Dookie 16.02.2004 15:11:35 | |
---|
Terve! Tossa olikin jo vähän puhetta treeniksistä, mutta tästä topicista en löytäny keskustelua.. Monasti setin ympärillä on kovaa ja heijastavaa seinäpintaa, etenkin kun ne tulee työnnettyä nurkkaan tai seinän tuntumaan. Tästä taas aiheutuu muutenkin jo äänekkään instrumentin korostuminen (lue: vitunmoinen metakka) mikä ei taas muita miellytä. Siis kun kovaa soitetaan. Miten ootte ratkaisseet mahd. pulman jos se nyt ylipäätään haittaa. Kotioloissa kun ei viittis paneliseinää porailla tai vuorata seiniä villalla. |
kkeppana 16.02.2004 15:14:19 | |
---|
Pinoa seinille tyhjiä kananmunakennoja tai jotain niiden kaltaisia. Eikös myös ihan jotkut kankaat (raanut) tai muut vastaavat paranna akustiikkaa jossakin määrin. I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society. |
PolkaTulk 16.02.2004 15:29:33 | |
---|
Hyviä vinkkejä keppanalla,olin ihan unohtanut munakennot! Yksi vaihtoehto on thomannilta löytyvöt akustiikkalevyt mitä ostat kaks kpl,ei oo kallista.Sitten vaan setin taakse ja viereen yks,ja vot! Now baby taste some King´s Row...
Kato kuvauksesta jäsenilmotuksia... |
Antti1997 16.02.2004 15:32:03 | |
---|
Mun soittohuoneen seinät on tehty Leca-harkoista, en tiedä miten se vaikuttaa akustiikkaan. Entäs MyPa? |
Munakennot on erittäin hyödyttömiä laitteita. Vilkuilkaa studiotyöskentely-palstan akustointithreadeja... |
Buusteri 16.02.2004 16:30:57 | |
---|
Pinoa seinille tyhjiä kananmunakennoja tai jotain niiden kaltaisia. Eikös myös ihan jotkut kankaat (raanut) tai muut vastaavat paranna akustiikkaa jossakin määrin. Kananmunakennoja käyttäväystävällisempiä ovat omenakennot. Oma kämppä on yhtä seinää lukuunottamatta vuorattu niillä. Ovat vielä hienon näköisiäkin kun kaikki mustia ovat. Itse sain noita emännän kautta Raahen silloisesta Prismasta. Kannattaa kysellä tosiaan paikallisista marketeista. Ja vuorauksen jälkeen kämppä ei ollut kyllä entisensä. Eroa oli kuin yöllä ja päivällä. laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi.. |
Groovi 16.02.2004 21:38:38 | |
---|
rummut eri paikkaan kämpässä. vaikuttaa pirusti. mulla on kamat pitkällä seinällä kämpässä, eikä ihan kiini siinäkään. metakka häipyy aika kovasti, jos vertaa edelliseen nurkka sijoitukseen. keskellä olis paras, mutta sehän ei taida olla mahdollista kuin hemmetin isossa treeni-kioskissa. sitten vaan akustoimaan, pehmeitä materiaaleja PALJON. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
lkx 16.02.2004 21:52:03 (muokattu 16.02.2004 21:53:50) | |
---|
Meillä on treenikämppänä vanhan studion tilat, joten se on soittotilana "ihan ok". Ja kun muilla on tarpeeks isot kamat, niin eivät jää rumpujen jalkoihin. :P Himassa mulla on huoneessani akustolevyjä ruuvattuna seiniin ja sitten on pari sermiä, joissa on samaa levyä. Niin, ja lisäksi on kaks "patjaa", semmoset erikoisvalmisteiset puukehikot jotain villaa täynnä ja kangas päällä. Sain serkkupojalta ne pari vuotta sitten, se oli käyttäny jossain äänitekniikkahässäkässä taijotainsemmosta... Kyllä muuttu ääni huoneessa, varmaan samanlainen tilanne, kun kennojen kanssa. There is no spoon... |
Hakki 17.02.2004 11:14:30 | |
---|
Mulla on kämpällä setti nurkassa ja seinät on betonia, eli metakkaa piisaa. Ongelma on ratkaistu muutamalla vanhalla täkillä ja teollisuuskorvasuojaimilla. =) |
tulppu 17.02.2004 13:15:48 | |
---|
Mulla on myös vuorattu yksi nurkka missä rummut on, munakennot ja muutama matto kyllä toimii mahtavasti. mulla on myös neljä akustiikka levyä mutta ne ei oo kiinni enkä oo ees kokeillu, mutta kaipa neki hyviä on.. |
bluesman86 17.02.2004 14:08:36 | |
---|
meillä on reeniksellä melkein koko lattia peitetty matoilla ja seinällä on iso suomen lippu ja semmone perus seinä lippu ja hyvin toimii. Ihmiset (kaikki on kusipäitä
kunnes toisin todistetaan).
-Frank Zappa- |
numppa 17.02.2004 15:22:55 | |
---|
Hyviä vinkkejä keppanalla,olin ihan unohtanut munakennot! Yksi vaihtoehto on thomannilta löytyvöt akustiikkalevyt mitä ostat kaks kpl,ei oo kallista.Sitten vaan setin taakse ja viereen yks,ja vot! Olisko kenelläkään kuvia noista akustiikkalevyistä, mistä ne on tehty ja voiko niitä yrittää väsätä itse? |
miän vain 20.02.2004 12:56:13 | |
---|
Olisko kenelläkään kuvia noista akustiikkalevyistä, mistä ne on tehty ja voiko niitä yrittää väsätä itse? Eipä niitä voi tise värkätä. Niiden ominaisuudet kun perustuvat materiaalin rakenteeseen. Samanlaista vaikutusta ei saa millään muulla - samantyyppiseen voi kyllä päästä. Ne näyttävät ihan eristevillalta, joka on päällystetty ohuella huopakankaalla. Mutta se villa ei ole sitä tavallista. Ne thomannin levyt taas näyttää mustalta vaahtomuovilta, jossa on pyramidin mallisia kohoumia. Materiaali ei kuitenkaan ole vaahtomuovi. Meillä on kämpän katossa samantyyppistä (=ei samaa) levyä kuin tuo thomannin kama. Seinillä puolipaneeli, yläosa kipsilevyä. Lattialla paljon isoja itämaisia mattoja - feikkejä tietty. Levyjen asennus paransi soundia huomattavasti. Enää ei satu yläpääkirskunat korvaan, ja bassokinmutinakin selkiytyi. Ennen levyjä siellä ei kertakaikkiaan voinut soittaa ilman suojausta kuin kevyesti vispilöillä. Kumma paikka. |
JanneeBDB 20.02.2004 16:24:53 | |
---|
Meillä on kämpän seinillä n. metrin levyistä kangasta katosta lattiaan asti joka puolella. Sitten on muutama sohvakaluste ja pari isoa mattoa. Akustiikka on mielestäni hyvä. Kuten allekirjoittanut jo sanoi, olen rumpali. |
-Reaper- 20.02.2004 21:03:38 | |
---|
Meillä on nykynen kämppä vuorattu normaaleilla superlooni patjoilla ja omena kennoilla ja kyllä jytää jumalauta hyvin!! Noita patjoja kannattaa kattoo vaikka sotkasta... Antavat ilmaseks ku ne saa niitä kaikkien patjan vaihtoviikkojen ym. ansiosta ja veisivät ne muuten kaatopaikalle ja niitten pitää maksaa siitä. Rock´N´Roll!! |
nikolai 20.02.2004 22:45:42 | |
---|
Terve! Tossa olikin jo vähän puhetta treeniksistä, mutta tästä topicista en löytäny keskustelua.. Monasti setin ympärillä on kovaa ja heijastavaa seinäpintaa, etenkin kun ne tulee työnnettyä nurkkaan tai seinän tuntumaan. Tästä taas aiheutuu muutenkin jo äänekkään instrumentin korostuminen (lue: vitunmoinen metakka) mikä ei taas muita miellytä. Siis kun kovaa soitetaan. Miten ootte ratkaisseet mahd. pulman jos se nyt ylipäätään haittaa. Kotioloissa kun ei viittis paneliseinää porailla tai vuorata seiniä villalla. Tämä "akustointiongelma" yleensä johtuu siitä että soitetaan aivan liian kovaa. Kämpän voi kyllä akustoida tukkoon mutta kun sitten lähdetään keikalle niin siellä sitten ei olekaan muuta kuin heijastavaa seinäpintaa ja nurkkia mihin kamat pitää työntää. Sielläkään se v....moinen metakka ei muita (lue: yleisöä) miellytä. |
tom tom 20.02.2004 23:07:07 | |
---|
siis mattoja, seinämattoja( julisteita), kalusteita( jostain dyykattuu) jne... mitä enemmän tavaraa seinillä, lattialla tai jossain, sen parempi akustiikka. luulisin. |
-Reaper- 21.02.2004 11:52:34 | |
---|
siis mattoja, seinämattoja( julisteita), kalusteita( jostain dyykattuu) jne... mitä enemmän tavaraa seinillä, lattialla tai jossain, sen parempi akustiikka. luulisin. Näin minäkin arvelisin... Meillä ainakin toimii täydellisesti. Rock´N´Roll!! |
drummer 1 21.02.2004 16:38:06 | |
---|
Akustiikkalevyä saa kaupasta.. hei LKX!!!!!! onko PA-pöntöt toiminu hyvin? Ostitte ne meinaan meidän bändiltä..JBL:t siis...vähän ohi aiheen, mutta menköön |
wille_eemeli 25.02.2004 02:05:46 (muokattu 25.02.2004 02:06:34) | |
---|
Tiesittekö että bändin kanssa soittaessa kaiku on pahasta koska se tekee seuraavanlaisen efektin: soitto kuulostaa hyvältä. Eli mieluummin kunnon betonikellari kuin kaikukoppi. Toisaalta rumpujen soundi kärsii ja soittaminen ei olekaan niin hienoa kuin hyvillä soundeilla. Mutta bändin yhteensoittotaito paranee huomattavasti ja tämä on hieno asia. Ja mikäli ette ymmärtäneet mitä tarkoitin niin yhy yhy, ei voi auttaa. :F No ohase varma! |