Asmi 16.02.2004 10:45:16 | |
---|
Mitenkäs on, kun oon monesti kuullu paljon haukkuja Epiphoneista. Yksi asia mitä on erityisesti haukuttu on se että Epiphonejen kaulat ei pysyisi suorina. Kertokaa siis kaikki Epiphonen omistajat miten on? Aattelin ostaa itelleni kakkoskitaraks epiphonen sg customin ja tarvis vähän laatutietoja.. ...Tyhmyrin selässä soikoon keppi... |
Jani The Rock 16.02.2004 10:50:30 | |
---|
Mielestäni Epiphonejen laatu on parantunut huomattavasti viime vuosien aikana. Ihan halvemmista malleista ei ole kyllä kokemusta, mutta etpä ole sellaista ostamassakaan. Omaan Epiini olen ollut täysin tyytyväinen. Osoittautui huomattavasti laadukkaammaksi peliksi kuin olin etukäteen ajatellut. Rough and tough and plenty mean. |
Noidan Nuoli 16.02.2004 11:46:22 | |
---|
Omaan SG:hen olen ainakin tyytyväinen. Ja malli oli G-400 eli samaa tasoa sen customin kanssa. Kakkoskitaraksi voin ainakin suositella. ----> www.nailbat.cjb.net ----> |
trih 16.02.2004 12:09:04 | |
---|
Epiphonehan on pelkkä nimi siellä kitaran lavassa. Oikeasti esim Samick valmistaa niitä kuten Ibanezia, B.C.Richiä jne Laatu on siis samaa mitä muissakin made in korea kepeissä. Ainii uusimmissa epeissä on groverin virittimet. Tuskin löydät kuitenkaan muita kuin vanhoja. |
Epiphonehan on pelkkä nimi siellä kitaran lavassa. Oikeasti esim Samick valmistaa niitä kuten Ibanezia, B.C.Richiä jne Laatu on siis samaa mitä muissakin made in korea kepeissä.. Näinpä tämä on. Kaukaisessa idässä on iisoja tehtaita jotka tekee usealle merkille kitaroita. Japanin Fenderit ja myöhemmin Squierit valmistui saman katon alla kuin Japanin Epiphonet ja Ibanezit. Eli Fuji Gen Gakki ja Iida. Koreassa tosiaan Samick ja Cort. Jostain sieltä ne Tokaitkin.. |
D-Kay 16.02.2004 12:46:35 | |
---|
Jos halvimmista vaneritikuista pysyy erossa, niin epit on ihan kelpo pelejä. Mulla on Goth LP ja olen siihen oikein tyytyväinen. Tehdasasenteiset alnico-mikit ei ehkä heviin ole parhaimmat, mutta rokkirenkutukseen sopii oikein hyvin. Myös virittimet hoittavat hommansa oikein laadukkaasti. Myydään: Marshall 4x10" |
trih 16.02.2004 13:35:10 | |
---|
Ja tuo kaulan kierous epiphonen erityisongelmana on mun mielestä bullshittiä. Mulla on ollut kaksi epin les paulia ja molemmat toimi hyvin ja jämäkän tuntuisia olivat. Kyllähän nuo kaulat kieroksi saa jos kitaraa tarpeeksi vaikkapa "ulkoiluttaa" eli ottaa pulkkamäkeen mukaan tai säilyttää ulkona ;) |
saturnzreturn 16.02.2004 13:42:23 | |
---|
mullon kans ltd edition lepa, joita tuotiin suomeen 96 vuonna 10 kappaletta... pirun kova on vehjes, ainoo että mikit vois varmaan vaihtaa johonkin sd:ihin niin kyllä varmaan heräis vielä vähän enemmän eloon..sanoisin että käsityö on todella pitkälle vietyä, toinen ehdoton lempikitarani kaula on jämäkkä ja hyvä soittaa...ja kaikenlisäksi luotisuora ollut siitä lähtien kun sen ostin..virityskoneisto on ainut vähän köpsä, mutta ei nyt ihan mikään turha.. sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
mathias 16.02.2004 13:52:46 | |
---|
Eipä tuossa Explorerissa ole ollut mitään moittimista. Tosin lähes kaikki irtilähtevät osat on vaihdettu, mutta ei se silloin vakio-osillakaan mikään toivoton tapaus ollut. Kitara on lyömäsoitin, ja siinä on oltava vitusti säröä. -J. Hynynen- |
fox 16.02.2004 15:15:41 | |
---|
Eipä tuossa Explorerissa ole ollut mitään moittimista. Tosin lähes kaikki irtilähtevät osat on vaihdettu, mutta ei se silloin vakio-osillakaan mikään toivoton tapaus ollut. No näin varmaan. Nähkääpäs kyllähän jossain kokoonpanovaiheessa täytyy niitä "säästökohteita" löytyä, eihän kitarateollisuus(kaan) mitään hyväntekeväisyyttä ole. Enkä sillä sano etteikö nykyisistä vehkeistä nuo jopa ihan "budjettiluokan" kepitkään, vallankin jos ovat rungoltaan ja kaulaltaan kohtuullisia, mitään hirveitä ritsoja ole. Mikit ja rauta ynnä sähköpuoli, sieltäkin on säästöjä tietysti haettu. Mutta vaihdettavissa ovat kaikki, jos siltä tuntuu. Ja useimmiten kannattaa jos vallankin on mieluinen kitara. Tosin vaihtoarvoon eivät valitettavasti suuremmin vaikuta, eli kannattaa ne alkuperäisosatkin pitää jemmassa. |
mathias 16.02.2004 15:49:13 | |
---|
Mutta vaihdettavissa ovat kaikki, jos siltä tuntuu. Ja useimmiten kannattaa jos vallankin on mieluinen kitara. Tosin vaihtoarvoon eivät valitettavasti suuremmin vaikuta, eli kannattaa ne alkuperäisosatkin pitää jemmassa. Näinhän se on. Nyt kun tuon kitaran on aikalailla saanut muokattua mieleisekseen, en tuota kyllä aivan heti ole myymässä minnekkään. Kitara on lyömäsoitin, ja siinä on oltava vitusti säröä. -J. Hynynen- |
Janne19691 16.02.2004 16:10:10 | |
---|
Rule #1: There are no rules. |
Naama-amis 16.02.2004 16:55:42 | |
---|
Sanokaapa tähän väliin että miten on asian laita 350e hintaisen käytetyn Epiphone firebirdin kanssa (tämä kaksimikkinen malli ilman kampea)? Onko tiedossa mitään mahdollisia ongelmia kitaran kanssa kun aina sillon tällön kuulee epin poikien tekeleitä moitittavan... Varsinkin oudon kevyt se taisi olla firebirdiksi kun muutaman kerran kokeillut. Ihan kun jostan vanerista präkitty kasaan? P.S. Ystävälliset terveiset vaan malmin DLX:n myyjille jos luette tätä. P.P.S Anteeksi ketjun offtopicoituminen. Nopeus on vauhtia. |