Aihe: Metal Muff
1 2
eki71
12.11.2008 10:50:47 (muokattu 12.11.2008 11:58:28)
Tuli hankittua Metal Muff-pedaali. Vaikka tämä onkin varsin yksinkertainen laite, niin säätöjen asettaminen ei näytä olevan ihan helppoa haluamansa soundin löytämiseksi. Soitan pääasiassa Metallicaa, Black Sabbathia ja Ac/Dc:tä eli näiden tyyppisiä soundeja haen. Olisiko jollakin apuja säätöhommaan? Vahvarina on Peavey ValveKing 212. Lisäksi käytössä on Zoom G2.1u-pedaali.

Black Sabbath-soundin tyylistä saa ihan kivasti suoraan vahvaristakin, mutta varsinkaan nopeisiin Metallica-piiseihin en ole saanut haluamaani soundia. Ja kyllä Ac/Dc:kin on vielä hakusessa.

Ja kannattaako Metal Muffin kanssa käyttää noissa Peaveyn cleani vai säröpuolta.

Ja olisko joku menestyksekkäästi kytkenyt Muffia ja Zoomia sarjaan kitaran ja vahvarin väliin? Ja millaisilla säädöillä tämä on tehty. Itse ajattelin, että Zoomista voisi ottaa vaikka kaiun ja särö tulisi sitten Muffista tai Muffista&vahvarista.

Löytäähän nämä itsekin varmaan ajan kanssa, mutta ehkä voisin säästää täältä kysymällä jonkin verran aikaa.

E: Ainiin. Kitarana on Gibson Les Paul.
Krice
12.11.2008 12:04:27

Ja kannattaako Metal Muffin kanssa käyttää noissa Peaveyn cleani vai säröpuolta.

Minulla on clean-kanavassa hieman gainia ja Micro Muff särö lähes täysillä (EMG:llä riittää vähempikin joten se ei ole ihan täysillä).
ravensoul
12.11.2008 12:19:46
Ja olisko joku menestyksekkäästi kytkenyt Muffia ja Zoomia sarjaan kitaran ja vahvarin väliin? Ja millaisilla säädöillä tämä on tehty. Itse ajattelin, että Zoomista voisi ottaa vaikka kaiun ja särö tulisi sitten Muffista tai Muffista&vahvarista.

Jos siitä Zoomista meinaat lähinnä kaikuja irrottaa, ni kytket sen efektilooppiin. Huomattavasti paremman kuuloista, etenkin kovemmilla säröillä.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Hetu
12.11.2008 14:10:08

Itse otan säröt metalmuffista ja tyytyväinen olen. Eli Vahvari mahdollisimman cleaniksi ja sitte metalmuffi sen eteen.
Tosin jos pitää AC/DC ja BlackSabbath saundeja matkia niin tämä taitaa olla vähän turhan nykymetal?!

Tsekkaas toi, sivun alalaidasta löytyy hyvä videopätkä metalmuffin ruuvailusta.
http://www.guitarworld.com/article/electro_harmonix_metal_muff
WAINAS Uusi Tuomio-EP ladattavissa
eki71
12.11.2008 14:20:58 (muokattu 12.11.2008 14:22:01)
Juu tuo video olikin jo ennestään tuttu. Sabbathiin löytyi siis suoraan vahvarista riittävän hyvä soundi ja eiköhän Ac/dc:llä löydy myös suoraan siitä.

Pitääpä vaan alkaa testailla, että laittaako vahvarin clean- vai lead-kanavalle ja miten Muffin ja vahvarin potikat kannattaa säätää sopivan thrash-soundin saamiseksi.
M4ss3 m/
12.11.2008 14:38:43
Mulla on toi kallein malli, mutta Metallica säröä(mitä en halua edes saada) ei lähde ainakaan mulla tosta vehkeestä.

Midit nolliin niin saat hyvän soundin.
Slipknot!
penatuna
17.11.2008 19:15:47
Testasin ja musta tosta nimen omaan lähtee se klassinen metallica -tyyppinen soundi. Siihen soundiin hyvä, muuhun ei, eli jäi ostamatta.
Spiral
17.11.2008 22:34:45

Nyt alko Muffi gasittaa...
tuffkong
19.11.2008 15:31:53
Midit nolliin niin saat hyvän soundin.
Vaikka en mitään kyseisestä vehkeestä tiedä niin uskalla väittää ihan tietämättäkin että juuri se keskialue on ratkaiseva kun puhutaan vaikkapa metallican säröistä.
Tärkeitä maailmassa on DÄGÄ. DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ
M4ss3 m/
19.11.2008 15:47:27 (muokattu 19.11.2008 15:48:04)
Vaikka en mitään kyseisestä vehkeestä tiedä niin uskalla väittää ihan tietämättäkin että juuri se keskialue on ratkaiseva kun puhutaan vaikkapa metallican säröistä.

