Aihe: Uudet YAMAHA STAGE CUSTOMIT - kokemuksia? 1 2 | |
---|---|
![]() 10.11.2008 10:08:32 (muokattu 10.11.2008 19:35:47) | |
Tää on nyt tyhmä veto mut kumpihan on järkevämpi ostos tourcustom vai stagecustom no onhan puut ihan eri ja hintaluokka. Mutta tuntuisi että nykyisin kaikki basixit ja muut on vaahterasta ja koivusta=) eli siis kummassahan on parempi hintalaatu suhde. nyt unohdetaan noi esikuva setit (maplecustom ja recordingcustom) ja keskity näihinkahteen. Simben arvio oli hyvä ei ylistetty eikä alistettu mutta jäi loppuun arvailua että mitä se on kun maininta lopussa setti on vapaasti myynnissä. Mut nää on näitä minun joutavia jaarituksia! Näyttävä setti muuten oli tuo stagecustom, mutta jäikö se sit siihen? No Basixeihin verraten jo vanhakin Stage Custom oli aivan toista luokkaa. Basixien työnjälki on karkeaa ja sointi epätasaisempaa. Rautakin on melko ala-arvoista, ruuvit ovat harvalla kierteellä ja löystyvät muutamasta lyönnistä. Yhden kokoamani Basixin setin lugien kiinnitysruuvit putoilivat jo paketista pois otettaessa. Tuntuu siltä, että on kiinantehtaita ja sitten Kiinan tehtaita. Omat 30 vuotta vanhat ysitonnisetkin on tehty Kiinassa. Jälki on kuitenkin ensiluokkaista. Stage Custom Birch ja Tour Custom vertailu on mielestäni kyllä mielenkiintoinen, Tour Custom maksaa kuitenkin telinesetin (T-kauppa 333 eur) verran enemmän. Siinä saa hyvän vaahterasetin, mutta mm. värivalikoima on pienempi kuin Stage Custom Bircheissä. Jos on pätäkkää panostaa sen verran enemmän tai et tarvitse telinesatsia, niin mikäs siinä. Kyllä niissäkin saa rahalleen vastinetta suunnilleen samassa suhteessa. Tällaisenaan SCB-setin hinta jää kuitenkin ilman hw:ta (teoreettinen tilanne?) alle 700 euron. Se on todella vähän setistä, joka mielestäni soinnillisesti hyvinkin vetää vertoja esimerkiksi Taman vanhalle Star-Classic Birchille. Hardwarepaketti ei kyllä ainakaan minua tuossa kyljessä haittaa, sillä se tuntuu olevan tehty kestämään lähes ikuisesti. Aika kestämätön tilanne olisi, jos joutuisin toteamaan nämä paremmaksi omia ysitonnisiani. Pää räjähtäisi tai jotain. Ainakin oman pääni sisässä vielä vanhat luottokannut veivät voiton. "Vapaasti myynnissä" kommentti liittyi siihen, että nämä ovat myynnissä bändini basistin uudessa soitinkaupassa Loimaalla, eivätkä siis mun omistuksessani. Tai no, saanhan mäkin nää myydä... :) Kaupan avajaiset ovat tulevana lauantaina ja itse suorastaan vaadin häntä tilaamaan Yamahaa, Vic Firthiä ja Aquariania siihen mennessä hyllyyn, omia mieltymyksiäni painottaen. Stage Custom Birch sattui samalla sopivasti olemaan saatavilla tähän rakoon 20" ja 22" basareilla, joten molemmat vain tilaukseen! Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä. | |
![]() 11.11.2008 07:52:30 | |
Niin siis en aliarvioikkaan simbeä en missään nimessä eikä montaa noin tieto/taito pankkia suomessa olekkaan! Mie vaan en osaa näköjään muuttaa ajatuksiani kirjaimiksi mitä tarkoitan. Ka niin... | |
![]() 11.11.2008 11:22:03 | |
vaadin häntä tilaamaan Yamahaa, Vic Firthiä ja Aquariania Asiaa. Aquarianin käyttöä on käsittääkseni rajoittanut juuri saatavuus. VF kepit on perushyviä, joskin Suomessa kalliita. Jammut on kivoja. | |
![]() 12.11.2008 06:22:45 | |
Jees! Se basix oli aika ääripää=) heh Nyt sain miekin irti paljon. Miul oli varmaan odotukset enempi suhteessa saman hintaluokan patoihin vaikka olikin vastakkain scb ja 9000. No on itsellä kuitenkin mielessä ollu tuo scb jahka olisi varaa koska ne 9000set ei tule myyntiin ihan heti jotka haluan vaikka omistaja on luvannu että olen etuostooikeudessa mutta odottavan aika on pitkä... en tiiä ei vaan nappaa tuo power v special ehkä 10"tomin puuttumisen vuoksi koska itselle mieluisin ois kuitenkin 10", 12" ja 16" tomi ja nyt on se 12", 13" ja 16" vaik se 13" kerääkin pölyä. Joo tuon oon huomannu tourcustomissa myös et ne värit on oikeesti minusta aika rumia... mutta älkää ottako nokkiinne tästä kommentista. Oon myös yrittänyt tehdä kauppoja eräästä power v special 10", 12", 14" ja 20" setistä mutta myyjä jolla ne lojuu nurkassa ei innostu. ilmeisesti ymmärtää niiden olevan aikas harvinaiset. kun jupi mainitsi joskus ettei setä studio settiä ole tuotu suomeen fasun toimesta vaikka ne on ostettu sieltä. Niin viel itsellä on 9000 siin liittyen pieni patoutuma eli setin tulisi olla seuraava: TT910RF TT912RF FT916RC BD922RF Ja japsit tai englantilaiset. Ka niin... | |
![]() 13.11.2008 09:40:03 | |
Tindrum, Mullahan on ne uudet Stage Customit ja keikkaa on puskettu. Kevyet roudata. Silti hyvät työkalut studiolle tai stagelle. Svengaa kuin saksanhirvi. | |
![]() 13.11.2008 09:59:00 (muokattu 13.11.2008 09:59:55) | |
Tindrum, Mullahan on ne uudet Stage Customit ja keikkaa on puskettu. Kevyet roudata. Silti hyvät työkalut studiolle tai stagelle. No otsikossahan sitä ei sanottu, mutta kun aloituksessa viitattiin recording customiin, niin oletin kyseen olevan näistä uusista 100% koivurunkoisista. http://www.flickr.com/photos/32238058@N07/ Noi on muuten yhdet kevyimmistä kannuista kantaa noi sun muovilugiset SC:t, ihan kivat. No on itsellä kuitenkin mielessä ollu tuo scb jahka olisi varaa koska ne 9000set ei tule myyntiin ihan heti jotka haluan vaikka omistaja on luvannu että olen etuostooikeudessa mutta odottavan aika on pitkä... en tiiä ei vaan nappaa tuo power v special ehkä 10"tomin puuttumisen vuoksi koska itselle mieluisin ois kuitenkin 10", 12" ja 16" No multahan sä nyt saisit just ton kokoiset scb:t. Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä. | |
![]() 13.11.2008 10:00:30 | |
Eihän mulla olekaan niitä uusia. Nuo on 3 vuotta wanhat wintaget. Svengaa kuin saksanhirvi. | |
![]() 15.11.2008 11:58:56 | |
Ensimmäiset Staget olivat muistaakseni 5000-sarjaa. http://muusikoiden.net/keskustelu/p … mp;t=116819&o=140&#p8452598 Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni- | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)