Aihe: Paras puhdistus-/kiillotusaine nitroselluloosalakalle?
1
tml
17.11.2008 15:16:56
Kyseessä ei ole kitara, vaan Gretsch-rummut 70-luvun alusta, ja lakka on ymmärtääkseni sama kuin kitaroissa käytetty, joten arvelin että täältä löytyisi tietoa.

Aine ei ilmeisesti saa sisältää silikonia eikä petrolipohjaisia liuottimia. Minulle on suositeltu seuraavia tuotteita: Gibson tai Martin Guitar Polish tai (koska pinta on hieman kulunut) Planet Waves Carnauba Guitar Polish.

Mistä näitä kannattaa ostaa? F-Musiikista ei ainakaan löytynyt näitä merkkejä.

Kiitos!
Dr. Muff
18.11.2008 08:44:18
Kyseessä ei ole kitara, vaan Gretsch-rummut 70-luvun alusta, ja lakka on ymmärtääkseni sama kuin kitaroissa käytetty, joten arvelin että täältä löytyisi tietoa.

Aine ei ilmeisesti saa sisältää silikonia eikä petrolipohjaisia liuottimia. Minulle on suositeltu seuraavia tuotteita: Gibson tai Martin Guitar Polish tai (koska pinta on hieman kulunut) Planet Waves Carnauba Guitar Polish.

Mistä näitä kannattaa ostaa? F-Musiikista ei ainakaan löytynyt näitä merkkejä.

Kiitos!

Nitrolakattuihin kitaroihin olen käyttänyt dunlopin puhdistusainetta ja saman valmistajan carnaubaa. Ei ole vahingoittanut lakkapintaa.
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
Jii-Gee
18.11.2008 16:48:21

Fareclan kiilloitustahnat, löytyy autotarvikeliikkeistä. Farecla G10 Extra Fine, viimeistelyyn Fareclan G3:n tai G6:n jälkeen.

Juu,ite huutelin saman asian perään soitinrakennus palstalla.Fareclaa suositteli kans yks soitinrakentaja,ja sehän toimii..!!Nitro/satiini lakatusta kitarasta tuli aivan 'täyskiiltävä'.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)