Aihe: Ulkoinen äänikortti äänitykseen ja yleiskäyttöön
1 2 3 4
ipa
04.10.2008 14:09:22
Ei ne aina laitan niihin kaikkea:

Omista koneista, tässä ei toimineet muistipalikat millään "dual channel" moodissa. Kone jumittui aina, jos koitti. Sellaista ongelmaa tai sen korjaamista, ei vaan mainittu yhdessäkkään bios-päivityksessä. Silti yhden sellaisen jälkeen, ne alkoi toimia, niinkuin pitää.

Bios on nyt päivitetty, kuten myös piirisarjan ajurit. Yhtä paskasti tämä toimii kuin ennenkin. Liikkeessä näköjään saivat jotenkin toimimaan, joten ehkä tämä ei vain toimi tässä koneessa, mutta koska ei sielläkään toiminut heittämällä, niin minua epäilyttää. Joka tapauksessa työmäärä tämän kanssa on ollut kohtuutonta. Olen neuvoton...
Harrastelija
04.10.2008 17:50:32
Itse veisin kortin vaihtoon. Kyllä sen pitäisi melkein heittämällä toimia jos kaikki on kunnossa. En ehjän kortin kanssa ole koskaan tuollaiseen törmännyt ja muutamia on tullut asenneltua milloin kellekin.

Jotain vikaa siinä on kun liikkeessäkin joutuivat kikkailemaan, joten kohtuullista olisi saada ainakin samanlainen yksilö tilalle kokeiltavaksi. Sitten ainakin tietäisi onko koneessasi jotain outoa joka ei ole yhteensopiva sen kanssa.

Koita ainakin käydä juttelemassa eri mahdollisuuksista.

Harrastelija
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
samulirask
05.10.2008 18:19:33 (muokattu 05.10.2008 18:27:16)

Itse veisin kortin vaihtoon. Kyllä sen pitäisi melkein heittämällä toimia jos kaikki on kunnossa. En ehjän kortin kanssa ole koskaan tuollaiseen törmännyt ja muutamia on tullut asenneltua milloin kellekin.

Jotain vikaa siinä on kun liikkeessäkin joutuivat kikkailemaan, joten kohtuullista olisi saada ainakin samanlainen yksilö tilalle kokeiltavaksi. Sitten ainakin tietäisi onko koneessasi jotain outoa joka ei ole yhteensopiva sen kanssa.

Koita ainakin käydä juttelemassa eri mahdollisuuksista.

Harrastelija

Komppaan tätä. Tuote ei tee sitä mitä pitää, vaikka oletan että järjestelmävaatimukset koneessasi täyttyvät. Tietokonemaailmassa tuntuu olevan joskus kyse henkimaailman asioista noissa vioissa, mutta silti kuluttajansuoja on tässäkin kohtaa olemassa. Jos ostat pölynimurin, ja se ei toimi, niin viet sen takaisin kauppaan. Ei tässä oikeastaan ole mielestäni eroa siihen tilanteeseen.

Hyvä puolihan tässä asiassa on, että olet hankkinut kortin ihan oikeasta kaupasta, ei esim. Thomannilta. Kaiken järjen mukaan palautus- yms. asiat hoituvat ainakin helpommin.

(Tässä aiheeseen liittyvä viestiketju. Kyselen siinä softasta, mutta mielestäni softasta on kyse tässäkin tapauksessa, jos kortti ei ole viallinen. http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=123677&o=0&#p5104138 )
Samulin sivut
ipa
08.11.2008 10:10:03 (muokattu 08.11.2008 10:12:41)
Asensin käyttöjärjestelmän uudestaan, mutta ei auttanut. Käytin äänikorttia Tietoasemalla ja he saivat sen siellä toimimaan omalla koneellaan heittämällä ohjeiden mukaan. En aio maksaa heille valtavia summia siitä, että yrittävät asentaa sen tähän koneeseen.

