Erski 20.11.2008 10:28:54 | |
---|
"Take me down to the paradise city, where grass is green and girls are pretty." |
hemmo 20.11.2008 10:31:17 | |
---|
Joo se on ihan kiva. Testaamatta ostat. |
J.Hollström 20.11.2008 10:36:12 | |
---|
Halpa hinta mietityttää. Allekirjoitusainesta. Mutta tohon rahaan verrattuna riski epäonnistua on aika pieni. Perusbasso tehtynyä halvassa maassa low-cost materiaaleista. Eipä siinä sen kummempaa. Myydessä voit saada 75 pinnaa takas, eli hirvittävän isosta menetyksestä siihen nähden, että saat soittopelin itteles ei ole kysymys. Tolla vetää saletisti ihan yhtä hyvin kun 10 x kalliimmallakin. Tosin ko. soittimista ei ole mitään kokemusta. Yksi samaa sarjaa ollut telebasso on ollut omistuksessa ja siitä on kirjailtu artikkelin verran asisaa. Linkki löytyy mun nimimerkin takaa jos jaksaa klikkailla. |
Joo se on ihan kiva. Testaamatta ostat. Ei ostamisesta vielä ole puhuttu? Ensin etsitään näitä potentiaalisia vaihtoehtoja, että osaa etsiä kauppoja sen mukaan. "Take me down to the paradise city, where grass is green and girls are pretty." |
hemmo 20.11.2008 10:43:35 | |
---|
Ei ostamisesta vielä ole puhuttu? Ensin etsitään näitä potentiaalisia vaihtoehtoja, että osaa etsiä kauppoja sen mukaan. Että muuten vaan kyselet? No, ei siinä mitn. Itse ostaisin käytetyn, Torilta. |
J.Hollström 20.11.2008 10:46:42 (muokattu 20.11.2008 10:46:58) | |
---|
Ei ostamisesta vielä ole puhuttu? Ensin etsitään näitä potentiaalisia vaihtoehtoja, että osaa etsiä kauppoja sen mukaan. No Dee Dee veti ulkonäöksellisesti samanlaisella. Mitä enää mietit? |
UncleFester 20.11.2008 10:53:56 | |
---|
Kyllä nuo hyviä bassoja on. Halpisbassoissa säästetään yleensä viimeistelyn osalta, eli voi olla että joutuu nauhoja hiomaan tai tekemään jotain muuta pientä. Ei tuo nyt vakio ole, mutta joskus niissä voi olla pientä viilaamista. Mikitkään ei aina ole parhaimmat mutta ei ne missään nimessä huonotkaan ole. Eli osta poies vain, ei ne mitään pettymyksiä tarjoa ja presarihan on mainio perusbasso mihin vaan.. varsinkin rokkijyräämisessä. Rock'n'roll ain't no riddle, man |
ötzi 20.11.2008 11:17:03 | |
---|
Itse ostin Squjun tuossa puolisen vuotta sitten kun tarvisin halvan kakkosbasson. Yllätyin miten hyvät mikit siinä oli, vaikka vaihdoin myöhemmin Duncanin basslinesit kun löytyi lojumasta moiset. Hyvin sillä vetää, ainut mistä voi pahaa sanoa on virittimet, hirveetä kuraa, pyörii tyhjää välistä ja ei meinaa oikeen pitää virettä. Uudet on ostoslistalla http://www.mikseri.net/artists/?id=99773 Älä satuta itseäsi! |
monoculture 20.11.2008 12:01:44 (muokattu 20.11.2008 12:06:22) | |
---|
Hienon näköinen, ja soundi&tatsi on about mehico-tasoa. -Kaula on hyvä mun mielestä, eikä mikään halko, mutta silti asiallinen. Paketista otettuani piti irroittaa kaula kokonaan ja ottaa sellainen pieni hiekkapaperin palanen pois sieltä kaulataskusta. Oliko se tehtaalta vahingossa jäännyt, vai oliko sillä jokin idea, niin sitä en tiedä. Pienen actionin säätämisen jälkeen, tatsi oli hemmetin miellyttävä omaan pieneen räpylään. -Body ei oo ehkä mitään maailman kestävintä materiaalia, mutta eipä taida olla missään uudemmissa skujuistakaan. Hihnatapit ovat vielä ihan hyvin pysyneet matkassa mutta pinta alkaa muutaman isomman kolhun ansioista jo näyttämään rikkoituneelta kananmunan kuorelta. Maalin alla puu näyttää & tuntuu melkoisen bambumaiselta. -Toi Duncanin mikki tuossa on liian mutainen huonossa mielessä, kuuma kylläkin. Vaikea saada kuulumaan vähänkään tiheämmästä miksauksesta läpi ilman distressoria tms särötystä & rankempaa EQ:ta. Mutta loppujen lopuksi, enempiä dissaamatta, ni kyllä toi on ollut ihan rahanarvoinen peli, eli hinta-laatusuhde on kohdillaan. Soundia: http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1¶meter=352173Vedetty PODXT:n läpi, tais olla joko SVT tai GK-mallinnos. Edit: mulla noi virittimet ovat pitäneet aivan helvetin hyvin vireen. Keikan alussa oon virittänyt, puoli tuntia löymäsoittimena olemista ja vire on ollut täysin sama keikan lopussa. Mutta näköjään noissa virittimissäkin on suuria eroja... "Melodia ei ole mitään muuta kuin CBS valepuvussa. Vittumaiset promoottoritkin on ihan samaa kamaa!" -Billy Bragg (Rumba 1/88) |
hemmo 20.11.2008 12:05:25 | |
---|
Mutta loppujen lopuksi, enempiä dissaamatta, ni kyllä toi on ollut ihan rahanarvoinen peli, eli hinta-laatusuhde on kohdillaan. Niinno, halpishan tuo on. Käy ja kukkuu, huonoina puolina ehkä einiinhyvä agathis-soitin(runko)puu, löysät virittimet, lussu mikki ja rutisevat potikat. Muuten tosi hyvä. |
JudeJude 20.11.2008 18:51:26 | |
---|
Oo, meitsin eka basso joskus aikoja sitten... nostalgiaa! Aika ei kuitenkaan ole kullannut muistoja: omistin vehkeen vuoden verran, sinä aikana piti kaksi kertaa käyttää korjaajalla sähköjen takia. Muistaakseni jakki oli syyllinen korjauksen tarpeeseen. Oli varmaan ihan yksilöstäkin kiinni. Jude? Jutska, juttu... |
vjvesa 21.11.2008 11:41:36 | |
---|
Hinta-laatusuhteeltaan oiva peli. Aika kevyt, kaula normipresaria ohuempi. Hieman kalliimpi Classic Vibe -sarjan presari kyllä vetää viimeistelyssä ja tatsissa pidemmän korren, mutta Sonic Blue väri ei välttämättä miellytä. www.morjekords.com |
Silenseux 26.11.2008 23:19:44 | |
---|
Hienon näköinen, ja soundi&tatsi on about mehico-tasoa. -Kaula on hyvä mun mielestä, eikä mikään halko, mutta silti asiallinen. Paketista otettuani piti irroittaa kaula kokonaan ja ottaa sellainen pieni hiekkapaperin palanen pois sieltä kaulataskusta. Oliko se tehtaalta vahingossa jäännyt, vai oliko sillä jokin idea, niin sitä en tiedä. mulla oli tuossa mun squier affinity presarissa ihan samanlainen palanen siellä ku irrotin kaulan. meillä oli konsalla klinikkaluontoinen kitaroiden huoltopäivä jossa oli opastamassa alan ammattilaisia, ja sanoivat mulle siitä palasta, että jätä vaan sinne ja niin tein. siellä se on vieläkin, enkä tiedä mikä hyöty siitä on. eipä tuo ainakaan haitannut ole :D itse voin sanoa squiereista, että oon testannut useampaa hyvää squieria kuin hyvää fenderiä. tuntuu että hinta/laatusuhde on squiereissa paljon parempi, ja jos hyvän fenderin haluaa siihen saa oikeasti laittaa rahaa. nämä mun kokemuksia, omat bassoni molemmat squiereita, ja olen todella tyytyväinen. presari oli just jotain 200e kun ostin. jazz maksoi jo vähän alle 500. hyviä pelejä ovat, ei valittamista todellakaan. James Jamerson on minusta erityisen HYVÄ. |
ötzi 26.11.2008 23:29:41 | |
---|
Mikähän idea tuossa on? Pitäisiköhän katsoa onko omassakin.. http://www.mikseri.net/artists/?id=99773 Älä satuta itseäsi! |
MJS 27.11.2008 12:42:16 | |
---|
Itseltäni löytyi LTD- romusta kaksi palaa hiekkapaperia kaulataskusta. |
Mase 27.11.2008 12:48:42 | |
---|
Mikähän idea tuossa on? Pitäisiköhän katsoa onko omassakin.. Eiköhän sillä kaulakulmaa säädetä... |
ötzi 27.11.2008 13:56:12 | |
---|
Eiköhän sillä kaulakulmaa säädetä... Ei kait nyt yhdellä hiomapaperin palalla voi niin suurta seksuaalista merkitystä olla? Ellei sitten ole moninkerroin taiteltu mutta en usko kyllä http://www.mikseri.net/artists/?id=99773 Älä satuta itseäsi! |
hollstro 27.11.2008 14:04:01 | |
---|
Ei kait nyt yhdellä hiomapaperin palalla voi niin suurta seksuaalista merkitystä olla? Ellei sitten ole moninkerroin taiteltu mutta en usko kyllä Kyllä sillä on ihan ihmeen suuri merkitys. Mieti asiaa näin: kaula on ruuveilla kiinni rungossa. Ulommaiset ruuvit ovat periaatteesa "sarana" kaulakulmalle. Kaulan juureen laitettu korotus vaikuttaa suunnilleen kymmenkertaisesti satulan kohdalla riippuen missä kohti korotus on. Tämä idea on juuri Fenderin microtiltin takana. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Seba 29.11.2008 00:18:28 | |
---|
On muuten joo aika älyttömän suuri merkitys hienosäätöön paksulla hiomapaperin palalla kaulataskussa. Itsellä on iban gsr200 bassossa moinen, ja sitä pohdin aikoinaan kun irroitin kaulan että mitä se siellä tekee. No, otin pois, ja kielet jäi oudon korkealle. Tyhmänä laitoin takaisin kaulataskun etuosaan, kun mielestäni se oli siinä, tuloksena että kielet jäi järjettömän korlealle ylänauhoilta. Taas irti ja palanen taskun perälle ja normaali kevyt tatsi palasi laakista. Tai oikeastaan kolmannesta laakista.. Enpä aluksi uskonut että moisella pikkupalalla olisi voinut olla niin järjettömän suuri merkitys, mutta näköjään ne noikin testaa kasausvaiheessa niin että jos ei kerralla osu ihan justiinsa, niin vähän purkkapatenteilla oiotaan. Ei siitä mitään haittaakaan siellä välissä ole, päinvastoin. |
ötzi 29.11.2008 01:10:05 | |
---|
Noniinno, sitten on parempi etten ota edes kaulaa pois tuon takia. Siellähän on jos on http://www.mikseri.net/artists/?id=99773 Älä satuta itseäsi! |