Tindrum 12.11.2008 00:54:25 (muokattu 12.11.2008 01:55:50) | |
---|
Jabbadabbaduu. Yhteen projektiin ajattelin tilata ja asentaa, mutta vähän arveluttaa. Sekä Dunnettin että Gibraltarin "rail mountit" näyttää aika korkeilta, ilman kunnollista korkeussäätöä. Meinaan, että kun tomin korkeus on vaivaiset 8", jää se noilla naurettavan korkealle (bassarista). Jos siis sitä kaipaamaani säätövaraa ei ole (kuvien perusteella). Onkos kellään näistä kokemusta, ja vielä paremmin, onkos kellään sellaista nurkissa? Että pääsis näpelöimään. Suomalaisissa kaupoissa ei tietenkään ole.. Voisin jopa ostaa tarpeettoman pois kuljeksimasta. Edit: Tai, no. Dunnetti menee alemmas, mutta laittakaas ny kuiteski juttuja näistä. m©
"Ketä tänään lyötäisiin?" K-Supermarket |
Tindrum 13.11.2008 10:34:46 | |
---|
Nosto. Eikö kukaan tiedä näistä? m©
Roberto 13.11.2008 11:15:19 | |
---|
Käyttääks joku oikeesti tollasia? Eissss..... |
Tindrum 13.11.2008 11:37:40 | |
---|
Käyttääks joku oikeesti tollasia? Eissss..... Seuraava. Och samma pä svenska. m©
markkuliini 13.11.2008 11:56:17 | |
---|
Käyttääks joku oikeesti tollasia? Eissss..... Ennen vanhaan kaikki käytti. Mutta ne onkin sellaisia vanhan ajan kotkotuksia. Ennen virvelitelineitä ja rimssejä. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Roberto 13.11.2008 12:05:39 | |
---|
Ennen vanhaan kaikki käytti. Mutta ne onkin sellaisia vanhan ajan kotkotuksia. Ennen virvelitelineitä ja rimssejä. Sitä mä vaan, et mahtaa olla raskasta olla rumpukeisari kun kaikki tarpeellinen on keksitty jo pohjalta 50-luvulla ja pitäis yritystäkin pyörittää. Keksitäänpä siis ens vuodeks taas vaikka: - uusia pinnoitteita - harvinaisia puulaatuja pohjoisnavalta, viilu per rumpu - jotain ständihölmöilyjä - vielä hölmömpiä pedaalivirityksiä - ja näihin edellisiin jonkun hevisankarin signaturemeiningit Sanokaa mulle yksi järkevä hardware-asia joka on oikeasti keksitty viimeisen 30v aikana? |
markkuliini 13.11.2008 12:43:34 (muokattu 13.11.2008 12:45:35) | |
---|
Sitä mä vaan, et mahtaa olla raskasta olla rumpukeisari kun kaikki tarpeellinen on keksitty jo pohjalta 50-luvulla ja pitäis yritystäkin pyörittää. Tuossa on ainakin totuuden siemen. Olisit heti sanonut. Äsken vain kysyit käyttääkö kukaan. Ajatustenluku ei ole bravuurini. :P - uusia pinnoitteita Miksei nykyään saisi tuoda uusia pinnotteita markkinoille. Eihän niillä pelkästään saada ketään ostamaan uutta settiä, mutta uuden setin ostajalla on valinnanvaraa. Muutakin kuin mahonki tai hat and cane-wrappi. Onhan niitä uusia 50-luvullakin keksitty, ja jos ei olisi niin noilla vaihtoehdoilla me vieläkin mentäis. - jotain ständihölmöilyjä - vielä hölmömpiä pedaalivirityksiä Sanokaa mulle yksi järkevä hardware-asia joka on oikeasti keksitty viimeisen 30v aikana? Hmmmm...Mulle asia ei ole ollenkaan noin mustavalkoinen. Vanhoilla standeilla ja pedaaleilla on ihan kiva fiilistellä ja nysväillä treenikämpällä mutta aktiiviseen keikkakäyttöön nykypäivänä ne eivät ole tarpeeksi luotettavia. Irtokeikoille ovat silloin tällöin ihan jees, tyyiin "kaikki on ihanasti rempallaan". Mutta pääsääntöisesti keikoilla on ihan tarpeeksi jännittävää muutenkin, ilman pelkoa siitä pysyykö kukkakepit pystyssä tai nuija kiinni speedkingissä. Enkä puhu minkään