Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Omnisphere keskustelua
1
muLperi
20.11.2008 08:18:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joko ootte päässeet testailemaan?
 
Itse kirjottelin NorherhnSounds.com foorumille ja kyselin hieman sieltä kun netissä olevista demoista ei juurikaan löytynyt muutakuin sellasia erikoisia ääniä ja äänimaisemia.
Mutta kyllä tuo alkais tuntumaan kokoajan paremmalta ja paremmalta mitä enemmän siitä tietoa ettii.
 
Mutta heitelkääs risuja, ruusuja, mitä tahansa käyttökokemuksia.
 
drno
20.11.2008 09:37:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joko ootte päässeet testailemaan?
 
Itse kirjottelin NorherhnSounds.com foorumille ja kyselin hieman sieltä kun netissä olevista demoista ei juurikaan löytynyt muutakuin sellasia erikoisia ääniä ja äänimaisemia.
Mutta kyllä tuo alkais tuntumaan kokoajan paremmalta ja paremmalta mitä enemmän siitä tietoa ettii.
 
Mutta heitelkääs risuja, ruusuja, mitä tahansa käyttökokemuksia.

 
Itselle ainakin pädit joista osa on tuttuja jo Atmospheren(Atmosphere kirjasto löytyy Omnis sisältä) puolelta toimi aivan unelmasti. Toki paljon muutakin on löytynyt kuten hienoja kellomaisia soundeja ja todella jylhiä bassoja. Parasta Omnissa on kuitenkin se todella upea yleissoundi. Kaikki patchit soundaa todella hyvältä.
 
Atmosphereen käyttikseen verrattuna loistava uudistus on mahdollisuus käyttäää soundeihin unisosia, fm ja ring modulointia jne. Myös Stylus RMX:stä tuttu efektiräkki jeesaa soundin muokkauksessa. Niin ja Omnista löytyy myös omat oskilaattori sahalla, squerelle jne.
 
Itse kun harrastan paljon softainstrumentteja niin tätä ei voinu olla ohittamatta ja on heti osottautunut erinomaiseksi hankinnaksi vaikka Atmospherenkin jo omistan. Tällä hetkelllä miinusta voi antaa vain rundausen pulasta eli tuntuu että soundeja on niin paljon niin on vaikea löytää ne omat suosikit.
 
muLperi
20.11.2008 09:41:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pytyykös siinä jotenki laittamaan suosikiks niitä ääniä tai tekemään omia kansioita?
 
Millanes tossa on lo-fi puoli? Löytyykö kuusnepa saundeja? :)
 
theguru_
22.11.2008 23:58:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimii. Sen lisäksi, että se on todella diippi verrattuna muihin softasyniin, se saundaa hyvälle. Mä olen käyttänyt viimeaikoina keikoila pelkästään kolmea omnin instanssia. Soundsource-kirjasto antaa todella paljon vaihtiksia saundie omaan ruuvamiseen, puhumattakaan chaos envelopesta, granulaarisynteesistä, unisonosta, FM:stä ja kunkku juttu on myös toi arppi lockki, varsinkin mulle kun oon tehty hemmetin ison kirjaston omia pätsejä.
 
I switched my output cables around and now when I turn the pan pot to the left, all the sound comes out of the right speaker. Is there a way I can save this as a preset?
Meegs86
02.11.2011 15:06:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pahoittelut wanhan topicin nostamisesta, mutta pakkohan se on...
 
Eli olen kotistudiooni hankkimassa softasynaa all-around-käyttöön ja kovasti miellyttäisi tämä Omnisphere. Kävin sitä eilen testaamassa paikallisessa musaliikkeessä (siinä vierähtikin tovi, kun oikein syventyi ko. softaan). Soundit toimivat kuin unelma ja jotenkin tuosta jäi kaikenkaikkiaan todella laadukas mielikuva. Käyttöliittymäkin oli itselleni mieluisa ja riittävän selkeä. Hinta nyt on korkea, mutta tuossa luulisi saavan synaa loppuelämäksi.
 
Mutta askarruttaa sellainen asia, että moni sanoo noiden soundien olevan liiankin "massiivisia" että ne saisi istutettua mixiin muiden soittimien kanssa. Onko nuo vain yksinkertaisesti mainosmielessä tehty yksinään soitettuina täyteläisen kuuloisiksi tunkemalla taajuuskaistat täyteen tavaraa? Kertokaa kokemuksianne ko. synan käytöstä erilaisissa ympäristöissä. Miten toimii? Istuuko?
 
Monenlaista musaa olisi tarkoitus vääntää, mutta varmaankin eniten tuollaista Garbagen tyylistä koneilla höystettyä pop/rock-osaston tavaraa, joten synan pitäisi istua kitaroiden, bassojen ja konebiittien kanssa yhteen.
 
