mattjuha 07.11.2008 16:55:47 | |
---|
Mullla on sellanen ongelma, että virveli resonoi ihan mielestäni liikaa soittaessa basaria. Onko jollain hyviä niksejä? Onko virityksellä väliä tässä? |
Tindrum 07.11.2008 17:57:44 | |
---|
Mullla on sellanen ongelma, että virveli resonoi ihan mielestäni liikaa soittaessa basaria. Onko jollain hyviä niksejä? Onko virityksellä väliä tässä? Virityksellä on kaikki väli tässä. Lisäksi vaikuttaa itse virveli - onko siinä mattosyvennys? Ja minkälainen. Lisäksi vaikuttavat kalvotus, maton kunto, kireys, lankojen suoruus, sen keskitys ja moni muukin asia. Tarkista noi edellä mainitut asiat. Haulla löytyy asiaa. m©
Jos ihminen kehittyi apinasta, niin miksi vielä on apinoitakin? |
Timi 07.11.2008 21:58:42 | |
---|
Mullla on sellanen ongelma, että virveli resonoi ihan mielestäni liikaa soittaessa basaria. Onko jollain hyviä niksejä? Onko virityksellä väliä tässä? Ihan kaponen teippi matolle poikittain voi jeesata ja rinkula yläkalvolle.Bassot voi aihettaa resonanssia joskus,eli vireen muuttaminen voi auttaa. Kylmän viileesti! |
Analuuk 08.11.2008 02:20:08 | |
---|
Löysää maton viereisiä lugeja (yht.4 kpl) alakalvolta. Tämä tappaa virvelin resonointia. Mun mielestä basari kyllä soundaa paremmalta, kun virveli resonoi hieman mukana. =) http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y |
markkuliini 08.11.2008 02:46:33 | |
---|
Mun mielestä basari kyllä soundaa paremmalta, kun virveli resonoi hieman mukana. =) Erittäin totta! Aina kun yritän tsekata/virittää bassaria ilman että virvelin matto on päällä, niin ei tule yhtään mitn. Se vaan tarvii sen räsähdyksen mukaan.
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Kukkis 77 08.11.2008 08:39:52 | |
---|
Mun mielestä basari kyllä soundaa paremmalta, kun virveli resonoi hieman mukana. =) Tästä olen minäkin täysin samaa mieltä. Basari ilman virvelin resonointia kuulostaa homolta. "Näin ollen päästään siihen lopputulokseen, että kitaristin taito on hänen nopeudessaan ja siinä liksien ja nuottien (en nyt tarkoita satunnaisia vaan musiikin teoriaa mukailevia) määrässä" -kruise |
Nolte 08.11.2008 12:35:00 | |
---|
Mun mielestä basari kyllä soundaa paremmalta, kun virveli resonoi hieman mukana. =) Sammoo mieltä. Tämä tosin pätenee vain soittajan pallille. Tuskin on likikään niin pal' eroa setin eteen. meiän bändin paras rumpali |
hansakemanelius 08.11.2008 12:47:10 | |
---|
Erittäin totta! Aina kun yritän tsekata/virittää bassaria ilman että virvelin matto on päällä, niin ei tule yhtään mitn. Se vaan tarvii sen räsähdyksen mukaan. Noinhan se on. Jos virveli sitten resonoi ihan hirveästi niin se todennäköisesti johtuu jostakin tomista eikä basarista. Demppaa tomi kerrallaan ja testaa väheneekö resonointi. Joo nej .... |
Kailis 08.11.2008 13:21:55 | |
---|
Löysää maton viereisiä lugeja (yht.4 kpl) alakalvolta. Tämä tappaa virvelin resonointia. Mun mielestä basari kyllä soundaa paremmalta, kun virveli resonoi hieman mukana. =) Yes söör! 100% samaa mieltä. Mun mielestä snare saa resonoida tomeistakin. Se on sitä elämää. Eikä tarvitse kauheasti edes soittaa rumpuja, kun pelkkä maton resonanssi saa biisiin elävyyttä. http://www.youtube.com/watch?v=dzlRPoyt2OA&feature=related |
mattjuha 08.11.2008 13:46:03 | |
---|
Kiitos näillä nikseillä pääsee varmaan pitkälle. |
Youni 10.11.2008 11:00:04 | |
---|
