Aleksi Mäkelältä tulossa uutta matzkua. Rikosleffa Tässä vaiheessa yhdistin jo Samuli Edelmanin pärstän tähän. Seuravan lauseen jälkeen tiesin, että Edelmanin on oltava mukana. Ärsyttääkö ketään muuta tuo samojen naamojen pyörittäminen? Mä ainakin arvostan suuresti kovia tiedemiehiä, jotka ei tajua ihmissuhteista mitään, laittaa laastaria rillien väliin ja nauraa pelottavalla tavalla omille vitseilleen. -Hjunnila |
Tässä vaiheessa yhdistin jo Samuli Edelmanin pärstän tähän. Seuravan lauseen jälkeen tiesin, että Edelmanin on oltava mukana. Ärsyttääkö ketään muuta tuo samojen naamojen pyörittäminen? Toki tuollainen alkaa ärsyttämään helpommin Suomen kokoisessa maassa, jossa ei muutenkaan leffoja tuoteta paljon vuosittain, mutta itse näen nämä Mäkelä-proggikset vähän samanlaisina kuin rapakon toisella puolella Apatowin, Sandlerin ja Sodenberghin iloittelut. Eli sama, ohjaajan/tuottajan mielestä hyväksi havaittu ja tuttu posse kokoontuu säännöllisin väliajoin pitämään hauskaa ja tekemään siinä sivussa leffoja. Siinä sitten syntyy Ocean's Fourteen, Knocked Up Again tai Rööperi. Mikäs siinä, jos yleisö tykkää ja homma toimii. Mutta jos ihan itse leffastakin yrittäisi jotain sanoa, niin samalta Mäkelä-menoltahan se taas näyttäisi. Eli otetaan vaikutteita Tarantinolta ja Ritchieltä (jotka itse ovat jo ottaneet vaikutteita muilta jo liiankin kanssa), lisätään vähän Suomi-henkeä ja isketään luottopojat hommiin. Hyvää kuvausta, leikkausta ja päteviä roolisuorituksia varmasti taas luvassa, mutta vähän varauksella näitä Aleksin juttuja joutuu odottelemaan. Vaikka mies onkin ohjannut Häjyt - joka on mielestäni yksi parhaimmista Suomessa tehdyistä elokuvista - miehellä on taipumus vetää hommat vähän överiksi ja hollywoodplagioinniksi. Ja toki tuo Vintiöt Reunion joka leffassa vähän vaivaannuttaa, mutta kassellaa. anomus.com |