Ja onko tuo niin älyttömän raskas softa, kuin luulisi? Itselläni iMac (vuodelta 2008), jossa vain 2gb muistia (max. 4gb), ja luulisin tuon kyykkäävän. Tosin olen jokatapauksessa päivittämässä rautaa hieman.
 
www.whiteflamemusic.com
JPQ
02.11.2011 15:27:56 (muokattu 02.11.2011 15:43:48)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En usko teoriaan loppuelämäksi synaa. Mutta paljoon varmasti tuosta on. minulle jolla mac mini late 2009 (jollen sekoile mallista) sanottiin että yksi instanssi täynnä (eli kait 8 soundia) ei hireällä efetki lastilla menisi josko tästä voisi jotain imac arviota vääntää. ps. northern sounds keskustelu pitää kaivaa itse esille. joskin ketjun nimi auttaisi ihan vain siksi kiinnostaa jos siellä olisi ääninäytettä onjhan Omnisphere noin toinen musa juttu jota enään ehkä kaipaisin.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
sami_sumea
02.11.2011 22:01:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta askarruttaa sellainen asia, että moni sanoo noiden soundien olevan liiankin "massiivisia" että ne saisi istutettua mixiin muiden soittimien kanssa. Onko nuo vain yksinkertaisesti mainosmielessä tehty yksinään soitettuina täyteläisen kuuloisiksi tunkemalla taajuuskaistat täyteen tavaraa? Kertokaa kokemuksianne ko. synan käytöstä erilaisissa ympäristöissä. Miten toimii? Istuuko?
 
Melko hyvin nuo soundit tuntuvat miksaukseen istuvan. Toki tämä riippuu patchista, ja eri asia jos noita massiivisempia patcheja yrittää stäkätä 20 päällekkäin.
 
Ite pyörittelen Omnisphereä 4gb 2.13ghz Core2Duo Macbookilla + Logicilla, ja hyvin pyörii. Latausaika on tossa ainoa vähän nihkeä juttu, jotkut patchit lataavat vähän pitkään semmoista nopeaa pläräämistä ajatellen, mut kaikkeen tottuu...
 
...
 
http://www.soundreel.com
Kalmo
03.11.2011 00:14:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän sinun tarvitse käyttää yhtäkään niistä preseteistä. Siinähän se laatusyntikan
koukku on, että on lääniä tehdä omat, mieleiset soundit. Kyllä Omnispherellä saa vaikka kuinka "siroja" ääniä.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
JPQ
03.11.2011 15:31:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sami_sumea: Melko hyvin nuo soundit tuntuvat miksaukseen istuvan. Toki tämä riippuu patchista, ja eri asia jos noita massiivisempia patcheja yrittää stäkätä 20 päällekkäin.
 
Ite pyörittelen Omnisphereä 4gb 2.13ghz Core2Duo Macbookilla + Logicilla, ja hyvin pyörii. Latausaika on tossa ainoa vähän nihkeä juttu, jotkut patchit lataavat vähän pitkään semmoista nopeaa pläräämistä ajatellen, mut kaikkeen tottuu...
 
...

 
Montaako kerrallaan ?
ja itse aikalaiklla muistaa mitäkin mistäkin synasta haen omnispherestä en hakisi esim. eräitä juttuja lainkaan ainakaan kuulemani musan pohjalta.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
sami_sumea
03.11.2011 16:52:16 (muokattu 03.11.2011 16:59:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Montaako kerrallaan ?
ja itse aikalaiklla muistaa mitäkin mistäkin synasta haen omnispherestä en hakisi esim. eräitä juttuja lainkaan ainakaan kuulemani musan pohjalta.

 
Semmosta about viittä instanssia yleensä olen tossa ajellut (latailen mielummin yleensä yhden soundin per instanssi) ilman suurempia ongelmia.
 
Bassosoundeihin en ehkä tota ottais mutta muuhun peruskilkuttimeen kyllä. Esim. lead- ja padisoundit on tossa mielestäni todella hyviä.
 
edit: mulla on yleensä synaosastolla (kone)poppikamassa käytössä Sylenth + Nexus + Omnisphere.
 
...
 
http://www.soundreel.com
JPQ
03.11.2011 18:53:20 (muokattu 03.11.2011 21:48:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sami_sumea: Semmosta about viittä instanssia yleensä olen tossa ajellut (latailen mielummin yleensä yhden soundin per instanssi) ilman suurempia ongelmia.
 
