Jupi57 21.11.2008 01:06:59 | |
---|
Mikäs se siellä listan kärjessä? Oho, mun rummuthan on siitä tehty. Eikä ole kaadettu sitä varten sademetsää. Pistää tuossa listassa silmään mm. koivun ja mahongin pehmeys tuolla mittaustavalla. Molemmista kuitenkin väännettävissä tunnetusti asiallisia kannuja. Brasilian kirsikka on kärjessä arvolla 7. Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni- |
Kailis 21.11.2008 11:11:58 | |
---|
Listan kärjessä (ensimmäisenä). Arvoa en tunne. |
Jupi57 21.11.2008 14:52:28 | |
---|
Arvoa en tunne. On setäni... Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni- |
hollmi-5 21.11.2008 17:55:45 | |
---|
Listasta puuttuu hitaasti kasvanut -tiukkasyinen- amerikkalainen akryyli. On kovaa ja soundaa hyvälle. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Nolte 21.11.2008 18:04:33 | |
---|
Siis jos nyt haetaan ihan sitä aikuisten oikeasti maaliman ensteks parhainta rumpupuuta, niin sehän on selkeesti indonesianvaahtera. Minun Yamaha Tour Customit on siitä tehty (saattavat olla myös kiinanvaahteraa, jos, niin sit se on parasta), ja niissä on ylivoimaisesti paras soundi kaikista tällä hetkellä omistamistani seteistä. ! meiän bändin paras rumpali |
Kailis 21.11.2008 20:02:16 | |
---|
Siis enhän mä hyvyydestä puhunut, Jarrah on vaan aika kovaa. Aika paskat ovat. |
hansakemanelius 21.11.2008 20:27:43 | |
---|
Listasta puuttuu hitaasti kasvanut -tiukkasyinen- amerikkalainen akryyli. On kovaa ja soundaa hyvälle. Saiskohan akryylinviljelyyn EU-tukea...öh? Joo nej .... |
hollmi-5 21.11.2008 20:32:03 | |
---|
Saiskohan akryylinviljelyyn EU-tukea...öh? Italialaiset saa tupakan viljelyyn, joten pannaan porukalla hakemus vetämään: Istutuskohteeksi tiukkasyinen ja hitaasti kasvava amerikan akryyli (acryllis americanis). Soundit, piuhat ja kajarit. |
Tuo puulajin kovuus/pehmeys ei onneksi yksipuolisesti sanele sitä, onko rummussa toimiva ääni. Monista puulajeista (kovuuden perusteella aika toivottomistakin) saadaan hyvä-äänisiä rumpuja, jos pöntön ominaisuudet on kunnossa, ja yhteispeli kalvon kanssa toimii. Omista rummuista löytyy halpaa ja hataraa filippiininmahonkia, vaahteraa (ilmeisesti eurooppalaista), tammea (mistä lie) ja skandinaavian (tod.näk. suomalaista) koivua. Jos pakasta pitäisi esimerkiksi tämän hetken lellikkibassari hakea, niin se on juuri tuo mahonkiJammu. Siitä, toimiiko tuo puulaji muissa setin rummuissa, ei ole kokemusta, mutta kaiken omatoimisen rumpujen rassaamisenkin jälkeen marssijärjestys on bassareissa nurinkurinen. Se puulaji on on vain yksi rummun ominaisuus, jota ei tietysti kannata vähätellä, mutta se tuntuu joskus saavan tolkuttomasti huomiota. Markkinamiehet tietysti tykkää, kun ne voi puhua Kanadan rokkivaahterasta, sehän rokkaa tykimmin :P |
hansakemanelius 21.11.2008 20:34:21 | |
---|
Italialaiset saa tupakan viljelyyn, joten pannaan porukalla hakemus vetämään: Istutuskohteeksi tiukkasyinen ja hitaasti kasvava amerikan akryyli (acryllis americanis). Saattaisi onnistua, varsinkin nyt kun kurkutkin jälleen saavat olla käyriä..... Joo nej .... |
Renki 22.11.2008 12:32:02 (muokattu 22.11.2008 12:34:47) | |
---|
Pitääkö tästä keskustelusta nyt sitten päätellä, että mitä pehmeämpi puu sitä paskempi saundi? Mikä vikaa on männyssä ja kuusessa? Välillä kun kuulostaa siltä ettei niistä voi tehdä yhtään mitään, eikä niitä voi edes polttaa. Mä tykkään Lenke-puusta ja kovasti kiinnostaisi myöskin Hare-puu, jonka nimeen vannovat mm. useat Guinean kansallisbaletin soittajat kuulemma. Tuota 25 asteen pakkajuttua muuten en ole ennen kuullutkaan, puun kuivaaminen talvisin pihalla on taas ihan tuttu asia. Näin meillä tehtiin maalla kaiken puutavaran kanssa. http://www.djemberenki.com/ |
Nolte 22.11.2008 13:56:43 | |
---|
Pitääkö tästä keskustelusta nyt sitten päätellä, että mitä pehmeämpi puu sitä paskempi saundi? Ehkä pikemminkin voisi päätellä niin, että kyllä sen rumpupuun on hyvä olla suht kovaa (soi paremmin), mutta sillä, onko se sitä kaikkein kovinta, vaiko "vain" esmes kahdeksanneksi tai kolmanneksitoista kovinta ei ole juuri mitään merkitystä. meiän bändin paras rumpali |