Aihe: Basso wah
1 2
Taubzi
10.12.2007 16:18:50

Minulla on tässä pieni ongelma ja jos joku voisi auttaa, olisin hyvin kiitollinen.

Olen ostamassa itselleni basso wahia ja olen itse katsellut kahdenlaista pedaalia.

Morley Dual Bass Wah (Model PBA-2) http://www.morleypedals.com/dpba-2.html

Dunlop Crybaby Bass Wah http://www.jimdunlop.com/index.php? … 272&pmh=products/p_and_e_detail

Haluaisin vain tietää että onko kellään kokemuksia kummastakaan pedaalista liittyen esim. käytettävyyteen, soundiin ja kestävyyteen. Kumpaa suosittelette?
Seba
10.12.2007 16:39:56

Lisäisin listaan vielä:
http://www.ebs.bass.se/2007/wahone.htm#

Sisältää ääninäytteitä.
kondensaattori
10.12.2007 17:38:04
Perus crybabylla ja bassocrybabylla ei kuulemma oo muuta eroa kuin sweep-konkan koko. Eli jos osaa kolvi pysyy kädessä niin pääsee halvemmalla.
Haitaristi
10.12.2007 17:55:35
Perus crybabylla ja bassocrybabylla ei kuulemma oo muuta eroa kuin sweep-konkan koko. Eli jos osaa kolvi pysyy kädessä niin pääsee halvemmalla.

Mutta tää bassowahi on paljon siistimmän näkönen kun se on valkonen.

munmielestä ihan hyvä vehje tuo dunlopin wahi. menee vaan helposti leikkimiseksi sen kanssa. mutta sama ongelma on varmaan kaikissa waheissa tai efekteissä yleensäkkin (ainakin mulla)
Tana
10.12.2007 18:32:58

Ja basso-crybabyssä on säädettävä Q ja volume, mitä ei tietääkseni ole perus-crybabyssä. Bassoversiossa ei myöskään ole päälle polkaistavaa kytkintä, wahi alkaa toimia heti kun liikutat poljinta.
Diiba daaba
Bassolow
10.12.2007 19:27:16
Mun crybabyssa on semmoinen ongelma että se ei kytkeydy pois päältä vaikka wahiin ei koskisi. Ilmeisesti se nappi on rikki, eikä sitä taida olla helppo korjata.
Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi http://www.mikseri.net/thel Instrumentaalia stoner metallia
JudeJude
03.01.2008 14:02:54
Kas, tulipa tästä ketjusta mieleen että loppui bassowahistani patteri toissa vuonna. Voisi ostaa uuden. En ole kyllä kaipaillut.

Mun crybabyssani ainakin on päälle-pois-polkaisu, ja se on musta. Ehkä niitä on erilaisia.
Quu
03.01.2008 20:46:28

Crybaby 535Q toimii sekä kitaralla, että bassolla.
Eikä hintaeroa ole paljoa tuohon bassowahiin.
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
balla
17.11.2008 23:47:38
Heitetääs tähän ketjuun kysymystä eli löysin kaapin perukoilta vanhan Dunlopin Bass Crybabyn ja sarjanumerosta selvisi, että laite on tehty vuosien 1983-1987 välillä. Kysymys kuuluukin, että onko tuollainen vanhempi Crybaby yhtään arvokkaampi kuin uudemmat pelit ja paljonkohan tolla on öpaut arvoa?
Seba
18.11.2008 00:07:34 (muokattu 18.11.2008 00:08:27)

Ei se ole kuin vanha. Joitain kymppejä siitä voi saada jos toimii niinkuin pitää.

E:
Ai se olikin bassolle crybaby?
Mä voin maksaa siitä sen muutaman kympin sitten vaikka ite :)
balla
18.11.2008 00:36:38
Ei se ole kuin vanha. Joitain kymppejä siitä voi saada jos toimii niinkuin pitää.

E:
Ai se olikin bassolle crybaby?
Mä voin maksaa siitä sen muutaman kympin sitten vaikka ite :)

Heh ok mutta mikä on se hinta johon ne kympit lisätään?
Seba
18.11.2008 01:45:38

No tietysti nollasta lähdetään ja muutama kymppi lisätään tyhjän päälle :)
Uutta dunloppia ja morleyta saa satkun tienoilla, niin ei kai parikyt vuotta vanhasta purkista voi paljoa maksaa.
Ei se kasari sentään vielä ole vintagea seuraavaan 30 vuoteen :)
L.Ruoska
18.11.2008 02:13:15

Jep, tällä hetkellä noi alkuperäiset basso-Crybabyt liikkuu tuolla eBayssa hiukan halvemmalla kuin uudet 105Q-mallit. Ne täytyy kuitenkin polkaista erikseen päälle ja ilmeisesti soundissa ei ole mitään mystistä "mojoa" kun hinta on ihan täysin vanhan tuotteen mukainen :)

