Aihe: Her Karamazov : Syvyyshumala (Rock/Pop)
1
Demostudio
07.11.2008 13:57:38
Bändin nimi: Her Karamazov
Kappaleen nimi: Syvyyshumala

Genre: Rock/Pop

URL: http://www.mikseri.net/artists/?id=29668 (Mp3)

Eksistentiaalista humalaa, tarjolla. Lahjattoman laulajan toimesta :-)
puusormi
10.11.2008 18:06:32

Mukavan persoonallinen ja maanläheinen, melodia toimii. Tuo laulutapa/vire sopii biisiin hyvin.

Minua häiritsi paikoitelleen tapa pakottaa sävel ja sanat yhteen. "Kaikki kaaverit jonneekin katoo" ei kuullosta luonnolliselta. Sanoitus jos olisi jotenkin kuulijaystävällisempi, tarinallisempi tai muuten kuuntelemaan kannustavampi, niin homma toimisi minusta oikein hyvin. Nyt biisi vähän kärsii siitä että se on vähän tekijänsä yksinpuhelua itsensä kanssa hänen omista näkökohdistaan. Pauli Hanhiniemellä on esimerkiksi näitä yksinpuhelubiisejä jotka kuulijan on kuitenkin mahdollista kokea omikseen. Synkät yksinpuhelut ovat monesti hyvin terapeuttisia, mutta eivät oikein kosketa ulkopuolista kuulijaa.

Jotain mielleyhtymiä tuli joihinkin Kari Peitsamon juttuihin sekä niinkin kauas kuin James Puhto-Reniin.
Saapiko lähettää terveisiä?
pullukka
10.11.2008 22:01:57

Bändin nimi: Her Karamazov
Kappaleen nimi: Syvyyshumala

Eksistentiaalista humalaa, tarjolla. Lahjattoman laulajan toimesta :-)

Etsin hetken tuolta vaikutteista Kari Peitsamoa mutten löytänyt, jotenkin tuli mieleen. Ja muistetaan että Peitsamo on hyvä. Biisin yleis soundi ja luonne tukivat laulua mun mielestä, joka ei kuitenkaan ollut ihan vireistä. Mietin että oliko se tarkoituksellista? Ihan mukavaa kamaa kuitenkin, ja tuo *sunnuntai aamu tampereella* jäi soimaan päähän joka on hyvä merkki
Luomala
11.11.2008 22:30:05
Jaahas. Täähän on hyvä biisi.
Laulu voi olla vähän epävireessä ja soittokin ehkä, mutta hitot siitä.
Hyvä biisi. Tämä ei ole nykyajan ylituotettua, sliipattua ja piloille studiokikkailtua kumihousuisten alaikäisten, studiosetien "personoimien", tarkkaan projektipalaverissa mietityn profiilin mukaan vaatetettujen "idoleiden" "laulamia" biisejä, vaan rehellistä, omista lähtökohdista tehtyä, niillä taidoilla mitkä on.
Rehellistä, suurella sydämmellä tehtyä aitoa tavaraa.

Anna palaa fränk, vai mikä se oli.
0611
12.11.2008 09:25:48
Terse
Mun täytyy tunnustaa, et mä en oo kuunellu Peitsamoa, siis siinä mielessä, et olisin ostanut levyn.
Mut muita kiinne kohtia Peitsamoon löytyy. Mä oon viettänyt lapsuuteni Raholassa, tampereen kaupungin osassa, josta on pari kilsaa nokialle, jossa kyseinen herra vaikutti monta vuosikymmentä, nykyään helsinkiläistynyt Kari on kadottanut juurensa, ja jonkun täytyy jatkaa jokivarren jytä orkesteria...
Yheksänkyt luvulla niinä harvoina kertoina viikossa, jolloin liikuin päivisin T:reen keskustassa törmäsin lähes aina Peitsamoon, se liikkuu samoissa paikoissa kun mä, tai sit mä liikun samoissa paikoissa kun se? Mitä noi paikat on? Ne on muutama kirja-divari, kyttälänkadun epes, ja kauppahallin teivonliha, taidan mä olla vaihtanut muutaman sanankin sen kanssa?
Nykyään mä törmään lähes aina keskustassa Veltto Virtaseen, kohta kai siitäkin tarttuu mun musaan jotain:-)
MUn laulu, tai ääni on vähän epävireistä, ja time, ei ihan timessä, mut mä teen musaa siitä ilosta et, saan siitä kicksejä, huumeita kun en käytä, niin jollain pitää pää sekasin saada, ei tätä muuten kestä...
Hienoa saada palautetta, ja rehellistä sellaista, kiitos!
Kaavat kankeiden kahlitsee ihmisyyden...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt