soihtu55 11.11.2008 21:22:23 | |
---|
(oisko iskelmäksi??) Appelsiineja (21.10.08)
Saanko kertoa sulle historiani lämpimät päivät ja yöt, jolloin poimin appelsiineja mun valkean esiliinan helmaan. kertosäe: (Mä) tiedän mä kelpaan viinirypäleitä poimimaan. Mut miten on elämän kanssa joka vietetään kylän tavernoissa, (ja) rannoilla joissa viivähtää vuorovesi Saanko kertoa sulle haaveeni menneet päivät ja yöt, jolloin nukuin ikkuna auki ja odotin kirjekyyhkyä saapuvaksi. kertosäe: (Mä) tiedän mä kelpaan sulkemaan avoimen ikkunan. Mut miten on elämän kanssa joka vietetään kylän tavernoissa, (ja) rannoilla joissa viivähtää vuorovesi. Mä hengitin peiliin kuvaasi pelkäsin miten katsoit naisia heidän paljaita nilkkoja, kun sade kasteli viiniköynnöksiä. kertosäe: (Mä) tiedän mä kelpaan palaamaan omiin ajatuksiin Mut miten on elämän kanssa joka vietetään kylän tavernoissa (ja) rannoilla joissa viivähtää vuorovesi. MR Tyhmä kysymys, mutta kumpi oikea muoto appelsiineja vai appelsiinejä?? |
ihan OK. varmaan paremmat sanat, kuin keskivertoiskelmässä, mitä radiosta tulee (jouduin pari päivää sitten kuuntelemaan kelan toimistossa yhden iskelmän) "appelsiineja" on paljon yleisempi googlessa (15 000 vs. 1500) mutta vokaalisoinnun perusteella "appelsiinejä" ois parempi small print: osamaksuerien viivästyessä teille lankeaa 99 prosentin suuruinen viivästyskorko, joka on maksettava yhden vuorokauden kuluessa ulosmittauksen, vangitsemisen ja kuohitsemisen uhalla. |
soihtu55 12.11.2008 19:45:41 | |
---|
Kiitos, appelsiinejä. Muuten mikä kappale soi Kelassa oliko esim, Painu pois Jack, tänne tullaa saa, et saa vai, sä kuulut päivään jokaiseen.... no ei nuo olleet huonoja kappaleita. Hyvä iskelmäkin on hyvä, ja muuten ei lainkaan helppo tehdä. Voi kun osais soittaa ja säveltää. kyllästyttää välillä nuo sanat.. |
sub zero 16.11.2008 20:22:42 | |
---|
Kiitos, appelsiinejä. Muuten mikä kappale soi Kelassa oliko esim, Painu pois Jack, tänne tullaa saa, et saa En muista mikä kappale. En muista enää sanojakaan. Siinä oli joku naislaulaja ja sit jossain vaiheessa tuli pianosta jotain matalia latinosointuja. Sanotukset oli jotain niin perus shittiä kuin voi olla, mutta yhtään lausetta en muista. ("Painu pois Jack" on tavallaan rhythm and bluesia) small print: osamaksuerien viivästyessä teille lankeaa 99 prosentin suuruinen viivästyskorko, joka on maksettava yhden vuorokauden kuluessa ulosmittauksen, vangitsemisen ja kuohitsemisen uhalla. |