vastapainollisten tuplajalallisten puolesta, ihan normaalit kevyet riittää mulle, mutta en mä lähtis tien päälle minkään vintage-ständien kanssa vaikka olisivat kenen ihqun vanhat ja alkuperäiset homeet olisi vielä kiinni. Vanhat rummut ja symbaalit on asia erikseen, ne kuitenkin soudaavat eriltä kuin uudet. Mun mielestä mitään yksittäistä mullistavaa keksintöä ei ole rumpu-hardwareen liittyen tehty 30 vuoden aikana. Mutta olemassa olevia asioita on pienillä jutuilla parannettu lisäten paljon juurikin (ainakin mulle) tärkeintä kahta asiaa: Soittotuntumaa ja luotettavuutta. Esim. Mä en tykkää yhtään jos mun pitää ajatella keikalla mun bassaripedaalia. Toisinsanoen tieto siitä, että siellä jalan alla on joku ihana vanhus, ei anna mulle mitään ekstrakiksejä. Nyt kun alla on Dw 9000, niin mun ei tosiaan tarvi ajatella sitä. Mä voin vaan vetää! :) Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Kailis 13.11.2008 14:07:42 | |
---|
Luotettavuus, kuten markkuliini jo totesi. Koskas rimssit tuli? Se on aivan oikea innovaatio, koska ennen niitä joutui runkoon laittamaan reiän. Ja se reikä on rummussa vaikka kuinka olisi snareständissä. Railmountit on kyl hienon näköiset. |
fifehole 13.11.2008 14:38:38 | |
---|
Sanokaa mulle yksi järkevä hardware-asia joka on oikeasti keksitty viimeisen 30v aikana? No ainakin ne on parantuneet tuona aikana? "Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru" sanoi aina yksi edesmennyt duunikaveri ja oli mielestäni oikeassa. [Ja se onko bokserit vai tangat, ihan erilainen rebingo bongo.] |
Tindrum 13.11.2008 16:16:36 | |
---|
Sanokaa mulle yksi järkevä hardware-asia joka on oikeasti keksitty viimeisen 30v aikana? No, sanotaan nyt vaikka tuo tiedustelemani Dunnettin "rail mountti", vaikka ei nimensä mukaan mikään kisko olekaan. Jos perehdyt laitteeseen, huomaat sen asettuvan tomitelineeksi suoraan esim. 18" lattiatomin jalan muhviin. Täten siis lattiatomin käyttö bassarina helpottuu, tai toisaalta pikkutomin asettelu lattiatomibassarin päälle helpottuu. Että kyllä se sillä lailla on mielestäni uusi keksintö, viimeisen 30 vuoden aikana. Toinen vois olla Tightscrew-viritysruuvit. Kolmas ehkä Puresound-matot (kierretty eri lailla ja saundaa hiton hyvälle). Neljäs D:n kääntyvä mattokoneisto jne jne. On kai noita. m©
Velli 13.11.2008 16:30:03 (muokattu 13.11.2008 16:31:27) | |
---|
edit. turhaa lässytystä... |
Roberto 13.11.2008 16:31:40 | |
---|
Hmmmm...Mulle asia ei ole ollenkaan noin mustavalkoinen. Vanhoilla standeilla ja pedaaleilla on ihan kiva fiilistellä ja nysväillä treenikämpällä mutta aktiiviseen keikkakäyttöön nykypäivänä ne eivät ole tarpeeksi luotettavia. Irtokeikoille ovat silloin tällöin ihan jees, tyyiin "kaikki on ihanasti rempallaan". Mutta pääsääntöisesti keikoilla on ihan tarpeeksi jännittävää muutenkin, ilman pelkoa siitä pysyykö kukkakepit pystyssä tai nuija kiinni speedkingissä. Enkä puhu minkään vastapainollisten tuplajalallisten puolesta, ihan normaalit kevyet riittää mulle, mutta en mä lähtis tien päälle minkään vintage-ständien kanssa vaikka olisivat kenen ihqun vanhat ja alkuperäiset homeet olisi vielä kiinni. Vanhat rummut ja symbaalit on asia erikseen, ne kuitenkin soudaavat eriltä kuin uudet. Mun mielestä mitään yksittäistä mullistavaa keksintöä ei ole rumpu-hardwareen liittyen tehty 30 vuoden aikana. Mutta olemassa olevia asioita on pienillä jutuilla parannettu lisäten paljon juurikin (ainakin mulle) tärkeintä kahta asiaa: Soittotuntumaa ja luotettavuutta. Esim. Mä en tykkää yhtään jos mun pitää ajatella keikalla mun bassaripedaalia. Toisinsanoen tieto siitä, että siellä jalan alla on joku ihana vanhus, ei anna mulle mitään ekstrakiksejä. Nyt kun alla on Dw 9000, niin mun ei tosiaan tarvi ajatella sitä. Mä voin vaan vetää! :) Täähän nyt on taas ihan eri asia. En tietenkään tarkoita sitä, et kaikki kamat pitää olla jostain pohjalta ennen sotia, vaan sitä, et miksi turhaan keksiä pyörää uudestaan? Musiikkilaitteiden historiassa on melkeinpä soittimesta riippumatta kahdenlaisia vehkeitä: niitä joita on tehty vuosikymmeniä aina samalla lailla koska se vaan toimii, ja niitä paskoja joita tehdään aina vuosi-pari kerrallaan kun pitäis olla jotain uutta ja modernia. Itse diggaan ensinmainituista. Ja ruisleivästä. Ja se et virvelin matto on jotenki eripäin rullalla ku ennen ei ainakaan mun mielestä ole mikään innovaatio vaan ehkä parannus, kuten joku jo totesikin. Toi rail mount taas on osastoa tilpehööri. |
miän vain 13.11.2008 22:19:31 | |
---|
Toinen vois olla Tightscrew-viritysruuvit. Eikö tuo ole Yamahan keksintö? Ainakin mun ysitonnisissa oli vakiona. Lie yli 30v noidenkin keksimisestä. |
Rimms esiteltiin vuonna 1979. Railmounttia käytän, jos sellainen on setissä. Virvelitelineeseen en ole oppinut etutomia laittamaan. Minä pidän siitä, että tomin oikea reuna on lähellä bassorummun keskilinjaa. Railmount on kiva yhden etutomin seteissä. Tomi hiukan heiluu siinä ja soi kivasti. Kahden tomin systeemissä se on tosin todella harvinainen, enkä ole sellaiseen viritykseen käytännössä törmännyt. Joskus vielä laitan Vistalite Zep-settini sellaisen railmountin ja kukkakeppiridestandin. Kunhan saan aikaiseksi ryhtyä metsästämään Ludwigin 70-lukulaista railmounttia. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Tindrum 19.11.2008 15:11:18 | |
---|
Rimms esiteltiin vuonna 1979. Niinpä, alle 30 vuotta sitten! Kiitos. ; ) Etsin tuota railmounttia suunnilleen samasta syystä - ja koska se kivan näköinen ja sillä saa pikkusetin (20,12,14) kivasti "pakettiin". Perusasiat kunniaan. m©
Roberto 19.11.2008 17:35:50 | |
---|
Niinpä, alle 30 vuotta sitten! Kiitos. ; ) Sääh.. se on keksitty kuitenki jo 1978 puolella, patentit ja muut vie sen verran kauan :D |
hollmi-5 19.11.2008 20:47:59 (muokattu 19.11.2008 21:06:20) | |
---|
Sääh.. se on keksitty kuitenki jo 1978 puolella, patentit ja muut vie sen verran kauan :D Olet todennäköisesti oikeassa. Edit: Kyllä se Gary Gauger kotisivullaan mainitsee keksinnön vuodelle 1979: http://www.gaugerpercussion.com/ Soundit, piuhat ja kajarit. |
tml 20.11.2008 12:14:56 | |
---|
Railmounttia käytän, jos sellainen on setissä. Virvelitelineeseen en ole oppinut etutomia laittamaan. Minä pidän siitä, että tomin oikea reuna on lähellä bassorummun keskilinjaa. Minä myös. Valitettavan usein vanhat railmountit on sijoitettu niin paljon vasemmalle, ettei tomia saa haluamaani asentoon. |
Tindrum 20.11.2008 15:53:11 | |
---|
tml Laitoin pikaviestä. ; ) m©
Kailis 20.11.2008 16:44:43 | |
---|
tml Laitoin pikaviestä. ; ) Ostamassa? |