Ihan kaponen teippi matolle poikittain voi jeesata ja rinkula yläkalvolle.Bassot voi aihettaa resonanssia joskus,eli vireen muuttaminen voi auttaa. Rinkula yläkalvolla tappaa sen snaren soinnin kyllä tehokkaasti, en diggaa. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Rinkula yläkalvolla tappaa sen snaren soinnin kyllä tehokkaasti, en diggaa. Muistakaa, että rinkulasta saa pienempiäkin osia leikattua. Itse ole käyttänyt sellaista ehkä 1/10 kokoista sektoria. Mutta viime aikoina olen todella tykästynyt Moongel-nimiseen demppiaineeseen. Helppo siirtää eri kohtiin kalvoa jolloin saa hienosäädettyä soinnin pituutta. http://www.rtom.com/moongel.htm Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
kimizu 10.11.2008 14:51:11 | |
---|
Mutta viime aikoina olen todella tykästynyt Moongel-nimiseen demppiaineeseen. http://www.rtom.com/moongel.htm Ja köyhä mutta kekseliäs rumpali käyttää sinitarraa samaan tarkoitukseen ;) |
hansakemanelius 10.11.2008 15:00:57 | |
---|
Ja köyhä mutta kekseliäs rumpali käyttää sinitarraa samaan tarkoitukseen ;) Ja täällä toinen köyhä tekee roudausteipistä pienen rinkulan jota myös voi helposti siirtää paikasta paikkaan. Joo nej .... |
markkuliini 10.11.2008 15:47:58 | |
---|
Ja köyhä mutta kekseliäs rumpali käyttää sinitarraa samaan tarkoitukseen ;) Eikös sinitarra tahdo kuivua ja irrota sitten? Tuo mun Moongel-purkillinen on kestänyt jo 3 kuukautta keikkoja, ja nyt vasta tarvitsee pestä palaset ekaa kertaa lisäpitoa varten. En pidä siis rummuissa kiinni, vaan keikkojen välissä takaisin purkkiin. Maksoi hurjat 7€ tuo purkki. HAlvemmaksi tuo pidemmän päälle tulee ainakin kuin roudarinteippi. Ja noita on paljon helpompi siirrellä eri kohtaan kalvoa kuin roudarin teippiä. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Kailis 10.11.2008 16:40:16 (muokattu 10.11.2008 16:41:00) | |
---|
helpompi siirrellä eri kohtaan kalvoa kuin roudarin teippiä eikä jää niitä inhottavia liimatahroja. Ja vois kuvitella että jos tarvitsee ottaa välillä pois vaikka keikalla, niin vaikka basarin päälle venaamaan. Ai niin mutta sitten basuunan runkoääni demppaantuu. Hmm... Pysyykö muuten myös coated kalvoissa kiinni? |
Simbe 10.11.2008 19:02:28 (muokattu 10.11.2008 19:03:20) | |
---|
Pysyykö muuten myös coated kalvoissa kiinni? Juu, eli kyl. Sininen jälki voi kyllä jäädä. |
markkuliini 10.11.2008 21:38:39 | |
---|
Juu, eli kyl. Sininen jälki voi kyllä jäädä. Mä en oo saanut jäämään jälkiä, mutta pidänkin niitä kalvossa vain soittaessa. Ja pysyy kyllä coated-kalvossa. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Kailis 10.11.2008 23:36:46 (muokattu 10.11.2008 23:44:42) | |
---|
Menee hankintaan. Mistä saa? EDIT. Mulla on kyllä Mr. Molo nimistä ranskalaista massaa. Pilailukäyttöön, ns. pierupurkki. Eli otetaan massa pois purkista ja kun se painetaan takaisin, tulee ääni. Ainoastaan ranskalaiset voi keksiä jotain tällaista ja ainoastaan mun vaimo on niin hullu että osti jostain kaksi purkkia. Pitää kokeilla vaimennuskäytössä. |
Tindrum 11.11.2008 01:27:39 (muokattu 11.11.2008 01:38:46) | |
---|
Menee hankintaan. Mistä saa? EDIT. Mulla on kyllä Mr. Molo nimistä ranskalaista massaa. Pilailukäyttöön, ns. pierupurkki. Eli otetaan massa pois purkista ja kun se painetaan takaisin, tulee ääni. Ainoastaan ranskalaiset voi keksiä jotain tällaista ja ainoastaan mun vaimo on niin hullu että osti jostain kaksi purkkia. Pitää kokeilla vaimennuskäytössä. Ja etukalvoon Mr. Molo -logo : o Tällä aiheeseen liittyvällä videolla muuten näkyy Jethro Tull -rumpalin Barrie Barlow'n talo taustalla, joten rumpuaiheesta on kysymys! http://www.youtube.com/watch?v=dC5pSuzldzs m©
"Ketä tänään lyötäisiin?" K-Supermarket |