Päätin sijoittaa uuden kitaran yhteydessä rahaa myös multiefektiin. Joten jos voisitte kertoa jotain hyvää multiefektiä, missä ois hyvät säröt ja kaiut. Olen miettinyt vaihtoehdoksi korg ax3000g, Mutta mites tossa toi särö puoli on kunnossa? Mites olis boss me-50? hintaluokkansa ruhtinas mielestäni multiefektinä. Monipuoliset säädöt ja yksinkertainen käyttää. Monenlaiseen musiikkiin vielä saa mukautettua. |
Itse suosittelen digitechin rp500:sta, huomattavasti parempi kuin tuo boss. Tässäpä pari juttua mitä digissä on ja bossissa ei: Bank-vaihtokytkimet. Jos bossiin olet ohjelmoinut vaikka parikymmentä erilaista saundia, ja olisi tarkoitus keikalla vaihtaa vaikkapa kuuden välillä, joudut ostamaan erillisen kytkimen. Digistä nuo "eteen"- ja "taaksepäin"-kytkimet löytyy. Ohisyöttö, eli bypass. Jos haluat pelkän vahvistimen saundin ilman kummempia säätöjä, senkus painat digitechin bypass-kytkintä. Ei löydy bossista. Jottei mene pilkun viilaukseksi, totean vaan että itse en bossista kunnon säröjä saanut sitten millään, wah oli mielestäni todella laiska vaikka kuinka säätää, bossissa on mielestäni aivan liian vähän jalkakytkimiä keikkakäyttöä ajatellen eikä se vain tarjoa niin paljon kuin tuo mainostamani digitech. Onhan noita muitakin saman hintaluokan multiefektejä, tosin niistä ei ole kokemusta. Sen vaan halusin sanoa että tuossa hintaluokassa boss ei todellakaan ole paras vaihtoehto saundeissa taikka monipuolisuudessa. |
Korgin ag-sarjalaiset on itsellä kyllä pelittänyt ja ajanut asiansa.. mutta näin vanhemmiten olen huomannut, ettei ne erillisiä pedaaleja kyllä päihitä ainakaan laadussa, varsinkin wahin osalta.. Kitara tykkää, että sillä soitetaan! |