Werihukka 16.11.2008 00:34:42 | |
---|
|
rainmaker 16.11.2008 00:47:10 | |
---|
Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym. |
Sotaratsu 16.11.2008 01:51:43 (muokattu 16.11.2008 01:55:20) | |
---|
Kattelin isompaa kuvaa http://www.musamaailma.fi/WebRoot/m … 8226/6510/0A28/1016/02AD/RL-600.jpg , ni pahasti näyttää FRT-2000:lta toi RL-600 kepinkin talla. Jos siis on niinkuin olen käsittänyt että nuo viisteet tallapaloissa erottaa OFR:n ja FRT:n. Ei ole pelkkä Jackson joka noita pulttaa keppeihinsä. Miten muuten selitätte "OFR" tallan 500€ neckthru B.C.Richeissä? Noita tulee vastaan kuin sieniä sateella nykypäivänä... Puolustuksena, itellä on SL-3, jossa juuri tuo FRT talla myös, ja toistaiseksi ei ole mitään huonoa sanottavaa. Tosin ei tuo kitara ole minulla ollut vielä edes vuotta, joten lopulliset mielipiteet tullee tuossa viiden kuuden vuoden kuluttua :D Hevihemmot kirkuu. Mihinkäs niitä sattuu? |
Hannu H. 16.11.2008 02:04:54 | |
---|
Miten muuten selitätte "OFR" tallan 500€ neckthru B.C.Richeissä? Noita tulee vastaan kuin sieniä sateella nykypäivänä... Kuuluvat samaan konserniin. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
mhaarala 16.11.2008 11:08:15 | |
---|
Jos OFR:n retail-hinta kulkee tuolla €200:n paikkeilla niin ei välttämättä ole ihan uskottavaa että niitä pultattaisiin kiinni €500:n keppeihin... :) Minä olin siinä käsityksessä että RR24:ssä olisi ORF, mielestäni vanhalla Jacksonin saitilla oli spekseihin merkitty niin. Uudessa saitissa on kuitenkin mainittu tuo budjettiversio, se laski GASia aika paljon. Täytynee sitten vain säästää niin kauan että rahat riittää USA-Jacksoniin. Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
bfoc 16.11.2008 11:47:50 | |
---|
Jos OFR:n retail-hinta kulkee tuolla €200:n paikkeilla niin ei välttämättä ole ihan uskottavaa että niitä pultattaisiin kiinni €500:n keppeihin... :) B.C. Richin tapauksessa se on ihan uskottavaa. Kun nuo lafkat ovat samaa konsernia, tuosta 200€ jälleenmyyntihinnasta voi vähentää tullit ja verot sekä tukun, maahantuojan, valmistajan ja soitinliikkeen katteet. Jos nyt kuvittelisi että tulli ja vero Suomeen on yhteensä 25% ja nuo neljä toimijaa ottaa 10% per nokka katetta, saadaan tehtaan OKH -hinnaksi retail-kamasta noin 98€. Sen jälkeen leivotaan sopiva alennus oman konsernin tehtaalle, koska tuote voidaan myydä halvemmalla suuren volyymin vuoksi ja toisaalta omakustannushintaan ei tarvitse huomioida myynnin ja markkinoinnin kuluja summuuta. Tähän uuteen OKH-hintaan isketään siirtokate päälle, jolloin se OFR voi maksaa Richin tehtaalle esim 50€. Näin taataan floikkatehtaalle peruskuorma ja toisaalta ei ruokita kilpailijan tallatehdasta. Katteethan voi ottaa konsernin ulkopuolisilta käyttäjiltä. sutiojrikellA |
espguitarshredder 16.11.2008 12:21:32 | |
---|
everyone needs metal! |
epi2 16.11.2008 12:28:52 | |
---|
specsien puolesta ihan hyvä, en sit tiä ei oo omia kokemuksia. |
espguitarshredder 16.11.2008 12:34:55 | |
---|
specsien puolesta ihan hyvä, en sit tiä ei oo omia kokemuksia. niin eikä sitä pääse testaamaan :s everyone needs metal! |
Werihukka 16.11.2008 15:21:37 | |
---|
B.C. Richin tapauksessa se on ihan uskottavaa. Kun nuo lafkat ovat samaa konsernia, tuosta 200€ jälleenmyyntihinnasta voi vähentää tullit ja verot sekä tukun, maahantuojan, valmistajan ja soitinliikkeen katteet. Siitä huolimatta niissä on Korealaista rautaa kiinni kuvista päätellen. Sitä paitsi.. Tullit sekä verot sun muut joutuu maksamaan, vaikka olisi mitenkä osa samaa konsernia ja tällöin Saksasta OFR:n lähettäminen Koreaan ja sen siellä istuttaminen kitaraan ja kitaran lähettäminen tuottaisi melkoiset maksut, joten on varmaan huomattavasti edukkaampaa tehdä vastaavanlaisia talloja Koreassa. |
Hannu H. 16.11.2008 15:25:15 | |
---|
Siitä huolimatta niissä on Korealaista rautaa kiinni kuvista päätellen. Sitä paitsi.. Tullit sekä verot sun muut joutuu maksamaan, vaikka olisi mitenkä osa samaa konsernia ja tällöin Saksasta OFR:n lähettäminen Koreaan ja sen siellä istuttaminen kitaraan ja kitaran lähettäminen tuottaisi melkoiset maksut, joten on varmaan huomattavasti edukkaampaa tehdä vastaavanlaisia talloja Koreassa. Toki, mutta konsernin sisällä kun liikutellaan kamaa, niin se tallanvalmistaja ei välttämättä saa siitä penniäkään voittoa. Voi joutua jopa myymään alle OKH:n. Kuluttajahinnan kattominen näissä asioissa on ihan turhanpäiväistä. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
Toki, mutta konsernin sisällä kun liikutellaan kamaa, niin se tallanvalmistaja ei välttämättä saa siitä penniäkään voittoa. Voi joutua jopa myymään alle OKH:n. Kuluttajahinnan kattominen näissä asioissa on ihan turhanpäiväistä. Totta tuokin. Vielä lisätäkseni, niin uusissa alle 1500e ovh:n kitaroissa en ole vielä made in Germanyä tullut vastaan. Puhuttaessa mm. merkeistä kuten Jackson, Schecter, Bc Rich, Dean, LTD. |
NRider 16.11.2008 15:43:56 | |
---|
Kattelin isompaa kuvaa http://www.musamaailma.fi/WebRoot/m ... 8226/6510/0A28/1016/02AD/RL-600.jpg , ni pahasti näyttää FRT-2000:lta toi RL-600 kepinkin talla. Jos siis on niinkuin olen käsittänyt että nuo viisteet tallapaloissa erottaa OFR:n ja FRT:n. Lisäksi kaikki muutkin reunat ja kulmat näyttävät pyöreämmiltä kuin varmasti originaalissa 86-vuoden floikassani. 2000-luvun OFRia mulla ei ole, mutta tuskinpa se on mihinkään muuttunut. Eli toisin sanoen tuon ESP:n (ja myös RR24:n, jota olen myös kaupassa hiplannut) floikka *näyttää* olevan halvempaa metallia, oikea OFR näyttää paljon särmemmältä ja laadukkaammalta kaikin puolin. Eri asia on sitten kulutuskestävyys, siitä ei voida tietenkään mitään varmaa sanoa pelkän ulkonäön perusteella. Mutta löisin silti vetoa, ettei noi halpis-OFRit tule kestämään ainakaan kahtakymmentä vuotta, niinkuin Saksan serkkunsa. |
JohnnyLee 16.11.2008 16:19:50 | |
---|
Omassa Jackson Stars RR-J1:ssa on Original Floyd Rose, eikä siellä lue valmistusmaata. Mutta kun vertaan sitä RR24:n talloihin, niin eroja huomaa tosiaankin noissa tallapalojen ja pohjalevyn muodoissa. Tuntumassa ei juurikaan minkäänlaista eroa huomaa. Ja itse soittaessa kyllä käytän kampea, välillä aika rujoinkin ottein. Melodista kitara-heviä: www.mikseri.net/johnnymichael |
Werihukka 16.11.2008 16:52:29 | |
---|
Omassa Jackson Stars RR-J1:ssa on Original Floyd Rose, eikä siellä lue valmistusmaata. Myöskään joidenkin 80-luvun lopun japanilaisissa Kramereissa on OFR, jossa ei lue valmistusmaata pohjalevyssä. Jokseenkin sekavaa, että samalla leimalla on monia eritasoisia ja eri maissa valmistettuja floikkia. FRT-O2000:sta ja OFR:ää verranneena voin sanoa, että OFR voittaa kyllä työnlaadussa ja viimeistelyssä. Pohjalevy on korealaisessa kohtuullisen röpöinen ja epäsiisti, kun taas OFR:ssä vastaava on viimesen päälle hiottu yms. Muutenkin noin osiltaan OFR vaikutti paljon paremmalta ja toiminta oli jokseenkin jouhevampaa. Silti tuo FRT-O2000 on erittäin hyvä ja vireen pitävä talla. Suurin ero varmasti näkyy kestävyydessä ajan kanssa. Uskon, että schallerin vastaava kestää vuosikymmeniä huollettuna. Korean serkusta en menisi takuuseen. |
Sam Hotman 16.11.2008 17:21:14 | |
---|
Minä olin siinä käsityksessä että RR24:ssä olisi ORF, mielestäni vanhalla Jacksonin saitilla oli spekseihin merkitty niin. Uudessa saitissa on kuitenkin mainittu tuo budjettiversio, se laski GASia aika paljon. Täytynee sitten vain säästää niin kauan että rahat riittää USA-Jacksoniin. Offtopic Jacksonin uusista nettisivuista puheenollen, niin eivät toimi mulla ollenkaan. Mistäköhän johtuu? Löytyykö kiinostusta mnetin junnumiittiin? Lähetäppä huoneanomusta jäsen Hohhoijaa:lle http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=766 |
Traditional 16.11.2008 17:54:43 | |
---|
Offtopic Jacksonin uusista nettisivuista puheenollen, niin eivät toimi mulla ollenkaan. Mistäköhän johtuu? Emt. mahdollinen puoliso/asuinkumppani asentanu jonkun gas-blocker lisäosan? "Musamaailman tekemä kunnon blokki, mutta viisaana(sarksasmia) poistatin sen:(" m4ss3 m/ |
espguitarshredder 16.11.2008 18:07:54 | |
---|
voisiko joku kertoa että onko noi musamaailman r2 floydroset samoi ku thomannilla eli kunnollisia everyone needs metal! |
espguitarshredder 16.11.2008 18:32:16 | |
---|
onko tossa BC RICH NJ JRV DELUXE:ssa kunnon se ofr vai ei everyone needs metal! |
epi2 16.11.2008 19:02:22 (muokattu 16.11.2008 19:03:03) | |
---|
voisiko joku kertoa että onko noi musamaailman r2 floydroset samoi ku thomannilla eli kunnollisia Eiköhän ne floyd roset oo aina samoja, jos on sama keppi kyseessä, kaupasta riippuen :D E: ei thomann oo mikään suuri jumalten kauppa, kyllä se musamaailma on ihan yhtä hyvä kauppa. |