Aihe: Akustisen piezomikki reistailee
1
opaa
21.11.2008 12:20:14
En osannut päättää laitanko akustiset osioon vai tänne, mutta tänne menköön. Elikkä mun akustisessa Landolassa on B-Bandin piezomikitys, ja siinä ilmenee kaksi ongelmaa:

Ensinnäkin pientä rätinää vähän väliä. Näppäillessä ei juuri rätise, mutta esim kitaran kantta koputtaessa aina vähän särähtää, sekä bassokielet silloin, kun oikealla kädellä vaimentaa tallan kohdalta samalla kun näppäilee. Lisäksi säätönappulat nyt vähän ratisee.

Ja sitten oikeampi ongelma. Alin E-kieli jostain syystä kuuluu vahvistettuna reippaasti hiljaisempana kuin muut kielet. A-kieli myös ihan hivenen hiljempaa kuin muut. Akustisesti nämä soivat hyvin.

Mitä asialle/asioille voisin itse tehdä? Ja voisiko ammattilainen tehdä asialle jotain? Harkitsen myös, että jos vaihtaisi kitaraan jonkin toisenlaisen ja paremman mikityksen piezon tilalle. Sääli sinänsä, soundaa kyllä hyvältä vahvistettuna, mutta E-kieli jää vaan tosi pahasti jalkoihin, yritä siinä nyt sitten soittaa ja vielä nauttia siitä.
opaa
21.11.2008 14:09:45
Se on musta UST mikitys. Tosiaan, mä otin äsken tallapalan irti ja hioin sen tasaiseksi, ja ongelma ratkaistu. Mä olin aikoinaan hionut tallapalaa, ja se oli näköjään jäänyt epätasaiseksi. Lisäsin myös pumpulia siihen koloon, ja särinätkin loppuivat. Neuvot meni nappiin, kiitos :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)