falgor 12.11.2008 21:14:51 | |
---|
Näköjään on riffissä testissä nyt (marraskuun 08). Kehuja saanut, miinusta tuli vaan näytöstä ja sekvensseristä. |
Foranamo 13.11.2008 18:17:58 | |
---|
Näköjään on riffissä testissä nyt (marraskuun 08). Kehuja saanut, miinusta tuli vaan näytöstä ja sekvensseristä. Olisko liikaa pyydetty, että skannaisit sen testin pdf:ksi? Joku omituinen mielenkiinto on tietää, mitä olivat mieltä, vaikka mä tiedän ihan omasta kokemuksesta, että tuo on paras :) |
falgor 13.11.2008 18:18:54 | |
---|
Ei mulle tuu Riffi, tsekkasin vaan Prismassa :). |
JPQ 13.11.2008 19:22:03 (muokattu 13.11.2008 23:43:10) | |
---|
Olisko liikaa pyydetty, että skannaisit sen testin pdf:ksi? Joku omituinen mielenkiinto on tietää, mitä olivat mieltä, vaikka mä tiedän ihan omasta kokemuksesta, että tuo on paras :) Kirjastosta vois kattoa myös. ps. ei taida tässä tuppu kaupungissa tämän pään kirjastoon ainakaan tulla mutta mutta esim. Pori on pikkusen eri juttu luulempa. ps. mitähän se johtuu että kurzweilit kuulostaa paremmalta kuin eräät muut vaikka sampleja on vähän... tiedän ettei efektit olisikohan se Dac tms. |
Foranamo 14.11.2008 21:03:37 | |
---|
Ainakin omasta mielestä ovat ne efektitkin paljon muita merkkejä edellä. Tiedä sitten. |
JPQ 15.11.2008 16:00:22 (muokattu 15.11.2008 16:06:03) | |
---|
Ainakin omasta mielestä ovat ne efektitkin paljon muita merkkejä edellä. Tiedä sitten. En sano ettei olisi (en ota kantaa) mutta se mitä ajan takaa ei tule varmaankaan efekteistä vaan soundin yleisestä sävystä. Miten monipuoliset noi efektit on monelleko raidalle saa kunnon efektit kerrasta et vaikka yhteisen reverbin. Liian moni syna kyykyssä äkkiä. Valmistajan sivulta kun lueskelee näyttää sekin olevan niin ettei heti lopu iski lievä gas. |
hiski 18.11.2008 20:55:49 | |
---|
Lainaus Riffi-lehdestä (6/2008): "Tavallaan on myös huvittavaa että 64 megan ROM-muistillaan Kurzweil (PC3x) lyö luun kurkkuun monilta useiden gigojen samplepaketeilta. Pitkän linjan hardware-valmistajat ovat oppineet optimoimaan aaltomuotonsa". |
JPQ 19.11.2008 00:05:09 | |
---|
Lainaus Riffi-lehdestä (6/2008): "Tavallaan on myös huvittavaa että 64 megan ROM-muistillaan Kurzweil (PC3x) lyö luun kurkkuun monilta useiden gigojen samplepaketeilta. Pitkän linjan hardware-valmistajat ovat oppineet optimoimaan aaltomuotonsa". joo siinä omat niksinsä mistä voi karsia. ja jos asenne se että vähän mutta hyviä kun yamahassani (s30) tuntuu olevan jollain kohtaa ollut valikoiman laajuus tärkeämpi kriteeri kuin laatu (olikohan yksi cymbaali,patarumpu huonolla loopilla et jousien sävy ei kovin kiva mielestäni). mielummin sanotaan vaikka perus orkka soittimet kuin onnettomalla loopilla osa asenne. jossain softasynissäkin on kamalia looppeja kuultu (miroslav philharmonikin demon altto huilu urgh). ikävä vaan rauta synat maksavat aika hyvin varsinkin ne kaksi ehkä juuri nyt eniten kiinnostavaa. ja kuitenkaan en usko että yksi hoitaisi kaiken edes pc3 siis. no varsinkin kun samplaus uupuu. |
Synastikki 19.11.2008 20:12:39 (muokattu 19.11.2008 20:14:56) | |
---|
Lainaus Riffi-lehdestä (6/2008): "Tavallaan on myös huvittavaa että 64 megan ROM-muistillaan Kurzweil (PC3x) lyö luun kurkkuun monilta useiden gigojen samplepaketeilta. Pitkän linjan hardware-valmistajat ovat oppineet optimoimaan aaltomuotonsa". no toisaalta tuossa on se puoli että pc3:ssa on myös sisäinen va-syna jolloin samplepuolella ei tarvitse olla paljoakaan/monia synasaundityyppisiä samplejä joita tuppaa monista romplereista löytymään pilvin pimein... tosin kurzejen demoja kuunnelleena (en valitettavasti ole päässyt sellaiseen käsiksi) niin kyllä on aina saundannu tosi hyvälle vaikka ainahan noilla on tuo sample-ROMmin koko ollut suht paljon pienempi kuin muilla valmistajilla. E: esim. vuonna 1999 ilmestyneet Korg Triton ja Kurzweil K2600. Tritonin ROM on 32MB ja laajennettavissa 64 MB. K2600 ROM on 12MB ja laajennettavissa 44MB. Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> |
JPQ 19.11.2008 20:19:18 (muokattu 19.11.2008 20:43:03) | |
---|
Täytyykin tässä taas kerrata pc3än demot... olisihan se hienoa jos oikeasti olis syna jolla vois tehdä kaiken sellaista ei vaan oikeasti ole lähes kaikkeen kykeneviä onkin sitten jo monta (usein riittää lähes kaikki..). esim. k sarjasta uupuu vaikka kaikkea muuten onkin soft sync vaikka hard sync löytyykin... ja sitten olen itse niin soundi pohjainen muusikko että joskus tarvii totaali erilaisia vaihtoehtoja vaikka soundin nimi onkin periaateessa sama... k2000 aikaan se 8megaa oli samaa tasoa kuin korg 01w joka noin saman ikäinen jne. ja sy99 tais olla kanssa 8megainen. samoihin aikoihin sekin saatavissa ollut tietääkseni. ja säästäähän sekin kurzweilin romia että sahaa ,ja pulssia jne tuottaa engine lennostakin noidenkin laadukas samplaus vie kuitenkin vähän tilaa. |
Namorbia 19.11.2008 22:55:52 | |
---|
Kyllä saundaa hyvältä tämä uusin kurz. PC3 on vakavassa harkinnassa. Harmi että näitä 76 versioita eie löydy mitenkään suomesta, ja Soundtec kertoi seuraavan erän tulevan joulukuussa, joka myydän luultavasti heti loppuun. Pitäisi päästä kokeilemaan kosketusta, löytyykö täältä keltään tuota lyhyempää versiota? Kuulemma samanlainen tatsi kuin PC2:ssa. www.mikseri.net/B-mies |
falgor 20.11.2008 17:10:02 | |
---|
|
Hipelius 20.11.2008 18:01:47 | |
---|
"Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend |
andrei 20.11.2008 18:19:15 | |
---|
Kyllä saundaa hyvältä tämä uusin kurz. PC3 on vakavassa harkinnassa. Harmi että näitä 76 versioita eie löydy mitenkään suomesta, ja Soundtec kertoi seuraavan erän tulevan joulukuussa, joka myydän luultavasti heti loppuun. Pitäisi päästä kokeilemaan kosketusta, löytyykö täältä keltään tuota lyhyempää versiota? Kuulemma samanlainen tatsi kuin PC2:ssa. Kokeilin tuota 76-nappista Jenkkilässä ja kosketus tuntu melko voisko sanoa jäntevältä. Eli ei ollut niin louskun tuntuinen kuin esim. Korg X3:ssa, vaan vastavoimaa tuntu löytyvän. Makuasia sitten mistä pitää. Saan omani vuodenvaihteessa ja luulenpa, että Suomessa ei tuota kevyttä versiota ole tällä hetkellä vielä kenelläkään? Ja soundithan on hyvät ja ilahduttavaa on se että valmiin tuntuisia löyty paljon. Kerrankin syntikka, jonka pianosoundit tyydyttää meikäläistä! Olin ostaa Jammun XS7:n muutama kuukausi sitten, mutta jäi ostamatta muovisen pianosoundin takia. Piano on viitseliään ihmisen soitin! |
