amistaar 11.11.2008 22:59:15 | |
---|
Olis tarkotus käydä ostamassa uutta kitaraa. Tota sg mallia olen kokeillut ja tykkäsin kovasti, mutta joku kuitenkin viehättää tossa lp mallissakin. Sitten tulee tämä merkkien taistelu. Budjetointi oli alun perin n. 300 € josta voi kuitenkin tinkiä pikkasen. Eli mielipidettä kaipaisin kumpi olisi parempi ratkaisu ensinnäkin lp vai sg ja sitten kummalta merkiltä. Käsittääkseni tokaissa on pulttikaula ja epiphonessa liimakaula.
Lähtökohta kitaran ostoon on pohjalla. Nyt on soitossa ollu jo 8 vuotta ibanezin todella halpa paska. Ja kaikki kitarat mitä olen kokeillut kitaraliikkeissä on ollut monin verroin parempia kuin toi ibanez (Jopa epiphonen specialit) |
trih 11.11.2008 23:06:36 | |
---|
Mikä siinä Ibanezissa on vialla? Just. |
amistaar 11.11.2008 23:14:11 | |
---|
periaatteessa hieman erilaista soittotuntumaa haen. Toi ibanez pitäs säätää kuntoon ja olen jo tehnyt temput täältä löytyneen ohjeen mukaan. Enkä ole oikeastaan koskaan tykännyt soitella sillä. Otsikon mukaan kuitenkin, ajattelin ostaa jonkun noista kitaroista ja haluaisinkin mielipiteitä ja perusteluita. |
Vicious 12.11.2008 00:50:34 (muokattu 12.11.2008 00:54:25) | |
---|
Oon ajanu nuita Korealaisia Epiphoneja ja Tokaita, sekä Sg:tä että Lp:tä nii ei mun muistikuvien mukaan mitään jumalattoman suuria eroja ole ainakaan tuntuman osalta. Tokain Lc -sarjan les paulit on hyviä, mutta luovuin omastani painon takia. Epiphonen standard les paulitkin on hyviä kun laittaa uutta mikkiä kehiin. Mulla on ollu kaks niitä. Toisessa oli dimarzion Dp-100 tallassa ja toisessa Emg:n 81&85 setti ja kummatkin toimi kyllä aivan hyvin. Esteettisesti Epiphonen lapa on ainakin omasta mielestäni rumempi. Joku muu on varmaan eriä mieltä. Kannattaa varmaan kattoa myös tuota Gibsonin Sg fadedia. Siitä on hyvinki mielyttäviä kokemuksia. E: Tuli vähän kommentoitua budjetin ulkopuolelle. Mutta käyhä testaileen. Kyllä mää luulen, että löydät mielyttävän pelin. In Grind We Crust |
erikiva 12.11.2008 08:40:54 | |
---|
How Could I Care? |
eth0 12.11.2008 20:56:08 | |
---|
Tässä vaihtoehto johon itse päädyin. http://www.custom-sounds.com/epages … 2a274159fa3d3d0620+FI/products/2570 Hain alunperin (kalliimpaa) lespaa, mutta huomasin sg:n sopivan käteeni paljon paremmin. Gibson on aito, Epiphone aidon lehtolapsi ja kopiovalmistajan suosiminen epäeettistä. Perustelin itselleni "väärän" valintani sillä, että jätän "keskihintaisen" vaihtoehdon väliin ja ostan ison G:n tulevaisuudessa. |
epi2 12.11.2008 21:16:21 | |
---|
Tokaita ja epiphoneja oon kokeillu, epiphonen omistan itse. Tokain lespat vaikuttaa ihan käyviltä, tosin menee aika paljon yli budjetin. Epiphonen lespat on hyviä, mutta kummissakin merkeissä on niitä maanantai malleja... nuo epin SG:t on myös todella hyviä tuohon hintaluokkaan, neljää oon kokeillu ja niistä yks oli hiukan huonoissa säädöissä (Pauksun E:n 4. nauha rämis) mutta siitäkin olisi varmaan saanut säätämällä ihan jees kepin. |
amistaar 13.11.2008 23:21:39 | |
---|
pistin tilaukseen TOKAI ALC-53/BB ja roland cube 30x. Eiköhän näillä mennä eteenpäin hetkiaikaa |
Vicious 14.11.2008 08:56:47 | |
---|
aivan hyvä valinta. In Grind We Crust |
Kannattaa varmaan kattoa myös tuota Gibsonin Sg fadedia. Siitä on hyvinki mielyttäviä kokemuksia. Suosittelen gibsonin SG:tä, sillä laatu on jo omaa luokkaansa ja käytettynä niitä saa kohtuuhintaisena (Oma special (EI faded) maksoi muistaakseni 630).. Yleisesti Tokain LP:t ovat hieman Epin LP:itä laadukkaampia (varsinkin japsit) ja omaan Tokaihin olen ollut erittäin tyytyväinen... eli hyvän kepin valitsit =) Kitara tykkää, että sillä soitetaan! |