Bassosoundeihin en ehkä tota ottais mutta muuhun peruskilkuttimeen kyllä. Esim. lead- ja padisoundit on tossa mielestäni todella hyviä.
 
edit: mulla on yleensä synaosastolla (kone)poppikamassa käytössä Sylenth + Nexus + Omnisphere.
 
...

 
mulla setti lienee ES2 + Blue + Albino siis miksi muodustumassa vähitellen preseteistä löytyy aika paljon hyvää materiaalia josta saa säätäen tai suoraan myös tehden alusta saa aikaan paljon. ja jotain muutakin joskus. ps. pitää pitää omnisphere ja yksi projectsamin uutuus joka tulossa mielessä vielä mutta oletan sen jälkeen olisi aikalailla kaikki tehtävissä. tuo uutuus tosin vielä osin tuntematon eli en tiedä soveltuuko itselle jollei ehkä sitten muuta siihen hommaan.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
-septimisti-
06.11.2011 23:45:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omnispehere, onhan se pirun hyvä! En niin hirveästi ole ikävä kyllä päässyt tuon kanssa läräämään, mutta jos padit ja ambienttisaundit on tärkeitä, niin niitä löytyy tuosta aivan perkeleellinen läjä, ja ovat hyviä. Ns. perussoundien osalta en tosin löytänyt tuosta mitään kummempia inspiraatioita herätteleviä saundeja. Ne "power stringsit" oli mahtavia, mutta sitten taas en esimerkiksi kivoja samplebrasseja löytänyt ainuttakaan, läjäpäin tosin sellaista kamaa, jonka lähelle pääsee melkein millä tahansa muullakin synalla. Syntsasaundien osalta noin muuten tuosta löytyy kyllä kaiken kaikkiaan kattava setti ihan hyvää saundia laidasta laitaan, muilla synilla on aika vaikea moista kirjoa loihtia, vaan sitten on hyvä olla useampia erilaisia. Ja onhan ne presetit hyvin tehtyjä.
 
Mut mut. Ei tolla välttämättä kuuhun mennä, eikä kannata odottaa että siitä ihan kaikki löytyy. Itse vähän petyin lopulta kuitenkin tuohon kokeiluissani.
 
Jos monipuoliset synasaundit kiinnostaa, niin voisin melkein kehottaa tsekkaamaan Image-Linen uuden Harmorin, joka on melkoinen tapaus. Kauan siinä meni, mutta joku ymmärsi vihdoin tehdä mulle syntikan, jossa kaikki parametrit pääsee itse piirtämään suoraan aikajanalle kohtuu fiksulla käyttöliittymällä ihan miten lystää. Mun puolesta hyvästit ikiajoiksia väsyneille ja rajoittuneille ADRS-rullille. Ja sitten siinä on vielä ne kuva- ja resynthesis jutut. "Vittu, mähän voin tehdä tällä vaikka..." -faktorilla mitattuna ihan ykköslaatua.
 
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
JPQ
14.12.2011 22:08:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: mulla setti lienee ES2 + Blue + Albino siis miksi muodustumassa vähitellen preseteistä löytyy aika paljon hyvää materiaalia josta saa säätäen tai suoraan myös tehden alusta saa aikaan paljon. ja jotain muutakin joskus. ps. pitää pitää omnisphere ja yksi projectsamin uutuus joka tulossa mielessä vielä mutta oletan sen jälkeen olisi aikalailla kaikki tehtävissä. tuo uutuus tosin vielä osin tuntematon eli en tiedä soveltuuko itselle jollei ehkä sitten muuta siihen hommaan.
 
ProjectSamin uutuus oli pettymys tosin nyt lisää tullut demoja kyllä siinäkin kivoja juttuja lienee vähäsen ja tarkemminm ietin muutenkin tarpeitani on se lista sittenkin pidempi mutta maltillisena pitää yrittää pitää ja toivoa että ehkä saisi ensivuonna lyhennettyä hieman. (=mielessä jopa miten joskin paha tässä tulojaan ennustella et hintasoja)
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Janzu78
15.12.2011 10:00:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle noita virtuaalisynia on tässä kertynyt viimeisen parin vuoden aikana (maailma on hyviä tarjouksia täynnä, nääs), mutta kyllä Omnisphere sieltä parhaimmistosta on. Hyvä synaengine täydennettynä sämplätyillä äänilähteillä takaa sen, että erilaisia ääniä on helppo tehdä. Lisäksi modulaatiovaihtoehdot ovat todella kattavat ja filtterit hyvin maukkaita.
 
Omnin lisäksi tulee käytettyä Camel Audion Alchemyä paljon. Niillä saa kaikki perusmeiningit kyllä varmasti tehtyä.
 
http://www.youtube.com/user/kb1629 | http://soundcloud.com/rationalizer
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «