Hannu H. 04.02.2004 17:23:27 (muokattu 04.02.2004 18:55:50) | |
---|
Mitäs pitäisi tarkistaa käytetystä haitarista, kun semmonen olisi kohtuu halvalla myynnissä yhdellä kirppiksellä ja vois vaikka ostaa kun semmosta ei vielä oo.. Ja mitenkäs vaikeaa tommosta on itsekseen opetella soittamaan? (ei luulis kovin vaikeaa olevan kun siinähän vaan nappeja painellaan ja vähän heilutellaan eessuntaas?) Ja paljos maksaa korjaaminen jos jokunen nappi ei toimi? "Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa |
Zarmo 05.02.2004 11:36:13 | |
---|
Ja mitenkäs vaikeaa tommosta on itsekseen opetella soittamaan? (ei luulis kovin vaikeaa olevan kun siinähän vaan nappeja painellaan ja vähän heilutellaan eessuntaas?)
Yksi ongelma on ainakin se, että haitarista lähtee ihan tajuton meteli. Ei välttämättä paras mahdollinen kerrostalosoitin.
Don´t you know there ain´t no Devil
That´s just God when he´s drunk
- Tom Waits |
Puavali 05.02.2004 12:03:50 | |
---|
Ja mitenkäs vaikeaa tommosta on itsekseen opetella soittamaan? (ei luulis kovin vaikeaa olevan kun siinähän vaan nappeja painellaan ja vähän heilutellaan eessuntaas?) Eipä ainakaan isäukko oppinut soittamaan (kovin hyvin), mutta eipä se harrastusta näkynyt haittaavan... |
Hannu H. 05.02.2004 17:02:27 | |
---|
Omakotitalossa soittelen, joten meteli ei haittaa. Kävin sen ny kotiin hakemassa, kun ensin kaikki napit läpi painelin ja myyjät jo katto sen näkösenä et tuo häätää kaikki asiakkaat pois :D Äiti jopa tunnisti kun soitin metsäkukkia, joten ei varmaan ihan toivotonta oo ;) "Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa |
vanhami 11.02.2004 11:13:58 | |
---|
tarkista palkeiden pitävyys ja äänien toimiminen jokaisella äänikerralla molempiin suuntiin. Jos ääni ei kuulu, voi vähän käytetyssä haitarissa olla ääni tukossa. Isävainajan kurttu on ollut pitkään levossa, ja nyt kun sisko alkoi sillä soittelemaan purin sen (jurripäissään) osiksi ja kävin kaikki kielet läpi puhallellen. Suosittele, että et mene sitä noin vain tekemään. Samalla tarkistin, ettei yksikään kieli ollut poikki. Uusi kieli maksaa viitisen kymppiä laitettuna. Pari on mennyt kunnolla repiessä poikki. Mitään sellaista yleispätevää ei ole. Parikymmentä vuotta kun soittelet, niin opit erottamaan hyvänb ja huonon haitarin ;) Mika |
KoskPaavo 11.02.2004 23:11:26 | |
---|
Kerrostalossakin voi harjoitella kunhan harjoittelet vaan sota-ajan kappaleita , ei mummot ja papat valita. Soittaja selviää aina. |
obiwan 13.02.2004 13:34:53 | |
---|
Kerrostalossakin voi harjoitella kunhan harjoittelet vaan sota-ajan kappaleita , ei mummot ja papat valita. Repes. |
Tasan ei käy jalkapohjat™ - vai? |
klobasa 17.02.2004 19:22:22 | |
---|
Mitään sellaista yleispätevää ei ole. Parikymmentä vuotta kun soittelet, niin opit erottamaan hyvänb ja huonon haitarin ;)
Itse olen soittanut haitaria vuoden verran ja olen omistanut jo 4 haitaria (nyt on hyvä LP melodiabassopeli)! Ja soiton ohella olen ehtinyt purkanut atomeiksi (siis korjata) 2 haitaria (4-äänikertaisia). Tämä kaikki ilman mitään tieto/taitoa haitarinkorjauksesta... Mutta niinpä vaan erilaiset viat on korjattu. Viritys on melkein ainoa asia jota en alkaisi edes yrittämään ilman kunnon välineitä ja taitoa. T. Nimim. kun-on-köyhä-niin-on-hyvä-osata-ja-opetella-itse-tekemään-tarvittavat-toimenpiteet-kun-haitarin-korjaus-on-niin-perkeleen-kallista-hommaa. Ja-kun-se-on-perus-luonnevika-että-kun-innostuu-jostain-asiasta-niin-se-asia-pitää-opetella-ihan-perusteellisesti-eli-pelkkä-soittaminen-ei-riitä-vaan-pitää-opetella-soittimesta-muutkin-jutut.
|
jukhuh 15.06.2004 08:15:04 | |
---|
Jos kyseessä on pianoharmonikka, niin alkuun pääseminen on yleensä helpompaa. Mitä pitemmälle mennään, niin sitä vaikeampi se taas on. Vastaavasti näppäinharmonikka on alussa vaikeampi jne. Soittamaan oppimisesta sanoisin, että se ei valitettavasti tapahdu silmän räpäyksessä. Jukka Jukka Huhtamella
jukka.huhtamella@luukku.com |