AJV 20.11.2008 20:37:52 | |
---|
On ollut PC3-76 about kaks kuukautta nyt ja täytyy kyllä sanoa, että on mainio vekotin! Ite tykkään kosketuksesta kyllä tosi paljon... Mutta nämähän semmosia maku asioita, että ei niitä oikein voi sanallisesti kenellekkään kuvaila. Vanhemmista Kurzeista ei ole kokemusta, niin en osaa vertailukohtaa sieltäkään sanoa. Meredion | Jos kuusikossa on paljon kuusia niin muusikossa on paljon muusia |
Itse tykkään semmosesta jämäkästä ja nopeasti palautuvasta tatsista. Kuulosta erittäin lupaavalta, itse olisin ostamassa ensi vuoden alkupuolella, toivottavasti ennen sitä pääsee testailemaan. PS. Andrei, taidat olla se heppu jonka Soundtecissä tapasin viikko sitten =) www.mikseri.net/B-mies |
andrei 21.11.2008 15:37:09 | |
---|
Itse tykkään semmosesta jämäkästä ja nopeasti palautuvasta tatsista. Kuulosta erittäin lupaavalta, itse olisin ostamassa ensi vuoden alkupuolella, toivottavasti ennen sitä pääsee testailemaan. PS. Andrei, taidat olla se heppu jonka Soundtecissä tapasin viikko sitten =) Juu, minä se olin! Jos haluat kokeilla vielä tota 76-nappista, kun minä olen saanut omani vuodenvaihteessa, niin saat tulla kokeilemaan sitä ellet ole päässyt aiemmin kokeilemaan. Lähetä vain pikaviestiä niin sovitaan testi. Piano on viitseliään ihmisen soitin! |
JPQ 22.11.2008 02:47:02 (muokattu 22.11.2008 02:47:30) | |
---|
Hämyjen soundien ystävänä kysyn löytyykö tästäkin ringmod,fm ja hard sync osastoa sampleille kuten k2000 mallista vaikka löytyy. ps. netissä ei kait täyttä ohjekirjaa jollei se ole se musicians manual jos on niin ei näemmä... |
teroyk 22.11.2008 15:20:44 (muokattu 22.11.2008 15:22:28) | |
---|
Hämyjen soundien ystävänä kysyn löytyykö tästäkin ringmod,fm ja hard sync osastoa sampleille kuten k2000 mallista vaikka löytyy. ps. netissä ei kait täyttä ohjekirjaa jollei se ole se musicians manual jos on niin ei näemmä... Ite kun viimmeeksi tutkin, niin en juurikaan soundimuokkausta löytänyt ja se varmaan onkin merkittävin ero PCXx-sarjalla ja K2XXX-sarjalla. |
Synastikki 22.11.2008 16:05:05 | |
---|
Ite kun viimmeeksi tutkin, niin en juurikaan soundimuokkausta löytänyt ja se varmaan onkin merkittävin ero PCXx-sarjalla ja K2XXX-sarjalla. olen ymmärtänyt että aikaisemmat PC-sarjalaiset ovat olleet enempi presettikoneita ja K-sarjalaiset työasemia/syntetisaattoreita, mutta nyt PC3:sen myötä nämä kaksi olisi yhdistetty yhdeksi "performanssikontrolleriksi", jossa on siis täydet synaominaisuudet, mutta layoutti on enemmän pc-sarjan kaltainen (category-napit ja presettinapit) Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> |