Aihe: legendaarisia jazzrumpaleita
1 2 3
kimizu
27.10.2008 11:21:04 (muokattu 27.10.2008 11:23:27)
Kenny "Klook" Clarke.

BeBob pioneereja, mm. basarilla heitetyt "pommit" lienee pitkälti Klookilta lähtöisin.
Soitti mm. Parkerin, Gillespien, Monkin, MJQ: n jne. kanssa. Mun mielestä legendaarinen rumpali.

Edit: olihan tuo tuolla jo... no, siitäkin huolimatta
clave
29.10.2008 19:08:10

Louie Bellson. Taitava muusikko ja orkesterinjohtaja. Toi lisäksi 2 basaria kehiin aikapäiviä sitten.
MrShaft
31.10.2008 04:15:58 (muokattu 31.10.2008 04:20:26)
Ampukaa alas jos olen väärässä mutta eikö

Edmund Leonard Thigpen ja hänen sutinsa pitäisi mainita. Vai sanoiko sen joku?

Nuoremmista

Antonio Sanchez on jo soittanut niin kaikkien kanssa että voinee pitää lekentaarisena samoin

Tulevaisuudessa pitäisin tätä jannua varmaankin vahvimpana tarjokkaana:

http://www.richiebarshay.com

TOSI pelottava kaveri...

EDIT: Miksei Jazzmiehelle maistu Billy Hart? EIkös se olis vähän niinkuin tuon Second Line tradition pää-äänenkannattaja...?

MrS
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
jazzmies
31.10.2008 09:26:02
EDIT: Miksei Jazzmiehelle maistu Billy Hart? EIkös se olis vähän niinkuin tuon Second Line tradition pää-äänenkannattaja...?

Luultavasti se on sitä, etten tunne hänen soittoaan tarpeeksi :-O Loogista ja yksinkertaista.
Mul tällanen kikotusmusa aiheuttaa aina valtavaa sisäistä raivoa. Sama merenque-hommat, verenpaine nousoo. -Roberto -
Leatherpoo
21.11.2008 23:54:54
Voi veljet, että mestareita löytyy. Maninnan arvoisiksi voisi hyvällä mielellä luokitella myös Ari Hoenigin, Jojo Mayerin, Lewis Nashin, John Rileyn ja vaikka jo sanottu niin täytyy todeta, että Brian Blade on MAHTAVA!!!! Suomalaisista Jaska Lukkarinen on mielestäni tiukankin jazz snobin mukiin menevä rumpali, mainio depyyttilevy.... Nii ja ?uestlove soittaa törkeen hyvää groovee Joshua Redman elastic bandin Momentum levyllä kappaleessa Put it in your pocket, ei sen perusteella ehkä vielä jazz rumpaliks voi tituleerata, mutta julmettu groove joka tapauksessa....

Bladesta oon samaa mieltä. Questlovella on tosiaan kova groove muttei se silti niin jatsiheebo ole. :)
It's like this and like that.
Master Fader
09.12.2008 17:27:31
Vernel Fournier. Häntä ei ole vielä kukaan edes nimeltä maininnut.
Epämuusikko
10.12.2008 01:08:48
Vernel Fournier. Häntä ei ole vielä kukaan edes nimeltä maininnut.

Mahtavaa! Mies, joka saa vispilänsoiton kuulostamaan aivan jumalaisen hienolta, ja myös näyttämään helvetin tylsältä!
R.I.P Oksanen
Country Larry
20.12.2008 01:33:42
Äänestän kanssa Antonio Sanchezia. Näin livenä Metheny Trion kanssa Losissa viime keväänä ja olin melkein enempi mehuissani rumputyöskentelystä... tai siis joo olin. (ensimmäinen askel on ongelman myöntäminen)
Kengät joihin mahdun, ovat mulle liian pienet.
Zeeboo
20.12.2008 13:20:32
Oli pitkästä aikaa kuuntelussa Gary Thomasin 'Till We Have Faces', jossa rumpuja soittaa Terri Lyne Carrington. Huhhuh, hurja mimmi.
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
Epämuusikko
21.12.2008 01:43:05
Oli pitkästä aikaa kuuntelussa Gary Thomasin 'Till We Have Faces', jossa rumpuja soittaa Terri Lyne Carrington. Huhhuh, hurja mimmi.

Hieno levy!
R.I.P Oksanen
pimeys
28.12.2008 14:03:09

Tästä ketjusta on jäänyt vielä puuttumaan Rashied Ali, joka on ainakin itselleni aiheuttanut Jonesin ohella eniten hengen salpautumista. Interstellar Space ja lähes tahditon soitto :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)