Aihe: Washburn WM24
1
D0n_Matr0
20.11.2008 16:15:30
Hei kaikille! Olen aloittelija ja olen saanut säästettyä tarpeeksi rahaa että saan ostettua 2. kitarani. Olen testaillut jo hyvin kauan , mutta en ole löytänyt oikein mitään sopivaa. Viimeksi kun testailin kitaroita löysin Washburn WM24 ja se tuntui heti erittäin hyvältä. Mietin vasta asiaa mutta haluasin kysyä onko muilla kokemuksia kitarasta ?

http://www.thomann.de/fi/washburn_wm24proe_bk.htm

En ymmärrä kitaroista mitään joten tulinkin kysymään että onko tuon hintaluokan floyd rose luotettava, ovatko mikit hyvät etc. Niin ja heavy metallia olisi siis tarkoitus päästellä menemään.

-Kiitoksia jo etukäteen, D0n_Matr0
Mandarax
20.11.2008 17:01:57
Sellainen huomio, että käsittääkseni tämä on täysin sama keppi muuten, mutta ilman noita EMG:n aktiivimikkejä:
http://www.thomann.de/fi/washburn_wm24v_bk.htm
Hintaeroa on kuitenkin huimat 350 euroa. Eli käytännössä maksat n.170 euron mikkisetistä tuplahinnan.
Tuosta Washburnin lisenssifloikasta ei sitten ole kokemusta, mutta jos varman päälle tahtoo ottaa eikä kampi ole pakollinen lisävaruste - unohtamatta, että kyseinen kitaramalli mainiosti kerran lapaseen istuu - niin sama keppi kiinteällä tallalla voisi olla hyväkin vaihtoehto. Hinta tippuu melkein puolella ja käytettävyys paranee saman verran!
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
D0n_Matr0
20.11.2008 17:19:55
Sellainen huomio, että käsittääkseni tämä on täysin sama keppi muuten, mutta ilman noita EMG:n aktiivimikkejä:
http://www.thomann.de/fi/washburn_wm24v_bk.htm
Hintaeroa on kuitenkin huimat 350 eur. Eli käytännoaössä maksat n.170 euron mikkisetistä tuplahinnan.
Tuosta Washburnin lisenssifloikasta ei sitten ole kokemusta, mutta jos varman päälle tahtoo ottaa eikä kampi ole pakollinen lisävaruste - unohtamatta, että kyseinen kitaramalli mainiosti kerran lapaseen istuu - niin sama keppi kiinteällä tallalla voisi olla hyväkin vaihtoehto. Hinta tippuu melkein puolella ja käytettävyys paranee saman verran!

Joo katselin noita molempia, mutta en ollut varma onko noissa muuta eroa niin laitoin linkin tuohon kitaraan mitä testasin. Varmasti tuo halvempi on parempi valinta nosita 2.
Kiinteä tallainen olisi loistava vaihtoehto! En ole vain ainakaan löytänyt mistään juuri tuota mallia kiinteällä tallalla.
trih
20.11.2008 17:32:17
Mun mielestä todella ylihinnoiteltu. Kannattaa varmaan selata koko thomannin sähkisvalikoima läpi ja päättää sitten kiinnostavat kohteet. En ymmärrä miten voi tuollaisilla spekseillä kaupata kitaraa tuolla hinnalla näinä päivinä. Taitaa Washburn tehdä kovat persnetot. Ja kyllä se kiinteä talla on hiemankin pidemmällä tähtäimellä viisas valinta.
Just.
D0n_Matr0
20.11.2008 17:47:39
Mun mielestä todella ylihinnoiteltu. Kannattaa varmaan selata koko thomannin sähkisvalikoima läpi ja päättää sitten kiinnostavat kohteet. En ymmärrä miten voi tuollaisilla spekseillä kaupata kitaraa tuolla hinnalla näinä päivinä. Taitaa Washburn tehdä kovat persnetot. Ja kyllä se kiinteä talla on hiemankin pidemmällä tähtäimellä viisas valinta.

Aijaa ? Onko tuo niin laaduton kitara että 570e on liikaa tuosta ?
En myöskään ymmärrä yhtään että miksi ihmeessä selailisin thomann valokoimaa ? Aika hankala on kuvan perusteella sanoa millainen kitara on soittaa ainakin minun mielestä. Uskon kyllä että kiinteä talla on parempi koska en tarvitse floikkaa mihinkään.
Mandarax
20.11.2008 18:16:17
Aijaa ? Onko tuo niin laaduton kitara että 570e on liikaa tuosta ?
En myöskään ymmärrä yhtään että miksi ihmeessä selailisin thomann valokoimaa ? Aika hankala on kuvan perusteella sanoa millainen kitara on soittaa ainakin minun mielestä. Uskon kyllä että kiinteä talla on parempi koska en tarvitse floikkaa mihinkään.

Valkoisena näytti löytyvän TOM-tallalla ja kielet läpi rungon tuota samaa WM24:ää. Liekö musta sellainen loppu tms...
Eipä tuo laaduton liene, mutta saattaa sitä rahalleen toisenlaistakin vastinetta saada. Paperilla kepissä ei ole mitään muuta kummallista kuin hinta (pulttikaula, lisenssifloikka jne..), mutta henkilökohtaisena työkalunahan arvoa nostaa toki se merkittävä seikka, että se istuu omaan käteen. Ei ehkä sen 920e:n edestä, mutta 570... Se on sinun päätettävissä saako rahoilleen vastinetta! Olisiko sinulla mahdollisuutta käydä esim. Helsingin musakauppoja läpi? Sieltä varmasti löytyisi malli jos toinenkin joka lopulta siihen omaankin kouraan sopii kuin valettu.
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)