Ainoaksi vaihtoehdoksi jää myydä tuo ja ostaa joku toinen. Ehdotuksia? Harmillisesti kaikki muut vaihtoehdot tuntuvat tuota E-MU:a huonommilta, jos tuo vain toimisi :(
ipa
08.11.2008 10:12:07 (muokattu 08.11.2008 10:23:05)
Ovatko firewire laitteet varmatoimisempia? Sisäiset? Halvin firewire vehjes taitaa olla M-Audion FireWire solo, mutta siinä ei ole kuin xlr-mikkiliitäntä. Kiippari ja kitara menevät kyllä kiinni. Nykyiset purkkikaiuttimet vaatisivat sovittimen...
j4kk1
10.11.2008 16:41:38 (muokattu 10.11.2008 18:14:11)
IKyllä sen pitäisi melkein heittämällä toimia jos kaikki on kunnossa.

Mulla toimi. Paitsi jos antaa olla tuon 0202.n päällä kun käynnistää koneen, joutuu käyttämään äänikorttia kiinni että pelaa.

Asiaan, onko tuo tosiaan niin köyhä vehe, että...

EDIT: Poistin tyhmän kysymyksen. Ompa vähän bugiset ajurit / firmware. Onko kukaan uskaltanut kokeilla tuota beta softaa? Kuinka toimi?
j4kk1
12.11.2008 12:03:21
Mulla toimi. Paitsi jos antaa olla tuon 0202.n päällä kun käynnistää koneen, joutuu käyttämään äänikorttia kiinni että pelaa.

EDIT: Poistin tyhmän kysymyksen. Onko kukaan uskaltanut kokeilla tuota beta softaa?

EDIT 2: Em. beta ajurit ei suostu enää toimimaan koska niiden "päiväys" on jo vanhentunut. Tulipa tuossa kokeiltua.
j4kk1
12.11.2008 15:33:51
Sivuilla lukeekin, että eivät toimi toukokuun jälkeen.

No eihän tosimiehet mitään ohjeita lue :)
Bluesmies
04.08.2009 22:08:58 (muokattu 04.08.2009 22:10:39)
Okei, itsekin mietin E-MU:a, mutta enpä taida enää... Kellään ideoita? Hintaa saisi olla n. 100-150 euroa. Tarkoitus olisi nauhoittaa laulua (mulla on mikki, jossa pää on sellanen pieni 1/8'') ja synaa stereona. Ehdotuksia saa laittaa.
Murgo
05.08.2009 06:54:57

Mainos :)

Minulla olisi ylimääräisenä Alesis I|O 2 USB interface. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=338292 Ainakin minulla toiminut ongelmitta kaikissa 3 koneessa joissa olen tuota käyttänyt (2x XP,1 X Vista). Kaksi mikki/linjakanavaa, toiseen saa myös kitaran tms. korkeaimpedanssisen laitteen. Mukana tulee tietenkin ajurit sekä Cubase LE-softa, toimii toki myös esim. Reaperin yms. kanssa.

Olen myymässä koska jäi tarpeettomaksi kun hommasin Zoom R16:n.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Bluesmies
05.08.2009 10:50:13
Murgo: Mainos :)

Minulla olisi ylimääräisenä Alesis I|O 2 USB interface. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=338292 Ainakin minulla toiminut ongelmitta kaikissa 3 koneessa joissa olen tuota käyttänyt (2x XP,1 X Vista). Kaksi mikki/linjakanavaa, toiseen saa myös kitaran tms. korkeaimpedanssisen laitteen. Mukana tulee tietenkin ajurit sekä Cubase LE-softa, toimii toki myös esim. Reaperin yms. kanssa.

Olen myymässä koska jäi tarpeettomaksi kun hommasin Zoom R16:n.

Mitenkäs tuossa toimii, mikäli mikrofonin pää on 1/8''. Toki siihen voi liittää 1/4'' pään. Toimiiko mikki, jos sen laittaa esim. tuohon Guitar-kohtaan vai pitääkö se laittaa Insert-kohtaan? Vai toimiiko ollenkaan?

