Ja jos nyt sattuu painamaan sen 100kpl niin teoston sivuilla ilmoitetaan että:
Eli 100kpl maksaa sen 500:n kpl:N verran... Eli, siis. Bändimme on nauhottanut Demo-EP:n (4 minun säv./san. biisiä). Jos haluaisin painattaa 100kpl promoamiseen ja esim. keikoilla myytäväksi Z-tradingilla, pitääkö minun a) liittyä teostoon? b)hankkia lupia teostosta? c) Maksaa tuo 50e? Vääntäkää ihan todella simppelisti rautalangasta tyhmälle jos kysymykseeni vastaatte, en liene ainoa joka samoja kysymyksiä pohtii. |
kivi 19.11.2008 10:24:30 (muokattu 19.11.2008 10:25:11) | |
---|
Eli, siis. Bändimme on nauhottanut Demo-EP:n (4 minun säv./san. biisiä). Jos haluaisin painattaa 100kpl promoamiseen ja esim. keikoilla myytäväksi Z-tradingilla, pitääkö minun a) liittyä teostoon? b)hankkia lupia teostosta? c) Maksaa tuo 50e? Vääntäkää ihan todella simppelisti rautalangasta tyhmälle jos kysymykseeni vastaatte, en liene ainoa joka samoja kysymyksiä pohtii. a) Ei tarvitse. b) Tarvitsee hankkia sisältövakuutus monistamoa varten, ei maksa mitään. c) Ei tarvitse. |
Tana 19.11.2008 12:34:51 | |
---|
a) Ei tarvitse. b) Tarvitsee hankkia sisältövakuutus monistamoa varten, ei maksa mitään. c) Ei tarvitse. Selvä, tämä auttoi kovasti ja lievitti tuskaani. Iso kiitos sinulle, Kivi! |
renaldomoon 19.11.2008 21:55:20 | |
---|
Mites toi sisältövakuutus haetaan?? En ainakaan Teoston sivuilta löytänyt mitään siitä? Entäs jos haluaisi painaa itse 100 kpl demo-eepeitä? Mites sillo noi teoston asiat? |
konehes 20.11.2008 10:17:00 | |
---|
b) Tarvitsee hankkia sisältövakuutus monistamoa varten, ei maksa mitään. Onko noin? Cd-netti ei ainakaan kysellyt mitään tuollaista. Halusivat vain tietää, että onko levyllä Teoston valvomaa musiikkia. cherub with heavy metal machine |
kivi 20.11.2008 11:06:00 | |
---|
Onko noin? Cd-netti ei ainakaan kysellyt mitään tuollaista. Halusivat vain tietää, että onko levyllä Teoston valvomaa musiikkia. No se on just se. Voi sen kai kirjoittaa itsekin, jos ei halua hakea oikeaa kaavaketta. :-D |
renaldomoon 20.11.2008 14:15:22 | |
---|
Onko noin? Cd-netti ei ainakaan kysellyt mitään tuollaista. Halusivat vain tietää, että onko levyllä Teoston valvomaa musiikkia. Eli siis jos kukaan bändin jäsenistä ei kuulu teostoon ja levyllä ei ole teoston valvomaa materiaalia (ei covereita yms.) niin levyn voi ihan hyvin painaa itse. Mutta sittenhän ei luonnollisesti saa mitään korvauksia jos levyä soitetaan julkisesti tms. vai saako ko. levyä edes soittaa julkisesti? Teoston sivuilla ainakin sanotaan että tekijänoikeudet säilyvät biisien tekijöillä vaikka materiaalia ei ole teostoon ilmoitettu, eli siis ketään ei voi ns. varastaa biisejä... Mutta toimiiko käytännössä näin? Kiitos. :D |
kivi 20.11.2008 14:17:04 | |
---|
Teoston sivuilla ainakin sanotaan että tekijänoikeudet säilyvät biisien tekijöillä vaikka materiaalia ei ole teostoon ilmoitettu, eli siis ketään ei voi ns. varastaa biisejä... Mutta toimiiko käytännössä näin? Kuten jo monta kertaa on todettu, mikään ei suojaa biisejä varastamiselta jos joku ne haluaa varastaa, ei myöskään Teoston asiakkuus.
|