Aihe: Kuka pärjää?
1 2 3 4 5 6 7
Epämuusikko
21.10.2008 16:57:03 (muokattu 21.10.2008 16:59:32)
Vaan sitä en käsitä, että joku tappaa perheensä ja ittensä jonkun niin turhan ja tyhjänpäiväsen asian, kun rahan takia.

Sairaasta sairainta.

Ei rahan, vaan sen puutteen.
R.I.P Oksanen
Ukko
21.10.2008 21:34:17

Penniäkään ei säästöön jää, mikä laulaen tulee se edelleenkin viheltäen menee.

Tää on kumma yhtälö. Silloin kun oli liki tuplaten isommat pakolliset menot kuin nykyään, ei jäänyt latiakaan säästöön. Nyt kun on paljon pienemmät menot, ei jää latiakaan säästöön.
COVS jäsen nro 6
baron
21.10.2008 21:50:25

Tää on kumma yhtälö. Silloin kun oli liki tuplaten isommat pakolliset menot kuin nykyään, ei jäänyt latiakaan säästöön. Nyt kun on paljon pienemmät menot, ei jää latiakaan säästöön.

Mulla on joskus ollut elämänvaihe, jolloin tulot yhtäkkiä moninkertaistuivat. Ei ollut tippaakaan vaikeutta sopeuttaa menot siihen.
Sitten kun tulot taas palasivat entiselleen, menot jäivätkin sille edelliselle tasolle.
Rokkimamma75
21.10.2008 22:31:24
Mulla on joskus ollut elämänvaihe, jolloin tulot yhtäkkiä moninkertaistuivat. Ei ollut tippaakaan vaikeutta sopeuttaa menot siihen.
Sitten kun tulot taas palasivat entiselleen, menot jäivätkin sille edelliselle tasolle.

Juu meillä ollaan tässä pisteessä nyt, isäntä kun teki viime talven/kevään kahta työtä, Kelaltakin tuli hiukan paremmin tätä lasten kotikasvatuskannustusrahaa ja lisäksi tämä oma bisnes suorastaan kukoisti. Se on kumma miten helposti sitä tottuu siihen että voi ostaa sen 30% päiväysalessa olevan lauantaimakkaran sijasta vaikka ohuenohutta pariakin eri sorttia mutta kun taas pitäs alkaa tarjouksia kattelemaan ni se ei olekaan ni helppoa. Puhumattakaan siitä kuinka mukavaa on tilata ylimääräisiä hyödykkeitä kanavapaketeista lasten lehtiin mutta miten itaraa on valita että minkä niistä peruu kun suuta pitää asentaa säkkiä myöten.
Viinaa voi olla ilman hauskaakin.
EP
22.10.2008 01:56:53
Juu meillä ollaan tässä pisteessä nyt, isäntä kun teki viime talven/kevään kahta työtä, Kelaltakin tuli hiukan paremmin tätä lasten kotikasvatuskannustusrahaa ja lisäksi tämä oma bisnes suorastaan kukoisti. Se on kumma miten helposti sitä tottuu siihen että voi ostaa sen 30% päiväysalessa olevan lauantaimakkaran sijasta vaikka ohuenohutta pariakin eri sorttia mutta kun taas pitäs alkaa tarjouksia kattelemaan ni se ei olekaan ni helppoa. Puhumattakaan siitä kuinka mukavaa on tilata ylimääräisiä hyödykkeitä kanavapaketeista lasten lehtiin mutta miten itaraa on valita että minkä niistä peruu kun suuta pitää asentaa säkkiä myöten.

Juu, mutta toi/tää on ihan normaalia elämässä ..mun mielestä, aaltoliikettä, välillä mennään ylämäkee ja välillä alamäkee.
Jotkut pelkää elämää ja yrittää tasotella, ei kannata, kaikki on vaan hyväksi ..loppujen lopuksi! :)
Tankero
22.10.2008 02:04:42
Vaan sitä en käsitä, että joku tappaa perheensä ja ittensä jonkun niin turhan ja tyhjänpäiväsen asian, kun rahan takia.

Sairaasta sairainta.

Missäs sellaista on tapahtunut?
Humppajyrä
isojussi
22.10.2008 08:56:50
Missäs sellaista on tapahtunut?

Eiks tässä Oulun hommassa semmosta epäillä ja se edellinenhän, joka vastaavan teki, oli ylivelkaantunu perheenäiti.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
Pula-Aho
23.10.2008 20:45:58
Hyvin on pärjätty kiitos kysymästä, vaikkei kukaan ole maksanut kuukausiliksaa kuuteen vuoteen. Fyrkat haetaan sieltä ja täältä. Tänään ja huomenna ihmetellään menoa Joensuussa (ei ole Kareliassa humppia - olisin mennyt ihmettelemään). Alkuviikosta L-ranta, yksi ehtoo kotona ja sitten Tampereelle. Perheellisen tarttee yrittää. Eipä sovi perhettä kyllä moittia tuhlaavaisuudestakaan. Vaimokin on säästäväistä sorttia.
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli.
jon lord
23.10.2008 22:36:42
Yli 30 vuotta tässä on pärjätty musiikilla ja olis tarkoitus pärjätä edelleenkin. Ei nyt mitään linnoja ole rakennettu, mutta ihan hyvin on pärjätty ja ruoka ei ole loppunut pöydästä. Uusia soittimiakin on silloin tällöin pystynyt hankkimaan.
Töistä ei olisi pulaa vaan joutuu kieltäytymäänkin aika usein, harmi tietysti muttei kaikkeen voi enää revetä.
COVS jäsen N.o 3
Johannes kurkunkastaja
24.10.2008 06:32:30 (muokattu 24.10.2008 06:32:47)
Hyvin on pärjätty kiitos kysymästä, vaikkei kukaan ole maksanut kuukausiliksaa kuuteen vuoteen. Fyrkat haetaan sieltä ja täältä. Tänään ja huomenna ihmetellään menoa Joensuussa (ei ole Kareliassa humppia - olisin mennyt ihmettelemään). Alkuviikosta L-ranta, yksi ehtoo kotona ja sitten Tampereelle. Perheellisen tarttee yrittää. Eipä sovi perhettä kyllä moittia tuhlaavaisuudestakaan. Vaimokin on säästäväistä sorttia.

Ai hitto, kun olisi sattunut tulemisesi vaikkapa tänne Savonlinnan suuntaan ensiviikon vaihteessa, niin olisi käyty mökillä saunomassa ja vaikka yövytty ja nautittu jalua.
EP
18.11.2008 06:41:30 (muokattu 18.11.2008 06:42:14)
Joopa....juuri nyt varmaan on kaikilla sesonkia ja keikan tynkää mutta ainakin mulla näyttää alkuvuosi 2009 tosi rauhalliselta!

Olisko jotain Lamaa tosiaan ilmassa?

Ja paskat, kaikki lässyttää jostain lamasta, se on noitten "korkokeinottelijoitten" ja "kiinteistöhuijareitten" höpinöitä heti kun ei tule voittoa ja kauppa käy!
Alkuvuodesta on duunareilla vaan taskut tyhjät, niinkun on aina ollu, jouluna ja uutenavuotena pistävät kaikki menemään ja vaikuttaahan se keikkoihinkin.
Musiikkia korville
18.11.2008 09:33:30

Ja paskat, kaikki lässyttää jostain lamasta, se on noitten "korkokeinottelijoitten" ja "kiinteistöhuijareitten" höpinöitä heti kun ei tule voittoa ja kauppa käy!
Alkuvuodesta on duunareilla vaan taskut tyhjät, niinkun on aina ollu, jouluna ja uutenavuotena pistävät kaikki menemään ja vaikuttaahan se keikkoihinkin.

Ja paskat EP... Kyllä se vaan on lama tulossa. Se, mistä homma on lähteny liikkeelle on toinen juttu, mutta lama tulee usko tai älä. Mä en jaksa siitä tämän enempää vääntää. Oon kuitenkin ite vielä aktiivisesti työeälmässä sellasessa hommassa, missä nähdään alkuveiheessa suhdannemuutokset.

En mä kuitenkaan näkis, että se on välttämättä syy, jos/kun keikkarintamalla hiljenee tai tokihan se jotain vaikuttaa, mutta ei se suora seuraus tuosta oo. Nimittäin uskon vahvasti, että vaikka ei mitään lamaa olis tulossa tai siitä peloteltais, niin hiljenis joka tapauksessa. Niinhän tässä on viime vuosina käynyt muutenkin ja vieläpä lähes kaikilla...
By: MK
Pirkka
18.11.2008 10:39:44
Mulle on kerrottu, että viimeisin lama ei vaikuttanut muusikkojen keikkojen määrään erityisen paljon. Tuntuis luontevalta selitykseltä, että kun jengiä on työttömänä, niin ne käy silloin baarissa.
v_m_kangas
18.11.2008 10:54:55

Mulle on kerrottu, että viimeisin lama ei vaikuttanut muusikkojen keikkojen määrään erityisen paljon. Tuntuis luontevalta selitykseltä, että kun jengiä on työttömänä, niin ne käy silloin baarissa.

Aivan. Vielä lisäksi Elevaaran Jokkerin lausuma, toivottavasti pitää paikkansa, nousukaudella ihmiset ei käy tansseissa vaan reissaavat ulkomailla, koska rahaa on niin paljon.
Humppaa tai soita humppaa
walttoni
18.11.2008 10:55:51
Eikö jotkut ole alkaneet päätoimisiksi muusikoiksikin, kun ei päivätyöt enää haittaa?
COVS2.
v_m_kangas
18.11.2008 10:57:40

Eikö jotkut ole alkaneet päätoimisiksi muusikoiksikin, kun ei päivätyöt enää haittaa?

Tiedän ainakin yhden tapauksen.
Humppaa tai soita humppaa
Martso
18.11.2008 11:02:54

Joo näin oli. Mutta sillä poikkeuksella, että firmakeikat katosi aika lailla kokonaan.
walttoni
18.11.2008 11:05:46
Tiedän ainakin yhden tapauksen.

On niitä täälläkin päin muutama.

Firmakeikat vähenee se on selvää, samaten nekin mitkä jää jäljelle järkätään vähemmällä rahalla.
COVS2.
Cliffies
18.11.2008 12:01:23

Viime laman aikana teatteri- ja konserttikäyntien määrä kasvoi. Kun ahdistaa niin ihmiset kaipaa irtiottoa arjesta. Ei lama ole muusikolle välttämättä huonoin aika ollenkaan. Mieluummin sitä ihmiset lähtee silloin tanssimaan ettei tarvi koko ajan pyörittää samoja ajatuksia kotona.
Mmmmm, unexplained bacon...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)