juha_p 22.07.2008 22:28:03 (muokattu 22.07.2008 22:32:59) | |
---|
WLAN pois päältä ja disabloi integroitu äänipiiri (ei kait sieltä kaiuttimista normaalisti kuulu mitään jos äänikortti ei ole kytkettynä ;) ). Niissä kannettavissa saataa olla jokin asetus sille CPU tehon laskemiselle (ainakin ennen vanhaa oli) joten kannattaa myös tsekata ne power saving optiot. Tuo mainittu PCI latency tool auttaa lähinnä PCI pohjaisen grafiikkakortin latenssisäädön aiheuttamaan väylän/prosessorin käyttöön ... jos PCIe pohjainen grafiikka piiri niin eipä paljon taida auttaa muuten kuin esim. PCMCIA ja kovalavy toimintojen suoritukseen (yleensä kovalevyllä on jo melko hyvät asetukset mutta tuosta PCMCIA jutusta en tiedä). t. Juha |
masterhat 23.07.2008 00:44:58 | |
---|
huomenna tai ylihuomenna tulee express card-fw ja ulkonen kovo. katotaan pelittääkö sen kanssa. en o viittin turhaa rämpätä konetta, jotta saa helposti palautettua jahka ongelmat jatkuu. jos futaa hyvin expressin kautta, niin fine. Sitten aletaan säätelemään vistaa musa-asetuksille. kaikki mahdollinen vaan pois, koska läppäri on tarkoitus pyhittää pelkästään musakäyttöön = ei nettiä eikä pelejä (joita nyt en muutenkaan pelaa ikinä koskaan, ja vanhakaan kone ei nyt vielä aivan mopo ole) mutta palailen asiaan, kunhan saan ensiksi ton expressin himaan. Kiitoksia avusta ja taistelu jatkuu :D http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php |
masterhat 24.07.2008 13:17:24 (muokattu 24.07.2008 13:18:08) | |
---|
noniin, express tuli ja suhinat jatkui. sen lisäksi äänikortin ajurit tarvitsi asentaa joka kerta uudestaan kun winukan re-strattasi, koska muuten vista ei lukenut korttia. Express cardin se kyllä luki ihan fine. En jaksanut alkaa kikkailemaan, vaan laitoin koneen takaisin ja nyt pitäisi alkaa metsästämään uutta. Eli laittakaas vinkkejä, voi olla pöytäkone tai kannettava. sellainen joka mielusti toimii ulkoisen firewire-kortinkanssa (hercules..) ja express card ja ulkoinen kovalevy löytyy nyt jo valmiiksi... hintaa max noin 1000 eur ja aceria en osta... http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php |
south_of_heaven 18.11.2008 13:45:27 (muokattu 18.11.2008 13:45:42) | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 117 päivää vanhaan ketjuun! Mullakin on uutukainen Acer käytössä ja M-Audion Fast Track Prolla on näitä satunnaisia rätinäongelmia. Auttaisikohan se ePower managementin poisto? Olen tehnyt kaiken mitä M-Audion troubleshoot sanoo, ja optimoinut Vistan musavärkkäilyyn. Ajattelin, että kyse on M-Audion kortista, mutta tämän ketjun luettuani se luulo muuttui epävarmaksi. Olin laitteen palauttamassa, mutta ehkei nyt tarvitse. Itselläni siis Acer Aspire 7520 jossa AMD Athlon 64 x2 ja 4 gigaa RAMia. Milläs verukkeella sait koneesi palautettua, masterhat? (jos siihen asti joutuu menemään) Guitars are like assholes; Everybody has one. |
south_of_heaven 19.11.2008 09:37:58 | |
---|
No vaikuttaa siltä, ettei audiosäätö kunnolla onnistu kuin kourallisella kannettavia, kun asiaan pureuduin ja jonkin keskustelun löysin digitechin sivuilta. Eikö tästä v***u voisi hiukan paremmin joku informoida, joko koneen tai kortin paketissa olisi voinut lukea "ei välttämättä toimi tällaisten ja tällaisten kanssa syystä jota et saa tietää". Toisaalta tässä ei voi kovin moneen suuntaan alkaa osoittelemaan sormea. Kai sen kannettavan yritän palauttaa, mutta en tiedä ottavatko kun siinä mitään varsinaista vikaa ole. Fakta on kuitenkin myös se, että en koneella paljoa tee kun ostin sen nimenomaan tätä tarkoitusta varten mutta mistään ei saanut tietoa jostain kummallisista yhteensopivuusvirheistä kun kone täyttää laitteiden vaatimukset saatana nelinkertaisesti. Guitars are like assholes; Everybody has one. |
Jaava 19.11.2008 14:45:38 | |
---|
Eikö tästä v***u voisi hiukan paremmin joku informoida, joko koneen tai kortin paketissa olisi voinut lukea "ei välttämättä toimi tällaisten ja tällaisten kanssa syystä jota et saa tietää". Toisaalta tässä ei voi kovin moneen suuntaan alkaa osoittelemaan sormea. Aika hyvin ne yhteensopivuusongelmat on infottu useimpien valmistajien sivuilla. Niihin vaan täytyy itse tutustua. Yleisesti tällä alalla kannattaa ennen koneen tai äänikortin hankintaa ensin tarkistaa kaikki mahdollinen tieto, mitä netissä niiden yhteensopivuudesta on. Tietokoneet vaan on sellaisia, että kaikki ei toimi kaiken kanssa.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
south_of_heaven 20.11.2008 00:03:04 | |
---|
Aika hyvin ne yhteensopivuusongelmat on infottu useimpien valmistajien sivuilla. Niihin vaan täytyy itse tutustua. Yleisesti tällä alalla kannattaa ennen koneen tai äänikortin hankintaa ensin tarkistaa kaikki mahdollinen tieto, mitä netissä niiden yhteensopivuudesta on. Tietokoneet vaan on sellaisia, että kaikki ei toimi kaiken kanssa. Mun mielestä taas on erittäin outoa, ettei ulkoinen äänikortti toimi kannettavan kanssa, joka on käytännössä melko sama asia kuin pöytäkonekin paitsi että sisältää mm. enemmän virransäästömahdollisuuksia. Ei tuntuisi olevan mitään järkevää syytä miksi ei toimisi, mutta ei vaan toimi. Acerin sivuillahan ei ole puhettakaan minkäännäköisistä yhteensopivuuspulmista. Eikä oikeastaan missään muuallakaan, paitsi "vahingossa" kuukauden ajan yrittäessäni selvittää asiaa M-Audion asiantuntijan kanssa törmäsin muutamaan vuoden vanhaan kirjoitukseen eri tahoilla siitä, kuinka kannettavilla musavärkkäily on yhtä arpapeliä. Kuten sanottu, odotin normaalia tietokoneen toimintaa laitteelta joka täyttää käyttämieni laitteiden ja softien rautavaatimukset moninkertaisesti. Tähän asti tämä on riittänyt. Omituista, että pitäisi yllättäen alkaa juosta ympäriinsä soitellen eri tahoille asiasta, jonka on nähnyt ennen suoraan tietokoneen spekseistä. Guitars are like assholes; Everybody has one. |
Janie Jones 20.11.2008 00:13:23 | |
---|
kuinka kannettavilla Windows-pc:eillä musavärkkäily on yhtä arpapeliä. Sori oli ihan pakko. Ei voinu estää :) Ei saa suuttuu. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
south_of_heaven 20.11.2008 00:23:24 | |
---|
Windows-pc:eillä Sori oli ihan pakko. Ei voinu estää :) Ei saa suuttuu. Se on kyllä ihan totta, mieluitenhan olisin mäkin ostanut mutta köyhälle opiskelijalle tämä ei välttämättä ole mahdollista:( Guitars are like assholes; Everybody has one. |
Jaava 20.11.2008 00:47:25 (muokattu 20.11.2008 00:50:04) | |
---|
kuinka kannettavilla Windows-pc:eillä musavärkkäily on yhtä arpapeliä. Emmänyt tiedä. Applen koneilla keskimäärin toimii hyvin, koska niitä on vain yhdenlaisia. Toisaalta applellakin on ongelmia. Esimerkiksi ageren fwpiirisarja, jonka takia monet valmistajat ilmoittivat, etteivät tuotteet toimi maceillä. Jos tarkistat piirisarja summuut, toimii pc ihan yhtä hyvin kuin macci. Mun mielestä taas on erittäin outoa, ettei ulkoinen äänikortti toimi kannettavan kanssa, joka on käytännössä melko sama asia kuin pöytäkonekin paitsi että sisältää mm. enemmän virransäästömahdollisuuksia. Ei tuntuisi olevan mitään järkevää syytä miksi ei toimisi, mutta ei vaan toimi. Kuule audiokäytössä nimenomaan ne virransäästöjutut on iso ongelma. Ja se on ihan järkevä syy.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
south_of_heaven 20.11.2008 11:14:16 | |
---|
Kuule audiokäytössä nimenomaan ne virransäästöjutut on iso ongelma. Ja se on ihan järkevä syy. Olen kyllä kaiken säätänyt nollaan asti, virtaa pörisee enemmän kuin pöytäkoneessa. Ei silti toimi. Tuossa minun koneessa on kyllä jostakin syystä rajoitettu BIOS, joten kaipa sieltä selviäisi jos vain näkisi kaiken mitä pitäisikin. Tiedätkö sinä tai joku, voiko BIOSin esimerkiksi vaihtaa? Itse kun en ole mikään ekspertti, kuten huomattukin on. Aion ottaa Acerin Suomen päähän yhteyttä asian tiimoilta. Jos kyse on sitten jostain hämäristä piirisarjoista niin asiallehan ei kai sitten voi mitään. Ärsyttää vain, ettei asiasta ole mitään keskustelua missään (luen muutamia isompia tietokone-audio-foorumeita), tuli kaikki ihan puun takaa ja tuntuu etten edes olisi voinut selvittää asiaa, vaikka olisin käyttänyt siihen enemmänkin aikaa. Täytyy vaan selvittää Acerin kanssa ja toivoa, ettei 800€ mennyt tuulen mukana. Guitars are like assholes; Everybody has one. |
Jaava 21.11.2008 01:12:15 | |
---|
Ärsyttää vain, ettei asiasta ole mitään keskustelua missään... Kyllä ainakin mä löydän aina yhteensopivuudesta vaikka kuinka paljon keskustelua. Noista fwpiirisarjoista sun muista audiokäytössä löytyy ihan yksinkertaisella googletuksella vaikka kuinka paljon. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
south_of_heaven 21.11.2008 09:38:06 | |
---|
Kyllä ainakin mä löydän aina yhteensopivuudesta vaikka kuinka paljon keskustelua. Noista fwpiirisarjoista sun muista audiokäytössä löytyy ihan yksinkertaisella googletuksella vaikka kuinka paljon. Jos tuo on firewireen liittyvää tuo piirisarja, niin sitä ei tästä koneesta löydy. Joka tapauksessa niin tai näin, olen silti viemässä konetta takaisin. Ajattelin eräässä liikkeessä kasauttaa pöytäkoneen. Guitars are like assholes; Everybody has one. |
Jos tuo on firewireen liittyvää tuo piirisarja, niin sitä ei tästä koneesta löydy. Joka tapauksessa niin tai näin, olen silti viemässä konetta takaisin. Ajattelin eräässä liikkeessä kasauttaa pöytäkoneen. Ihan hyvä päätös kyllä. Aceria en muutenkaan ottaisi ikinä, esim. pikkuveljen Acer -läppäri oli sen verran karmea kokemus. Mm. alimitoitetun tuulettimien tehon takia sitä ei voinut käyttää pitkiä aikoja kerrallaan, koska kone sammui itsestään aina kun se kävi liian kuumaksi. Takuuajan loputtua tuo ylikuumeneminen hajotti koneen näytönohjaimen, joten se meni täysin käyttökelvottomaksi. Kaverilla on myös Acerin pöytäkone, joka mm. sammuttelee näyttöä välillä, ääni pätkii ja rätisee jo tavallisessa mp3 -kuuntelussa jne. Se on kyllä ihan totta, mieluitenhan olisin mäkin ostanut mutta köyhälle opiskelijalle tämä ei välttämättä ole mahdollista:( Onhan, ainakin itselle oli (olen tosin köyhä sivari tällä hetkellä). Odotin, että uusi sukupolvi tuli kauppoihin, ja ostin sitten vahemman Macbook Pron reilusti halvemmalla. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
south_of_heaven 21.11.2008 11:11:17 (muokattu 21.11.2008 11:12:41) | |
---|
Onhan, ainakin itselle oli (olen tosin köyhä sivari tällä hetkellä). Odotin, että uusi sukupolvi tuli kauppoihin, ja ostin sitten vahemman Macbook Pron reilusti halvemmalla. Juuri kun sanoit itse asiassa, aloin katselemaan 2,4Ghz Macbookia verkkokaupasta. Kyllähän tuo ihan järkihintaan tulee, vain pyöreästi 900€, ja tehot tuntuisivat olevan samaa luokkaa kun tonnin kalliimmissa maceissa. Voikohan macilla käyttää win-pohjaista ohjelmaa kuten FL Studiota jollain keinolla? Olettaen tietenkin, että Harrastushalli ottaa tämän paskaräiskänsä takaisin. Guitars are like assholes; Everybody has one. |
Ze Kink 21.11.2008 11:44:08 | |
---|
Juuri kun sanoit itse asiassa, aloin katselemaan 2,4Ghz Macbookia verkkokaupasta. Kyllähän tuo ihan järkihintaan tulee, vain pyöreästi 900€, ja tehot tuntuisivat olevan samaa luokkaa kun tonnin kalliimmissa maceissa. Voikohan macilla käyttää win-pohjaista ohjelmaa kuten FL Studiota jollain keinolla? Olettaen tietenkin, että Harrastushalli ottaa tämän paskaräiskänsä takaisin. Bootcampillahan sen saa, mikäli ei löydy OSX -versiota. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
samulirask 22.11.2008 10:45:57 (muokattu 22.11.2008 23:17:40) | |
---|
Bootcampillahan sen saa, mikäli ei löydy OSX -versiota. Paitsi että sittenhän se on Windows-kone kalliimmissa kuorissa. |
Ze Kink 22.11.2008 19:03:19 (muokattu 22.11.2008 19:04:34) | |
---|
Paitsi että sittenhän se on Windows-kone kalliimmissa kuoeissa. No ei ihan, en mä laskisi sitä Windows -koneeksi, jos sitä Windows -partitiota käyttää vaan yhden ohjelman käyttöön. Ja voihan käyttää myös vaikka parallelsia tai jotain, jolla pystyy OSX:stä availemaan noita Windows -ohjelmia. Ja en kyllä välttämättä sanoisi että kalliimmissa kuorissa, jos tosiaan ostaa viime sukupolven Macin. Ainakin tämä oma MBP on aika lailla samaa tasoa kuin saman hintaluokan Windows -läppäritkin, taitaa itseasiassa olla vähän parempikin, mitä nyt pikaisesti Verkkokauppa.comista vertailin. E: Tosin jos Acerin ottaa mukaan vertailuun, niin sitten ehkä ei, mutta yllä kuvailtujen yhteensopivuusongelmien jälkeen en usko south_of_heavenin sellaista harkitsevan. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
south_of_heaven 23.11.2008 02:30:31 (muokattu 23.11.2008 02:34:12) | |
---|
Huomenna olisi tarkoitus käydä mäkki tuolta nappaamassa, ellei maailmassa ole virhe.
Aceria eivät kyllä arvatenkaan huolineet HarrasteHalliin takaisin, mutta olen melko varma että tuosta jonkun 500€ voisi yhä saada, jos sille ei käyttöä löydä. Tähän asti hyvä kone muuten, mutta musavärkkäilyyn ehdoton ei. edit. ja mielelläni käyttäisin FL Studiota OS X:n sisällä, jos se on suinkin mahdollista. Olin tähän asti ajatellut etten mitään Macia loppujen lopuksi haluisikaan käyttää, mutta nyt tuntuu ettei tietokoneen hankinta olisi ikinä ollut yhtä hyvällä tavalla jännittävää. Seuraavasta palkasta sitten näyttö, näppis, hiiri ja ehkä pari softaa lisää ellei mikserikin. Guitars are like assholes; Everybody has one. |
Kalmo 23.11.2008 19:09:45 | |
---|
SONARin forumilla ratkaistujen tällaisten yyhteensopivuusongelmien avain on aika usein Texas Instruments'in ¨siru äänikortissa. Kummallisen monet PC:t tuntuvat synkkaavan audiohommissa TI'n chippien kanssa, vaikka eivät toimi muiden kanssa millään ilveellä. Itselläni ei ole kokemusta. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |