Aihe: Fender super 60
1
Lehtinen
25.11.2007 17:21:40
Olen ehkä ostamassa Fender super 60 vahvistinta. Onko kellään tietoa, että missä hinnoissa noi yleensä liikkuu? Kun ei oo tollasta ennen tullu vastaan, ni ei tiedä paljon tollasesta on järkevää maksaa..
J.Hollström
25.11.2007 17:30:09
400-500 eur. Itse möin muistaakseni 400 eurolla omani pari vuotta sitten.
"Haista sinä Mambo vittu, kun et osaa edes Kuurankukkaa soittaa."
MuzaK
12.11.2008 12:22:32
Sanoisin että arvo on 400-500 EUR.

Mulla on tämä vahvari myös ja kyseessä on oikea helmi! Tosin tein pientä modailua omaani, eli vaihdoin kajarin Eminence Tonkeriin jolloin soundi kiinteytyi huomattavasti, vaihdoin Mullardin 12AT7 putken kolmanteen slottiin pehmentämään rosoisuutta ja vaihdoin pari konkkaa ja vastusta piirilevyltä.
Puhdas kanava on erittäin hyvä fenderimäinen ja kirkas, ja tykkää OCD-pedaalista kovasti.
Särökanava kuulostaa vähemmän hyvältä sillä sen soundi on melkoisen kompressoitu ja ritisevä, mutta kun gainia laittaa 4-6, niin tuloksena on oikein hyvä blues-soundi. Lisäksi tällä kanavalla on vähemmän bassoa kuin puhtaalla, ehkä omassa koneessani on vikaa.
Volaa koneesta riittää!

Kannattaa ostaa pois jos on tyrkyllä!
PIM
12.11.2008 12:43:16 (muokattu 12.11.2008 12:54:18)
Jossain sivustoilla (mm. Torres engineering) mainitaan laitteen olevan Paul Riveran suunnittelema, mutta mitään faktaa en ole tämän väitteen pohjaksi löytänyt. Sattuuko jollain Rivera/Fender-tietäjällä olemaan infoa tästä? Kaikki muukin tieto ko. styrkkarista on eritttäin tervetullutta.

Mun käsittääksen Rivera oli tekemisissä näiden punanuppien edeltäjien kanssa, jotka valmisti käytännössä kokonaan eri tehdaskin Fenderin vaihdettua omistajaa vuoden 1986 paikeilla. Tästä linkistä löytyy joku lehtiartikkeli asiasta.

http://www.geocities.com/princerev2/magazine.html

Lisäys:

No punanuppiset Fenkut on ilmeisesti aika kiistelty aihe, koska joku tykkää ja joku toinen taas ei. Mun eka putkivahvari oli punanuppinen Dual Showman ja joko en osannut käyttää sitä tai sitten se oli vaan muuten surkea. Guitar Playerissä joskus -88 hehkutettiin uutta punanuppista twiniä maasta taivaaseen monipuolisimpana Fenderinä ikinä, ja viisi vuotta myöhemmin samassa lehdessä jonkun artikkelin yhteydessä sama punanuppinen twini haukuttiin surkeimmaksi twiniksi kautta aikojen. Jossain noiden ääripäiden välillä totuus varmaan liikkuu.
Tule mukaan rokkikollektiiviin Tampereella. Treenit pari kertaa viikossa, osallistu silloin kun aikatauluusi sopii. Hakusessa erityisesti laulaja, kosketinsoittaja, basistimulti-instrumentalisti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)