SamCold 20.11.2008 20:13:49 | |
---|
Päivää vaan. Pitäs vaihtaa kivikautinen Yamahan vahvari uudempaan. Opetellut soittamista omatoimisesti nyt vähän aikaa ja pitäs jokin halvahko vahvari kotikäyttöön saada jolla soittelee muutamia vuosia eteenpäin, miksei pitempäänkin. Fender Frontman 15 R Fender Frontman 25 R FENDER FM15DSP MARSHALL MG15DFX Nuo sopisivat ainakin budjettiin. Mikäs olisi paras valinta? Kitarana muuten Squier Strato. Kiitoksia! |
Ziggy Bubba 20.11.2008 20:25:38 | |
---|
Mun kokemusten mukaan nuo Fenderin ja Marshallin halpisvahvarit on jääny viime aikoina aika pahasti uusien tulokkaiden jalkoihin. Veikkaisin että nuo myyvät tänä päivänä lähinnä merkin eivätkä niinkään soundin takia.... Kotivahvariksi oikein passeleita ovat mm. Vox DA5 ja Roland Micro Cube. |
Ei mikään noista vaan joku Rolandin Cube-sarjasta tahi Voxin DA- tai AD-sarjasta. E: Ja vähän myöhässä.. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
jra 20.11.2008 20:31:33 (muokattu 20.11.2008 20:33:33) | |
---|
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Midian- 20.11.2008 22:25:36 | |
---|
Ite soitellut nyt vajaan kuukauden tuon Vox da5 läpitte. Hyvä vehje hintasekseen ja löytyy iha kelpo cleanit ja säröt. Suosittelen. |
SamCold 21.11.2008 18:36:39 | |
---|
Näin sitä vain itsekin meinaa hankkia tuotteita brändin mukaan. Ostanpa sitten jonkun jota suosittelitte. Kiitoksia. |
jra 21.11.2008 18:49:15 (muokattu 21.11.2008 18:49:30) | |
---|
Näin sitä vain itsekin meinaa hankkia tuotteita brändin mukaan. Ostanpa sitten jonkun jota suosittelitte. Kiitoksia. Marshallista en ole niin hyvin kartalla, missä hintaluokassa olkaa tulla brändin mukaista soundia, mutta Fendereissä halvimmat mitä itse uskaltaisin suositella ovat Super Champ XD http://www.dv247.com/invt/47404/ ja sitten halvimman pään oikeat putkivahvistimet. Sinuna kävisin joko oman kitaran kanssa kokeilemassa liikeessä riittääkö esim. Vox DA5:n elementti ja soundit tarpeisiisi. Kokoonsa ja hintaansa nähden on erinomainen vahvistin, mutta esim. hieman isomman Valvetronicsit kyllä hyötyvät isommasta elementistä ja ehkäpä Valvetronics-systeemistäkin, joka tuo soundiin DA5:ttä enemmän "oikean" vahvarin tuntua. Pikkuputkareita ei kannata myöskään aivan sokkona tilata. Tuo Blackheart esimerkiksi on kyllä hyvä siinä mihin on tarkoitettu, mutta häviää, varsinkin ilman mitään pedaaleja, monipuolisuudessa selvästi Voxin mallintaville. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
kivi 21.11.2008 19:01:00 (muokattu 21.11.2008 19:02:04) | |
---|
Tuo Blackheart esimerkiksi on kyllä hyvä siinä mihin on tarkoitettu, mutta häviää, varsinkin ilman mitään pedaaleja, monipuolisuudessa selvästi Voxin mallintaville. Tää on kyllä vuoden riemastuttavin rinnastus, vaikka totta onkin. Joo, saattaa olla että soundillisesti boutique-tason pelien kanssa kilpaileva täysputkikone jossa ei oikeastaan oo kuin volyymisäätö vois "monipuolisuudessa" hävitä efektejä täyteen pakatulle mallintavalle. :-D Mut toinen juttu sitten on se, että sillä Blackheartilla kehtaa mennä soittamaan vaikka kultakorva Eric Johnsonin levylle, mallintavalla soundi on parhaimmillaankin vain jossakin siellä päin, kelpaa keikalle tai Matin ja Tepon levylle. Näin ilman kärjistystä. Jack of all trades is a master of nothing, sanos amerikkalainen. |
