka tuntuis että hyvinhän tässä vielä kuulee... niinhän sitä luulis, maailma on ihmeellisiä ääniä täynnä kun lääkäristä tulee... samainen tohtori sanoi että korvia ei saa missään olosuhteissa mennä ronkkimaan pumpulipuikoilla. sen pitemmälle kuin sormenpää menee korvaan ei pidä mitään ylimääräistä sinne työntää. Korva vahingoittuu helpommin kuin vois luullakaan. |
Sorgan 14.08.2007 08:05:52 (muokattu 14.08.2007 16:32:09) | |
---|
Itselläni on Moldex Rocketit jotka eivät vaimenna tarpeeksi. Asiasta toiseen, kun luen korvatulppa speksejä niistä löytyy aina SNR ja joku desibelimäärä. Esim. SNR = 30dB. Onko tuo SNR että kuinka paljon vaimentaa vai mikä? Life without music isn't a life. |
NitroJeesus 20.08.2007 20:00:34 | |
---|
Moi! Onnistuin hukkaamaan vanhat Earini. Tuli mieleen että voisin ostaa tällä kertaa jotkut hieman laadukkaammat tulpat, kun nuo Earit tuppasivat saamaan korvat särkemään vähänkin pidemmän käytön jälkeen. Joten kyselisinkin, että mistäköhän saisi tilattua tällaisia hieman parempi tulppia? Lähikauppaan tulee vain noita Eareja. Mieluusti suomalainen liike, niin ei tarvi liikaa postikuluja maksella.. The rain falls hard on a humdrum town, this town has dragged you down. |
Smappa 18.11.2008 17:35:34 (muokattu 18.11.2008 17:36:19) | |
---|
"Huom! Olet kirjoittamassa yli 455 päivää vanhaan ketjuun!" Just jupeli. Joo, vanha on aihe, mutta ei näitä korvatulppia kai voi liikaa korostaa musiikkitouhuissa. Jokin aika sitten tuli mieleen eräs kysymys: kannattaako minun vielä sijoittaa tuollaisiin hienoihin valettuihin tulppiin, vaikka olen 16v vanha? Ajattelin, että jos valokset otetaan nyt, niin korvakäytävähän voi muotoutua radikaalistikin tässä lähivuosina ikäni takia vai voiko? Onko tietoa tai kokemuksia? Makuasioista ei saa kiistellä, mutta huonosta mausta saa huomauttaa. |
Antti1 18.11.2008 17:43:34 | |
---|
On tietoa ja kokemuksia. Kannattaa sijoittaa. Ne tulpat eivät kuitenkaan ole ikuisia ja valettujakin pitää teettää "säännöllisesti" uudestaan. Mä väittäisin kuitenkin sen uusimisen olevan melko itsestäänselvyys ja välttämättömyys siinä vaiheessa, kun oot tuohon kunnon tulpan makuun päässyt. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
aptoriar 22.11.2008 01:24:45 (muokattu 22.11.2008 01:46:52) | |
---|
Olenko kenties sokeakin, mutta mistä näitä valettuja tulppia sitten pitää kysellä? Tai muitakin laadukkaita vaihtoehtoja saa esittää. Saa maksaakin jonkin verran, kyllä sen verran tärkeästä asiasta on kyse. Itsellä tällä hetkellä jotkin kolmiosaiset kuuset, en tykkää yhtään. Edit. Jaa, tuolta ( http://www.ml-suojainpalvelut.fi/perussivu.htm) näköjään saa. This yarded steel sings a deadly song in my grasp! |
Progressor 22.11.2008 10:16:52 | |
---|
Olenko kenties sokeakin, mutta mistä näitä valettuja tulppia sitten pitää kysellä? Tai muitakin laadukkaita vaihtoehtoja saa esittää. Saa maksaakin jonkin verran, kyllä sen verran tärkeästä asiasta on kyse. http://www.finfonic.fi/ Katso tuolta Jälleenmyyjät. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Hei vaan kaikille, kitaristi ilmoittautuu. Itse käytän Peltorin olisko ollu jotku optima/optime/jotku vastaavat kunnon kuulosuojaimet, eli reeneissä luureilla mennään. Keikkakäytössä EAR:in kuuset. Varsin vähän näköjään porukka käyttää luureja? Ainakin tämä ketju antaa näin ymmärtää. Muutamat vain... 14.6.2009 Metallica kenttä. Oulun ekat liput! Kesällä nähhään! |