Mulla on tässä sängyn vieressä tuollanen 105Q jonka sain todella edullisesti eBaysta mutta olen vielä amöörikassa pari päivää joten en osaa sanoa miltä vekotin kuulostaa bändivolumeilla ja omilla kamoilla. Juuri ennen reissuun lähtöä testailin ihan sitä yltiötavallista CBG95-wahia bassolla, ei kuulostanut juuri miltään. Oman kokemukseni mukaan suurinosa waheista joko syö basson soundin tai sitten ei vaan yksinkertaisesti kuulosta oikein miltään, eli efekti kuuluu kunnolla vasta siellä pari oktaavia pohja-E:n yläpuolella. Anyway kun tähän peruswahin kaveriksi löin päälle Bad Monkeyn (jota käytän bassosärönä) sain bassollakin niin murean ja muhevan semmosen ufosirkkeliäänen että menin aivan tolaltani =D
Soitinkalusto lähti vaihtoon, vielä myynnissä Ibanez SR800-beissi Duncanin mikeillä ja preampilla. Katso mun Tori-ilmoitukset.
nro5
18.11.2008 11:00:00
Kannattaa testata Ibanezin Weeping demon WD7 -wahia. Säätövaraa ihan hulluna ja toimii bassolla hyvin. Morleysta en tykkää yhtään, 105Q:n olen omistanut kahdesti ja aina myynyt pois. Dunlopissa taisi olla huonohko bypass, jos oikein muistan.
molder
18.11.2008 11:32:47 (muokattu 18.11.2008 11:33:25)
Oon kokeillut tuota Dunlopin Crybaby Bass Wahia.
Kyllähän siinä hyvä saundi oli, ei moittimista. Mutta en yhtään keksinyt loppujen lopuksi mitään käyttöä sille omassa soitossani. Ehkä jotain Burtonin "Pulling Teeth" juttuja yritin fiilistellä sillä. :) Enemmän diggailen "auto-vauvvoista" . Mutta maku-asia. Olen sitä mieltä, että kannattaa kyllä ehdottomasti aina kokeilla. Kyllä uudella lelulla on aina mukava leikkiä ja joskus lähtee hyviä idiksiä kun saundissa on uutta maustetta :) Go AHEAD!

Minulla on tässä pieni ongelma ja jos joku voisi auttaa, olisin hyvin kiitollinen.

Olen ostamassa itselleni basso wahia ja olen itse katsellut kahdenlaista pedaalia.

Morley Dual Bass Wah (Model PBA-2) http://www.morleypedals.com/dpba-2.html

Dunlop Crybaby Bass Wah http://www.jimdunlop.com/index.php? … 272&pmh=products/p_and_e_detail

Haluaisin vain tietää että onko kellään kokemuksia kummastakaan pedaalista liittyen esim. käytettävyyteen, soundiin ja kestävyyteen. Kumpaa suosittelette?
"The SOUND of VOLUME"
T.Nick
21.11.2008 13:38:09
Eilen kokeilin kaupassa tollasta Dunlopin Bass-Wahia. Siinä oli polkimessa jousi, mitä ei kaiketi ole aivan joka tapauksessa. Jousesta plus-pisteitä. Kokeilu muuten oli vesiperä, kun pedaalissa oli paristo loppumaan päin, eikä siitä voinut sen takia tehdä mitään kunnollista johtopäätöstä. Myyjä kylläkin kysyi, että mihin basisti tarvii wahia..
TommiW.
22.11.2008 10:59:03
DADG riittää...

Ja päivän paska-läppä-palkinto lähteekin Helsinkiin Leksan suuntaan, onneksi olkoon Leo :D
"Musta tuntuu, että Wasaralla toi maailma pyörii nelivitosella." -Sam Other
Muusikonrenttu
23.11.2008 20:58:44

Kokeilu muuten oli vesiperä, kun pedaalissa oli paristo loppumaan päin, eikä siitä voinut sen takia tehdä mitään kunnollista johtopäätöstä.

Asiaan sen kummemmin liittymättä mutta aika onneton pulju jos ei kamoja pysty testaamaan kunnolla heikon pariston takia. Vai eikö noihin sitten käy mikään muuntaja? :P

Ja itse asiaan. Mihinkään järkevään hintaan ei tällaista välttämättä saa (minäkään en saanut), mutta mulla on EHX:n muinainen muff fuzz wah jolla vätkyttää oikein kivasti. Fuzzikin on kermaa.
Aika vintage..
Visakoivu
23.11.2008 23:41:36
Asiaan sen kummemmin liittymättä mutta aika onneton pulju jos ei kamoja pysty testaamaan kunnolla heikon pariston takia. Vai eikö noihin sitten käy mikään muuntaja? :P

Ja itse asiaan. Mihinkään järkevään hintaan ei tällaista välttämättä saa (minäkään en saanut), mutta mulla on EHX:n muinainen muff fuzz wah jolla vätkyttää oikein kivasti. Fuzzikin on kermaa.

No jos paikan myyjä ihmettelee mihin basisti tarvitsee wahia ja samalla on sitä myymässä niin ei mikään ihme jos on patteri loppumassa.
"Kirkas yläpää, tiukka alapää"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)