Aihe: Säädöt vai nauhat?
1 2
scottie
14.02.2004 16:55:06
Kitarani (fender mex. strato) kielet (eniten A,D ja G) rämisevät kovasti nauhoilta 14 ja 10, enkä ole saanut sitä eliminoitua, vaikka olen kokeillut eri paksuisia kieliä ja nostanut tallaa.
Olenkin ajatellut viedä sen kitaraliikkeeseen säädettäväksi. Mitä tuo lysti, noin, maksaa? Voiko räminä johtua myös nauhoista? Niiden rukkaaminen varmaan maksaakin jo sitten enemmän..
Gas, grass or ass, no one rides for free!
skebajaba
14.02.2004 17:02:14
voi johtua nauhoistakin...
esim jos on huonosti hiottu nauhat ja toiset on vähän korkeammalla kuin toiset ja sit ottaa kiinni sieltä...
käsittääkseni.
-My Ass, your face, what's the difference??!!- hieno lause paidasta.
poppamies
14.02.2004 17:07:23

Kitarani (fender mex. strato) kielet (eniten A,D ja G) rämisevät kovasti nauhoilta 14 ja 10...

No melkoisella varmuudella on kyse siitä että nauhat on huonosti hiottu. Tuo on korkeintaan puolentunnin homma asiantuntijalla jos et itse viitsi ruveta siihen.
"G-strings are for strippers"
scottie
14.02.2004 17:28:10
jos et itse viitsi ruveta siihen.

Jos tietäis miten.
skebajaba
14.02.2004 17:38:06
ei ehkä ihan suositeltavaa jos ei itse tiedä mitä tekee, pilaa varmaan aika helposti nauhansa siinä...voithan toki irrottaa kaikki irti ja pitää kitaran nauhattomana..=)
pamppu
15.02.2004 02:23:11
Homman voit tehdä itse jos omaat yhtään pioneerihenkeä ja käsityötaitoja kuten roomkat papit. Mut helpommalla pääset jos annat työn jollekin, joka on niitä jo tehnyt.
Gypsy
15.02.2004 02:54:06 (muokattu 15.02.2004 02:54:58)
Joo melko varmasti nauhoissa vikaa. Saattaa olla niinkin, että esim 11 ja 15 nauhat on vähän noussu uristaan. Kannattais viedä nauhat hiottavaks. Voi tehä itekkin mutta jos ei oo varma onnistuuko, niin saattaa ruveta rämiseen sieltä täältä kun viilaa vituiks. En nyt muista tarkkaan, mutta oiskohan jotain 40 euroo ollu nauhojen hionta ja taitaa ne samalla pistää säädötkin kohalleen.
Painakaa vaan sitä miinusta
HeavyMachinery
15.02.2004 03:10:10

40 € !!!!!!?

kuka tekee niin halvalla.
First there was H.C.Bitch after that was only HeavyMachinery
Gypsy
15.02.2004 03:58:15 (muokattu 15.02.2004 03:59:23)
40 € !!!!!!?

Eipä näköjään kukaan, ainakaan enää. Kun muutamia vuosia sitten kyselin, niin oltais suostuttu johkin 250mk tekeen. Eli suurinpiirtein nelkyt euroo. Hioin kyllä sillonkin ite, vaikka ei se hinnasta kiinni ollu.

Mutta kun nyt katoin netistä niin ei tee paasonen eikä tee amfisoundkaan siihen hintaan. Muita en löytänykkään. Mutta, 7 kympistä ylöspäin!!! Riistoo!

Ja nauhojen vaihto 210 eurosta ylöspäin!. Onks nyt hinnat noussu parissa vuodessa kun jossain lehtijutussa joku soitinrakentaja lupas vaihtaa nauhatkin alle tonniin (mk) muutama vuos sitten?
Painakaa vaan sitä miinusta
Billsner
15.02.2004 10:25:42
Oulussa nauhojen hionta + täyshuolto maksoi 70€ (squier stratocasterille).
"I have become Death, destroyer of worlds!"-Xzar
Puavali
15.02.2004 10:26:05
40 € !!!!!!?

Sehän on paljon rahaa! Ja minä kun teen kavereille säädöt ja korjaukset ilmaiseksi. Ja kaikki, jotka tuo kitaransa mulle, luokitellaan kavereiksi.
scottie
15.02.2004 20:56:57
Se on siinä rajalla, että ostanko hot railssit vai vienkö korjattavaksi... Molempi parempi.
Shaft
15.02.2004 21:57:07
Kuinka suora kaula on? Joskus särinät vähenevät kaularautaa löysäämällä.
Niskamies
15.02.2004 22:09:56
Se on siinä rajalla, että ostanko hot railssit vai vienkö korjattavaksi... Molempi parempi.

Vie korjattavaksi, ja samalla pistä/pistätytä hotraillsi tallaan ja siihen puolitus. Näin mä tekisin.
Hanki Presari ja ole tosimies!
skebajaba
16.02.2004 16:32:19
kyllä se haveymachinery puhuu ihan asiaa...ei se 70 euroa ole mielestäni paha hinta siitä että saat varmasti vielä kitaras toimivana ja hyvin säädettynä.
ja pari hunttia että nauhat vaihdetaan. eihän ne nauhat ihan halpoja käsittääkseni ole, ja siinä kyl on duunia kerrakseen ei ihan 15minuutissa sitä hommaa tehä, jos haluut halvallatehä sen niin tee itse, mutta ei oo takeita että tuleeko huonompaa jälkeä kuin mitä oli jo ennen omia toimiasi.
Shaft
16.02.2004 16:38:45
70€ on VÄHÄN !!!

Tässä ovat nyt jälleen vastakkain korjaajan ja soittajan intressit. 70€ on mielestäni vielä ihan OK hinta nauhojen hiomisesta, mutta ei se paljon tämän yli voi mennä. Tuokin on iso raha monelle soittajalle.
skebajaba
16.02.2004 16:40:00
Tässä ovat nyt jälleen vastakkain korjaajan ja soittajan intressit. 70€ on mielestäni vielä ihan OK hinta nauhojen hiomisesta, mutta ei se paljon tämän yli voi mennä. Tuokin on iso raha monelle soittajalle.

toisaalta kun moni soittaja menee baariin niin menee aika helposti tuo 70, ainakin minulla menee helposti enemmänkin...joten yksi viikonloppu väliin ja saat keppisi kuntoon.
Shaft
16.02.2004 16:48:10
toisaalta kun moni soittaja menee baariin niin menee aika helposti tuo 70, ainakin minulla menee helposti enemmänkin...joten yksi viikonloppu väliin ja saat keppisi kuntoon.

Kyllä tuo seitsemänkymppiä vielä menetteleekin. Mutta luulen kyllä, että korjaajat alkavat oikeasti menettää asiakkaita, jos hinta nousee esimerkiksi yli 100€:n. Aivan riippumatta siitä, kuinka kohtuulliselta tämä korjaajan kannalta vaikuttaa.
Fortune
16.02.2004 16:50:02
Ihmetyttää hieman, ovatko tekijöiden taidot muka euron myötä niin paljon heikentyneet, että nykyään pitää 70 euroa pyytää ja ennen pystyttiin tekemään 250 markalla?

Materiaalikuluilla kun ei voi selittää.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)