Aihe: Nuotitusohjelma hakusessa
1 2 3
M_Rouge
03.11.2008 00:56:38
Ajattelin laittaa tälle kosketinpuolelle tämän kysymykseni, vaikka olisi kenties voinut laittaa tuonne ohjelmat osioonkin.. Ehkä kiipparimiehet ja naiset tietää aisasta jotain.. Siis, nyt tarttis löytää pianolle nuotitusohjelma, joka soittaa nuotit. Sellainen niin kuin GruitarPro. Minkä nimisiä löytyy ja mitä maksaa? Nettilinkeistäkin olisi apua.

Niin ja sitten toinen asia; Olisi ajatus nauhoitella pianojuttuja suoraan tietokoneelle. Omistan digiraiturin, mutta sen monimutkaisen biisinrakennus (rummut ym.) käyttöliittymän vuoksi olisi halu etsiä helpompaa tapaa ohjelmoida esim. juuri rummut. Millaisia ohjelmia olisi saatavana? Siis meinaan sitä, että voisi nauhoittaa eri instumentit ja ohjelmalla luoda sitten rumpu ja bassokuviot. Tuo tietokone musasoftapuoli on aika lailla outoa aluetta, joten olisin kaikenlaisista vinkeisä kiitollinen. Danke schön!
MrShaft
03.11.2008 02:12:52
Jos Macci pyörimässä niin Logicilla teet tuon kaiken. Biisit, sample loopit, nuotinnuksen etc. Macin mukana tulevalla Garage Bandillä pääsee biisinteossa alkuun, mutta nuottiahan se ei tee.

Jos haluat ihan "oikeasti" kirjoittaa nuottia, valitset joko Sibeliuksen tai Finalen. Edellinen on tosi nopea, ja osaa mikrointervalleja. Jälkimmäisellä voit kirjoittaa juuri tasan sellaisia lappuja kuin haluat...melkeinpä ilman rajoituksia. Näissä on molemmissa tietysti play back toiminnot, joten kyllä ne aika hyvin demoaa sulle ulos sen minkä olet kirjoittanut. Ainakin Finalessa myös kolmimuunteisuus apuri, joka fraseeraa vähän paremmin kohdalleen.

Jos et kirjoita kuin pientä bändilappua, niin sitten on aivan sama kumman valitset. Jos taas ammatiksi puuhaat musiikkia, niin sitten kannattanee miettiä.

Guitar Prosta en tiä mitn. Käyttääkö sitä joku ammatti-ihminen? Jos niin mihin, tabulatuureihin?

MrS
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
EP
03.11.2008 06:01:13
Encore -nuotinnusohjelma on tosi hyvä, helppokäyttöinen ja nopea oppia.
Erittäin looginen käyttöjärjestelmä.

http://www.gvox.com/

Suomenkielinen sivusto:

http://www.lauttamus.fi/

Suosittelen, olen itse käyttänyt n. 10 vuotta ja tehnyt satoja nuotinnuksia itselle ja muille soittajille/ laulajille vuosien saatossa.
ukkolama
04.11.2008 14:17:26
Tässä yksi osoite josta voit ladata kokeeksi nuotinnusohjelman ja jos vaikuttaa sopivalta niin sitten voi tilata täydellisen version eikä maksa kuin 49 taalaa, euroissa vähemmän.

http://www.noteworthysoftware.com/composer/
Ei niin pientä putkea ettei reikää keskellä
baron
04.11.2008 15:21:47

Ainakin Finalessa myös kolmimuunteisuus apuri, joka fraseeraa vähän paremmin kohdalleen.

Musta se on aika oleellinen sellaisissa piiseissä, koska kuulostaa ihan kuin olisi väärin, jollei sitä käytä.
M_Rouge
12.11.2008 02:50:27 (muokattu 12.11.2008 02:50:54)
Niin, kiitokset hyvistä vinkeistä! Nyt en vain osaa päättää minkä hommaisin. Esim. Encorehan vaikuttaisi olevan varsinainen unelma-ohjelma, mutta korkean hintansa puolesta se putoaa pois. Minua kiinnostaisikin tietää enemmän tuosta Encoren pikkuveljestä Music Time Deluxesta. Onko kenelläkään kokemuksia? Silläkin pystyy heittään esim. kiipparista midinä tavaraa sisälle, ja samalla nuotituskin pitäisi syntyä. "Nauhoita midikoskettimistolla livenä ja nuotit näkyvät heti." Puuttuuko tuosta Music Time Deluxesta sitten jotain olennaista kun tuo hinta on noin paljon edullisempi, eli about 300 egeä edullisempi. Tässä linkki, jossa tiivistelmä ohjelman ominaisuuksista:

http://www.lauttamus.fi/mtd/mtdfin.htm

FINALEsta löytyi esim. Thomannilta usea erilainen versio.
Tämä kiinnostaisi, onkohan ostamisen arvoinen. Kenelläkään kokemusta?
MAKE MUSIC FINALE PRINTMUSIC 08 E
http://www.thomann.de/fi/coda_print_music_english.htm

Finale Thomannilta vai Music Time Deluxe Suomesta?
Suomen kielinen ohjelma ei kuitenkaan tarvitse olla. Eli englannin kieli sopii mainiosti. Saisikohan jostain vielä Thomannia halvemalla tuon Finalen?
M_Rouge
14.11.2008 18:10:13
Mulla oli joskus Printmusicin joku vanha versio. Olin periaatteessa tyytyväinen siihen. Luovuin siitä, kun sen joku päivitysversio viipyi niin, että se ei osannut uudella ilmaisella Notepadillä tehtyjä lappuja lukea ja siirryin Finaleen.

Siis onhan tuo Thommannin tarjoama MAKE MUSIC FINALE PRINTMUSIC 08 E sekin FINALE? Nyt kun vielä tietäisi olisiko se FINALE Print Music vai Finale songwriter..

http://www.finalemusic.com/store/productoverview.aspx
JPQ
14.11.2008 18:46:18 (muokattu 14.11.2008 18:46:52)

Siis onhan tuo Thommannin tarjoama MAKE MUSIC FINALE PRINTMUSIC 08 E sekin FINALE? Nyt kun vielä tietäisi olisiko se FINALE Print Music vai Finale songwriter..

noista näkyis olevan tiedot sivulla ja demoversiot sanoisin itselle ei toisen 8 viivastoa riittäisi välttämättä. ps. nuotinnus ohjelma haussa varmaan kanssa vielä joskus. ps. thomann kyllä vastaa tuote kyselyihin aika avuliaasti jos jokin askarruttaa.
baron
14.11.2008 18:51:49

Eihän Thomanilla mitään omaa Finalea ole vaan myy Make Musicin versioita. Mulla on ollut
1. Ilmainen Notepad (kantsii koklata riittääkö se omiin tarpeisiin)
2. Halpis PrintMusic
3. Täysverinen Finale, joka opiskelija-alennuksella mahtui mun budjettiin
mack the knife
14.11.2008 20:26:40
Pitääkö tuo nuottiohjelmakin siltä thomannilta tilata. Ei jumalauta, ei kai sitä tavaraa sitten muualla ole.
COVS n:o 1.
EP
14.11.2008 21:53:06
Mä yritin aikanaan ensin kaverin Finalella, mut ei auennu mulle.. :/
Sitten ostin eräästä Tamperelaisesta musiikkikaupasta :) Music-Timen ja myöhemmin päivitin sen Encoreen.

Nykyäänhän on helppoa kun eri ohjelmista on saatavana demo -versiot, niin pääsee kokeilemaan ilmaiseksi, ei tarvi ostaa "sikaa säkissä".
baron
14.11.2008 22:29:49

Pitääkö tuo nuottiohjelmakin siltä thomannilta tilata. Ei jumalauta, ei kai sitä tavaraa sitten muualla ole.

Onhan sillä suomalainenkin maahantuoja, joku turkulaislafka, jonka nimi ei nyt tuu mieleen.
mack the knife
14.11.2008 22:31:51
Onhan sillä suomalainenkin maahantuoja, joku turkulaislafka, jonka nimi ei nyt tuu mieleen.

No niin niin. Sitähän mä tarkoitan, että voihan niitä täältäkin ostaa.
M_Rouge
14.11.2008 22:35:06

He ;) Minä ainakin ostan sieltä mistä halvimmalla saa. Se on aina ollut musiikkilaitehankintojeni tärkein peruste. Jos joku tietää mistä saa esim. tuon MAKE MUSIC FINALE PRINTMUSIC 08 Thomannia halvemmalla niin kertokaa ihmeessä. Ei mene rahat taas Saksanmaalle.
mack the knife
14.11.2008 22:38:55
He ;) Minä ainakin ostan sieltä mistä halvimmalla saa. Se on aina ollut musiikkilaitehankintojeni tärkein peruste. Jos joku tietää mistä saa esim. tuon MAKE MUSIC FINALE PRINTMUSIC 08 Thomannia halvemmalla niin kertokaa ihmeessä. Ei mene rahat taas Saksanmaalle.

Tuota just en tiedä, mutta synan, urkumodulin ja rotospheren sain kaikki Suomesta halvemmalla kuin sieltä. Uutena.
M_Rouge
14.11.2008 22:47:43 (muokattu 14.11.2008 22:49:42)
Ai niin, Musik Produktiv tarjoaa kyseisen CODA Finale PrintMusic 2008 81 egeen. Ei vaan ota 100% selvää onhan tuo ko.versio englannin kielinen. Ainakin pakkaus näyttää olevan... vain onko niin, että asennusvaiheessa voi valita ohjelman käyttökielen? Kysymällähän se tietenkin selviää..

http://www.musik-produktiv.com

...synan, urkumodulin ja rotospheren sain kaikki Suomesta halvemmalla kuin sieltä. Uutena.

Ei päde ainakaan lähipaikkojen musiikkiliikkeisiin. Muualla kuin pääkaupunkiseudulla asiat eivät ole usein noin hyvin. Parhaimmissa tapauksissa pienemmissä kaupungissa yhdellä musiikkiliikkeellä on monopoli, ja hinnat sen mukaiset. Kävin vasta katselemassa aikanikuluksi kiippareita.. Korgin TR kiinnostaisi ihan noin muuten.. hinta näkyi olevan noin parisataa egea korkeampi kuin Thomannilla. Sillä rahalla saa jo vaikka mitä, siis tuolla kahdella sadalla.
mack the knife
14.11.2008 22:50:49
Ei päde ainakaan lähipaikkojen musiikkiliikkeisiin. Muualla kuin pääkaupunkiseudulla asiat eivät ole usein noin hyvin. Parhaimmissa tapauksissa pienemmissä kaupungissa yhdellä musiikkiliikkeellä on monopoli, ja hinnat sen mukaiset. Kävin vasta katselemassa aikanikuluksi kiippareita.. Korgin TR kiinnostaisi ihan noin muuten.. hinta näkyi olevan noin parisataa egea korkeampi kuin Thomannilla. Sillä rahalla saa jo vaikka mitä, siis tuolla kahdella sadalla.

Oletko kokeillut kiristää, että haluatko sä tehdä kaupat vai onko oikeasti pakko ulkomailta tilata. Ei se täälläkään tuosta vaan hinta ole halvempi, kilpailutus on onnistunut ihan puhumalla.
EP
14.11.2008 23:00:58 (muokattu 14.11.2008 23:01:13)
Ai niin, Musik Produktiv tarjoaa kyseisen CODA Finale PrintMusic 2008 81 egeen. Ei vaan ota 100% selvää onhan tuo ko.versio englannin kielinen. Ainakin pakkaus näyttää olevan... vain onko niin, että asennusvaiheessa voi valita ohjelman käyttökielen? Kysymällähän se tietenkin selviää..

Nuotinnusohjelmat ovat kaikki englanninkielisiä, joitain poikkeuksia lukuunottamatta, niistä ei ole kokemusta.
Suomenkielisiä ohjeita kyllä löytyy mm. kirjastoista ja kursseja pidetään myös.
M_Rouge
14.11.2008 23:05:35 (muokattu 14.11.2008 23:10:28)
Oletko kokeillut kiristää, että haluatko sä tehdä kaupat vai onko oikeasti pakko ulkomailta tilata. Ei se täälläkään tuosta vaan hinta ole halvempi, kilpailutus on onnistunut ihan puhumalla.

Olen! Joka kerta kun olen päättänyt ostaa jonkin laitteen olen vieraillut paikallisissa musaliikkeissä kaupanteossa ja tinkimässä, lähes aina tuloksetta. Hintarakoa on jäänyt sen verran, että saksmannit ovat vieneet voiton. Mutta onhan se aina hyvä käydä testaamassa, että tietää tehdä tilauksen Thomannille ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)