Aihe: Uutta Stratocasteria?
1
Stone
16.11.2008 18:43:46 (muokattu 16.11.2008 18:45:53)

Olisin mahdollisesti hommaamassa uutta stratoa entisen 'tex-mex' straton tilalle (väri ei enään iske). Käytettyä meksikolaista tai jotain halpaa jenkki/japsia voisi myös ajatella (max. 650 e).

Kriteerit, joita stratolta haen ovat:
-sunburst väritys
-vintage henkinen (50/60 luku)
-hyvä soundinen (ei puuroudu)
-soittimessa valmiina asialliset mikit
-pitää vireen
-olisi "jees" , jos olisi sellainen lakka joka tummuu/patinoituu mukavasti otelaudalla (tämä ei kuitenkaan välttämätön)

Äkkiseltään tulee mieleen fender player classic 50s' ja 60s' stratot sekä highway 1. Mitäs ylipäätään sanotte/tiedätte noista? Muita varteenotettavia, joita voisi listata? Kun saa vähän listaa ja kokemuksia niistä, niin voisi lähtee testailemaan.

edit. vielä ihan sivulauseena, että miten fender baja telecaster toimii sellaisessa blues soolokitara jutuissa (mulla on myös 72' custom tele), vai onko strato sen kaulamikki soundinsa ansiosta parempi tässä lajissa?
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua."
Joees
16.11.2008 18:54:01
Olisin mahdollisesti hommaamassa uutta stratoa entisen 'tex-mex' straton tilalle (väri ei enään iske). Käytettyä meksikolaista tai jotain halpaa jenkki/japsia voisi myös ajatella (max. 650 e).

Kriteerit, joita stratolta haen ovat:
-sunburst väritys
-vintage henkinen (50/60 luku)
-hyvä soundinen (ei puuroudu)
-soittimessa valmiina asialliset mikit
-pitää vireen
-olisi "jees" , jos olisi sellainen lakka joka tummuu/patinoituu mukavasti otelaudalla (tämä ei kuitenkaan välttämätön)

Äkkiseltään tulee mieleen fender player classic 50s' ja 60s' stratot sekä highway 1. Mitäs ylipäätään sanotte/tiedätte noista? Muita varteenotettavia, joita voisi listata? Kun saa vähän listaa ja kokemuksia niistä, niin voisi lähtee testailemaan.

edit. vielä ihan sivulauseena, että miten fender baja telecaster toimii sellaisessa blues soolokitara jutuissa (mulla on myös 72' custom tele), vai onko strato sen kaulamikki soundinsa ansiosta parempi tässä lajissa?

Nuo classic playerit ovat ihan vallan käypäisiä kitaroita, jopa suhteellisen muusinet-hyväksyttyjäkin ;-D

En muista oliko G&L:llä jotain ritsoja jotka menisivät tuohon hintaluokkaan? Mutta kannattanee tsekata kuitenkin tarjonta jos löytyy.

Telet toimii mun mielestäni enemmän kuin hyvin mainitsemassasi alueella, mutta mutta. Sulla kun on jo tuo '72 custom niin strato toisi vähän lisää palettia sun arsenaaliin. Sen takia itse kallistuisin stratoon, vaikka kova telefriikki olenkin. Toki kannattaa testata se bajakin, mitään et menetä ja voi olla että siitä löytyy sitten uusi ritsa. Kuka tietää.

Pää narikkaan(ota korvat mukaan kuitenkin) ja testailemaan vaan kaikkia mikä vähänkään tuntuu miellyttävältä, edes ajatuksena.
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Shakata
16.11.2008 19:13:04
Classic Playerit ovat asiallisisa keppejä, jos hakusessa on vintagehenkinen strato muutamilla moderneilla lisamausteilla.

- Kaulan radius 50-luvun mallissa 9,5", 60-lukulaisessa 12"
- Medium jumbonauhat
- Kummassakin mallissa talla on kiinni kahdella ruuvilla, mutta vintage tallapaloilla varusteltu. Hyvä vai huono ominaisuus sulle?
- 50-luvun Classic Playerissa on lukkiutuvat virittimet.

Oon kaksi kertaa meinannut ostaa CP 50:n, mutta kummallakin kerralla ovat mokomat kauppaan jääneet. Periaatteessa ominaisuudet on kohdallaan, mutta lukkiutuvat virittimet ja talla eivät riittävästi vakuuttaneet.

Nyt mulle on tulossa Jimmie Vaughanin strato, joka on medium-jumbo nauhoja ja 9,5" radiusta lukuunottamatta riittävän vintagehenkinen mulle...Ainakin toistaiseksi. Sitä voin kommentoida sitten, kun keppi ensi viikolla mulle saapuu.
Kalamies #?
Stone
16.11.2008 20:50:21 (muokattu 16.11.2008 20:55:09)

Classic Playerit ovat asiallisisa keppejä, jos hakusessa on vintagehenkinen strato muutamilla moderneilla lisamausteilla.

- Kummassakin mallissa talla on kiinni kahdella ruuvilla, mutta vintage tallapaloilla varusteltu. Hyvä vai huono ominaisuus sulle?

Ai njaa, eipä ole moisesta kokemusta, mutta eipä siinä mitään kunhan vaan toimii ja voi huoletta kampiakin käyttää...joskaan en hirveästi ole harrastanut sitä.

Nyt mulle on tulossa Jimmie Vaughanin strato, joka on medium-jumbo nauhoja ja 9,5" radiusta lukuunottamatta riittävän vintagehenkinen mulle...Ainakin toistaiseksi. Sitä voin kommentoida sitten, kun keppi ensi viikolla mulle saapuu.

Laita vaan kommenttia, kun olet tyyppännyt sitä.

Onko kenelläkään muuten kokemusta Fender deluxe player strat (mex)?
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua."
Tami
16.11.2008 21:14:26

- 50-luvun Classic Playerissa on lukkiutuvat virittimet.

Oon kaksi kertaa meinannut ostaa CP 50:n, mutta kummallakin kerralla ovat mokomat kauppaan jääneet. Periaatteessa ominaisuudet on kohdallaan, mutta lukkiutuvat virittimet ja talla eivät riittävästi vakuuttaneet.

Hmm. mikäs niissä lukittavissa virittimissä on vaivannut. Eihän ne mun mielestä liity soittamiseen millään tavalla. Samalla viisiin niitä voi käyttää kuin tavallisiakin..

Oman kokemuksen mukaan ei tallatyypillä ole hirveesti ollut vaikutusta,yhtä hyvin molemman tyyppiset on minulla virettä pitänyt. Perus stratokikat kun viuluun tekee niin kyllä se vire melko hyvin kohallaan pysyy. Divet puuhaillaan sitten floikka-kitaralla.

Aloittajalle: Mä suuntaisin katseen torille. Tuo Pekinp:n kitara vaikuttaa ainakin speksien perusteella mahtavalle.. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=277159
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Stone
16.11.2008 22:59:34

Aloittajalle: Mä suuntaisin katseen torille. Tuo Pekinp:n kitara vaikuttaa ainakin speksien perusteella mahtavalle.. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=277159

No, äläpä muuta viserrä :)
Pitää vaan ensin yrittää myydä (millä rahoittaa uusi) entinen strato etiäpäin. Sunburst on bodyna ykkös vaihtoehto. Houkutteleva vaihtoehto silti tuo.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)