Kaverillani on MI-audion peli, jossa mikki ei toimi juuri ollenkaan, mikäli sen iskee Guitar-inputtiin.
Antti1
05.08.2009 13:34:56 (muokattu 05.08.2009 13:35:26)
Mikrofonit mikrofoni-inputtiin ja kitarat kitarainputtiin. Jos haluat tuollaisia mikkejä käyttää, niin hommaa adapteri, jolla saat sen xlr-liitäntään kiinni. Ainoastaan siinä on sopiva esivahvistus. Linjatulossa on linjasignaalia varten ja insertti ei periaatteessa tuohon sovi lainkaan.
I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Superman! All I wanna do is BICYCLE BICYCLE BICYCLE!
Bluesmies
05.08.2009 13:56:18
Antti1: Mikrofonit mikrofoni-inputtiin ja kitarat kitarainputtiin. Jos haluat tuollaisia mikkejä käyttää, niin hommaa adapteri, jolla saat sen xlr-liitäntään kiinni. Ainoastaan siinä on sopiva esivahvistus. Linjatulossa on linjasignaalia varten ja insertti ei periaatteessa tuohon sovi lainkaan.

Okei, thanks! http://store.a2zcable.com/ava125.html Eli tuollainen ilmeisesti? Saako noita ihan normi musaliikkeistä?
Antti1
05.08.2009 13:59:29
Kyllä noita on soitinkaupoista löytynyt aina, kun tarvetta on ollut.
I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Superman! All I wanna do is BICYCLE BICYCLE BICYCLE!
Bluesmies
10.08.2009 14:03:29
http://www.thomann.de/fi/emu_tracker_pre.htm

Onkos tästä porukalla kokemuksia? Eli E-mu Tracker Pre. 145€ Thomannilla.
CPU
10.08.2009 17:52:42
Jep jep.

Noi kortit joista tässä aiemmin puhuttiin on varmaan jo myyty jne., mutta ajattelin kirjottaa, kun mieleen tuli potentiaalinen ratkaisu. Nimittäin, kun olen noita kalliimpia e-mun kortteja asennellut (1212m ja 1616), niin asennus saattaa usein pysähtyä microsoft logo testin takia. Siis se varoitus, jossa läppää, että ajurit eivät ole microsoftin hyväksymiä, oletko varma, että haluat jatkaa, voin ettiä kuvan varotuksesta, jos jotain kiinnostaa. Tuo kyseinen varotus jää nimittäin helposti installer ikkunan taakse jos esim. selaa nettiä samalla - > asennus näyttää pysähtyvän. Ratkaisu on kaivaa se herjaikkuna esim. alt-tab:lla ja painamalla continue.

K.
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
Kalmo
13.08.2009 11:25:11
CPU: Jep jep.

Siis se varoitus, jossa läppää, että ajurit eivät ole microsoftin hyväksymiä, oletko varma, että haluat jatkaa, voin ettiä kuvan varotuksesta, jos jotain kiinnostaa. Tuo kyseinen varotus jää nimittäin helposti installer ikkunan taakse jos esim. selaa nettiä samalla - > asennus näyttää pysähtyvän. Ratkaisu on kaivaa se herjaikkuna esim. alt-tab:lla ja painamalla continue.

K.

Erittäin hyvä ja aiheellinen muistutus!!!
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Bluesmies
30.08.2009 19:54:16
Laitoin Thomannilta tilaukseen aamulla E-mu Tracker Pre ulkoisen äänikortin. Saas nähdä, miten toimii tässä Lenovon T400:ssa, tuleekohan ajuri tms. ongelmia. Raportoin kun tiedän lisää. Varmaan loppuviikosta.
albert18
31.08.2009 13:39:46

Mulla tuo EMU 0404 USB 2.0 malli asentui heittämällä XP:hen. Vistaan en ole kokeillut. Enkä kokeile.

Albert
Avoid activities that can cause damage to your files, your computer or yourself.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)