Shakata 21.11.2008 19:19:15 | |
---|
Voxin Valvetronix sarjan vahvistimet on oikeesti ihan helkutin monipuolisia ja hyviä vehkeitä, ei niillä tarvitse halvoille putkareille hävetä...päinvastoin. Jos tietää, mitä saundia hakee on ja tietää saavansa sen jostain edullisesta putkarista, niin osta putkivahvistin. Jos monipuolisuutta hakee, niin Valvetronixit hoitaa tonttinsa kiitettävästi. Käy toki testaamassa, jos kykenet. Minä tollo menin oman Voxini myymään, kyllä on pientä ja kätevää treenivahvistinta ikävä. Semmoselle on kumminkin aina käyttöä. Kalamies #? |
kivi 21.11.2008 19:39:46 | |
---|
Voxin Valvetronix sarjan vahvistimet on oikeesti ihan helkutin monipuolisia ja hyviä vehkeitä, ei niillä tarvitse halvoille putkareille hävetä...päinvastoin. Jos tietää, mitä saundia hakee on ja tietää saavansa sen jostain edullisesta putkarista, niin osta putkivahvistin. Jos monipuolisuutta hakee, niin Valvetronixit hoitaa tonttinsa kiitettävästi. Käy toki testaamassa, jos kykenet. Kyllä munkin näkemykseni on, että noista mallintavista Vox on ihan parhaimmistoa, ellei paras. Mutta se on silti "vain" mallintava, ero jonka kyllä kuulee, mutta on itsestä kiinni häiritseekö se. |
superfly 21.11.2008 19:40:50 | |
---|
Voxin Valvetronix sarjan vahvistimet on oikeesti ihan helkutin monipuolisia ja hyviä vehkeitä, ei niillä tarvitse halvoille putkareille hävetä...päinvastoin. Omistan Blackheartin 5-wattisen nupin ja sen kalliimman + isomman Valvetronixin (AD60VT). Mun on kyllä pakko sanoa että kyllä se Voxi saundissa aika kauas jää tuosta Blackheartista. Objektiivinen mielipide tämä siis ja molemmat omistavani voisin väittää noista aika paljon tietäväni. Monipuolisuus hoidetaan pedaalilaudalla sitten. Kunnon perussaundi alla niin siitä on hyvä lähteä eteenpäin. Hyvä peli toi Voxikin on toki omassa sarjassaan. Killing internet dragons is serious business! |
jra 21.11.2008 20:10:09 (muokattu 21.11.2008 20:11:47) | |
---|
Tää on kyllä vuoden riemastuttavin rinnastus, vaikka totta onkin. Joo, saattaa olla että soundillisesti boutique-tason pelien kanssa kilpaileva täysputkikone jossa ei oikeastaan oo kuin volyymisäätö vois "monipuolisuudessa" hävitä efektejä täyteen pakatulle mallintavalle. :-D Mut toinen juttu sitten on se, että sillä Blackheartilla kehtaa mennä soittamaan vaikka kultakorva Eric Johnsonin levylle, mallintavalla soundi on parhaimmillaankin vain jossakin siellä päin, kelpaa keikalle tai Matin ja Tepon levylle. Näin ilman kärjistystä. Jack of all trades is a master of nothing, sanos amerikkalainen. Aivan tarkoituksella otinkin mukaan nuo (hintaluokassa hyvät) ääripäät, kun ei tiedä minkälaiseen musaan vahvaria ollaan etsimässä. Itsestäänselvyys on että Blackheart on selvästi parempi siinä mihin se on tehty. Nyt kuitenkin ollaan etsimässä kotivahvaria, joten Voxi saattaa olla parempi vaihtoehto, jos halutaankin jotain muuta kuin se mitä Blackheart tarjoaa. Tietysti on täysin eri juttu jos ollaan etsimässä levylle kelpaavaa soundia. Silloin tuskin lähdetään liikkeelle "sveitsin armeijan linkkarilla", vaan ehkäpä tiedetään tarkkaan mitä soundia halutaan. Mukava kuulla että Blackheart on muidenkin mielestä tuon hintaiseksi erinomainen, kun sellaista olen itsekin testailemisen jälkeen harkitsemassa Epiphonen tilalle. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
kivi 21.11.2008 20:17:39 | |
---|
Mukava kuulla että Blackheart on muidenkin mielestä tuon hintaiseksi erinomainen, kun sellaista olen itsekin testailemisen jälkeen harkitsemassa Epiphonen tilalle. Halpa ja hyvä, mikäs sen parempaa. Mä olen käyttänyt ihan musalaitetesteissä Blackheartia referenssivahvarina, se kun on sen verran "puhdas bassman". |
jra 21.11.2008 20:47:55 (muokattu 21.11.2008 20:48:40) | |
---|
Halpa ja hyvä, mikäs sen parempaa. Mä olen käyttänyt ihan musalaitetesteissä Blackheartia referenssivahvarina, se kun on sen verran "puhdas bassman". Ootko päässyt vertailemaan, nyt kun noita molempia saa, mitä soundillisia eroja on (jos on) 1W Killer Ant'illa ja 5W Little Giantilla? Itseä kiinnostaa nuo Blackheartit hinnan lisäksi sen takia että soundi on kokeilemassani juuri sitä mitä olen hakemassa, ja se että tuntui olevan kotisoittoon ja äänityksiin hurinaton ja hiljainen peli. Koskeekohan koko mallisarjaa tuo hurinattomuus? Epiphonen Valve Specialia olen modaillut juuri hehkujen hurinoiden takia ja siksi että varsinkin Master Vol. tuntuu leikkaavan liikaa yläpäätä. Tuo Epihän ei sellaisenaan ole puhdas putkari, kun signaali menee aina DSP-osan kautta, vaikka se ei olisikaan kytkettynä. Itse ohitin p2p-johdolla koko roskan koska ei ollut kovinkaan käyttökelpoinen. Blackheart tuntuisi olevan suoraan hyllystä sellainen mitä olen tuosta yrittänyt tehdä. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
SamCold 02.12.2008 16:51:38 | |
---|
Kävin kiertelee liikkeitä. Tarjolla olisi tämmösiä: Marshall mg15fx - Ei kuulemma ratsasta nimellä vaan on kunnon peli. Roland Cube 20 watt - Mitä olen lukenut arvosteluja niin kuulemma oiva peli. Orange Crush 30R. olisko paras vaihtoehto? Kuulemma ei paras metalliin mutta siitä sitten pedali kiinni myöhemmin. Mikä! Kiitos! |
superfly 02.12.2008 16:55:50 | |
---|
Kävin kiertelee liikkeitä. Tarjolla olisi tämmösiä: Marshall mg15fx - Ei kuulemma ratsasta nimellä vaan on kunnon peli. Roland Cube 20 watt - Mitä olen lukenut arvosteluja niin kuulemma oiva peli. Orange Crush 30R. olisko paras vaihtoehto? Kuulemma ei paras metalliin mutta siitä sitten pedali kiinni myöhemmin. Mikä! Kiitos! Menikö sulla täysin ohi mitä tuossa yllä puhuttiin? Killing internet dragons is serious business! |
opaa 02.12.2008 16:56:43 | |
---|
No jos sä liikkeitä kiertelit nii kai sä noilla soittelit? Ei sun siinä vaiheessa kannata enää täällä kysellä, otat vaan parhaan kuuloisen. |
joskuu 02.12.2008 18:20:45 (muokattu 04.12.2008 19:01:48) | |
---|
Nyt ois juuri tohon sun hintaan myynnissä Ibanezin ToneBlaster 50R. Torilta löytyy *winkwink*. Itse oon ainakin tykännyt sillä soitella, ja kyllä soi paremmin kun tuo pikkumarsu. Edit: Meni jo Rock on! |
Rauzku 02.12.2008 18:51:25 | |
---|
Ei tuo marsun mg viistoistanen nyt niin älyttömän huono ole, ainakaan niin huono kuin haukutaan. Ihan ok kuulosta rokkisäröä lähtee mun makuun joka ei kovin kranttu ole. Mutta tietenkin siihen hintaan saa myös paremman kuuloista värkkiä kuten nuo cubet. Muista en mene sanomaan kun ei ole kokemusta. |
s151669 02.12.2008 20:51:31 | |
---|
Jos se kerran kotikäyttöön tulee, niin miten olisi Pod tai vastaava (siis: V-Amp 2)? Saisi säällistä soundia kuulokkeisiin iltamyöhällä tai wanhaan vahvistimeen uutta eloa silloin kun voi luukuttaa ? Jyrki |