Aihe: Thomann tökkii
1 2
Numbie
31.01.2004 00:40:22

Mulla on sama tilanne eli tilasin pari päivää sitten vahvarin ja vahvistusta ei ole vieläkään tullut vaikka tavaraa on kuulemma varastossa ja lähetysajaksi sanotaan maksimissaan 48 tuntia. Irene Smith on yhteyshenkilönä mullakin =)

Haa, samaisen Irenen toimiessa yhteyshenkilönä viimeksi tilatessa, tavara myöhäistyi n. 3 viikolla.
Insomnia_
31.01.2004 02:52:16
Hyvä pointti. Alkaa Suomesta saamaan jo ihan kohtuuhintaan ja usein jopa halvemmalla. Jotkut yksittäiset tuotteet ovat tosin Suomessa edelleen kalliimpia. Ja päinvastoin myös.

www.stpaulssound.fi

Eilen tilasin, tänään sain, halvemmalla mitä Saksan Tompalta.
Paskasta ei saa kultaa vaikka olisi Midas...
p130
31.01.2004 11:46:15

kyllähän tuota t-kauppaa on tullut vältettyä viime aikoina jo senkin vuoksi että kotimaan hintataso on lähes kaikessa jo samaa kuin saksassakin (ainakin jos ilmaisee tietävänsä saksan hinnat...).

Fenderin tarvikkeita saa kyllä Thomannilta pilkkahintaan verrattuna suomen, tai siis "uuden upean" Fender Scandinavian hintoihin. Yritin muutamaan kertaan maililla kysyä löytyykö t-kaupasta am.std-tallaa. Eivät perhana vieköön edes vaivautuneet vastaamaan.

Haulla en löytänyt kyseistä tallaa, mutta Thomannilla näyttää olevan joskus tuotekuvaukset niin erikoisia että normaali asiakas ei pysy perässä. Ja käskeväthän ne vielä sivuillaankin kysyä jos jotain ei löydy.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Bloso
31.01.2004 21:02:06
Jep tilasin sunnuntaina 18.1 kolme dimarzio mikkiä thomannilta ja seuraavana päivänä tuli tilausvahvistus. Sen jälkeen ei olekkaan mitään kuulunut. Huomenna tulee siis kaks viikkoa täyteen. Ilmeisesti pitänee lähestyä yhteyshenkilö Ireneä henkilökohtaisella sähköpostilla.

Kumma muuten etteivät suomalaiset musiikkiliikkeet ole pudottaneet jenkkituotteiden hintoja sille tasolle minkä dollarin alamäki euron suhteen edellyttäisi.
xerxes
01.02.2004 17:28:53
Kumma muuten etteivät suomalaiset musiikkiliikkeet ole pudottaneet jenkkituotteiden hintoja sille tasolle minkä dollarin alamäki euron suhteen edellyttäisi.

Sama se mitä se dollari nyt on. Pitäähän niiden saada vanhat varastot veke. Ne kalliimman dollarin aikaan hommatut.
Relax.
JK
02.02.2004 07:40:14
Hyvä pointti. Alkaa Suomesta saamaan jo ihan kohtuuhintaan ja usein jopa halvemmalla. Jotkut yksittäiset tuotteet ovat tosin Suomessa edelleen kalliimpia. Ja päinvastoin myös.

Pakko mainostaa... http://www.stpaulssound.fi/
Posti kuljettaa, matkahuolto tuo, homma pelaa ja hinnat on varmasti Thomannin kanssa kilpailukykyisiä....
Kaikkea ei kamaa tietysti löydy, mutta helpompi on mennä itsekin paikan päälle kuin sinne Saksanmaalle saakka.
Plussaa annan kyseiselle liikkeelle PALJON!!!!
"Jos vielä vitt....lette niin ostan taas nauhattoman basson"
p130
02.02.2004 09:46:52

Sama se mitä se dollari nyt on. Pitäähän niiden saada vanhat varastot veke. Ne kalliimman dollarin aikaan hommatut.

Kyllä tuo dollarin laskeminen on ollut jo pitkään jatkuvaa, vaikka erityisesti viimeisen puolen vuoden aikana onkin taalalla alamäkeä ollut.

Nykylogistiikan aikana varastot ovat ehtineet kiertää jo useaan kertaan esimerkiksi Luthmanilla mutta jenkkivehkeiden hinnat vain eivät laske... Kulujahan tulee paljon muualtakin kuin pelkistä ostoista joten hintojen ei pitäisikään korreloida yksi yhteen dollarin kurssin kanssa. Mutta varsin lyhyessä ajassa 50% edullisemmaksi muuttuneen valuutan tulisi kyllä jo heijastua kuluttajahintoihinkin selvästi.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Lonesome
02.02.2004 10:12:36
On minullakin jotkut Thomann-tilaukset vähän venähtäneet, mutta ei se minua ole haitannut, kun muuten on homma pelannut ihan hyvin ja hinnat ovat kohdallaan. Itse olen aina suhtautunut online- ja postimyyntiliikkeisiin tietyllä varauksella. En lähde tilaamaan niistä mitään kiireellistä, koska tiedän että lähetys voi viivästyä joskus paljonkin.

Totuus vain on se että oli virhe kenen tahansa, suurin vaiva sen selvittelystä kuitenkin koituu aina asiakkaalle. Ei siinä paljon lohduta vaikka olisi kuinka oikeassa. Siksi suhtaudun lupauksiin aina skeptisesti, enkä lähde ottamaan riskejä.

Juuri näin. Jos on todella kiire esim. saada uusi verme keikalle n. viikon päähän, en kyllä luottaisi noihin ohjeaikoihin. Omat tilaukset on tulleet postin Econony-luokassa, eikä niille edes luvata kuin n. kahden viikon toimitusaika. Toisaalta viimeisin lähetys tuli silti noin viikossa tilauksesta. Toleranssia siis on ja UPSin kauttahan on periaatteessa nopeinta, mutta maksaahan sekin palvelu. Varsinkin Express-luokassa.

Thomannin kanssa ei suurempia kämmejä ole (vielä) tullut ehkä siksi, että ovat sentään vastanneet kysymyksiin sähköpostilla ja lähettäneet vahvistukset. Toisin on käynyt Music Store Kölnin osalta. Sieltä on ilmeisesti turha odottaa mitään luvattuja export-osaston yhteydenottoja. Postissa tulee jotain jos tulee, ellei samaa tavaraa myydä tuplasti, kuten viimeksi kävi.

No, näillä reunaehdoilla tilasin edullisen kitaran viime tiistaina ja nyt sitten odotellaan mitä tulee jos tulee. Jos ei tule, niin odotellaan seuraavaa tilaisuutta ja jos toimitus onnistuu, niin todennäköisesti saan kuluineen ainakin 30% alennettuna verrattuna todelliseen Suomen hintaan. Ja St. Paulihan ei valitettavasti kitaroita juuri myy, muuten todellakin kilpailukykyiseltä vaikuttaa...

Dollarin halventumisen vaikutuksia tässä on tosiaan jo pitkään odoteltu. Muistuu vaan mieleen kuinka äkkiä sen kallistuminen esim. 80-luvulla vaikutti, kun hommattiin bändille Peaveyn PA-päätettä. Kyllä siirtyi heti prosentit myyntihintaan...
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
Sebeteus
16.02.2004 11:54:53 (muokattu 16.02.2004 11:55:21)
Oon tilannu aika paljon tuolta ja ajat on yleensä ollu 2 viikoa paitsi kerran yks tilaus tuli 3 kuukauden päästä yllätyksenä postiin vaikka olin 1,5 kk odotuksen jälkeen tilauksen perunut.
Lou
16.02.2004 17:27:07
Mulla sama juttu, just. Tänään hain paketin ja päivän yli kaks viikkoo kesti. Puhelimessa lupasivat alle viikossa ja sanoivat, että kaikkia tavaroita on varastossa. Valehtelivat siis suoraan. Taitaa jäädä tilaukset tuolta tekemättä. Suosin tätä paikkaa tulevaisuudessa:

http://www.musik-produktiv.at/home/home01d.asp/sid/!06082002

ei hlevetti. tuo musik-produktiv vasta huono onkin. kerran yritin jotain tilata puhelimitse ja puhelua vaan siirrettiin ja ohjailtiin eri paikkoihin eikä mistään tullut yhtään mitään. ja sähköpostikaan ei pelaa yhtään paremmin.

thomannilla on erittäin hyvä palvelu mutta tuotevalikoima on vain kokoajan pienenemässä ja muuttumassa yhä enemmän Harley Benton valikoimaksi.

jos jotain saksasta tilaa niin useimmiten paras vaihto ehto on musicstore vaikka silläkin omat vikansa on.

mutta jos joku väittää että thomannilla ei olisi paras asiakaspalvelu näistä kolmesta niin ei tiedä mistä puhuu.

dot.
On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)