OPJ1974 30.10.2008 09:50:16 | |
---|
lakjsdf. hö laoalal! kskdoaosk. prkl. |
OPJ1974 31.10.2008 13:07:36 | |
---|
Itseäni hotsittaisi ostaa pandeiro ihan omaksi kans. Seuraavia löytyi thomannilta, kenelläkään noista käyttökokemuksia? hakusessa olisi pandeiro, joka soisi suht kevyellä tatsilla/jossa on herkästi soivat kellot - mun lapanen kun ei ole sieltä isoimmasta päästä, eikä kovaa viitsisi AINA hakata. 10-tuumainen on varmaan se oikea ratkaisu? Contemporanea: http://www.thomann.de/fi/contemporanea_10_pandeiro_luxe.htm Asento! Itse itseäni lainaten, päädyin tilaamaan tuon. Laitan sitten jonkinmoista raporttia, kun hyppysiini saan. Lepo. lakjsdf. hö laoalal! kskdoaosk. prkl. |
Leatherpoo 03.11.2008 10:42:57 | |
---|
Äsken tuli saapumisilmotus. Tuli muuten tosi nopeesti Brasiliasta (piti mennä vähintään 3 viikkoo mut tuli parissa). Saa nähdä joudunko maksaan verot vielä tohon päälle. Joskus mun rumpuopettajalle tajusivat laittaa et tuote paketissa maksaa vaan 4e. Säästyi sitten verotukselta sillä kertaa. :) It's like this and like that. |
jtpennane 03.11.2008 13:47:03 | |
---|
Mä oon varmaan syntinen perinneinstrumenttiraiskari, mutta pidän 12" meinlin pandeiroa setissä kiinni kakkossnaren paikalla. Aika mielenkiintoinen soundi tulee kapuloillakin... Jossain vaiheessa kyllä harrastin capoeiraa, eli oon mä sitä "oikeinkin" soittanut. Hähä. Mä tiedän missä sä asut! |
Leatherpoo 03.11.2008 17:44:07 | |
---|
Mä oon varmaan syntinen perinneinstrumenttiraiskari, mutta pidän 12" meinlin pandeiroa setissä kiinni kakkossnaren paikalla. Aika mielenkiintoinen soundi tulee kapuloillakin... Jossain vaiheessa kyllä harrastin capoeiraa, eli oon mä sitä "oikeinkin" soittanut. Hähä. Stanton Moorellakin on pandeiro setissään, joten et ole ainut. :D Tottakai sen osaks settiä voi laittaa. Ei ainakaan mua haittaa.. It's like this and like that. |
Leatherpoo 03.11.2008 17:46:20 | |
---|
Pandeiro on nyt ollut soitettavana ja hyvähän se on. Vaikea, mutta hyvä soitin. :) Tajusivat pandeiro.comin kaverit merkitä vielä lahjaksi niin ei mennyt veroja.. Ilta meneekin varmaan parin soitonoppaan kanssa. Kyllä tää tästä lähtee vielä kuulkaas! :) It's like this and like that. |
OPJ1974 03.11.2008 18:41:00 | |
---|
Pandeiro on nyt ollut soitettavana ja hyvähän se on. Vaikea, mutta hyvä soitin. :) Tajusivat pandeiro.comin kaverit merkitä vielä lahjaksi niin ei mennyt veroja.. Ilta meneekin varmaan parin soitonoppaan kanssa. Kyllä tää tästä lähtee vielä kuulkaas! :) Alkuun pari-kolme tuntia putkeen vaan kiertoa (P)eukku - (s)ormenpäät - (k)ämmen - (S)ormenpäät, niin siitä se lähtee (suorana aluksi tai jos hallitsee sambafraseerauksen, niin siitä vaan): 2/4 ||: P s k S P s k S | P s k S P s k S :|| Enjoy! :) lakjsdf. hö laoalal! kskdoaosk. prkl. |
Leatherpoo 03.11.2008 20:45:30 | |
---|
Alkuun pari-kolme tuntia putkeen vaan kiertoa (P)eukku - (s)ormenpäät - (k)ämmen - (S)ormenpäät, niin siitä se lähtee (suorana aluksi tai jos hallitsee sambafraseerauksen, niin siitä vaan): 2/4 ||: P s k S P s k S | P s k S P s k S :|| Enjoy! :) Capoeirassa opettaja näytti et samba vedettäis tälleen : (P)eukku - (s)ormet - (k)ämmen - (P)eukku Kaikkialla muualla missä oon nähnyt niin samba on vedetty tolla sun tyylillä. Kyllä mäkin sen tolleen soittasin niinkun sä. Saa meineen tolla peukutustyylillä aika haipakkaa peukulla huitoo. :D It's like this and like that. |
OPJ1974 04.11.2008 08:19:26 (muokattu 04.11.2008 08:28:01) | |
---|
Capoeirassa opettaja näytti et samba vedettäis tälleen : (P)eukku - (s)ormet - (k)ämmen - (P)eukku Kaikkialla muualla missä oon nähnyt niin samba on vedetty tolla sun tyylillä. Kyllä mäkin sen tolleen soittasin niinkun sä. Saa meineen tolla peukutustyylillä aika haipakkaa peukulla huitoo. :D Kyllä tuo kaksi peukkua peräkkäinkin käy, sillä saa vaihtelua ja svengiä aikaiseksi mukavasti. Ei siis mitenkään väärä tapa. Vapaasti varioiden vaan. Sitten kun taidot kehittyy, niin väliin päräyksiä ja kämmennellä kunnon aksenttipläjäytyksiä ja muita kikkoja. On se vaan kiva soitin tuo Pandeeru :) Tuossa ihan mukavan kuuloinen soolo: http://www.youtube.com/watch?v=qOKMskS-EQY Ja tuossa noita käsijärjestyksiä ja harjoitteita: http://www.youtube.com/watch?v=yjsgm2hsS6I&feature=related lakjsdf. hö laoalal! kskdoaosk. prkl. |
Epämuusikko 04.11.2008 15:35:56 | |
---|
R.I.P Oksanen |
OPJ1974 04.11.2008 17:30:28 | |
---|
lakjsdf. hö laoalal! kskdoaosk. prkl. |
Epämuusikko 06.11.2008 15:32:23 | |
---|
No, loppujen lopuksi pandeiron pyörittäminen sormen päässä onkin se kaikkein tärkein juttu ;) tarkoitin lähinnä sitä meininkiä millä tuo äijä paasaa, videon ulkoasua. R.I.P Oksanen |
OPJ1974 06.11.2008 16:53:42 | |
---|
tarkoitin lähinnä sitä meininkiä millä tuo äijä paasaa, videon ulkoasua. Heh, aika suuri osa noista "virallisista" brassivideoista on just ton tyylisiä, usko pois. Esimerkiksi Globo TV:n lähetykset sambakarnevaalien aikaan on jatkuvaa molotusta, huonoja blue screen-taustoja, showmeininkiä ja värejä 80-luvun tyyliin. On vähän semmoinen tekemisen meininki :) Etelänmaalaiset tuntuvat muutenkin jääneen monissa asioissa 80-luvulle, brassimusassa käytetään tosi paljon ko. vuosikymmenen soundeja, eritoten synasoundit ovat yleensä melkoisia nostalgian kohottajia... :) Munaton tissinläpsyttelijä. |
arse 06.11.2008 17:27:39 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=FH5cK_qk_TE |
Etelänmaalaiset tuntuvat muutenkin jääneen monissa asioissa 80-luvulle, brassimusassa käytetään tosi paljon ko. vuosikymmenen soundeja, eritoten synasoundit ovat yleensä melkoisia nostalgian kohottajia... :) MPB-sahkopiano = kylla.
R.I.P Oksanen |