Muhwi 20.09.2008 13:33:18 | |
---|
Tuollaisen kehnon kolmipulttisen epiphonetallan korvaajan olin ajatellut eb-kolmoseeni asentaa, mutta näyttäisi että tilaus pitää kaivaa rapakon takaa eikä "no emmää nyt oikein tykännykään siitä" -palautus ei taida helpolla onnistua; onko kellään kokemuksia asentamisesta/vaikutuksesta/tjsp? Huh, melkein kahden vuoden tauko postaamisesta :E "In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since there's no real market for masturbation, I had to fall back on my bass playing abilities."- Les Claypool |
Seba 20.09.2008 13:51:45 | |
---|
Mulla on TB:ssa tuollainen jos siis tätä tarkoitit? http://i2.photobucket.com/albums/y48/Sebarator/Rantis/IMG_0251.jpg Asennus oli helppo ja nopea toimenpide ja säätövaraa on 1000 kertaa parempi kun giban orkkiksessa. Kepissä oli flatit kiinni kun vaihdoin tallan. Sustaini oli tomastikkien kanssa aivan olematon orkkistallalla, mutta supertonen kun löi kiinni niin johan rupesi soimaan flateilla. Ola valitteli että jäi fiilis omassaan että basson akustinen sointi olisi hiljentynyt tallan vaihdon yhteydessä. Itse en ole huomannut kuin positiivisia puolia swapissa. Jännä olisi myös jos se oikeasti hiljentäisi akustista sointia kun koko talla on kiinni rungossa koko pinta-alaltaan ja orkkis vaan 3 ruuvin välityksellä ottaa runkoon? Tiedä sitten. Itse kuitenkin voin varauksetta suositella. Tallassa on myös mahdollisuus viedä kielet läpi rungon jos haluaa alkaa lisämodailemaan keppiä. |
JussiKoo 20.09.2008 17:14:11 | |
---|
Mutuna akustisen soinnin hiljeneminen, mutta siihen ei ole mitään tieteeliistä testiä tueksi, joten se kannattaa jättää omaaan arvoon. Ilmeisesti omassa päässä vain soi sillä kertaa hiljempaa :) Hyvä talla säätöjen puolesta ja asennus oli helppo suorittaa. Myös viimeistely on laadukas. Suosittelen. |
Seba 20.09.2008 17:47:39 | |
---|
Joo se voi olla henkistäkin vaan :) Ajattelin vaan valoittaa mahdollista hankkijaa ettei sitten ihmettele jos niin käy. Ei ainakaan voi tulla täytenä yllätyksenä sitten jos niin käypi. |
Muhwi 20.09.2008 18:07:23 | |
---|
Nyt on amerikan poika rikkaampi ja minä rahallisesti köyhempi, katsotaan muutama päivä eteenpäin että miltä näyttää ja kuulostaa käytännössä. Kiitokset kommentoijille ja heikolle dollarille. "In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since there's no real market for masturbation, I had to fall back on my bass playing abilities."- Les Claypool |
HenriF 22.09.2008 09:17:41 | |
---|
Tuollaisen kehnon kolmipulttisen epiphonetallan korvaajan olin ajatellut eb-kolmoseeni asentaa, mutta näyttäisi että tilaus pitää kaivaa rapakon takaa eikä "no emmää nyt oikein tykännykään siitä" -palautus ei taida helpolla onnistua; onko kellään kokemuksia asentamisesta/vaikutuksesta/tjsp? Huh, melkein kahden vuoden tauko postaamisesta :E Mä asennutin Schallerin perusbassotallan meikän EB-3 kopioon ja tuli hemmetin hyvä. http://schaller-guitarparts.de/hp135061/3-D4.htm |
Seba 22.09.2008 21:44:51 | |
---|
Mä asennutin Schallerin perusbassotallan meikän EB-3 kopioon ja tuli hemmetin hyvä. http://schaller-guitarparts.de/hp135061/3-D4.htm Mitenkäs tuo sopii 3 pultin kiinnittimien tilalle? Uudet reiät runkoon vaan? Vai oliko joku muu kun epikopio? |
MPU 22.09.2008 22:15:16 | |
---|
Uudet reiät tuolle joutuu tekemään. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Seba 22.09.2008 23:15:25 | |
---|
Joo sitä mä mietinkin. Tosin joissain gibakopioissa on valmiiksi tonkaltainen talla eikä 3 pistetallaa ollenkaan. Sitä mää vaan mietin. |
HenriF 24.09.2008 10:30:02 | |
---|
Mitenkäs tuo sopii 3 pultin kiinnittimien tilalle? Uudet reiät runkoon vaan? Vai oliko joku muu kun epikopio? Joo. Greco EB-3 kopio. Lottosella teetin sen. Täyttivät ne 3 reikää mahongilla. Läheltä katsottuna niin näkyy. Suosittelen Schalleria. Hinta/laatusuhde kohdillaan. Ja lisäksi se että voi säätää sivusuunnassa kieliä tallassa. Saa kaulan radiukselle juuri oikein ne kielet. |
Seba 24.09.2008 21:58:30 | |
---|
Joo löytyy tuosta hipshotistakin kaikki säädöt mitä kuvitella saattaa, lisäksi kielet läpi rungon ominaisuus. Tuskin tuo satkun paikkeilla oleva hintakaan on kovin paha kun sen voi asentaa itse valmiisiin reikiin eikä tarvitse maksella liikkeille asennuksia ja peitellä reikiä.. |
Muhwi 07.11.2008 22:35:05 | |
---|
Ny on bassossa asti talla, kesti hetken erinäisten toimitussählinkien takia mutta jumankekka että kannatti, hyvä on se ja kuten sanottu säädöt saa säätämällä juuurikin kohdalleen eikä tarvi arpoa kolmen ruuvin varassa. Sellaisen jännän huomasin että bassosta tuntuu lähtevän nyt oleellisesti enemmän ääntä, akustisena ehkä hiukan paremmin soi, mutta kun lyö vahvistimeen kiinni niin kyllä jyrähtää. Perustreeneissä piti aikaisemmin pitää nuppia suunnilleen viitosella, tänään piti pudotella kakkosen kohdalle että pystyi vetämään jyräämättä kaikkea. Ei luulisi noin isoa eroa syntyvän mutta tiedä häntä. Jos joku joskus miettii että hommaisko ko tallan niin äkkiä tilaamaan, _aivan_ eri tasolla kaikin puolin kun originaali gibtalla. "In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since there's no real market for masturbation, I had to fall back on my bass playing abilities."- Les Claypool |
pekezu 08.11.2008 16:49:04 | |
---|
Ny on bassossa asti talla, kesti hetken erinäisten toimitussählinkien takia mutta jumankekka että kannatti, hyvä on se ja kuten sanottu säädöt saa säätämällä juuurikin kohdalleen eikä tarvi arpoa kolmen ruuvin varassa. Sellaisen jännän huomasin että bassosta tuntuu lähtevän nyt oleellisesti enemmän ääntä, akustisena ehkä hiukan paremmin soi, mutta kun lyö vahvistimeen kiinni niin kyllä jyrähtää. Perustreeneissä piti aikaisemmin pitää nuppia suunnilleen viitosella, tänään piti pudotella kakkosen kohdalle että pystyi vetämään jyräämättä kaikkea. Ei luulisi noin isoa eroa syntyvän mutta tiedä häntä. Jos joku joskus miettii että hommaisko ko tallan niin äkkiä tilaamaan, _aivan_ eri tasolla kaikin puolin kun originaali gibtalla. Itse olen vuntsinut tuohon Ebeeni myös tuota hips-hottia. Se siis meni suoraan reikiin, ei tarvinnut käyttää väkivaltaa tms. yms.? Ja paljos tuli koko köntälle hintaa? Ei tee mieli sijoittaa käytettynä 190e maksaneeseen bassoon samaa summaa tallasta. Tai periaatteessa jos se on niin hyvä niin miksikäs ei :P Joskus sitä vain herää jonkun muun väärällä jalalla. Sen lisäksi että vituttaa, ei kengätkään istu mukavasti. |
Seba 09.11.2008 10:25:25 | |
---|
Joo menee gibaan ja ebeen molempiin heittämällä. Tulee 2 sorttia kiinnitysruuveja kun gibassa taitaa olla tuumakierteillä ja ebeissä milli. Talla on hyvä. Hiton hyvä. Flättikielilläkin tuli sustainia hurjasti kun orkkistallalla näppäämisen jälkeen sointi sammui muutamassa sekunnissa. |
pekezu 09.11.2008 11:04:06 | |
---|
Joo menee gibaan ja ebeen molempiin heittämällä. Tulee 2 sorttia kiinnitysruuveja kun gibassa taitaa olla tuumakierteillä ja ebeissä milli. Talla on hyvä. Hiton hyvä. Flättikielilläkin tuli sustainia hurjasti kun orkkistallalla näppäämisen jälkeen sointi sammui muutamassa sekunnissa. Jep. Täytyy alkaa budjetoimaan tuota seuraavan kuun palkkaa, ilmeisesti yksikään liike ei Suomessa tuo maahan noita hips-hotteja? Joskus sitä vain herää jonkun muun väärällä jalalla. Sen lisäksi että vituttaa, ei kengätkään istu mukavasti. |
Amfisound tuo maahan, mutta tuskin on hyllyssä. Kannattaa kuitenkin kysyä. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Muhwi 09.11.2008 12:09:47 | |
---|
Guitarpartsresourcesta kun tilasi niin tais olla hyvin lähellä sataa euroa express kuljetuksella ja sillosilla taalan kursseilla, ja siihen vielä parinkympin alvi päälle tullista. Niillä oli siellä päässä ilmeisesti saatavuusongelmaa muutaman viikon, mutta kun talla lopulta maanantaina lähti niin se oli torstaina noudettavissa. "In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since there's no real market for masturbation, I had to fall back on my bass playing abilities."- Les Claypool |