Aihe: Oikeudenmukaista(ko)?
1 2
hese59
27.10.2008 11:15:53
Kävi tässä sellainen tapaus että piti olla keikka Pohjanhovissa, se mulle ilmoitettiin hyvissä ajoin mutta kävi niin kätevästi että merkitsin keikan väärään kalenteriin(2009) ja keikka jäi meiltä tekemättä. Onneksi ohjelmatoimisto sai järjestettyä bändin tilalle ja tässä vielä kiitos heille jotka sen keikan tekivät. muuten kiva homma mutta nyt kävi niin että koska pikakomennuksesta oikeutetusti soittajille maksetaan hiukka ylimääräistä, (Matkakorvaukset ym.) ja kuulemma järjestäjät olivat joutuneet palauttamaan lippuja maksaneille asiakkaille kun soitto alkoi puoli tuntia myöhemmin, niin sovittiin että me teemme yhden keikan ilman palkkiota!
Kun bändissä on soittajia jotka tekevät hommaa päätyökseen on mielestäni kohtuutonta että heidän pitäisi tehdä korvauskeikka ilmaiseksi, niinpä minä maksan heille omistani eli teen nyt kolme keikkaa ilmaiseksi että pojat saa maksun soitetusta keikasta. Olis kiva kuulla että mitä kokemuksia muilla on vastaavasta tilanteesta. Painotan vielä että minussahan se syy oli kun en ollut merkinnyt keikkaa oikein mutta kyse on inhimillisestä virheestä, ei tahallisuudesta.
KoskPaavo
27.10.2008 12:04:01
No reilultahan tuo kuulostaa, kerrankos niitä virheitä sattuu, ihmisiä ollaan kaikki.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
Lyyki
27.10.2008 12:08:44
Mitä soppari sanoo? Eiköhän sen mukaan kuitenkin asiat tehdä.
clave
27.10.2008 21:49:50

Fitti homma....tosta saa ainakin kokemusta monestakin näkökulmasta; saa soittaa ja oppii tarkaks ja skarpiks
ave t
02.11.2008 18:57:09
...tunnen tuon alkup. aloittajan, -ja hänet tuntien; ei kai ihan oikeudenmukaista, mutta huono homma, että näin on käynyt... kaverilla KORKEA työmoraali...-mukavampaa jatkoa toivoen ave t
...mielipide on kuin pers'reikä...-kaikilla meillähän se on...
Raaka_Arska
04.11.2008 21:30:53

Hyvä juttu se. Olin morsiamen kans kyseisissä tansseissa ja selvisimme vitosella koko illasta. Halpa ilta se. Bändi suoriutui tehtävästään vasta toisella kokoonpanollaan, jolloin basistista tuli kitaristi ja kiipparistista basisti. Niin - pilaako basisti bändin?!?
mack the knife
04.11.2008 21:47:34
Hyvä juttu se. Olin morsiamen kans kyseisissä tansseissa ja selvisimme vitosella koko illasta. Halpa ilta se. Bändi suoriutui tehtävästään vasta toisella kokoonpanollaan, jolloin basistista tuli kitaristi ja kiipparistista basisti. Niin - pilaako basisti bändin?!?

Vai toisella kokoonpanolla, hähhäh! Ei se varmaan ihan noin mennyt...
COVS n:o 1.
Tankero
04.11.2008 21:50:37
Vai toisella kokoonpanolla, hähhäh! Ei se varmaan ihan noin mennyt...

Olikos se yks siellä mukana?
Humppajyrä
mack the knife
04.11.2008 21:51:30
Olikos se yks siellä mukana?

Joo, siinä jälkimmäisessä, joka ei kai liittynyt mitenkään tuohon mikä ei tullut ollenkaan.
Tankero
04.11.2008 21:56:13
Joo, siinä jälkimmäisessä, joka ei kai liittynyt mitenkään tuohon mikä ei tullut ollenkaan.

