Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aiheena Mulholland Drive
1 2 3 4 5
depe
16.02.2004 11:09:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä tiedä, että onko tätä täällä käsitelty. Haku ei ainakaan löydä. Muistaakseni tästä kuitenkin on puhuttu joskus, mutta ei anneta sen haitata.
 
Eli onko kukaan nähnyt Mulholland Driveä? Mitä mieltä ollaan? Katsoin sen eilen ja täytyy kyllä sanoa, että kyseessä on todella outo leffa - mutta samalla aika kiehtova. Taattua David Lynchiä. Oikeastaan pitäisi katsoa lähipäivinä se uudestaan, että osaisi tarkastella sitä ihan uudesta näkökulmasta ja jotta huomaisi ne kaikki nerokkaat pienet yksityiskohdat, joita tuossa elokuvassa varmasti riittää. Henkilöhahmot vaihtuvat ja fantasia vaihtuu todeksi kesken elokuvan niin kierolla tavalla, että katsoja on varmasti lopulta pihalla. Vaikka olin kuullut jo aikaisemmin, että tämä leffa vaatii todella paljon katsojaltaan, ja yritinkin katsoa sitä ajatuksella ja herkeämättä, niin enpä pärjännyt häävisti. Mutta pikku hiljaa juoni alkaa hahmottumaan päässäni.
 
Suosittelen (mutta ei nopeasti pitkästyville)!
 
"To survive a war, you gotta become war" - John Rambo
Lennu
16.02.2004 11:12:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno leffa. Meni tosiaan jonkin aikaa pohtiessa niitä koukkuja, mutta ahaa elämykset nosti leffan top 10:een.
 
Ihan pilvee.
 
Historically, just staying out of the way has been my most valuable contribution. HÄTÄTILAPALSTA
Bonham
16.02.2004 11:12:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaa olla syytä katsella taasen uudestaan, ei nimittäin auennut ainakaan mulle homma kerralla... mutta visuaalinen puoli on kyllä hanskassa...
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Vanalkar
16.02.2004 11:20:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katsoin sen silloin kun se tuli teatteriin. En älynnyt mitään, enkä vieläkään.
 
Oppi Fjellet
FatSam
16.02.2004 12:34:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaksi kertaa nähnyt. Omistan sen dvd:nä, mutta perkele ku en ole pitkään aikaan uskaltanu kattoo, näin viime kerralla painajaisia kaksi yötä.
 
Hieno elokuva se on, vaikka ei ole kyllä tod kokonaan avautunut. Sellanen ahdistava ja pelottava tunnelma siinä on. Täytyy varmaan tänään katsoa.
 
Nyt tulee.
jannu
16.02.2004 12:49:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä yritin viimeksi tiirailla leffasta niitä juonen aukaisevia jippoja joista Lynch antoi osviittaa DVD:llä... Aika heikoilla tuloksilla suoriuduin.
 
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
----------------
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Bluesmies
16.02.2004 13:24:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin kyllä ihan pihalla leffan jälkeen, vaikka katsoinkin sen tarkasti. Ja ne vinkit, joita david siinä dvd:llä antaa eivät auta yhtään. "punainen lasi ruokapöydällä on tämän kohtauksen tärkein asia". Huh huh!
 
Kitara on tyhmä!!!
Zed
16.02.2004 13:34:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lynchin teoksien tapaan erittäin hieno alitajuntaa rassaava trippi ihmismieleen, jossa tiettyjen asioiden vaistoaa liittyvän toisiinsa, mutta järki ei rakenna suoraa yhteyttä tapahtumien välille. Elokuva vaatii keskittymiskykyä ja kiinnostuneisuutta aiheeseen, eikä tämän vuoksi sovi purkkaviihteeseen totutetulle yleisölle. Leffa tarjoaa ainakin minulle kerta kerran jälkeen uutta mietittävää, ja teorioita on mukava kehitellä. Katsokaa myös Lynchin Eraserhead, jos on jäänyt väliin. Siinä on taide-elokuvaa absoluuttisesti parhaimmillaan.
 
"Pelkosen Pentti on ... konsulentti-ntti-ntti-ntti-ntti-ntti-ntti-ntti-ARGH!" -Kauko Röyhkä - Sanovat, että olen homo
depe
16.02.2004 13:58:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitääkin katsoa tuo Eraserhead. Taitaa olla aika kiero leffa.
 
Vielä tuosta Mulhollandista. Lynchin täytyy kyllä olla hemmetin nerokas äijä, kun se tällaisia elokuvia tekee. Ja kai vähän hullu. Tekee hyvää katsella välillä tuollaisiakin, tosin eipä tämän tyylisiä leffoja liikaa tehdä...
 
"To survive a war, you gotta become war" - John Rambo
gheisari
16.02.2004 14:22:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä pidän kyseisestä elokuvasta,
 
salmivaara
16.02.2004 15:08:44 (muokattu 16.02.2004 15:09:03)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noin 20 minuuttia jaksoin kattoa.
 
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Juugeli
16.02.2004 15:09:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä elokuva.
Tein vähän mammaritempun ja luin netistä että mitä helvettiä tuossa tapahtuu. Nyt luulisin käsittäväni elokuvan tarinan lähes kokonaan. Pitää olla kyllä melkoinen fakiiri, jos noiden vihjeiden avulla osaa päätellä elokuvan kulun, mutta niistä se vastaus kuitenkin löytyy...
 
I don't give a damn if you don't like me, coz I don't like you, coz you're not like me (Jimmy Pop)
Cutter
16.02.2004 15:25:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Md on ehdottomasti yksisuosikkileffojani. Juoni on itseasiassa todella yksinkertainen kun se tajuaa. Lynch on aika nero.
 
"Jos sinulla on jotain sanottavaa, sano se. Jos ei, älä vaan sitä sano."
Dr. Muff
16.02.2004 15:33:25 (muokattu 16.02.2004 15:33:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikein hyvä elokuva. Olen sen katsonut muistaakseni kolme kertaa, noh ainakin kaksi. Kyllä se silti hiukan auki on vieläkin. Hieno tunnelma, hienot värit. On kyllä TOP10ssä.
 
Älkääkä tulkitko tähän sitä elokuvaa, mä aijon vielä joskus ratkaista itse sen mysteerin kokonaan.
 
"How 'bout no sex-we'll just be friends" - Hey no thanks Pal, I'll just stick to lesbians -- Mutta osta vahvari! Tai kitara!
gheisari
16.02.2004 15:42:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä elokuva.
Tein vähän mammaritempun ja luin netistä että mitä helvettiä tuossa tapahtuu. Nyt luulisin käsittäväni elokuvan tarinan lähes kokonaan. Pitää olla kyllä melkoinen fakiiri, jos noiden vihjeiden avulla osaa päätellä elokuvan kulun, mutta niistä se vastaus kuitenkin löytyy...

 
Voitko pistää jotain linkkiä, tai niinku jotain? Luulen, että olen aika hyvin perillä elokuvan tapahtumista ja haluaisin vähän vertaillla näkemyksiä.
 
Juugeli
16.02.2004 15:48:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voitko pistää jotain linkkiä, tai niinku jotain? Luulen, että olen aika hyvin perillä elokuvan tapahtumista ja haluaisin vähän vertaillla näkemyksiä.
 
http://www.imdb.com/title/tt0166924/board/thread/3978922
 
Siinä on pitkä keskustelu aiheesta, en lukenut kokonaan itsekään. Nyt se on vähän vittumaisesti luettavissa kun ei ole enää etusivulla. Pitää lukea nuo vastaukset yksi kerrallaan.
 
I don't give a damn if you don't like me, coz I don't like you, coz you're not like me (Jimmy Pop)
blastoff
16.02.2004 15:49:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Md on ehdottomasti yksisuosikkileffojani. Juoni on itseasiassa todella yksinkertainen kun se tajuaa. Lynch on aika nero.
 
Onko tuossa leffassa siis joku selkeä juttu, jonka ratkaistuaan tajuaa mistä siinä on kyse? No, joka tapauksessa Mulholland Drive on upea elokuva. Pitää varmaankin katsoa muutama kerta uudestaan.
depe
16.02.2004 16:31:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä elokuva.
Tein vähän mammaritempun ja luin netistä että mitä helvettiä tuossa tapahtuu. Nyt luulisin käsittäväni elokuvan tarinan lähes kokonaan. Pitää olla kyllä melkoinen fakiiri, jos noiden vihjeiden avulla osaa päätellä elokuvan kulun, mutta niistä se vastaus kuitenkin löytyy...

 
Meitsi on aina suht pihalla kaikista elokuvista. Mutta kyllä MD:stä tuli päästyä jonkinlaiseen tulokseen ihan ekalla katselukerralla ja ilman DVD-vihjeitäkin.
 
Tuli itsekin käytyä nopeasti silmäilemässä tänään noita netistä löytyviä selityksiä, ja pääsin taas vähän enemmän perille elokuvasta. En nyt ole varma, että haluanko lukea noita selityksiä enempää, sillä ehkä mieli tekisi katsoa tuo elokuva piakkoin uudestaan ja pyrkiä selvittämään se ihan itse.
 
Selityksiä MD:lle löytyy kun pistää googleen vaikkapa: mulholland drive explanation
 
MUTTA EI SIIS PISTETÄ NIITÄ JUONIPALJASTUKSIA JA SELITYKSIÄ TÄHÄN KETJUUN JOOKO! :)
 
"To survive a war, you gotta become war" - John Rambo
Xebeche
16.02.2004 16:34:36 (muokattu 16.02.2004 16:35:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi suosikkielokuvistani. Toisella katselukerralla aukesi, kun uudelleen nähtyään osasi yhdistää eri tapahtumat keskenään.
 
Puhu vertauksin sokeille / Kivin, kepein kopeille / Sanoin suorin sioille / Pienin muodoin suurisuille.
Raipe
16.02.2004 17:10:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku kuutio siinä oli.
Muuta en elokuvasta tajunnut.
 
"Ei muuta kuin lisää paskaa housuun!" -Klunssila
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «