se olen minä 15.11.2008 15:16:04 | |
---|
Elikkä aion ostaa Thomannista seuraavan kitaran: http://www.thomann.de/fi/bc_rich_warlock_bk_bronce_ii.htm Voiko joku kertoa, sisältääkö kyseinen malli "nitro laquer" pinnoitteen? Aikoisin pitää sitä kitara telineessä, jota ei suositella "nitro laquer" pinnoitteiselle kitaralle. Ja jos siinä on nitro laquer pinnoite, niin voisiko joku neuvoa mulle oikeanlaisen telineen? |
Traditional 15.11.2008 15:24:33 | |
---|
Elikkä aion ostaa Thomannista seuraavan kitaran: http://www.thomann.de/fi/bc_rich_warlock_bk_bronce_ii.htm En suosittele. Kitara ei ole mitenkään erityisen laadukas ja on varsin huono sijoitus. itse suosittelisin esim. tätä: http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg321mhwk.htm Voiko joku kertoa, sisältääkö kyseinen malli "nitro laquer" pinnoitteen? Aikoisin pitää sitä kitara telineessä, jota ei suositella "nitro laquer" pinnoitteiselle kitaralle. Ja jos siinä on nitro laquer pinnoite, niin voisiko joku neuvoa mulle oikeanlaisen telineen? Ei sisällä, Nitro lakkaa on yleensä vain laadukkaammissa kitaroissa kuten USA:ssa valmistetuissa Fendereissä ja Gibsoneissa. "Aina on hyvä hetki pilkata 'tallicaa. |
Gary the pine 15.11.2008 15:33:40 | |
---|
En suosittele. Kitara ei ole mitenkään erityisen laadukas ja on varsin huono sijoitus. itse suosittelisin esim. tätä: http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg321mhwk.htm Onneksi aloittaja ei kysynyt suositteluja sijoitukseen eikä kitaran valintaan. Ei sisällä, Nitro lakkaa on yleensä vain laadukkaammissa kitaroissa kuten USA:ssa valmistetuissa Fendereissä ja Gibsoneissa. Ja siinähän se tuli pähkinänkuoressa. Eli ei ole nitroa pinnassa. Eli jos budjetti on tuo eikä yhtään enempää ja tuo on mielestäsi rock, niin anna mennä. Täällä dumataan kuitenkin kaikki "ei yleisesti hyväksytyt" aloittelijan kepukat. Kyllä tuolla saa sormet ruvelle siinä missä kalliimmallakin. Ja jos innostus on aitoa, ei se siihen lopahda. Jos lopahtaa niin menetys ei ole suuren suuri. Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur! |
se olen minä 15.11.2008 16:03:38 | |
---|
Kiitos vastaajille! Vastaus tuli odotettua nopeammin ja selvemmin kuin luulinkaan :o Olen kauan miettinyt asiaa ja nyt on jo osto harkinnassa... Turha mennä kursailemaan, MINÄ sen tein! |
Peltor 15.11.2008 16:10:10 | |
---|
Miksi noita peruskitaratelineitä ei suositelle nitrolakalle? Mitä tämä nitrolakka edes on, ja mistä sen tietää onko kitarassa sitä, kun ei ole tullut vielä surffaillessa semmoista kitaraa omalla kohdalla vastaan. |
morgga 15.11.2008 16:12:33 | |
---|
Siitä jää mustaa jälkeä kitaraan. lähinna ulkonäöllistä hifistelyä BASOJYTÄM |
Numb 15.11.2008 16:43:33 | |
---|
Mitä tämä nitrolakka edes on, ja mistä sen tietää onko kitarassa sitä, kun ei ole tullut vielä surffaillessa semmoista kitaraa omalla kohdalla vastaan. Nitrolakka on vain yksi lakkalaji. Uudessa kitarassa sen tunnistaa esim. voimakkaasta tuoksusta. Tuoksu vähenee ajan mittaan, mutta kyllä se vähän vanhemmassakin aistittavissa on. Jos kitara on käytetty, niin nitro naarmuuntuu ja kuluu eri tavalla kuin polylakat. Itse olen sitä mieltä, että nitro patinoituu kauniisti, kun taas poly ei niin kauniisti, jos patinoituu ollenkaan. Itselläni oli -80 -luvun puolivälissä valmistettu ESP Series 400 Strato, eikä sen polypintaan tuntunut tulevan mistään minkäänlaista jälkeä. Gibsonin nitropinta taas naarmuuntuu, jos sitä päin hengittää liian kovaa :) A waist is a terrible thing to mind. |
C'mon, onko tuo Bc rich nyt oikeasti niin huono? Jos verrataan samanhintaisiin Harley Bentoneihin sun muihin "nimettömiin" stratoihin, mitä tulee yleensä aloittelijoiden paketeissa? Kaverilla oli ensimmäisenä bassona joku halpa bc:n warlock, eikä se nyt NIIN huono ollut.. En nyt tietenkään oleta että kitaraa ja bassoa voisi suoraan vertailla, mutta samaa hintaluokkaa varmaan olivat ja ihan ok oli ainakin viimeistelyltään. Ulkonäkö ja soitettavuus sillä on tietenkin makuasia. "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene" |
Traditional 16.11.2008 10:52:07 | |
---|
Ulkonäkö ja soitettavuus ovat kaksi toisiinsa liittymätöntä asiaa. Esim. musarit ovat munsta helvetin rumia mutta hyviä soittaa kun taas halvat jaskat ei niin hyviä soittaa mut komeita. "Musamaailman tekemä kunnon blokki, mutta viisaana(sarksasmia) poistatin sen:(" m4ss3 m/ |
anzza 16.11.2008 15:53:49 (muokattu 16.11.2008 15:55:34) | |
---|
Nyt puhun tietämättömänä ehkä paskaa, mutta kyllä tuo halvin Warlock on ihan hyvä sijoitus 158 euron hintaan, jos kyseisestä mallista pitää. Nitrolakkaa käytetään (on käytetty) lähinnä vanhemmissa arvokitaroissa, joissa se näyttää uutena hyvältä ja patinoituu siististi vanhaksi. Uusissa halpakitaroissa on kaikissa jotain synteettistä lakkaa, joka kiiltää ja kestää loputtomasti, paitsi että kaikki kulumat ja naarmut näyttävät sitten vanhassa kitarassa tosi pahalta täysin uudenkiiltoisen lakan seasta. |
Juicy 16.11.2008 17:48:44 | |
---|
Enhän minä niin sanonutkaan, vaan tarkoitin että: Ulkonäkö ja soitettavuus bc rich warlockilla on tietenkin makuasia. "Sillä"-sanalla lähinnä viittasin ko. kitaraan, en sen ulkonäköön. Ulkonäkö ja soitettavuus ovat kaksi toisiinsa liittymätöntä asiaa. Esim. musarit ovat munsta helvetin rumia mutta hyviä soittaa kun taas halvat jaskat ei niin hyviä soittaa mut komeita. Minusta kitaran ulkonäköön vaikuttaa melkoisen paljon sen rungon muoto, mikä taasen vaikuttaa vähintään yhtä paljon sen soitettavuuteen. Ei voi sanoa etteikö niillä olisi mitään tekemistä keskenään, eihän? Minusta jaskat on komeita JA hyviä soittaa. "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene" |