Aihe: Subwoofer vai monitori kotikäyttöön?
1
VadeTheFlame
12.11.2008 19:37:06
Eli elktroniikkaliikkeistä saatava subbari vai musiikkiliikkeistä saatava monitori sähkörummuille kotikäyttöön? Sen verran netistä olen löytänyt, että kyseiset subbarit pääsevät jo budjetissani (200e) lähemmäs 30 hz, kun taas nuo monitorit vaan johonkin 50 hz:taan.

Soveltuuko tämmöiset subbarit + pc kajarit (diskanttiääniksi) kotikäyttöön sähkörummuille? Millaiset asiat vaikuttavat yleensä miltä mikin kuulostaa?

Voisitteko pistää esimerkkejä Soitin Lainen tai Vertikaalin (Turkulainen kun oon) tuotteista tai selittäkääpäs käykö tämmöiset giganttikamat..

Ps. Mahdollisimman vähän koodikieltä ku en näist termeist mitään tiiä.
Objectif Lune
17.11.2008 13:34:19

Eli elktroniikkaliikkeistä saatava subbari vai musiikkiliikkeistä saatava monitori sähkörummuille kotikäyttöön? Sen verran netistä olen löytänyt, että kyseiset subbarit pääsevät jo budjetissani (200e) lähemmäs 30 hz, kun taas nuo monitorit vaan johonkin 50 hz:taan.

Soveltuuko tämmöiset subbarit + pc kajarit (diskanttiääniksi) kotikäyttöön sähkörummuille? Millaiset asiat vaikuttavat yleensä miltä mikin kuulostaa?

Voisitteko pistää esimerkkejä Soitin Lainen tai Vertikaalin (Turkulainen kun oon) tuotteista tai selittäkääpäs käykö tämmöiset giganttikamat..

Ps. Mahdollisimman vähän koodikieltä ku en näist termeist mitään tiiä.

Riippumatta taajuuksista, väittäisin, että äänenlaadultaan soittokäyttöön tarkoitettu monitori hoitaa homman paremmin. Ainakin tietokoneen kaiuttimia suosittelen välttämään kuin ruttoa, ellei ole pakko.

En tiedä miten tämä Rolandin HD1:lle suunniteltu monitori hoitaa homman:
http://www.thomann.de/fi/roland_pm01_monitor_system.htm

Veikkaan, että se kuitenkin paremmin kuin nuo tietokoneääni-vehkeet, jotka usein eivät ole suunniteltu musiikkikäyttöön (edes kuunteluun!) ollenkaan. Paras ratkasu 200e budjetilla luultavasti olisi kuitenkin hyvät kuulokkeet, jos et ehdottomasti halua soittaa ilman niitä.

Ja miltä mikin kuullostaa? Siihen vaikuttaa todella moni asia. Siitä huolimatta, että sähkörummut ovat digitaalinen soitin (ääni on pelkkiä ykkösiä ja nollia), sähkörumpujen ulostulosta lähtee useimmiten (ja sinun tapauksessasi) analogista ääntä. Sen laatuun vaikuttaa käyttämäsi soitin, piuhat, vahvistimet, kaiuttimet, tila jossa soitat ja varmasti vielä moni muukin asia. Nyrkkisääntönä voidaan pitää sitä, että kannattaa käyttää tarvikkeita, jotka ovat suunniteltu siihen, mitä olet tekemässä. Siitä eteenpäin vaaditaankin sitä "koodikieltä". Asiat eivät kuitenkaan ole vaikeita ja äänitekniikan perusteet on hyvä hallita. Kannattaa siis opetella ne. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)