No jos laittaa puoleenkin väliin midit niin uskallan kyllä väittää, että semmoista säröä ei käyttäisi edes Metallica.
dropD
19.11.2008 15:59:22

Keskiäänet on aika mieltymyskysymys. Toiset haluaa kaikki pois, toiset lisää. Mulla live-setupissa muffin keskiäänet vähintään kello 15 tai yli, EQ-pedaalista vielä karvan verran lisää ja nupista täysillä. Jo vain rouhii...
myy mulle Bossin HM-2
epi2
19.11.2008 16:03:02 (muokattu 19.11.2008 16:03:20)
mä pidän aina mun lanikan midit kaakossa

E: off topic :D sori
M4ss3 m/
19.11.2008 16:07:39 (muokattu 19.11.2008 16:08:32)
Pidätte midit täysillä, koska ette soita metallia.

Edit: Silloinhan se soundi ei enää rouhi mitään mitä enemmän midiä.
Räbbänä
19.11.2008 16:09:06

Siulla M4sse3-poika on vielä paljon opittavaa.
M.A.C.H.O. #31 Oodi huomiselle: "Päässä kovasti jyskyttää, onko se krapula ensinnäkään/ Pääni pönttöön upotan, oloani vähä huojennan/ Eilen taisi mennä liikaa, pirtua ja jaloviinaa"
Painajaismainen
19.11.2008 16:10:34

Haha, Slayerilla kauheet middlescoop-soundit esimerkiksi? Se on kuule se keskialue mikä potkii niimmaanperkeleesti.
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
M4ss3 m/
19.11.2008 16:12:35
Siulla M4sse3-poika on vielä paljon opittavaa.

No turha alkaa valittamaan. Olen itse tuon todennut joten älä valita.
kivi
19.11.2008 16:16:02 (muokattu 19.11.2008 16:22:47)

Onko kuulossa vikaa?
:-)

Ei vaan, mä muistan ihan hyvin, että ennen bändisoittamisen aloittamista se kitara tuntui jotenkin hienolta ja laajalta just sillai, että EQ oli kuin missin hymy. Mutta eihän sellaista soundia sitten voinut käyttää mihinkään (ja heti kun rumpali ja basisti astui kuvaan, sellainen kitara katosi kuin metaanipilvi Saharaan).

Mulla on Pocket Metal Muff, ja täytyy sanoa että se on muodostunut mun tän vuoden luotto- ja suosikkipedaalikseni. Siitä saa hyvän (vaikka koko ajan aika samanhenkisen) skaalan erittäin käyttökelpoisia soundeja 70-luvun perinnerockista raskaimpaan nykymetalliin.

Kysyjän asemassa ennemmin jättäisin sen Zoomin kokonaan pois ääntä huonontamasta. Ja vahvistin puhtaalle.

(Edit: itse asiassa tajusin, että tän vuoden raskaimmat levysessiot on tullu vedettyä lähes kokonaan vain kolmen eri säröpedaalin voimin: tuo Pocket Metal Muff, MIJ Boss DS1 ja SansAmp 1. Vahvistinpuolella ei sitten säröä oo ollukaan: mastervolyymittomia ovat Vox AC30, Marshall JMP plexi ja Fender Princeton Reverb.)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Painajaismainen
19.11.2008 16:16:23
No turha alkaa valittamaan. Olen itse tuon todennut joten älä valita.

Ok, me ollaan hiljaa ja soitellaan middlekkäillä soundeilla epämetallia.
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
epi2
19.11.2008 16:19:08 (muokattu 19.11.2008 16:20:05)
Olen kyllä samaa mieltä että Metallicaan tosta luulis lähtevän melko hyvät saundit, mut Ac/Dc ja Sabbath kyl luulis lähtevän ihan tolla VK:lla, jos korvat kestää niin Ac/Dchen vois kokeilla päättäri säröö, tai en kyl tiä millanen päättäri särö tossa VKssa on, kun eikös toi Agnus soita Marsulla (??) ja toi taitaa olla jenkki tyyppinen?

E:en kyl tiä paljonko eroo on britti ja jenkki vahvarilla
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)