Niin arvelin, kun se taannoin mainitsi jostain pikahälytyksestä. Näyttäis, että joulukuussa päästän sen kans yhdessä tulkitseen. Se on mukavaa.
Humppajyrä
Mikko T.
09.11.2008 18:13:32

Tää homma olisi mennyt paljon paremmin jos lipunmyynnin yhteyteen olisi pantu kyltti "Sekaannuksesta johtuen orkesteri aloittaa vasta n. klo 2x:xx" ja myyty lippuja halvemmalla siihen saakka, kun orkesteri aloittaa ja tarjottu siihen saakka vaikka ilmaiseksi kahvia ja limppareita - tällöin ne ravintolaan aikaisin tulleet asiakkaat, ketkä tosiaan jäivät ilman sitä elävää musiikkia, olisivat saaneet heille kuuluvan kompensaation ja puhutaan naurettavan pienistä menoeristä (eri asia tietysti on, haluaako elämäänsä kyllästynyt ravintolahenkilökunta todella, että asiakkaat (ja orkesterit) heillä viihtyvät?). Nimittäin tyytyväiset asiakkaat tätä touhua ylläpitää eikä kiveenhakatut säännöt ja sopimukset ja kaikenlainen asioiden märehtiminen.

Ja vastaavasti mokan tehneen jäpikän bändi olisi tehnyt seuraavan keikkansa ko. ravintolassa todellista vahinkoa vastaavaa summaa halvemmalla.

Jos mulle olisi käynyt moinen moka, en tuollaiseen sanktioon olisi ikimaailmassa suostunut - jäähän vuositasolla moni muusikko ilman keikkaa/keikkoja johtuen ravintoloiden ja tanssijärjestäjien buukkausvirheitä ja varsinkin tällaisesta tilanteesta johtuen koko ilta ei mennyt munille vaan paikalle kuitenkin saatiin musiikkia ja tanssit.

Meillä oli kesällä eräällä lavakeikalla inhimillisestä tekijästä johtuva keikalta myöhästyminen. Aloitimme 30 min myöhemmin kuin olisi pitänyt. Ihan aluksi spiikkasin, että "Arvoisa yleisö, olemme pahoillamme, että olemme myöhässä, mikä johtuu inhimillisestä tekijästä, ei kuitenkaan alkoholista. Jos joku haluaa tästä syystä lippurahansa takaisin, älkää pyytäkö niitä lippuluukulta vaan minulta, maksan ne ensimmäisellä tauollamme ilomielin takaisin, mutta sitä ennen soitamme ensimmäisen setin, että saadaan tanssit alkamaan - sitä vartenhan tänne on tultu. Jos joku ei halua lippurahojaan takaisin, mutta on sitä mieltä, että pieni kompensaatio olisi paikallaan, niin tarjoan mielelläni tauolla oluet keikkabussissamme, erityisesti vapaat 18-30-vuotiaat neidit ovat erityisen tervetulleita. Tarjolla on suhteellisen kylmää Karhua. Mutta nyt aloitamme valssilla, hauskaa iltaa kaikille!"

Sain yhdet elämäni aplodeista ja vastuullinen tanssinjärjestäjä tulikin oluelle ja niin tuli pari muutakin tyyppiä. Sain kehuja, että aluksi harmillinen tilanne kääntyi voitoksi juuri sen asiallisen hoitamisen takia, ja ilta oli kaikille juuri tästä syystä erityisen onnistunut. Meillä on tämän seurauksena ko. paikkaan ensi kesäksi kaksi varausta, mikä on kyseiselle, hyvin perinteikkäälle lavalle, lähes ennenkuulumatonta. Ja molemmat sopii meidän ensi kesän kiertueisiin kuin nakutettu.

Tappion voi siis kääntää voitoksi. Mutta nykyiset varsinkin ravintoloitsijat, ketkä mielellään itsekkäästi hyödyntävät muusikkojen keikka- ja siis tulonlähteen ylläpitotarvetta, hyvin mielellään laittavat muusikot nöyristelemään edessään.

Onko sillä loppupelissä väliä, alkaako humppa soida klo 21:00 vai 21:30 kun siellä kuitenkin on jortsut pikkutunneille asti?

Viime kesänä eräänä toisena iltana myöhästyttiin aloittamisesta n. 15 min niin (ahne mulkku) tanssinjärjestäjä tuli loppuillasta märisemään alennusta keikkaliksasta, vaikka paikalla oli tupa täynnä ja ihmiset iloisia.

Vastasin, että "ensinnäkin, meillä meni tänään saman verran pitkäksi, mutta muistatko, kun oltiin täällä viime kesänä ja silloinkin oli A) paljon tanssijoita, ketkä oli B) tosi tyytyväisiä iltaan, hehän taputti Mäkeläiselle tuplaencoret ja meidän bändillekin yhdet, ja silloin me aloitettiin ajoissa ja ilta kuitenkin venyi n. 15 min pitkäksi?"

Äijä vastasi, että "en minä muista". Sanoin, että "juu, minä muistan ja paljonkos sinä tarjosit silloin ylimääräistä? Vastaus: et yhtään." Tässä vaiheessa korotin jo hiukan ääntäkin, koska sen mulkun pelkkä olemus vitutti niin rankasti.

Äijä katsoi mua kiukkuisesti, meinasin et se käy päälle mut ei sit käynytkään, mutisi vaan jotain epämääräistä, ja lähti kiukkuisena menemään. No, meillä on ensi kesäksi varaus sinnekin.

On tää vaan toisaalta maailman paras mutta toisaalta maailman paskin ammatti. Onneksi on bändissä sellaisia jätkiä, keiden kanssa tätä jaksaa tehdä.
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
isojussi
09.11.2008 19:08:01 (muokattu 09.11.2008 19:08:58)
Onko tää maailma menny jo niin traumaattisneuroottisperseeseen, että jos koko illan tanssit alkaa vartin - puoli tuntia myöhässä, niin jengi vetää hernettä nenäänsä?

Mihin niillä on vapaailtana kiire?

Pelottavaa....
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
Riksteri
09.11.2008 19:19:19
Jos talosta juotava loppui kun piti vartti ylimääräistä odotella?
isojussi
09.11.2008 19:20:45
Jos talosta juotava loppui kun piti vartti ylimääräistä odotella?

Niinpä - luulis vaan lisäävän myyntiä, kun pänti ei soita.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
KoskPaavo
09.11.2008 21:03:31
Onko tää maailma menny jo niin traumaattisneuroottisperseeseen, että jos koko illan tanssit alkaa vartin - puoli tuntia myöhässä, niin jengi vetää hernettä nenäänsä?

Pelottavaa....

Näin, väärästä biisistä tai väärästä temposta tulee tappotuomio.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
mack the knife
09.11.2008 21:18:15

Pelottavaa....

Paskat niillä mihinkään oo kiire. Se on se armoton kateus. Soittajat saa liian helpolla rahaa onnettoman helposta työstä, saatana jos vielä tuosta myöhästyvät eikä rangaista mitenkään. Eihän niiden tarvi kuin muutama setti soittaa ja siinä kaikki.
jon lord
09.11.2008 21:41:17
Paskat niillä mihinkään oo kiire. Se on se armoton kateus. Soittajat saa liian helpolla rahaa onnettoman helposta työstä, saatana jos vielä tuosta myöhästyvät eikä rangaista mitenkään. Eihän niiden tarvi kuin muutama setti soittaa ja siinä kaikki.

Niin, on noita kuultu juttuja kun jengi tulee valittamaan, että eikös se normaali työaika ole yleensä kahdeksan tuntia!!!! Selitä siinä sitten niille puupäille, että kolmelta lähdettiin liikenteeseen, tässä on roudattu parisen tuntia ja roudataan sama aika senjälkeen kun te jo olette kotona. Sitten lähdetään vielä ajelemaan kotia päin. Eihän tällekään työpäivälle tule mittaa kuin 16-18 tuntia. Se siitä kahdeksasta tunnista.
COVS jäsen N.o 3
baron
09.11.2008 22:29:29

Tulevat kännipäissään stagelle huvittelemaan ja aina lähtevät tauolle ryyppäämään juuri sillä hetkellä jolloin mä olin ajatellut lähteä tanssimaan.
baron
09.11.2008 22:32:29

Niin, on noita kuultu juttuja kun jengi tulee valittamaan, että eikös se normaali työaika ole yleensä kahdeksan tuntia!!!! Selitä siinä sitten niille puupäille, että kolmelta lähdettiin liikenteeseen, tässä on roudattu parisen tuntia ja roudataan sama aika senjälkeen kun te jo olette kotona. Sitten lähdetään vielä ajelemaan kotia päin. Eihän tällekään työpäivälle tule mittaa kuin 16-18 tuntia. Se siitä kahdeksasta tunnista.

Mä oon yrittänyt täällä TM-palstalla selittää että mun mielestä työaika alkaa kun himasta lähden ja loppuu kun oon himassa takaisin (tai mikäli valomerkki ei oo tullut, lähiökapakassa)
Jopa täällä TM-palstalla ei mun käsitystä oo hyväksytty, Suomi-sight-seeing Hiacen takapenkillä on pelkkää huvittelua!)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)