UncleFester 16.11.2008 15:14:23 | |
---|
Treenarilla käydessäni huomasin että kaapin elementeissä on erittäin paljon pölyä. En tiedä onko sillä vaikutusta saundiin? Tosin alkavat kunnon volyymillä hieman särisemään. Sormella jos hellästi koskee kalvoon niin sormenpäähän jää aika paljon pölyä. Onko noihin jotain käteviä keinoja jolla kalvon saisi puhtaaksi vaurioittamatta sitä? Jotain olen lukenut pensselistä tai kuivasta kankaanpalasta, mutta tuo pöly vaikuttaa sellaiselta että ei ihan helposti välttämättä lähde kun ovat tosi vanhat elementit kyseessä. Rock'n'roll ain't no riddle, man |
Blain 16.11.2008 15:25:53 | |
---|
Imuri tai paineilmakompressori tms ainaki saa jonkun verran pölyä pois. Ei sillä mun mielestä ääneen oo mitään merkitystä. Rahaa taikka raitaiset vaatteet.. |
pekezu 16.11.2008 15:41:41 | |
---|
Imuri tai paineilmakompressori tms ainaki saa jonkun verran pölyä pois. Ei sillä mun mielestä ääneen oo mitään merkitystä. Imurilla kandee olla varovainen, elementti äkkiseltään liikahtaa ääriasentoonsa kun imurin tuo lähemmäksi. En usko että muuta vaaraa on kuin se, että imurin putki tökkää kalvoon reiän tai halkeaman. Varmaan jollain voi elementtejä pyyhkiä, tosin itse en ole vaivautunut, en ole huomannut soinnissa eroa. Joskus sitä vain herää jonkun muun väärällä jalalla. Sen lisäksi että vituttaa, ei kengätkään istu mukavasti. |
UncleFester 16.11.2008 18:57:55 | |
---|
Nuo elementit taitavat olla peräisin 80-luvulta tai 90-luvun alkupuoliskolta. Niitä on tuskin kertaakaan putsailtu eli kyse ei ole pienestä pölystä vaan ihan kunnolla niissä on pölyä. En usko että mitenkään mielettömästi voivat ainakaan vaikuttaa sointiin, mutta muistaakseni jossain ketjussa täälä joku tokaisi että elementit särisivät ja pölyjen poisto auttoi. Saas nähdä kuinka käy... täytyy jollain pensselillä varmaan koittaa kun saa aikaiseksi. Rock'n'roll ain't no riddle, man |
Blain 16.11.2008 20:02:33 (muokattu 16.11.2008 20:03:42) | |
---|
tuplat väärin päin Rahaa taikka raitaiset vaatteet.. |
Blain 16.11.2008 20:03:26 | |
---|
Imurilla kandee olla varovainen, elementti äkkiseltään liikahtaa ääriasentoonsa kun imurin tuo lähemmäksi. En usko että muuta vaaraa on kuin se, että imurin putki tökkää kalvoon reiän tai halkeaman. Varmaan jollain voi elementtejä pyyhkiä, tosin itse en ole vaivautunut, en ole huomannut soinnissa eroa. Mulla elementin edessä on metalliverkko niin sitä passaa imuroida vahingoittamatta mitään. Rahaa taikka raitaiset vaatteet.. |
leksi-B 16.11.2008 21:30:24 | |
---|
Imuriin sellanen harjapää, niin eiköhän se pöly siitä lähde. "Vanitas Vanitatum" |
Imuriin sellanen harjapää, niin eiköhän se pöly siitä lähde. Joo varovasti kannattaa putsata ja samalla kannatta kiristää ne kaiuttimen kiinnitys ruuvit. Ajan mittaan ne löystyy yllättävän paljon. Ainaski kerran on häipynyt ylimääränen resonointi kiristettyäni ne. But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
pekezu 17.11.2008 13:06:15 | |
---|
Joo varovasti kannattaa putsata ja samalla kannatta kiristää ne kaiuttimen kiinnitys ruuvit. Ajan mittaan ne löystyy yllättävän paljon. Ainaski kerran on häipynyt ylimääränen resonointi kiristettyäni ne. Tämä on asiaa. Mulla samaa teki kotistereoiden subbari. Mietin, että ompas lörinää saundissa. Kiristely auttoi. Joskus sitä vain herää jonkun muun väärällä jalalla. Sen lisäksi että vituttaa, ei kengätkään istu mukavasti. |
UncleFester 17.11.2008 14:20:52 | |
---|
Tänään käväsen treeniksellä varmaan elementtiä putsailemassa ja katsomassa nuo ruuvien kiinnitykset. Muistaakseni ne laitoin kuitenkin aika hyvin kiinni kun käytin elementtejä irti. Rock'n'roll ain't no riddle, man |
UncleFester 17.11.2008 23:14:30 | |
---|
Kylläpä irtosi pöyä kalvoista ja jos ei muuta niin ainakin psykologinen vaikutus saundiin. Kiristin kaikki ruuvit ja jotain resonointia ainakin katosi. Vielä matalat äänet hieman murahtelevat, mutta taitaa olla enemmän elementtien ominaissaundia kuin mitään vikaa. Käytin ennen Markbassia ja siinä alapää oli aika värittymätön ja puhdas kun vertaa tuohon Mesaan. Rock'n'roll ain't no riddle, man |