Aihe: Kysymys/vastaus topic part III
1 2 3 4 547 48 49 50 51122 123 124 125 126
Tindrum
21.11.2008 14:16:13
Terve!
Paljonko olisi sopiva pyyntihinta Tama Imperialstar King Beat virvelille? Koko on 14"x6,5" ja molemmin puolin alkuperäiset valuvanteet. Virveli on virheetön, kromipinta kuin uudessa. Lienee 70 luvun puolivälin tuotoksia?
Soundi on ihan kiva, mutta kaipaisin uutta virveliä.
Kommentteja kyseiseen kapistukseen liittyen kaipaan myös.
Kiitos jo etukäteen!

Myin omani (läpi rungon koneistolla) hintaan 200 eur (muistaakseni). Virveli oli kuin uusi. Tuohon aikaan Tama panosti kovasti yleiseen laatuun ja kromaukseen. Muistelen tähän liittyneen joitain patenttejakin.
Se on oikein hyvä rumpu.
m© "Ketä tänään lyötäisiin?" K-Supermarket
kincy
21.11.2008 18:18:32 (muokattu 21.11.2008 18:19:09)

Kiitos vastauksista, hienoa että täällä on asiantuntevaa porukkaa.
Holmille, se on ihan perinteisellä koneistolla. Ja kuten Tindrum tuossa sanoikin, niin huomaa että on panostettu tuohon aikaan laatuun. Virveli on kuin uusi edelleen, en ole huomannut edes vanteista irronneen kromia.

Eli kyseinen virveli on myytävä jos jotain kiinnostaa.

Kiitos poijjat vastauksista!
Tindrum
21.11.2008 18:39:35
Eli kyseinen virveli on myytävä jos jotain kiinnostaa.

Mainostetaanpas hiukan... rumpuhan on ns.Steward Copeland -rumpu, Police-ajalta, ennen kuin herra Copeland sai oman nimikkovirvelinsä. Toki sillä ovat soittaneet monet muutkin "huippujätkät", kuten palstalainen "Tindrum"! : o
Kailis
21.11.2008 20:00:34

Mainostetaanpas hiukan... rumpuhan on ns.Steward Copeland -rumpu, Police-ajalta, ennen kuin herra Copeland sai oman nimikkovirvelinsä. Toki sillä ovat soittaneet monet muutkin "huippujätkät", kuten palstalainen "Tindrum"! : o

Joo. Eikös sillä ollut jotain superlonia tms. demppinä sisällä?
kincy
21.11.2008 20:36:56 (muokattu 21.11.2008 20:44:25)

Minulla on ollut noita muutama. Ei mitään vikaa. Patenteista en nyt muista, mutta niissähän oli rungon sisäpinta harmaaksi maalattu. Olisiko liittynyt jotenkin siihen pinnoitukseen?

Joo sisäpinta on harmaa tässäkin yksilössä. Sinänsä hyväsoundinen virveli ja suhteellisen monipuolinenkin, mutta mieleni tekisi pitkästä aikaa haalia omistukseeni joku napakka virveli. 14", tai jopa 13"x 3,5 olisi suorastaan ihanne.

Taman historiikin kuvien mukaan minun virvelissä ei ole alkuperäinen mattokoneisto, harmi kyllä. Taman se kuitenkin on. En ole tosin ole aivan varma, pitää napata kuva siitä ja laittaa tänne esille, kyllä te osaatte kertoa varmasti miten asian laita on:-)

Muuten Hollmi, mitäs vaikutusta tällä nostimella on? Siis että onko se läpinostavalla vai tavallisella?

Btw, Steward Copeland on hieno kannuttaja! Etenkin Policen aikaisesta materiaalista pidän.
hollmi-5
21.11.2008 20:43:07
Taman historiikin kuvien mukaan minun virvelissä ei ole alkuperäinen mattokoneisto, harmi kyllä. Taman se kuitenkin on. En ole tosin ole aivan varma, pitää napata kuva siitä ja laittaa tänne esille, kyllä te osaatte kertoa varmasti miten asian laita on:-) Nostajia oli ainakin kolmea mallia tuota tavallistakin.

Muuten Hollmi, mitäs vaikutusta tällä nostimella on? Siis että onko se läpinostavalla vai tavallisella? Vähän vain. Periaatteessa rumpu on herkempi, kun maton langat menevät reunojen yli.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Tindrum
21.11.2008 21:41:17
Vähän vain. Periaatteessa rumpu on herkempi, kun maton langat menevät reunojen yli.

Vrt. Ludwig SupraPhonic vs. SuperSensitive.
Kailis
22.11.2008 02:06:30

Kyllä ne mattojen reunat demppaa alakalvoa. Suurin etu mun mielestä on se, että useissa "sensitive" malleissa ei ole mattosyvennystä. Alakalvo soi paremmin.
SoNot
26.11.2008 20:49:41
Hellou. Olen hankkimassa settiini toista crashia ja löysin käytettynä Radiant Murathan 18" -symbaalin. Hinta tuolle olisi 170e. Uutena näkyy olevan 220€. Mitä mieltä hintapyynnistä ja yleensäkin soundista olette? http://www.brownbeat.fi/?p=11&p … t2=4&line=-1&pp=1&sstr=
Olen ihan aloittelija näiden peltien suhteen niin ei ole vielä oikein korvaa näiden kanssa. Heavy rockkia olisi kuitenkin tarkoitus soitella ja varmaan vähän metallisempaakin musiikkia. Vaihtoehtona olisi oikeastaan tuo tai sitten uutena Paisteen alpha sarjan crashi. Kummatkin mahtuisivat juuri ja juuri budjettiin.
sahkuifk
26.11.2008 21:03:10
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=91761654
Tämä on meidän bändin setistä, eli siitä millä soitan. Pelti on hyvä kuntoinen ja laatuinen mutta huomattiin heti ettei sovi meille, tuli vaihtokaupoissa.
Tulikohan laitettua liikaa hintaa vai onko liian erikoinen? Pelti on kyllä aika raju ja isot soundit.
Jos jollain on kokemuksia niin olis kiva kuulla kuka tällaista käyttää.
Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen.
bluesman86
01.12.2008 20:57:20
Moi!

paljokos uskaltais pyytää taman rockstar custom setistä kokoonpanolla 10 14 20.Setti on tumman punaiseksi petsattu ja lakattu. kunto yhtä lommoo lukematta 9 1/2.

Kiitos etukäteen
http://www.myspace.com/sleazyactband
Tindrum
02.12.2008 10:13:12 (muokattu 02.12.2008 10:14:20)
Hellou. Olen hankkimassa settiini toista crashia ja löysin käytettynä Radiant Murathan 18" -symbaalin. Hinta tuolle olisi 170e. Uutena näkyy olevan 220€. Mitä mieltä hintapyynnistä ja yleensäkin soundista olette? http://www.brownbeat.fi/?p=11&p … t2=4&line=-1&pp=1&sstr=
Olen ihan aloittelija näiden peltien suhteen niin ei ole vielä oikein korvaa näiden kanssa. Heavy rockkia olisi kuitenkin tarkoitus soitella ja varmaan vähän metallisempaakin musiikkia. Vaihtoehtona olisi oikeastaan tuo tai sitten uutena Paisteen alpha sarjan crashi. Kummatkin mahtuisivat juuri ja juuri budjettiin.

Mähän vastasin tähän pari päivää sitten. Mihin se kirjoitus on taas kadonnut? Mode? Ihme hommaa... Eikä ole eka kerta.
isoaarne
02.12.2008 12:32:49
Moi!

paljokos uskaltais pyytää taman rockstar custom setistä kokoonpanolla 10 14 20.Setti on tumman punaiseksi petsattu ja lakattu. kunto yhtä lommoo lukematta 9 1/2.

Kiitos etukäteen

N. 300 € jos pelkkä shell-setti on kyseessä.
Style Before Technique
Painajaismainen
02.12.2008 14:02:16
Tänne vissiin kysymykset...

Eilen tuli joulu meidän porukoille, eli toisinsanoen veljelle rumpusetti. Vanhemmat eivät uskoneet että torilta olisi varmasti saanut paremmat samalla rahalla, joten Pearlin Target-setti tuli hankittua. Kannut näyttivät varsin päteviltä, mitä nyt rautaosat saattavat olla mitä on. Kyllähän nuo varmasti veljelle toimii loistavasti.

Ja itse kysymykseen:

Pellit! Hiukan laadukkaampaa symbaalia pitäisi saada kehiin. Pearlin oma hi-hat varmaan toimii näin alkuun, mutta crash ja ride olisi hankittava Pearlin oman härpäkkeen tilalle. Staggiako pikkurahalla? Torilta varmaan löytäisi sekä telineen että pellit. Crashin kooksi varmaankin 16" ja ridelle 20"? Onko Staggin sarjoissa kamalia eroja laadun suhteen? Halpamerkkihän on kyseessä, mutta oma, varsin vajavainen kokemukseni on osoittanut ne varsin päteviksi hintaluokassaan. Telineeksi Pearlia?
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
Niq
02.12.2008 14:16:24

Staggiako pikkurahalla? Torilta varmaan löytäisi sekä telineen että pellit. Crashin kooksi varmaankin 16" ja ridelle 20"? Onko Staggin sarjoissa kamalia eroja laadun suhteen? Halpamerkkihän on kyseessä, mutta oma, varsin vajavainen kokemukseni on osoittanut ne varsin päteviksi hintaluokassaan. Telineeksi Pearlia?

Stagg on hyvä valinta kun pitää saada hyvää halvalla. SH on räkäsempää osastoa (heviin hyvä), DH vähän hienostuneempi. Nuohan on ne kaks halvempaa sarjaa. Itsellä on molemman sarjan crasheja, DH Thin Exoticiä parempisoundista rässiä en oo vielä löytäny alle kahden sadan hintalapulla. DH Jazz rideä on moni kehunut hyväksi, itse en ole päässyt koittamaan.

Kestävyys on tuuripeliä, kannattaa ostaa käytettynä jos löytää, ne on jo valmiiksi sisäänajettuja, todennäköisyys valmistusvirhelahoamiseen on täten pieni. Oma rässiosasto on maksanut käytettynä yhteensä reilusti vähemmän kuin mun ride tai haitsut.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Painajaismainen
02.12.2008 14:21:19
Stagg on hyvä valinta kun pitää saada hyvää halvalla. SH on räkäsempää osastoa (heviin hyvä), DH vähän hienostuneempi. Nuohan on ne kaks halvempaa sarjaa. Itsellä on molemman sarjan crasheja, DH Thin Exoticiä parempisoundista rässiä en oo vielä löytäny alle kahden sadan hintalapulla. DH Jazz rideä on moni kehunut hyväksi, itse en ole päässyt koittamaan.

Kestävyys on tuuripeliä, kannattaa ostaa käytettynä jos löytää, ne on jo valmiiksi sisäänajettuja, todennäköisyys valmistusvirhelahoamiseen on täten pieni. Oma rässiosasto on maksanut käytettynä yhteensä reilusti vähemmän kuin mun ride tai haitsut.

Oukei. Pidänpä silmät auki noiden sarjojen varalta. Kiitoksia.
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
Olly
03.12.2008 03:01:41
Mulla pari DH Medium Brilliant crashia, 16" ja 17". Hain itse Millbrookista, ja suosittelen hakemista: kokeilin kummallakin kerralla muutamaa yksilöä, ja erot ovat isoja saundissa. Hintaan nähden saa kaikkea hurjan hyvän ja klonkin väliltä.
Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled.
Kailis
03.12.2008 12:44:04

saa kaikkea hurjan hyvän ja klonkin väliltä.

Ensimmäinen crash joka toimii noin, missään hintaluokassa =D
Tindrum
04.12.2008 01:17:04
Autiotalo - vai aivovaurio?

Oletteko samaa mieltä, että rumpupalstat ovat kummasti hiljentyneet, vaikkapa viime talveen verrattuna? Jos muistini pitää paikkansa, oli keskustelu ajoittain todella aktiivista (ei meinannut ehtiä lukemaan kaikkeja viestejä), ja hiljaisimmillaankin enemmän kuin nykytilanteen normi-ilta.

Jos asiassa on perää, niin missä rumpalit oikein keskustelevat? Ja miksi siellä, eikä täällä? Tai tuolla? :p
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)