drlecter 22.11.2008 17:42:54 (muokattu 22.11.2008 17:44:23) | |
---|
Moro Aattelin vaihtaa Schecter Exotickkiini Dimarzio Evolutionin tallamikiksi. Mikäs tälle olisi oiva kumppani kaulamikiksi? Kannattaako talla- ja kaulamikki kumpikin olla sitä F-Spaced mallia vai pelkkä tallamikki? Tällä hetkellä kitarassa on alkuperäiset Schecter Pro Rock mikit. Auttakaa tietämätöntä. |
Moro Aattelin vaihtaa Schecter Exotickkiini Dimarzio Evolutionin tallamikiksi. Mikäs tälle olisi oiva kumppani kaulamikiksi? Kannattaako talla- ja kaulamikki kumpikin olla sitä F-Spaced mallia vai pelkkä tallamikki? Tällä hetkellä kitarassa on alkuperäiset Schecter Pro Rock mikit. Auttakaa tietämätöntä. Vain floikka kitaroihin tarvii F-Spaced mikin ja senkin vain tallaan. Löytyykö kiinostusta mnetin junnumiittiin? Lähetäppä huoneanomusta jäsen Hohhoijaa:lle http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=766 |
tommiot 22.11.2008 18:02:25 | |
---|
Vain floikka kitaroihin tarvii F-Spaced mikin ja senkin vain tallaan. No ei se ihan noinkaan mene. Tuneomaticciin sopii kyllä F-spaced tallaan muistaakseni ihan hyvin. Floikkakitaroissa mulla on ollut F-spaced sekä tallassa että kaulassa. |
oiva tumpeloinen 22.11.2008 18:35:00 | |
---|
Kovin usein F-Spaced on tosiaan sopivampi vaihtoehto tallasta riippumatta. Kannattanee mitata vanhojen napapalojen väli ja tehdä valinta sen mukaan. Kaulaan on oikeastaan ihan sama, kumman laittaa. Evon pariksi kaulaan Laittaisin mahdollisesti kaula-Evon, Paf Pron tai Paf Joen. Jos musta on sopiva väri, niin mulla vois olla ylimääräinen Evo-pari (F-Spaced). Laita pikaviestiä, jos kiinnostaa. |
Sam Hotman 22.11.2008 23:49:35 | |
---|
No ei se ihan noinkaan mene. Tuneomaticciin sopii kyllä F-spaced tallaan muistaakseni ihan hyvin. Floikkakitaroissa mulla on ollut F-spaced sekä tallassa että kaulassa. Jaa, pahoittelen väärää informaatiota. Itse en ole noihin pahemmin perehtynyt, mutta jostain muistelen lukeneeni noin, mutta väärässä olin. Löytyykö kiinostusta mnetin junnumiittiin? Lähetäppä huoneanomusta jäsen Hohhoijaa:lle http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=766 |
Swan 23.11.2008 01:43:31 | |
---|
Jaa, pahoittelen väärää informaatiota. Itse en ole noihin pahemmin perehtynyt, mutta jostain muistelen lukeneeni noin, mutta väärässä olin. Periaatteessahan se menee noin, mutta nykyajan tune-o-maticeissakin on tuo laveampi kieliväli. Mulla ei taida olla ollut yhtään kitaraa, johon normimitoitettu humppari olisi käynyt paremmin. F-spaced muuten on Fender-, ei Floyd Rose -spaced. I am the terror that flaps in the night, I am the jailer who throws away the key, I am... feeling really stupid! >-)))> #26 S.M.A.K. |
Velli 23.11.2008 05:12:20 | |
---|
Jomman kumman päävalmistajan sivuilla luki joskus, että soundillisesti ei ole mitään merkitystä käyttääkö F-spaced vai normispaced-mikkiä. Ero on ainoastaan kosmeettinen, eikä sillä ole merkitystä osuvatko mikin napapalat kielten alle vai eivät. En muista kumman valmistajan sivuilla tuo luki, mutta jomman kumman sivuilta tuo mainita kuitenkin ainakin joskus löytyi (muistaakseni FAQ-osiosta). Ehkä löytyy vieläkin. Joku tarkastakoon jos jaksaa. |
drlecter 23.11.2008 08:41:35 | |
---|
Jomman kumman päävalmistajan sivuilla luki joskus, että soundillisesti ei ole mitään merkitystä käyttääkö F-spaced vai normispaced-mikkiä. Ero on ainoastaan kosmeettinen, eikä sillä ole merkitystä osuvatko mikin napapalat kielten alle vai eivät. En muista kumman valmistajan sivuilla tuo luki, mutta jomman kumman sivuilta tuo mainita kuitenkin ainakin joskus löytyi (muistaakseni FAQ-osiosta). Ehkä löytyy vieläkin. Joku tarkastakoon jos jaksaa. Dimarzion sivuilla noin väitetään. Joka tapauksessa Schecterin omat mikit meinaavat olla liian yläpäävoittoiset Engl-vahvistimien kanssa. Esim. Seymoyr Duncanin perus JB/Jazz huomattavasti hillityimmiltä. |