Youni 17.11.2008 16:40:03 | |
---|
Kyllähän bändi sillä pärjää, mutta sanoppa tuo sille tilaajalle, joka naama punaisena ohjastaa hiljentämään... No jos naama jo punottaa, niin sitten ne risut käteen. Ei kai siinä muu auta, jos ihan rahaakin on tulossa. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
moderndrummer88 17.11.2008 17:04:19 | |
---|
Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat... "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
Analuuk 17.11.2008 18:29:53 (muokattu 17.11.2008 18:31:43) | |
---|
Mä pyrin keventämään tatsia sen mukaan, mitä tila ja mummot yleisössä vaatii. Joskus voi myös sovittaa biisejä uudestaankin niin, että se viimeisen kertsin crashkomppikin vedetään haikkaan. Jos soitetaan rockia, eikä hiplaustatsi kuulu asiaan, laitan joskus vessapaperia crashien alle ja päälle. Se ei tuhoa soundia samalla tavalla kuin teipin palat, mutta auttaa jonkin verran. Jos mikään näistä ei auta, niin sitten ilmoitetaan ohjelmatoimistolle, etteii myy bändiä enää kyseiseen paikkaan. Joskus hääkeikalla morsiamen veli tuli valittamaan liian kovasta melutasosta. Käänsin rumpuja hieman pienemmälle (viritin yhtä tomin lugia) ja kysyin, onko nyt hyvä? Sälli oli tyytyväinen ja jatkettiin keikka loppuun samaan malliin. Kaikkia meluvalituksia ei kannata ottaa liian vakavasti. Mä uskon sitten, kun miksaaja sanoo, että täytyy keventää tatsia. http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y |
jtpennane 17.11.2008 18:38:59 | |
---|
Joskus hääkeikalla morsiamen veli tuli valittamaan liian kovasta melutasosta. Käänsin rumpuja hieman pienemmälle (viritin yhtä tomin lugia) ja kysyin, onko nyt hyvä? Sälli oli tyytyväinen ja jatkettiin keikka loppuun samaan malliin. Hoho! Tää oli paha. Pitää pistää korvan taakse. Mä tiedän missä sä asut! |
Morjens! Osaiskohan kukaan kertoa joitain hyviä keinoja dempata tuota kilinkolin-osastoa(crash,ride)? Itse soitan kitaraa, eli bändin rumpalille tässä keräilen vinkkejä. Näitä yritettin ehdotella, mutta niissä kuulemma soittotuntuma kärsii liikaa. http://www.thomann.de/fi/hq_percussion_socym_sound_off_daempfer.htm Eli ongelmana meillä on se, että kun soitetaan treeniksellä tai pikkubaarikeikkoja, niin volumet täytyy pitää turhan kovalla koska noi pellit jyrää muuten liikaa. Löytyisikö jotain kikkakolmosia, uusia peltivaihtoehtoja vai onko kaikki kuitenkin kiinni vain soittotekniikasta? Kiitos. Symbaaleita ei dempata. Rumpali voi soittaa hiljempaa. Kuten jo kysyitkin, niin hyvä tekniikka auttaa tähänkin vaivaan. Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla. |
Cimble 20.11.2008 10:03:08 | |
---|
Symbaaleita ei dempata. Rumpali voi soittaa hiljempaa. Kuten jo kysyitkin, niin hyvä tekniikka auttaa tähänkin vaivaan. Onhan se näin ja tämä pitää pitää lähtökohtana, vaikka kirjoitinkin aikaisemmin schaissea esim. jessen käytöstä. Mutta jos joskus jossain poikkeustilanteessa se ei ole kaikkein vittumaisin vaihtoehto, niin siitä vaan. Mutta säännöllisissä treenioloissa ei ainakaan peltejä dempata missään tapauksessa. Sitten pitää miettiä jo kevyempää tatsia tai hennompia välineitä. Ei Venäjästä selviä hengissä... |
Epämuusikko 20.11.2008 12:44:26 (muokattu 20.11.2008 12:44:38) | |
---|
Itse demppaan joskus peltejä lähinnä soundi- kuin volyymisyistä. Jos jonkun pellin kupu "kiljuu", jostain paikasta soittaessa joku taajuus korostuu ylitse muiden, tai itse ride meinaa karata käsistä liialla wobblella, niin nasaretilaista muutamaan taktiseen paikkaan ja meininki paranee. En kuitenkaan käytä "sentin kaistale koko metriltä neljästä ilmansuunnasta", kuten jotkut näyttävät tekevän. Joku roti. R.I.P Oksanen |
sutikomppi 21.11.2008 19:15:37 | |
---|
Itse demppaan joskus peltejä lähinnä soundi- kuin volyymisyistä. Jos jonkun pellin kupu "kiljuu", jostain paikasta soittaessa joku taajuus korostuu ylitse muiden, tai itse ride meinaa karata käsistä liialla wobblella, niin nasaretilaista muutamaan taktiseen paikkaan ja meininki paranee. En kuitenkaan käytä "sentin kaistale koko metriltä neljästä ilmansuunnasta", kuten jotkut näyttävät tekevän. Joku roti. Vedän hieman sivuun. ostin Orion - merkkiset haikat.165 euroa. Hemmetin hyvä hinta laatusuhde. Ajan takaa ideaa, että sopurahalla saa hyvin soivia laatupeltejä. Nuo Orionit on vielä edullisia. Ostakaa pois. Hyvä pelti ei niin " huuda" pahasti. Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla. |
Kailis 21.11.2008 20:10:55 | |
---|
165:llä eurolla saisin ehkä käytettynä esim. Sabian AA:t, Zildjianin New Beatit tai vaikkapa Turkishit. Jos en saisi niin säästäisin muutaman kympin lisää. |
Bobana 21.11.2008 20:42:08 | |
---|
Vedän hieman sivuun. ostin Orion - merkkiset haikat.165 euroa. Hemmetin hyvä hinta laatusuhde. Ajan takaa ideaa, että sopurahalla saa hyvin soivia laatupeltejä. Nuo Orionit on vielä edullisia. Ostakaa pois. Hyvä pelti ei niin " huuda" pahasti. No mie vejän vielä hiukka enemmän sivuun eli noista halpis pelleistä. Jäi tuo peltisalkku toiselle reenikselle ja kun piti himassa reenata niin tulipa tenkkapoo. Noh, keräsin kaikki paskat nurkista mitä löytyi ja kattaus oli seuraava: 1 crash: Headliner 14" hi-hat top, 2 crash: Sabian B8 Pro 14" hi-hat top, 3 crash: 12" Stagg mini-china(on kyllä normaalisetissäkin mukana), Ride: 16" Paiste Rude Ride/Crash, kilistin: Stagg 7" Black Metal Bell. Siinä oli lätyt nurkista ja oli mukava päästellä kun ei tarvinnu säästellä. Heh rimmaa... No, anyhoo, olen vakavissani ajatellut noita halpis lämisköitä reenikäyttöön a'la Orion, Stagg, yms. jottei tartte peljätä että joku kallis menee hajalle. Taantuma se tulee tännekkin... Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Aegis 09.12.2008 11:33:25 | |
---|
No, anyhoo, olen vakavissani ajatellut noita halpis lämisköitä reenikäyttöön a'la Orion, Stagg, yms. jottei tartte peljätä että joku kallis menee hajalle. Taantuma se tulee tännekkin... Vuosikaudet ollut täälläkin suunnassa mielessä, aina olisi keikkaa/studiota varten semi-pränikät laatupellit ja treeneissä voisi kuluttaa halpaa kuraa. Muuta ei tarvitsisi tehdä kuin mennä kauppaan ja ostaa, mutta sehän on joskus liian vaikeaa sekin. Demppailusta semmoista, että en suosi, mutta kerran jouduin taipumaan kun soitettiin motoristien betonikammiossa. En teipannut, vaan pistin peltien päälle pienet palat vähän paksumpaa kangasta. Tuli teippiä "harmonisempi" demppi, mutta mieluummin sitä tietysti opettelisi käsittelemään peltejä vielä pikkaisen herkemmin. Treeniä treeniä... Tame wolves are nothing but dogs. |
Rumba-Ali 10.12.2008 06:21:21 (muokattu 10.12.2008 06:21:44) | |
---|
Jeesusteippi tunnetaan joskus myös putkiteippinä, liekö ollut putkimiesten suosiossa..? K.o. tuote on ymmärtääkseni alunperin tarkoitettu ilmastointiputkihommiin, l. ns. "Ilmastointiteippi" Juuri vähän aikaa siten mietittiin eräällä porukalla, että mistä johtuu nimi "jeesusteippi". Onko se siinä, että tuolla teipillä voi tehdä monesti ihmeitä hädän hetkellä? Näin lienee. Eräänkin kerran olen todistanut, kun kitaristilla on olkahihna unohtunut reenikämpille. Jesaria vaan pari soiroa vastakkain ja puukolla reikä molempiin päihin. Avot. Keikka pelastettu. Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön. |
Roberto 10.12.2008 09:07:53 | |
---|
Jesaria vaan pari soiroa vastakkain ja puukolla reikä molempiin päihin. Avot. Keikka pelastettu. Ja bissepullonkorkit vielä straplockeiksi ni voi pyöritellä kitaraa niskan ympäri ku Ynkkä konsanaan. |
Epämuusikko 10.12.2008 14:54:27 | |
---|
Ja bissepullonkorkit vielä straplockeiksi ni voi pyöritellä kitaraa niskan ympäri ku Ynkkä konsanaan. Tuo on kyllä kätevä. R.I.P Oksanen |
Rumba-Ali 11.12.2008 13:47:34 | |
---|
Ja bissepullonkorkit vielä straplockeiksi ni voi pyöritellä kitaraa niskan ympäri ku Ynkkä konsanaan. :D Virhe! Lyhyt tai liian Niksi-Pirkkamainen vastaus Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön. |
Roberto 11.12.2008 13:49:57 | |
---|
:D Virhe! Lyhyt tai liian Niksi-Pirkkamainen vastaus Olen nähnyt ihmisen tekevän kolmen vuoden keikat kyseisellä virityksellä. |
Rumba-Ali 11.12.2008 13:53:55 | |
---|
Olen nähnyt ihmisen tekevän kolmen vuoden keikat kyseisellä virityksellä. :DD Toinen virhe! Köyhä tai liian huonomuistinen kitaristi. Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön. |
DonH 12.12.2008 15:57:07 (muokattu 12.12.2008 16:02:14) | |
---|
Itse olen soittanut pienissä paikoissa "riisikepeillä". Soittotuntuma ei ole tietenkään niin hyvä kuin kapuloilla, mutta vaimentaa kyllä kummasti. Sama juttu. Muutamissa häissä olin soittamassa ja riiseillä piti vetää ettei anopeilta paukahda kalvot korvista. Niin ja tosiaan jotkut pellit soivat kauemmin kuin toiset. Itse tykkään siitä että pellit soi pitkään, jotkut sitä vihaavat. Moneen junaan riittä porukkaa. offtopic toisella näistä hääkeikoista oli muuten helvetin hyvän näköinen morsian, eikä ollut kiva soitella Black nightia kun housut puristi... :S /offtopic Iha yhen vaan otin.
Tät-tärä-tät-tät-tä-tsih! |
Nolte 12.12.2008 16:53:18 | |
---|
Sama juttu. Muutamissa häissä olin soittamassa ja riiseillä piti vetää ettei anopeilta paukahda kalvot korvista. Meillä on muutamissa kinkereissä mennyt niin, että aloitan risukimpuilla, mutta viimeistään tokan setin alusta vedän kepeillä. Ja kovaa. :) Silloin on jo kuitenkin äänekkään rytmimusiikin inhoajat muutenkin siirtyneet takavasemmalle, ja muiden korvat tottuneet metakkaan. offtopic toisella näistä hääkeikoista oli muuten helvetin hyvän näköinen morsian, eikä ollut kiva soitella Black nightia kun housut puristi... :S /offtopic Että muna pystyssä Deep Purplea. Mikäs siinä... :) meiän bändin paras rumpali |
Kailis 12.12.2008 17:30:59 (muokattu 12.12.2008 17:32:02) | |
---|
housut puristi Ooooooh! Suit you sir! |