Aihe: TONEWORKS AX3000G vs. BOSS M 50
1
kmc640
06.11.2008 23:09:12 (muokattu 06.11.2008 23:18:08)
eli kumpikohan olis parempi? musa tyylinä lähinnä metalli-punk ja hc.
hintaeroahan näillä ei saksan herkkukaupassa juurikaan ole.
tällä hetkellä olis kovasti boss:in puolelle kääntymässä mut jos löytyis hyvii tai huonoi kokemuksii niin olis hienoa kuulla!

http://www.thomann.de/fi/boss_me50_multieffektgeraet.htm

http://www.thomann.de/fi/toneworks_ax3000g.htm
Vladi
08.11.2008 00:14:21
Toneworksistä ei kokemuksia ole, mutta olen bossia testaillut oikein kunnolla( ja kaverilla oli se ainakin puolitoista vuotta) ja kumpikin ollaan tultu siihen tulokseen että tuosta härvelistä ei kovin hyviä saundeja saa sitten millään. Varsinkaan säröpuolelta.

Voi olla että ollaan vaan tyhmiä eikä osattu sitä säätää(vaikka kumpikin on soittanut 8-10v), mutta ei se kovin hyvältä härvelilät tuntunut. viisaammat korjatkoon jos enemmän asiasta tietävät.
Mandarax
08.11.2008 11:20:00
tuosta härvelistä ei kovin hyviä saundeja saa sitten millään. Varsinkaan säröpuolelta.

Itse en tuosta Bossista säröjä käytäkään, vaan otan siitä ainoastaan delayt, chorukset ja reverbit sekä satunnaiset phaserit ja flangerit. Noihin perusefekteihin se on vallan kelvollinen - ja eipä nuo särötkään NIIN huonoja ole, varsinkaan jos vertaa tuon Toneworksin aiempaan versioon (AX1500 muistaakseni).
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Roudantuoja
08.11.2008 14:10:01
Nämä molemmat ovat niitä "tuhat ja yksi paskaa saundia"-vehkeitä. Käteviä treeniksellä tosin, itellä ollut tuon Korgin 1500-versio ja ihan pätevä oli.
Evergrey
08.11.2008 16:04:54

Nämä molemmat ovat niitä "tuhat ja yksi paskaa saundia"-vehkeitä. Käteviä treeniksellä tosin, itellä ollut tuon Korgin 1500-versio ja ihan pätevä oli.

Kun noin asiantuntija koet olevasi niin sanopa sitten mitkä ovat hyviä multiefektejä.
Vaikkapa top5?
Evergrey
08.11.2008 16:51:27

Jos ne kaikki multieffut putoo tonne kategoriaan?

Ainakin särösoundit on monesti aika paskoja etenkin tehdasasetuksilla.
Olen monesti ihmetellyt mikä noissa mättää ettei kunnon soundeja meinaa saada noista ulos. Onko vika valmistajissa vai eikä tollaseen digitaalipurkkiin vain ole mahdollista saada hyviä särösoundeja. Vai onko noiden tekijöillä eri käsitys hyvästä soundista?
jumara
08.11.2008 18:36:19
bossia testaillut oikein kunnolla( ja kaverilla oli se ainakin puolitoista vuotta) ja kumpikin ollaan tultu siihen tulokseen että tuosta härvelistä ei kovin hyviä saundeja saa sitten millään. Varsinkaan säröpuolelta.

Voi olla että ollaan vaan tyhmiä eikä osattu sitä säätää(vaikka kumpikin on soittanut 8-10v), mutta ei se kovin hyvältä härvelilät tuntunut. viisaammat korjatkoon jos enemmän asiasta tietävät.

Tapanani ei ole kumarrella kuvia, mut ei kai se ME-50 ihan avuton ole, jos joku Nikkukin sellaisen kanssa soittelee..?

Itse en ole koskaan ollut noiden multsareiden perään, mutta viime viikot on jaloissa pyörinyt ME-50:n pikkuveli eli ME-20. Otin sellaisen testiin, kun on ollut enenevää tarvetta kompaktille ja nopealle ratkaisulle etenkin pienemmille keikoille/lavoille. Vähän kyynisesti suhtauduin, kun sellaista suositeltiin, mut olen ollut positiivisesti yllättynyt. Säröpuolikin on ihan kasiplus, toki se ei missään nimessä ole niin dynaaminen ja tatsiin vastaava kuin hyvät analogispedut. Etenkin Marsun 1974:n kanssa ME toimii mallikkaasti, niin epäortodoksinen yhdistelmä kuin onkin...

Basistimme jaloissa on ollut pari vuotta ME-50B, se on tykännyt myös. Käytämme molemmat pääasiassa manual modea, jolloin efektien kytkeminen ja parametrit ovat jalkojen/näppien ulottuvissa kuten irtospeduissa.
GAS in the bottom, put it any way you want...
Karipiirto
08.11.2008 19:03:19

Kappas. Itselläni on se tilanne että kotona vetelen bossilla microcuben läpi ja reeneissä toneworksilla suoraan pa:han. No mitä sanottavaa? ME50 on kertakaikkiaan yksinkertaisempi härkki. Yksi poljin hoitaa säröt, yksi efektit ja yksi kaiut ja viiveet. Keinupoljin toimii kätevästi kertapolkaisulla käyntiin, keinuttelua ja lopuksi kertapolkaisu pohjaan ja poljin muuttuu taas volumecontrolleriksi. Saundit ovat perus, boss-laatua, ei mitään maailman kärkeä mutta hoitavat hommansa. Toneworksissa onkin sitten enemmän kaikkea mutta sen käyttö on sitten sellaista säätämistä etten esimerkiksi vieläkään ole saanut keinupolkimesta muuta kuin volumea säädettyä. Autowah-toimintoja on mutta millä tähän helvetin härkkiin saa wahin siihen keinukontrolleriin?
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
Marklar
09.11.2008 01:02:22
ei kovin hyviä saundeja saa

Itse en noista lähtisi "soundia" ruuvaamaan alkuunkaan, vaan pelkkiä efektejä. Sitähän varten nämä multiefektit on. Säröt ynnä muut on tän hintaluokan multareissa ylimäärästä huttua. ME-50:ssä on todella kelvollinen efektipuoli ja wah, mutta säröt on melkein täysin käyttökelvottomat. Säröjä varten on vahvistin.
Vetämättömyyteni johtuu kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
Diego
09.11.2008 01:14:12
Itse ME-50:n entisenä omistaja voisin kyllä sanoa, että oman vahvistimen kanssa on särötkin toimineet todella hyvin. Wahi oli aika karmea, mutta muuten hintaisekseen erittäin käyttökelpoinen vehje. Ei ne säröt ihan kaikkien vahvareitten kanssa oo kyllä toiminut, mutta kai mulle sattui hyvä tuuri sitten. Että siinä mielessä ymmärrän kyllä, että sitä osastoa on parjattukkin.

ME-50 voin suositella ainakin efektien puolesta jos ei muuta.
"Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi
Snapo
09.11.2008 01:23:45 (muokattu 09.11.2008 01:25:46)
Itse en noista lähtisi "soundia" ruuvaamaan alkuunkaan, vaan pelkkiä efektejä. Sitähän varten nämä multiefektit on. Säröt ynnä muut on tän hintaluokan multareissa ylimäärästä huttua. ME-50:ssä on todella kelvollinen efektipuoli ja wah, mutta säröt on melkein täysin käyttökelvottomat. Säröjä varten on vahvistin.

Muuten asiaa mutta wahi on todella laimea. Niin ja säröistä, kyllä niistä ihan käyttökelvollisia pörinöitä löytyi itselleni, en kuitenkaan kehu niitä erityisemmin.
"Heavy kitarat on toinen juttu mutta ne on ohut kaulasia ja sopii lähinnä pelkkään tilitykseen." -zanteri
Nazareth
09.11.2008 05:02:18
ME-50:ssä univibe-efekti on oikein maukas.
Lisää pituutta heti, muuten ei aukene naisen peti.
Marklar
09.11.2008 11:28:11
Muuten asiaa mutta wahi on todella laimea. Niin ja säröistä, kyllä niistä ihan käyttökelvollisia pörinöitä löytyi itselleni, en kuitenkaan kehu niitä erityisemmin.

Säröistä SAA käyttökelpoisia kun ruuvaa driveä, tonea ja bottomia pois jottei soundiin tulisi ylimääräistä sirinää, mutta soundi kärsii. Mun mielestä ei ole kovin hyvä juttu jos joutuu ruuvaamaan nuppeja sirinän ehdoilla. En oo kylläkään varma onko tätä ylimäärästä sirinää jokasessa yksilössä, mutta eräällä kaverilla tämä on ja mun vanhassa yksilössä oli myöskin.
Vetämättömyyteni johtuu kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
jumara
10.11.2008 11:51:09
Ei ne säröt ihan kaikkien vahvareitten kanssa oo kyllä toiminut, mutta kai mulle sattui hyvä tuuri sitten. Että siinä mielessä ymmärrän kyllä, että sitä osastoa on parjattukkin.

Joo, tuli itsekin kehuttua ME-50/20 :siä tuossa männä viikolla.

Täytyy sanoa, että kun eilen soittelin kakskymppisellä JCM800:sen läpi, niin kylläpä säröt kuullosti huonolta... Modulaatio/viive-osasto pelasi kyllä ihan moitteettomasti ison Marsunkin läpi - laitoin erillisen komppisäröpurnukan ME:n eteen ja taas homma rokkasi.

Taas hyvä esimerkki siitä, kuinka kokonaisvaltainen homma toi soundin tekeminen/hakeminen on - jotain yksittäistä vehjettä ei pitäisi tuomita soittamalla sitä jonkun yksittäisen setupin läpi. Joku verme kuullostaa hyvältä tiettyjen muiden laitteiden kanssa - tai vieläpä joidenkin tiettyjen soittajien käsissä...
GAS in the bottom, put it any way you want...
Rakoni
10.11.2008 12:39:04
mitkä ovat hyviä multiefektejä?

Pod X3 Live on ylivoimaisesti paras niistä, mitä olen itse omistanut /kokeillut.
Mesa/Boogie Stiletto 4x12" myynnissä torilla
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)