Akum 18.11.2008 20:35:53 | |
---|
Jos mulla on Tokain Ast-33 ja haluan vaihtaa siihen kaikkiin mikkeihin hot railsit, niin pitääkö myös volyme yms potiikkoihin kiinnittää huomiota kun minulle sanottiin tääläistä: "kun vaihdat nuo mikit niin todennäköisesti joudut myös vaihtamaan volume yms potikat. Luulen että Halpis kitarassa on 8k tjsp potikat ja voisin veikata että nuo molemmat mikit haluavat sen 16k potikat. Jos jätät nuo vanhat potikat, niin todennäköisesti suhisee ja maadoitusongelman kuuloista pärinää kun et koske kieliin." Pitääkö paikkaansa? ja kuinkas tuo sitten tehdään ja löytyykö ohjeita mikkien vaihdosta ja noiden vaihdosta kun ei ole minkänlaista kokemusta noiden suhteen. Miksi basisti menee kipsiin Leonian automaatilla?
- Siinä lukee solo! |
hapan 18.11.2008 20:45:33 | |
---|
Oletan, että stratossasi on nyt kiinni 250 kiloiset potikat. Ne riittävät hot railssien kanssa kyllä. Toki voit kokeilla, miten soundi eroaa, jos vaihdat jossain vaiheessa volumen tilalle 500 kiloisen potikan. Oli miten oli, sinun ei ole mikään _pakko_ vaihtaa muuta elektroniikkaa, vaikka vaihdatkin mikit. |
Akum 18.11.2008 21:01:57 | |
---|
Oletan, että stratossasi on nyt kiinni 250 kiloiset potikat. Ne riittävät hot railssien kanssa kyllä. Toki voit kokeilla, miten soundi eroaa, jos vaihdat jossain vaiheessa volumen tilalle 500 kiloisen potikan. Oli miten oli, sinun ei ole mikään _pakko_ vaihtaa muuta elektroniikkaa, vaikka vaihdatkin mikit. Kiitos tedosta! Miksi basisti menee kipsiin Leonian automaatilla?
- Siinä lukee solo! |
gelsmond 19.11.2008 08:22:16 | |
---|
Omien kokemuksieni mukaan Hot Railseista tulee ihan tumput jos on 250k potikat. Tämä nyt tietenkin on aina vähän näkemysasia, mutta itse vaihtaisin 500k:ksi. |
Ja siis nimenomaan kyse siis volumepotikasta/-potikoista. Tone voi olla 250k. |